HTML

Benderik elmélkedik

Friss topikok

Kútelszámolás

2013.08.08. 01:43 Benderik

 

Nagyjából leírták már az ózdi közkutakkal kapcsolatos véleményeket -- részben az enyémet is (ami azért kellemes kiszolgálás) --, mégis leírom a teljesen enyémet, mert nem teljesen ugyanaz, mint a leírtak (ami meg érthető persze). 

Szóval 

  • Ha a köz javát ipari méretekben használják, azt korlátozni érdemes. E ponton sokat árt a gondolkodás nélküli zsigeri felháborodás. (Persze ott érdemes spórolni, ahol sokat lehet, ami országos méretekben ma még nem a közkút, sokan fel tudnának sorolni 2 perc alatt 3 jobban eresztő pénzcsapot )
  • Ugyanakkor speciálisan hőségriadó idején a vizet korlátozni olyan területen, ahol más víz nincs, nagyon határán táncol...
    • ...az Alkotmányba (és nem csak a régi bűnösbe) foglalt élethez való jog korlátozásának, mert nem a kellemes élet feltételét nem biztosítjuk ezzel némelyeknek, hanem az adott körülmények között alapvető életfeltételt, amit máshogy nem tudnak megszerezni (ne feledjük, hogy egy szűkített kifolyású kútból jövő víz minőségileg már víz, de sok száz embernek már mennyiségileg nem az, így aki nem jutott emiatt hozzá, annak minőségileg se (sose gondoltam volna, hogy Károly bácsi tana a mennyiségből minőségbe csapásról valaha is életre kel, és pont Ózdon most augusztusban)
    • ...katasztrófahelyzet szándékos vagy gondatlan súlyosbításának, ami elég kemény büntetési tételeket vonz (ld. homokzsák-lopás árvíz idején). És ezt az se nagyon védi, ha ez egy korábbi határozat végrehajtása.
    Ha hőségriadóban az állam sok helyen vizet oszt, akkor egy ilyen speciális helyzetben szinte gondolkodás nélkül fel kellene oldani ideiglenesen az olyan korlátozást, ami létfenntartáshoz szükséges vizet érint -- aztán ha az önkormányzat ezt nem bírja kifizetni, akár részesülhetne ama pár napra a katasztrófaelhárítási költségvetésből. Amíg ilyen mechanizmus nincs, addig gyors egyedi döntéssel, de akár kidolgozott folyamata is lehetne.
  • És még valami, ha pusztán pénzben gondolkodunk:. Tízmillió forintot bukik évente az önkormányzat ezeken a kutakon. De gondoljunk bele, hogy ha a normál mennyiségű ívóvízzel való ellátottságot netán alapvető jognak gondoljuk (itt persze eltérhetnek a vélemények, és abban is, hogy csak az ivási vagy az időnkénti tisztálkodási szükségletet is beleértjük-e), akkor a nyitott közkutakkal való megoldásnál olcsóbbat messze nem találhatunk. Mert ezesetben az alternatíva a vízvezetékhálózat kiépítése lenne, ami pár nagyságrenddel többe kerül, szóval ha még úgy is gondoljuk, hogy a saját vízvezetékhez való jog már nem az a szint, amit alapjognak gondolunk, de a létfenntartási vízhez jutás még igen, akkor annál teszkógazdaságosabb megoldást nemigen találhatunk, mint hogy odabaszunk pár közkutat, hogy nesztek, itt a vizetek. Mert ettől még senki se fog odaköltözni azokba a házakba, hogy ó, de buli, hisz' ehhez ingyen jár víz, míg otthon a városban fizetek érte. Megkockáztatom, még a környékére se igen megy senki e kutaknak jobb városrészekből.


Szóval drága persze a közkút vize is, de sokévnyi költsége kijön egy meg nem épített vízhálózat megspórolt árából, így ha -- mondjuk így: költséghatékonyan -- biztosítani akarjuk a létfenntartáshoz szükséges vizet, ennél jobbat nemigen találunk -- és ezzel persze még Balkán vagyunk, de víz már van.
 

Az pedig egy ettől külön kezelendő kérdés, hogy egy adott költségű alapszintű szociális ellátás önkormányzati vagy állami feladat egy adott költségvetési rendszerben. Ha az ellátás szükséges, de az önkormányzat nem kap rá elég pénzt, akkor vagy alul van tervezve a neki juttatott állami forrás, vagy az államnak kell e feladatot vállalni. Ezen is el lehet vitatkozni, meg azon is, mi az alapszintű szociális ellátás, de önmagában az nem érv, hogy az önkormányzat nem tudja fizetni, mert ez a teljes rendszert nem mentesíti.

  +++

 Ui.: Még annyi, hogy az ember 36 fokon működik, így 40 fokban a fürdés nem tisztálkodás és strandolás, hanem hűtés. És persze hűlni izzadással is lehet -- ja, de ahhoz is víz kell. Sok víz. Sok embernek meg sok-sok. Ez már csak ilyen. 

.

 

 

267 komment · 2 trackback

Címkék: víz kút

A bejegyzés trackback címe:

https://benderik.blog.hu/api/trackback/id/tr275450640

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Takaros portára vezet a slag a közkútról a Street View szerint 2013.08.08. 21:43:30

A Google kamerás autója érdekes képeket rögzített Ózdon a Mátyás király utca egyik udvara előtt. A Street View nem barátja a vízlopással a cigányokat vádoló ózdi polgármesternek. A felvétel itt készült. (Via 444.hu)

Trackback: Az ózdi polgármesternek kijárna a seggbe rúgás 2013.08.08. 21:42:11

Havonta és rászoruló háztartásonként átlag 2 köbméter víz vételezését sokallja, ami háztartásonként 1200, ellátott emberenként 150-300 forintjába kerülhet az önkormányzatnak. Emiatt korlátozták a vízhez jutást a legnagyobb nyári kánikulában. Az Origo ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tobeor 2013.08.09. 11:13:51

A kommentek között is van érdekes az előbb belinkelt cikk alatt.

"ózdi vagyok, bár nem ott lakom, s így legalább tudom támogatni az anyámat, aki, igen, a közkútról locsolja a kis kertjét, hogy a havi 23 000 forintja mellett ne haljon éhen."

LallyPop 2013.08.09. 11:15:55

@tobeor: Cigány építkezést nem mutat a Street View?

Hogyhogy? Akkor ők kinek a házában élnek?

tobeor 2013.08.09. 11:16:03

@Conchobar: Mi bajod van? Miért lenne náci a magyar? Mert a cigány fizet a vízért? Ez így hülyeség. Fogalmazz már érthetően.

Mária 2013.08.09. 11:18:09

@dr. Kóser Malac:

"Szóval a közmunka nem az ördögtől való."

Nyilván maga a jóisten találta ki azt a konstrukciót, hogy napi 8 óra időtartamú fizikai munkáért, amiért egy vállalkozó bruttó 98 ezer, nettó 64 ezer forintot ad a minimálbéres munkásának (de sokszor többet is, ha nem minimálbért fizet), ugyanezért a munkáért az állam csak bruttó 70 ezret, nettó 45 ezer forintot fizessen.

Isteni ötlet, valóban.

Még véletlenül se az ördögtől való.

Conchobar 2013.08.09. 11:18:29

@tobeor: Hú komám, rengeteg vizet elvezethetett ez a fószer a betonkeverőjébe

tobeor 2013.08.09. 11:20:08

@Ándi bácsi: Nem tudom, még az is lehet hogy nem egész Ózd akkor épült amikor arra járt a Street View fényképező-kocsija? Mindegy, kérdezd meg tőlük.

Engem most az érdekel, hogy hol a felháborodás, amikor magyar lopja a vizet?

Conchobar 2013.08.09. 11:20:44

@tobeor: Tezsvírem! Akkor most fizet a vízért (vízdíjat) a cigány, vagy csak adózik? (bár én még nem hallottam vízadóról)

ErrOr 2013.08.09. 11:20:52

@tobeor: itt nem a nénivel van baj, vagy hogy isznak, tisztálkodnak a vízben.

BKV reszelő 2013.08.09. 11:21:01

@Conchobar: Kis lopás is lopás. Nincs relativizálás.

Conchobar 2013.08.09. 11:24:21

@tobeor: "Engem most az érdekel, hogy hol a felháborodás, amikor magyar lopja a vizet?" - Tezsvírem! Itt bukik ki a rasszizmus. Az egyik magyar elnézi a másik magyarnak, ha az megrövidíti. Még képes el is tartaniaz egyik magyar a másikat, de más nemzetíségűt már nem akar eltartani. Csak azért, mert az cigány

tobeor 2013.08.09. 11:25:51

@Conchobar: Szerintem is, a betonkeveréshez kell a víz, egy komplett építkezéshez pláne kell. Na ez már ipari felhasználás.

A másik képet láttad?

@ErrOr:
Mivel a baj?

ErrOr 2013.08.09. 11:27:21

@Mária: nem lehet a két munkát összehasonlítani, mivel nem pénzt csinál az önkormányzat belőle(ha valóban közmunka), hanem pénzt spórol. Ha ezt a munkát, amit bruttó 70ért csináltat az önkormányzat, megcsináltat vállakozóval 150ért, akkor meg megy a mutyi. Csak azt elfelejtik, hogy a bruttó 98 mögé oda kell tenni a munkáltató járulékokat, az eszközök fenntartását, és a vállalkozó hasznát is.

Conchobar 2013.08.09. 11:28:17

@BKV reszelő: Igazad van. Mégha kis lopásról van szó, akkor se lopja a magyar a cigányok által fizetett vizet. Vagy csak a többi magyart lopja meg?

tobeor 2013.08.09. 11:29:16

@Conchobar: Még csak 10szer írtam le, hogy az ÁFA-n keresztül fizetnek a közszolgáltatásokért, így a közkútért is.

Az, hogy nem bírod megérteni, az már a te problémád.

@Ándi bácsi: Mindenki adózik, aki fizet ÁFA-t.
Közkútról építkezés vízigényét kielégíteni az nem rendeltetésszerű használat, hanem túlhasználat, lopás.

Conchobar 2013.08.09. 11:30:04

@tobeor: Tezsvírem! Te ugye dolgozol? (mert akkor téged is meglop az a magyar)

tobeor 2013.08.09. 11:31:22

@Conchobar: Most képes vagy azt mondani, hogy a magyarok között van rasszista?

Á, dehogy....

ErrOr 2013.08.09. 11:32:41

@tobeor: Ezekszerint én is fizetek a közkútért, még sincs a környéken közkút.

eßemfaßom meg áll 2013.08.09. 11:33:14

A matekozóknak kis help.

1 főre 20l/nap vizet kell biztosítani. egy 5l/percre szűkitett kut ezt 4 perc alatt teljesiti, egy vízhordólány max 2x10literes demizsonnal/kannával viszi a vizet, ezek megtöltése 4 percébe kerül aztán elindul haza a vizzel, jöhet a következő töltögető.

Ha kiskocsival megy valaki a vizért, az se tud 50liternél többet egyszerre elhúzni ami max 10 perc alatt megtelik (aki látta a képeket, mindenhol a kisgyerekek, meg fiatal asszonykák viszik a vizet)

Most akkor miről is beszélünk?

ErrOr 2013.08.09. 11:33:26

@tobeor: én ezt tapasztalatnak hívom

tobeor 2013.08.09. 11:34:21

@Conchobar: Nem vagyok a testvéred. A magyarok pedig állandóan lopnak, a kisemberek adókat csalnak életvitleszerűen, a fentiek meg százmilliárdokat lopnak sikkasztanak el a politika környékén. Mindeki úgy lop ahogy tud, a cigány uborkát, a magyar adót, a gazdag közbeszerzést.

Tisztelet a kis számú kivételeknek.

@ErrOr: A pazarlás valóban nem szép dolog. Már csak tudni kéne kik pazarolnak, és nem azokat büntetni, akik nem pazarlonak.

Conchobar 2013.08.09. 11:34:53

@tobeor: Tezsvírem! Áfát mindenki fizet, aki elad/vesz valamit. Az elfogyasztott vízzel kapcsolatban csak akkor tud lenni az áfa, amikor vízdíj-fizetésről van szó

tobeor 2013.08.09. 11:37:27

@ErrOr: Az országban járva kelve bármelyik közkutat használhatod. Jogod van rá, fizettél érte. Azokon a részeken, ahol van rendes vízvezetékrendser, nem szokták erőltetni a közkutak kiépítését. Ahogy az erőkbe sem tesznek közvilágítást, mert nem sok értelme lenne.

Gondolom utakon jársz, iskolába is jártál, közkönyvtárba is, stb., tehát nem csak adózol és cserébe semmi?

Conchobar 2013.08.09. 11:37:41

@tobeor: Tezsvírem! Te bizonyára qrvára tudod, hogy csal-e adót minden magyar. Amúgyis qrva sok közöd lehet hozzá, legalább annyi, mint pl. a lechtensteini adóbefizetésekhez

LallyPop 2013.08.09. 11:38:51

@tobeor: Nem, a cigányok nem adónak annyit sem, mint amennyibe kerülnek. Ki is baszták őket a kanadaiak villámgyorsan.

Conchobar 2013.08.09. 11:40:33

@tobeor: " A magyarok pedig állandóan lopnak, a kisemberek adókat csalnak életvitleszerűen" - Tezsvírem! Ezek a rasszista magyarok csalják az adót, oszt a cigánynak nem jut se segílyre, se ingyenvízre

tobeor 2013.08.09. 11:40:53

@Conchobar: Aha. Akkor nem érted az ÁFA-rendszert, itt a baj. Ha veszel a boltban egy kenyeret, azon is van ÁFA. És nem azért, hogy cserébe ingyen kapj kenyeret, ez értelmetlen is lenne.

Azt sejted miből finanszírozzák a közvilágítást? A közutakat?
Az, hogy ÁFA mely három szó rövidítése, az megvan?

eßemfaßom meg áll 2013.08.09. 11:41:11

@poszt "(ne feledjük, hogy egy szűkített kifolyású kútból jövő víz minőségileg már víz, de sok száz embernek már mennyiségileg nem az,"

egy kútra jut max tizenpár háztartás. Legyen mondjuk 20 (ennyi nincs) legyen 10 fős minden család, az 200 fő, nekik napi 4m3 vizet kell biztosítani. egy 5l/p-re szűkített kút 13 óra alatt ellátja ezt a minden szempontól túlméretezett közösséget, marad 11 órájuk pancsolásra használni

LallyPop 2013.08.09. 11:41:33

@tobeor: Ha a magyarok állandóan lopnak, akkor tulképp a cigányok adójából müködik az ország.

Nem is értem hogy a faszba van hogy nem akarnak önálló államot.

eßemfaßom meg áll 2013.08.09. 11:43:21

@tobeor: "A magyarok pedig állandóan lopnak, a kisemberek adókat csalnak életvitleszerűen, "

azért mégiscsak ezekből az elcsalt adókból lesz a végén a segély, nem a segélyfán terem

tobeor 2013.08.09. 11:43:30

@Conchobar:
Nem vagyok a testvéred
Igen, tudom mi folyik ebben az országban.
A magyar adózáshoz nemzeti és állampolgári alapon közöm van.

@Ándi bácsi: De, adóznak, ÁFA-t.

eßemfaßom meg áll 2013.08.09. 11:45:06

@tobeor: "Még csak 10szer írtam le, hogy az ÁFA-n keresztül fizetnek a közszolgáltatásokért, így a közkútért is."

írhatjátok ezt az áfás baromságot ezerszer is, de az nem adófizetés, hogy az államtól nemmunkáért kapott pénz egy részét visszaadják a feladónak.

tobeor 2013.08.09. 11:45:37

@Ándi bácsi: Látom te is a szövegértelemezés bajnoka vagy.

@eßemfaßom meg áll: AZ biztos, bár meg se közelíti a lopások mértékét.

tobeor 2013.08.09. 11:47:11

@eßemfaßom meg áll: De, adófizetés, ráadásul honnan tudod hogy senki nem dolgozik aki kútról viszi a vizet, pl. nincs ott egy közmunkás sem?

LallyPop 2013.08.09. 11:48:11

@tobeor: Mondom nem fizetnek annyit sem amennyibe kerülnek. Mi tartjuk el őket, mert kevesebbe kerülünk mint amennyit fizetünk.

Kit érdekel az ÁFÁjuk?

eßemfaßom meg áll 2013.08.09. 11:48:36

@tobeor: Én havonta kb 5x annyi áfát fizetek a vásárlásaim után mint egy közkutraszoruló (ráadásul én valós jövedelemből, nem az államtól kapott pénzből), akkor ugye rá is köthetek a közkutra, hisz megfizettem már az áfában?

Mária 2013.08.09. 11:48:46

@ErrOr:

" nem lehet a két munkát összehasonlítani, mivel nem pénzt csinál az önkormányzat belőle(ha valóban közmunka), hanem pénzt spórol. "

Pontosan.

Ha ugyanazt a munkát kivitetezőre bízná, a többszörösét kellene fizetni érte, mert nem csak a munkás adóját és járulékait, de a cégvezető benzinköltségétől kezdve a bérszámfejtő béréig és a mosdójukban lévő vécépapírig minden mást is fizetnie kellene a megbízással arányos mértékben.

Ezért szemétség, hogy bár eleve NAGYON sokat spórolnak a közmunkások munkáján, mégsem adják oda nekik legalább a minimálbért.

Ha szükség van a munkára, akkor legalább a minimálbért ki kell érte fizetni.

Ha nincs szükség a munkára, akkor nem szabad elvégeztetni. Mert ha olyan munkáért fizet az önkormányzat, amire nincs szüksége, akkor pazarolja a köz pénzét.

BKV reszelő 2013.08.09. 11:53:00

@Conchobar: Az ember nem azért nem lop, mert x-től vagy y-tól tűnne el a cucc, hanem azért nem, mert ember.

LallyPop 2013.08.09. 11:53:04

@Mária: 'Ezért szemétség, hogy bár eleve NAGYON sokat spórolnak a közmunkások munkáján, mégsem adják oda nekik legalább a minimálbért.'

- minthogy a közmunka célja nem az, hogy vki közmunkás maradjon semmiképpen sem kaphatják meg a minimálbért. A minimálbérért a piacon elvárások vannak, meg kell keresni, el kell nyerni az állást. Nem teszik alád.

Mária 2013.08.09. 11:55:23

@Ándi bácsi:

"Nem is értem hogy a faszba van hogy nem akarnak önálló államot."

A világban kb. 4000 olyan etnikai kisebbség van, amelynek nincs anyaországa.

Tudtad?

Úgyhogy ezen feleslegesen rugózol, hogy miért nincs cigányország.

Sokkal több népnek nincs a saját többségi etnikumán alapuló állama a Földön, mint ahánynak van.

Mária 2013.08.09. 11:56:49

@Ándi bácsi:

"minthogy a közmunka célja nem az, hogy vki közmunkás maradjon semmiképpen sem kaphatják meg a minimálbért. "

Az állításod első feléből nem következik logikusan a másik.

LallyPop 2013.08.09. 11:57:28

@Mária: Olyan nép a cigányság létszámával, akinek sosem volt, és nem is akart saját államot, egyetlen egy sincs.

LallyPop 2013.08.09. 11:59:27

@Mária: Átfogalmazom: Mivel a közmunka a munkapiacra vezető zsilip a tartós munkanélkülieknek, nem kaphatják meg a piaci minimálbért.

tobeor 2013.08.09. 12:03:51

@Ándi bácsi: "Kit érdekel az ÁFÁjuk?"
Jó érv :) Oké, igazad van :)

@eßemfaßom meg áll: Ha te 5x annyit jársz boltba, 5x annyit veszed igénybe az utakat, közvilágítást. ha van kocsid, akkor a sokszorosát a nyomorban élőkhöz képest.

de tőlem annyi vizet veszel a kutakból amennyit akarsz.

Mária 2013.08.09. 12:04:25

@Ándi bácsi:

" Nem, a cigányok nem adóznak annyit sem, mint amennyibe kerülnek."

Ez mekkora hülyeség :)

Ha annyi ADÓT fizetnének, mint amennyibe egy segély (23 eFt + az adminisztrátorok bére és költsége = kb. 40 eFt per hónap), vagy mint a közmunka díja (munkabér + járulék adminisztráció + ellopott hányad = kb. 100 eFt per hónap) kerül, akkor biztosan rá lennének szorulva a közkutak vizére, meg a segélyekre.

Mekkora bruttóból kell 40-100 eFt közötti SZJA-t fizetni?

LallyPop 2013.08.09. 12:04:50

@tobeor: Tudom, te játszod a hülyét, de kezd kínos lenni.

ErrOr 2013.08.09. 12:05:26

@Mária: Ha megkapja a minimálbért, akkor az állam csecsén fog lógni amíg él, ezt bebizonyították a segílykével is. Ennek egyrészt ösztönzőnek kellene lennie, hogy lehet ennél többet is keresni, csak azt meg is kell tudni szerezni(nem bodza vagy vas). Én indítanék nekik a közmunkaprogram mellé valami iskolát is, hogy mondjuk 6 óra meló után 4 órát üljenek még be tanulni szakmát, vagy akár csak általános dolgokat.

Mária 2013.08.09. 12:05:48

@Ándi bácsi:

"Olyan nép a cigányság létszámával, akinek sosem volt, és nem is akart saját államot, egyetlen egy sincs."

Már hogyne lenne.

Mária 2013.08.09. 12:09:18

@ErrOr:

"Ha megkapja a minimálbért, akkor az állam csecsén fog lógni amíg él"

Ha valakinek munkát adsz, akkor hasznod van belőle. Ha hasznod van belőle, akkor bért kell utána fizetni. Ha nincs hasznod a munkából, akkor nem szabad megrendelni.

Egy közmunkás egyébként hány nagyseggű adminisztrátort, és hány okostojás középvezetőt tart el a közmunkabérére fordított keretből?

Amit nem ő kap meg, hanem a nagyseggű adminisztrátor, meg az okostojás középvezető?

LallyPop 2013.08.09. 12:10:42

@Mária: És ezzel mit is szeretnél mondani?

A rászorultság nálam nem érv, szoruljanak rá ott ahol akarnak.

Mária 2013.08.09. 12:15:21

@Ándi bácsi:

"Mivel a közmunka a munkapiacra vezető zsilip a tartós munkanélkülieknek, nem kaphatják meg a piaci minimálbért."

Az állításod első feléből így sem következik logikusan a második fele.

Ráadásul az állításodnak az első fele hamis, így ha a második fele logikusan következne belőle, akkor azért lenne hamis a második fele.

A közmunka nem a munkapiacra vezető zsilip.

Conchobar 2013.08.09. 12:22:19

@tobeor: "A magyar adózáshoz nemzeti és állampolgári alapon közöm van" - És az mikor fog bekövetkezni, hogy befizetői alapon is közöd legyen hozzá? (nemcsak személy szerint neked)

LallyPop 2013.08.09. 12:22:53

@Mária: 'Az állításod első feléből így sem következik logikusan a második fele.'

Agyat nem tudok kölcsönözni.

qwertzu 2013.08.09. 12:22:54

@BKV reszelő: Ja hogy poénkodunk. Engem meg a 800 HUF/m^3 vízdíj korlátoz, követelem hogy szüntessék meg. Ha valaki szerint ez nem korlátozás, akkor az ne az én faszommal verje a csalánt. Meg a piros lámpa is korlátoz. Mostantól bárki bármiben korlátozottnak érzi magát, akkor az legyen megszüntetve, mert ne az ő faszával verjük a csalánt.

A törvényi előírásoknak megfelel? Meg. Vannak sorok? Nincsenek.

Akkor nincs korlátozva.

Conchobar 2013.08.09. 12:27:43

@BKV reszelő: "Az ember nem azért nem lop, mert x-től vagy y-tól tűnne el a cucc, hanem azért nem, mert ember" - Mi ez az agyament baromság! Azért nem lop valaki, mert a kultúra, amelyhez ő tartozik, nem teszi lehetővé, elítéli a lopást (ez nem tévesztendő avval, mikor két kölün kultúrkörhöz tartozó ember vitatkozik, és az egyik képmutat, lopást/adócsalást vet a másik szemére, holott ő egyáltalán nem ítéli ezt el)

ErrOr 2013.08.09. 12:32:30

@Mária: leginkább semennyit, aktakukac a nettójába annyit fizet be amennyi Áfa címén adózik, a többi pénz a magánszektorból jön. Így elmondható, hogy az én munkámból származó állami jövedelemből (szja, munkáltatói járulék, árbevétel utáni adók) fizetik a közmunkás és az adminisztrátor pénzét is.

Conchobar 2013.08.09. 12:32:39

@Mária: "'Olyan nép a cigányság létszámával, akinek sosem volt, és nem is akart saját államot, egyetlen egy sincs.' Már hogyne lenne" - Mondjál már példát, necsak hogynelennézzél (ha 'zsidózni'akartál, ott van/volt Izrael)

Conchobar 2013.08.09. 12:36:20

"Olyan nép a cigányság létszámával, akinek sosem volt, és nem is akart saját államot, egyetlen egy sincs." - Ez csak avval a megszorítással igaz, ha azokat a népeket vesszük tekintetbe, amelyeket komoly gazdasági és kultúrális tevékenység jellemez (mert az állam egyik feladata, ezek szervezése. A máról-holnapra élés megszervezése nem igényel államot)

2013.08.09. 12:50:01

@lyia: Nem beszélve az az IMF és a piaci kölcsön közötti kamatkülönbség terhéről.

LallyPop 2013.08.09. 12:51:12

@Conchobar: Még a kurd pásztor, az északír pásztor, a tót pásztor, az oláh pásztor, a flamand, a vallon, a katalán, a baszk is a mai napig harcol a saját önálló államért.

A cigánynak még államszerü alakulata (pl. közös vajdája/adórendszere) sincs és nem is volt, és nem is akart.

Conchobar 2013.08.09. 12:58:40

@Ándi bácsi: "Még a kurd pásztor, az északír pásztor, a tót pásztor, az oláh pásztor, a flamand, a vallon, a katalán, a baszk is a mai napig harcol a saját önálló államért" - Sajnos ez szó szerint így nem igaz. Amíg csak tót pásztorok léteztek (meg tót származású, magyar főurak közé integrálódó tót nemesek), addig nem akartak tót államot. Mikor a XIX.sz közepén erőre kapott a tót értelmiség, akkor élesítették Trianont. Mihelyst a Magyarországnak sikerül kitenyésztenie egy cigány értelmiséget/középosztályt, onnan kezdve be lesz élesítve a következő bomba, egy 2.Trianon, vagy Duna-menti Koszovó, ahogy tetszik

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.08.09. 13:06:08

Nem tudom, azért kérdezem: a közkutakat nem zárják el télen, amikor -10 fok van? Mert ha igen, akkor azok akiknek ez az egyetlen vízvételezési lehetősége, mit csinálnak?

LallyPop 2013.08.09. 13:06:33

@Conchobar: Nem nagyon volt köze a tót értelmiségnek és a tót nacionalizmusnak trianonhoz, csak véletlenül kedvezett nekik a nagyhatlmak döntése. Persze az éledező nacionalizmushoz volt köze, de az édeskevés, ma sincs több 3,5 millió tótnál.

Ehhez képest a katalánok, baszkok, vallonok, flamandok világnemzet.

LallyPop 2013.08.09. 13:21:27

Engem mindenesetre bizakodással tölt el, hogy a nemzetközi cigány elit azért munkából tartja fenn magát:

index.hu/kulfold/hirek/2013/08/09/komarnoban_kaptak_el_a_szinesfem-kereskedot/

Reggie 2013.08.09. 13:41:40

@dr. Kóser Malac: Mennek a lajtoskocsihoz naponta 2 alkalommal, mint az osszes tobbi viz nelkuli magyar, akiknek nem a mertektelen lopas a fo szempont.

xclusiv 2013.08.09. 13:43:22

@bm613: "Hiszen a többi házba sem a lakók pénzén vezették be a vizet, hanem közösből, a nyomortelepeken meg úgy döntöttek még az elvtársak is, hogy ezeknek nem adunk vezetéket, legyen elég a kék kút."

Mert a kék kút, meg bele a víz az a föld gyülömcse, csak termett ott? Nem ám a közösség építetette és fizeti folyamatosan a fogyasztást, ugye?

"Mellesleg hány ember él ezen az érintett területen? Volt valahol szó róla, de nem találom. Már csak azért, mert ez a 12 millió/év az ottani qrva drága tarifával alig 24000 liter. Havi 2000."

Be is baszna, ha az ottani tarifa annyira kurva drága lenne, hogy egy köbméter, azaz ezer liter víz félmillió forintba kerülne. Szóval ha 3 nagyságrendet tévedtél, akkkor az inkább 24 millió liter évente, Azaz havi 2 millió liter, naponta hatvanötezer liter. Az hány embernek elég?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2013.08.09. 13:45:30

@xclusiv: Semmit sem tévedtem a számolásban, csak a köbméter szó helyett litert írtam véletlenül. Te mennyi vizet fogyasztasz havonta?

Reggie 2013.08.09. 13:48:35

@dr. Kóser Malac: Hat biztos, hiszen szegeny romaktol megtagadjak az olyan, masoknak sem jaro, luxus szolgaltatast, mint peldaul, hogy begurulnak a kertbe a lajtoskocsival. Sorba allni meg milyen mar, arra nincs egyiknek sem ideje az allando naplopas mellett, mert az komoly munka am...

Reggie 2013.08.09. 13:49:29

@bm613: Persze. Meg 2x2=5. Ez sem szamitasi tevedes, csak 4-et irtam az 5 helyett.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2013.08.09. 13:50:53

@Reggie: Próbáld odaképzelni a "köbméter" szót, és látod, hogy minden rendben lesz.

Reggie 2013.08.09. 13:51:48

@bm613: Ugyan ugy, mint ha 4-et kepzelek az 5 helyett. Akkor is minden rendben lesz. Csak annyi a kulonbseg, hogy masoknak nem nehez elismerni, ha tevednek.

Reggie 2013.08.09. 13:53:52

Amugy meg az alacsony fogyasztas. Ha 900 csaladra szamolunk az kb. 2222.2* liter/csalad/ho~=74 liter/csalad/nap. Na most ha 14-et vannak akkor is kijon a napi 5 liter viz fejenkent, tehat nem halnak szomjan. A furdessel, mosassal, takaritassal meg ne gyere, mert felrohogok.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2013.08.09. 13:54:36

@Reggie: Elismertem, hogy rosszat írtam. Ettől még a számolás jó. Kb. 4-500 átlagember vízfelhasználásával egyezik meg az évi 12 millió forintnyi víz, amiről szó van. És ezt a vizet, mint megtudtuk, 900 család, azaz többezer ember használta el, plusz még akik vittek belőle messzebbre... Tehát a vízfelhasználás kimondottan alacsony a területen, így nem helyes az önkormányzat felháborodása és a korlátozás. Ez a lényeg.

xclusiv 2013.08.09. 13:56:16

@Mária: "Havonta egy kávé árát sajnálja ivóvízre a rászorulóktól az ózdi önkormányzat.

13 millió forintot mondott az ózdi polgármesteri hivatal, hogy annyi az éves költsége a városnak amiatt, hogy vannak, akik az ózdi közkutakról viszik a vizet személyes használatra. És ez szerintük pazarlás.

Számoljunk!

900 vezetékes víz nélküli háztartás van Ózdon.

13 millió forint per 900 háztartás, az 14.440 forint per év per háztartás.

14.440 forint per 12 hónap, az 1.203 forint per hónap per háztartás."

Az én vízdíjamba nem szállna be valaki havonta 1200 Ft-tal?
De most komolyan, _csak_ 1200 Ft-ról van szó havonta, na, kérem jelentkezzen aki szeretne a havi vízfogyasztásomból kb. kétezer litert kifizetni. Ne fogjátok vissza magatokat!

Reggie 2013.08.09. 14:04:11

@bm613: @bm613: A szamitas resze a mertekegyseg is, csak szolok. Ez az erettsegihez is szukseges tudni.

xclusiv 2013.08.09. 14:44:15

@tobeor: "A kutakat meg nem csak szűkítették, de el is zártak.
A Hétesi telepen 400 főre két kút volt, ami már eleve kevés, de az egyiket el is zárták. Azt lehet sorban állni."

Hja. Ha nem akarsz sorban állni, akkor bevezetteted a vizet magadhoz, így nem kell sorban állni. Ellenben ki kell fizetned a fogyasztásodat, amit meg a sorban állók nem fizetnek ki. A döntés az övék.
Nem lehet mindenkinek a kapujába egy közkutat telepíteni, hogy kényelmesen, különösebb sorbanállás és séta nélkül férhessen hozzá az ingyenvízhez.

"Gyereknek (ha az apu közmunkán van), idősnek, betegnek, vagy felnőttnek, de akkor még közmunkára sem mehet."

Hagyjuk már ezt a közmunka meg gyerek hazugságot. Az érintett csoport jó része az asszonyt meg a gyereket zavarja el vízért akkor is, ha otthon fetreng.
Amúgy meg senki ne mondja nekem, hogy a közmunka előtt és után nem tud a nagy és erős férfiember hazahordani 30-40 liter vizet, ami kb. elég a családnak egy napra.

"És nem egyszer, hanem napi ötször legalább, mert 1-2 kanna víz ivásra, főzésre, mosakodásra, higiéniára, takarításra, semmi, ez még is középkori, nekem a budimban megy le vagy 10 liter víz ha lehúzom, és akkor még nem ittam, nem fürödtem, nem hűtöttem magam, nem mosogattam és nem mostam."

Jaj, hagyd már a hülyeséget. Vízöblítéses WC bekötött víz nélkül? Normális? Meg a többi is arra utal, hogy magadból indulsz ki. Higénia? Hagyd már. Pár éve abból volt nagy balhé, hogy valahol máshol az önkormányzat előírta, hogy a segélyhez legalább egy pottyantós budi legyen a ház mellett a telken. Miről beszélsz, ember?

"És az ózdiak FIZETTEK a vízért, tehát eleve mire föl korlátoznak meg zárnak el???"

Az ózdiak fizetnek a saját fogyasztásukért a vízóra alapján, és fizetnek valódi adót, amiből az önkormányzat ingyen vizet biztosít a rászorulóknak. És jogosan várják el, hogy ne pazarolják el azt, amit kifizetnek.
És nem, a segélyből vásárláskor fizetett áfa csak virtuális adófizetés, pont.

Reggie 2013.08.09. 14:50:31

@xclusiv: Meg hepatitis es koli fertozesek voltak tomegesen. Biztos a kozos szappan hasznalata miatt...

eßemfaßom meg áll 2013.08.09. 19:31:25

@tobeor: "Ha te 5x annyit jársz boltba, 5x annyit veszed igénybe az utakat, közvilágítást. ha van kocsid, akkor a sokszorosát a nyomorban élőkhöz képest."

nem azt írtam, hogy 5x annyit járok, hanem, hogy 5x annyit fizetek. Innemtől kezd újra.

xclusiv 2013.08.09. 20:37:04

@Conchobar: "Tezsvírem! Itt bukik ki a rasszizmus. Az egyik magyar elnézi a másik magyarnak, ha az megrövidíti."

Ez nem igaz. Nem nézem el senkinek, hogy meglop. Legyen tejfehér bőrű politikus vagy épp barnabőrű "megélhetési" bűnöző. (Bár érdekes ez a kategória, mert "szórakozási" bűnözésről sokat nem hallottam.)

"Még képes el is tartaniaz egyik magyar a másikat, de más nemzetíségűt már nem akar eltartani. Csak azért, mert az cigány"

Három kategóriát vagyok (lennék) hajlandó eltartani:
- aki ledolgozta amit le kellett, és öregkorára nyugdíjat érdemel
- aki önhibáján kívül képtelen munkát végezni (pl. fogyatékkal élő)
- és egy rövid ideig azt, aki képes lenne dolgozni és keres is munkát, de pillanatnyilag nincs munkája

Aki ezen a körön kívül eltartott, azt ugyan az én adómból tartják el, de az akaratom ellenére.

És a fenti kategóriák nem tartalmaznak se nemzetiséget, se bőrszínt, se számazást, se nemet, semmit.

xclusiv 2013.08.09. 20:48:48

@tobeor: "Mindeki úgy lop ahogy tud, a cigány uborkát, a magyar adót, a gazdag közbeszerzést."

Apád faszát, azt.
Ne általánosíts, te senkiházi.

xclusiv 2013.08.09. 21:02:05

@bm613: Semmit sem tévedtem a számolásban, csak a köbméter szó helyett litert írtam véletlenül. Te mennyi vizet fogyasztasz havonta?

Ja, semmit se tévedtél, csak épp három nagyságrenddel odébb kalandoztál. Havi kétezer liter vízről fantáziáltál havi kétmillió liter helyett.
Véletlenül se tévedtél semmit, á dehogy.

Én amúgy havonta 8,5 m3 vizet fogyasztok, és minden egyes cseppjét ki is fizetem a fizetésemből. Ez téged miért is érdekel egyébként?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2013.08.09. 21:10:47

@xclusiv: Komolyan nem érted? Kétezer köbméterre vonatkozik végig, amit számoltam, csak litert sikerült írnom helyette... Kétezer köbméter, az 4-500 ember vize (nálunk a házban 4,25 az átlagos havi fogyasztás személyenként). A te fogyasztásoddal még kevesebb, ha ezt egyedül használod. Ha ketten vagytok, akkor pont megfelel :-)
Ezek a szerencsétlenek pár ezren el merték használni ezt a pár száz ember átlagos fogyasztásának megfelelő vizet, ti meg sokalljátok. Ez a durva.

xclusiv 2013.08.09. 22:11:58

@bm613: "Komolyan nem érted? Kétezer köbméterre vonatkozik végig, amit számoltam, csak litert sikerült írnom helyette... Kétezer köbméter, az 4-500 ember vize"

Ha így van akkor mea culpa, benéztem.

"Ezek a szerencsétlenek pár ezren el merték használni ezt a pár száz ember átlagos fogyasztásának megfelelő vizet, ti meg sokalljátok. Ez a durva."

Az a párszáz átlagos fogyasztású ember ki is fizeti a saját fogyasztását, és nem a nyuszi tojja nekik a vizet. Ez egy nem kis különbség.

Ugyanis ami ingyen van, azt túlfogyasztják. Ez a lépés a túlfogyasztást (vagy visszaélést) megakadályozni nem fogja, csökkenteni viszont jó eséllyel igen. Kérdés persze ennek a mértéke, de ezt nem lehet előre tudni. De ha csak 5%-al csökken a fogyasztás már az is félmilliós megtakarítás az önkormányzóságnak. Ha csak 1%-al, akkor százezres. És ez a lépés kvázi ingyen van, csak oda kellett küldeni pár kúthoz pár szerelőt és ennyi. Mondj bármi más módszert, amivel eredményt lehetne elérni és ár/érték arányban jobb ettől.

Persze ez az eltartottaknak kellemetlen. Hja, nyilván az. A közkút nem arról szól, hogy baromi kényelmes lehetőségük legyen más pénzén vízhez jutni, hanem csak annyiról, hogy lehetőségük legyen. Nekem valszeg kilométereket kellene mennem a legközelebbi közkúthoz ha megpróbálnám a vízóra nélküli életet, szóval most tessen kicsit engem is sajnálni...

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2013.08.09. 22:35:23

@xclusiv: Na de most számoltuk ki, hogy baromi keveset fogyasztottak. Még azzal együtt is, hogy páran (nem közülük valók!) nagy mennyiségben vittek az ingyenvízből öntözésre. Ez így egyáltalán nem túlfogyasztás. Ha vannak ebben a 900 családban legalább 3333-an (2000/0,6), ami igencsak elképzelhető, akkor még a mindenkinek járó 20 liter/fő/napot sem lépik át. Azt, ami még annak is jár, akinek a lakásában van a víz, és nem fizeti.
És szerinted ők akarták anno, hogy ne legyen bevezetve a víz a házukba? Helyette kapták a közkutakat. Vehetjük amolyan alkunak is: nem kapsz vizet a házadba, csak az utcára, de onnan legalább ingyen viheted. Csak persze nem kérdezték tőlük, hogy megfelel-e ez így. Szerintem aki ki tudná fizetni közülük, az nem választaná ezt az opciót magától soha. Azt viszont nem tudja megfizetni, hogy most bevezessék a vizet hozzá.

eßemfaßom meg áll 2013.08.09. 23:07:30

@bm613: "Kétezer köbméter, az 4-500 ember vize"

Kevsesebb családtagot kellene csinálni:

Helye Ellátott háztartások Éves fogy(m3)
Hétes telep 3. 9 896
Hétes telep 5. 7 715

eßemfaßom meg áll 2013.08.09. 23:20:20

@bm613: "Még azzal együtt is, hogy páran (nem közülük valók!) nagy mennyiségben vittek az ingyenvízből öntözésre."

Komolyan azt akarod a beadni, hogy a idegenek jártak teherautókkal a cigánytelepre vizet lopni (a streatview autója se ment be hétese, micsodavéletlen)ű

Komolyan számold már ki, hogy hány liter 400Ft-os benzin kell ahhoz, hogy 1m3 600Ft-os vizet ellopjon valaki.

xclusiv 2013.08.09. 23:20:47

@bm613: "Na de most számoltuk ki, hogy baromi keveset fogyasztottak."

Már arra gondolsz, hogy röpködnek itt mindenféle számok, ki tudja mennyire valósak, aztán ha elkezdünk osztogatni akkor ez jön ki?

"Még azzal együtt is, hogy páran (nem közülük valók!) nagy mennyiségben vittek az ingyenvízből öntözésre."

Nem tudjuk, hogy kik pazaroltak / használták visszaélésszerűen az ingyenvizet, maradjunk ennyiben.

"20 liter/fő/napot sem lépik át. Azt, ami még annak is jár, akinek a lakásában van a víz, és nem fizeti."

Na ne bassz fel, ezt is fizetem bazmeg? Komolyan, 20 havert beköltöztetek magamhoz papíron aztán beállok én is ingyenélőnek, a faszomat már.

"És szerinted ők akarták anno, hogy ne legyen bevezetve a víz a házukba? Helyette kapták a közkutakat. Vehetjük amolyan alkunak is: nem kapsz vizet a házadba, csak az utcára, de onnan legalább ingyen viheted. Csak persze nem kérdezték tőlük, hogy megfelel-e ez így. Szerintem aki ki tudná fizetni közülük, az nem választaná ezt az opciót magától soha."

Hát nemtom építkeztél-e már, a vezetékes víz nem terem meg a földben, azt ki kell építeni, pénzért. És hagyjuk már ezt a demagógiát, hogy ezt azért kapták mert valakik húde ki akartak baszni velük. Lófaszt! Ezt kapják tőlünk ingyen, köszönjék meg, ne háborogjanak. Ha pedig nem felel meg, akkor tessen elmenni dolgozni, megkeresni az árát és bevezettetni a vizet.

"Azt viszont nem tudja megfizetni, hogy most bevezessék a vizet hozzá."

Bezzeg a tányéros tévét meg tudják fizetni, még ilyet. Hagyjuk már ezt a hülyeséget.

Mária 2013.08.10. 06:42:12

@xclusiv:

"Már arra gondolsz, hogy röpködnek itt mindenféle számok, ki tudja mennyire valósak, aztán ha elkezdünk osztogatni akkor ez jön ki?"

Úgy érted, hogy hazudik az ózdi polgármesteri hivatal?

Mária 2013.08.10. 06:44:43

@Ándi bácsi:

"Agyat nem tudok kölcsönözni."

Ez nem lep meg.

Mária 2013.08.10. 06:49:41

@xclusiv:

"Az én vízdíjamba nem szállna be valaki havonta 1200 Ft-tal?"

Neked nem volt rezsicsökekntés?

Beszálltunk a vízdíjadba.

Beszálltunk a csatornadíjadba.

Beszálltunk az áramdíjadba.

Beszálltunk a gázszámládba.

Beszálltunk a szemétdíjadba.

Ha volt devizehiteled, és végtörlesztetted, akkor abba is beszálltunk.

Mit szeretnél még?

Mária 2013.08.10. 06:51:29

@xclusiv:

"@tobeor: "Mindeki úgy lop ahogy tud, a cigány uborkát, a magyar adót, a gazdag közbeszerzést."

Apád faszát, azt.
Ne általánosíts, te senkiházi."

*

Beszarok.

Netán te közbeszerzést szoktál lopni?

:D

Benderik 2013.08.10. 15:43:40

@robot_: Hát, ha már tényszerűek akarunk lenni, akkor én az igazat megvallva cigányokat (és senki más embert se) ezen a videón nem láttam (igaz, kicsit sötétre van állítva a képernyőm). Amitől persze még lehetnek. Viszont egész takaros kis házikó, ami akkor a sztereotípiák szerint vagy nem cigányoké, vagy mégis, de akkor meg üt egy másik általános vélekedést. Ettől még persze ez a fajta vízvételezés tényleg korlátozásra érdemes.

Benderik 2013.08.10. 16:01:31

@eßemfaßom meg áll: Bevallom, Ózdon még nem jártam, de falvakban kirándulóként közkutat már keresgéltem párszor, és 10-20 házanként 1 kutat még nemigen találtam.

xclusiv 2013.08.10. 20:58:46

@Mária: "Úgy érted, hogy hazudik az ózdi polgármesteri hivatal?"

Nos, szerintem a politikus definíció szerint hazudik. Szóval nem lennék meglepve, ha az általuk közzétett számok nem lennének pontosak. Akár direkt (hazudtak), akár akaratlanul (balfaszok).

De nem elsősorban erre gondoltam, hanem arra, hogy nem tudjuk pontosan, hogy:
- hány háztartás szorul rá erre a vízre
- hány ember szorul rá erre a vízre
- az innen vizet vételezők pontosan mit is csinálnak az innen vett vízzel

És főleg nem tudjuk, hogy mennyi is a tényleges vízszükségelete az eltartottaknak. Mert nem szabad saját magunkból kiindulni, mert én hasraütve naponta 2x kakkantok és 6x pisilek, ez 8x7=56
liter, és nyilván nem lehet ebből kiindulni ha nincs is angolwc feléjük.

xclusiv 2013.08.10. 21:12:21

@Mária: "
"Az én vízdíjamba nem szállna be valaki havonta 1200 Ft-tal?"

Neked nem volt rezsicsökekntés?
Beszálltunk a vízdíjadba.
Beszálltunk a csatornadíjadba.
Beszálltunk az áramdíjadba.
Beszálltunk a gázszámládba.
Beszálltunk a szemétdíjadba.
Ha volt devizehiteled, és végtörlesztetted, akkor abba is beszálltunk.

Mit szeretnél még?"

Azt, hogy fejezd be a hazugságaidat.

Egyrészt a fentiekbe _ti_ (már ha adófizető vagy egyáltalán) egészen pontosan semmivel se szálltatok be, ugyanis ezek nem adóból lettek fizetve. (És meg is lesz a böjtje, de ez más kérdés.)

Mert itt arról van szó, hogy hogy közpénzből egy bizonyos összeget fizetünk az eltartottak ingyenvizéért, és szerinted ez egyrészt jár (mert csak), másrészt pedig az eltartottak számára a lehető legkényelmesebben jár. Nos, ha jár akkor nekem is jár, és nekem az lenne a legkényelmesebb, ha megkapnám a kezembe ezt a pénzt havonta, vagy ha minden akárhanyadik vízdíjamat a "köz" fizetné.

Hát ennyi.

xclusiv 2013.08.10. 21:17:27

@Mária: "Netán te közbeszerzést szoktál lopni?"

Kurva anyádat, te senkiházi.

Én vagyok az, aki az adót fizeti. A magánszektorban dolgozok, bőven átlag feletti a fizetésem (mielőtt megkérdeznéd: igen, bejelentett), és kurvára zavar az, hogy a hozzád hasonlók két kézzel szórnák azt, amiért én keményen megdolgozok. Mert te az én faszommal szeretnéd a csalánt verni, te senkiházi.

Szóval lépj hátra és baszd arcon magad...
süti beállítások módosítása