HTML

Benderik elmélkedik

Friss topikok

  • MAXVAL bircaman közíró: Biztosan Soros gazda tartozik nekik pénzzel, ezért dühösek. (2019.01.09. 06:08) Sok dühös ember
  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @nemecsekerno_007: Bazz!te idén már ne igyál! (2018.12.28. 21:23) O1G
  • megamedve: @ulpius66: te meg egy szerény, szeretetre méltó, segítőkész, barátságos, emberbarát, jóravaló embe... (2018.12.06. 10:25) Örömtűz a CEU hűlt helyén
  • LoveKills: A szakértőktől kérdezném: Mi a vélemény/tapasztalat a Privileg, Bauknecht, Elektra Bregenz márkák... (2018.11.23. 09:36) A mosógép és a leve
  • gabiiii: @Benderik: Az államnak nincs saját pénze, hanem erőszakkal veszi el tőlem és még néhány másik adóz... (2018.10.25. 11:28) Konstruktívan a hajléktalanok kilakoltatásáról

Tarlós és Vitézy, Tarlós panasza (operettelemzés)

2014.12.09. 23:53 Benderik

 

Erősen kívülállóként írom le most benyomásomat -- pusztán az elválás utáni nyilatkozatról.

Kívülállóként, azaz ami utasként, városlakóként, és főként a főpolgármester nyilatkozatát olvasva szubjektíven lecsapódott bennem.

Tehát a mára klasszikussá vált jelenet, Tarlós panaszának  rövid elemzése.

***

 Kezdjük a sajtóosztállyal, amiből a BKK-é hatszor akkora, mint a Fővárosi Önkormányzaté.

Nos, nekem nincs sajtóosztályom, így tapasztalatom se, mekkora a jó, de elkezdtem belegondolni, milyen célokra szolgál egy város sajtóosztálya, mely városba a közlekedési részleget is beleértjük.

És az az érzésem, hogy a közlekedés egy város azon eleme, aminek kapcsán tényleg talán a legtöbb közölnivalója lehet egy városvezetésnek a lakosságával.

Hogy hatszor annyi-e, mint minden más területen együttvéve, nem tudom, de tény, hogy a közlekedésben naponta keletkeznek megosztandó hírek, információk: útlezárás, elterelés, műszaki hiba, menetrendváltozás stb., míg a város egyéb dolgai -- bár fontosságban nem kisebbek, ám -- lényegesen lassabban változnak, így információáramlásuk se kell annyira gyors reagálású és nagy intenzitású legyen. Mert fontosak a városrendezési tervek, hol lesz új lakótelep, áruház, mikor van közmeghallgatás a városházán, és mik a tervek a hajléktalanellátásban, de ezek lassan alakuló dolgok, így egy nagyságrenddel kisebb hírözönt igényel a napi szinten zsongó közlekedésnél.

Szóval így paraszti ésszel nálam átmegy az első hihetőségvizsgán, hogy hatszor akkora sajtóoszály a közlekedésre lehet ésszerű, mint a Város egyéb dolgaira.

***

Nem akarom persze megkerülni a bújtatott vádat, hogy a túlméretezett sajtóosztály összefügghet Vitézy túlzott önmenedzselésével, hisz' a túlméretezett sajtóosztályok általában ilyesmi célt szolgálnak.

Csak ezzel meg az a baj, hogy ezen hír kapcsán jöttem rá, hogy én most láttam életemben először Vitézy Dávid arcát. Legalábbis elég ismeretlennek tűnt, és rájöttem, hogy azért, mert nemigen emlékszem, hogy valaha is láttam volna pl. tévében nyilatkozni. Amitől persze biztosan nyilatkozott, csak én nézek ritkán tévét, de Tarlósba pl. igen sokszor szaladtam így is. És most nem arra gondolok, mikor politikai munkaköre részeként mindenfelől sokat mosolyog le rám, hanem -- általában emelkedett hangú -- tévé- s újságnyilatkozatokra.

Meg az is feltűnt, hogy Tarlós nyilatkozatainak tekintélyes része szólt mindig a saját személyét épp' akkor ért kritikák cáfolatáról, azaz ha valaki sokat foglalkozik saját személyével, hát arra így hirtelen jobb példának tűnik Vitézynél.

 ***

És igen, lehet, hogy Tarlós 2008-as programjában minden benne volt. Csak itt meg az jutott eszembe, hogy

  • egyfelől nem ugyanaz meghirdetni valamit egy programban, mint azt véghezvinni, mert így nézve mind az autót, mind a repülőt feltalálták sokezren a Történelem összes évszázadában, akik emígyen sóhajtának: "beh' kellene egy oly' szekér, melly lovak nélkül fut, sőt repül", akiket meg feltalálónak hiszünk, csupán a technikai részleteit dolgozták ki e Nagy Gondolatoknak,
  • másrészt én sajnos emlékszem, ahogy a tejfelesszájú Vitézy gyerek azzal a VEKE nevű szövetségével és világmegváltó gondolataival folyamatosan idegeire megy a BKV mindenkori vezetésének, és ez jóval 2008 előtt indult. Szóval nem olyasvalakinek tűnt, akinek ne lenne elég -- néha tán kicsit túlzottan is elég -- saját ötlete, és nem 2008-ból.

***

Szóval ez az egész nekem valahogy nem stimmel.

És készséggel elhiszem, hogy Vitézy tudhat "hisztizni", de ezzel minimum ketten voltak ott így. És persze hosszú távon két hisztis közös fellépése sokszor rosszabb két átlagos, de egymással jól kijövőénél, és ilyenkor tényleg a főnök küldi el a beosztottat, a tulajdonos a tulajdont, az erősebb kutya a gyengébbet.

És ez már el is van küldve, visszahíva nem lesz, így ezen nincs is mit nyavalyogni, és a sokdiplomás utód is lehet, hogy jó lesz.

Csak Vitézy arra a nagyon ritka jelenségre volt példa, amikor egy állami (önkormányzati) vállalat tud jól működni, ha egy olyan vezetőt kap, aki ért is hozzá és bele is van szeretve, így nem engedi oda az ebek harmincadját, hogy arra rájusson.

De persze a ritka állatfajok sorsa a kihalás, szóval a dolgok a rendjük szerint mennek, ami valahol mégis megnyugtató ebben a változó világban...

.

.

.

16 komment · 2 trackback

Címkék: Jancsi és Juliska Hacsek és Sajó Kornél és Elvira Philemon és Baucis Lolka és Bolka Jin és Jang Tarlós és Vitézy Csipke és Rózsika

A bejegyzés trackback címe:

https://benderik.blog.hu/api/trackback/id/tr576971079

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hogyan buktass meg 12 lépésben egy kormányt? 2014.12.10. 18:37:09

Puccsolási szamárvezető kezdő forradalmároknak. Saul David Alinsky radikális aktivistáknak szánt tanácsait azok kezdték itthon megfogadni, akik egy éven belül három választást is elbuktak. A "Rules for Radicals" című könyv kötelező olvasmány a baloldal...

Trackback: Mennyire korrupt disznó Ön lélekben? 2014.12.10. 18:34:39

10 gyakori helyzetről olvashat lentebb. Elítéli mind a 10 helyzetet? Gratulálunk: Ön talpig becsületes, mehet tüntetni Vida Ildikó ellen! Ám amennyiben akár csak egy példaként hozott helyzetben is úgy döntene, hogy hülye lenne kihagyni, hogy jogtalan ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr kíváncsivagyok 2014.12.10. 17:21:25

Az egyetlen fideszhez kotheto vezeto volt , akit nem szerettem volna kirúgatni...
Erre a tobbi marad,...Vitézyit meg kirúgják...
Ilyen az én formám...

Makkasz 2014.12.10. 17:49:51

Egy szart. Vitezy arra volt jo pelda, hogy hogyan lehet rengeteg penzbol keves javulast es sok folosleges dolgot megepiteni.

Emlekszel az osztyapenko zarovonal kiserletre buszgyorsitasra? Tudod, mikor M1-M7 talalkozasaig terjedt a sor.

Bubi. 400 Ft-ba kerul minden letekert km az adofizetoknek, akiknek 99,99%-a soha nem hasznalj a bubit.

Futar rendszer: arany kilincs a kerti budin. Funkcionaliotasat koltsegenek 1%-abol lehetett volna biztositani.

4es metro. Befejeztek vegre. Nemsokara jonni fog a szamitas, nemhogy amortizaciojat, uzemeltetesi koltseget sem termeli ki a jegyarakbol

Uj buszok. Ez pozitiv. Azert nem legeyn valaki szuper, mert kozpenzbol (a mi penzunkbol, amit mi kerestunk meg) tudott venni buszt.

A szervezet egy burokratikus felesleg, latszott a vegso amokfutason, a kozzetett duani hajok kepein (gyonyoruek).

Iszonyu penzen, ha nem veszed figyelembe hogy toeld vettek el, hanem ajandekkent eled meg, akkor mindez jo. Ha van epp eszed, akkor tudod hogy irtozatos pazarlas.

prakp 2014.12.10. 18:20:56

@Makkasz: A 4-es M nem a srác bűne, a többi is vitatható minimum. De mostmár úgyis mindegy. Majd figyeld ki, az "újak" mit művelnek. Szemlátomást már most alakul a baj.

2014.12.10. 18:26:53

"Benderik elmélkedik."

Túl sokat elmélkedsz a semmin.

2014.12.10. 18:30:01

@Makkasz: Befolyásos rokonok által futtatott taknyos ficsúr szappanoperája az adófizetők költségén. A legjobb üzenet azok számára, akik Magyarországon megszakadnak a munkahelyükön, mégsem érnek semmit.
Az agymosásnak köszönhetően most az összes bringás ezt a faszkalapot siratja. Árpád atyánk, maradtál volna az ázsiai pusztában...

git 2014.12.10. 18:53:12

Nem akarom azt a nyilvánvaló tényt tovább ismételni, hogy davidka soha az életben a közelébe sem került volna ennek a pozicíónak a szülök-orbán-fidesz nélkül
Egy 23 gyerek, aki még az életben nem dolgozott, annak semmi, de semmi fogalma nincs egy olyan vállalatról, ahol több ezer ember dolgozik. Nem ismeri a müködését, rendjét stb.
Magyarán davidka egy trafikot sem tudna egyedül elvezetni, mert a legalapvetöbb gazdasági, müködési ismeretekkel sem rendelkezik. A tapasztalatról meg a rutinról nem is szólva.
Marandjunk annyiban, hogy néhány, több évtizedes tapasztalatokkal rendelkezö felsö- és középvezetö irányítótta-ja a BKV-t.
A BKV-s projekteket az ott dolgozok, vagy külsös cégek dolgozzák ki. Nyilván a tervtöl a megvalósításig hosszú idö telik el. Mélyen bele kell ásni magát az embernek, hogy átlásson csak egy projektet is. Valószínüleg davidka megkapott egy kétoldalas fecnit, amiben benne voltak a fö számok és ezt szépen megtanulta és visszaböfögte.
Nem lenne baj davidkaval, ha kitalált volna valamit, céget alapít és gazdag lesz. OK, megcsinálta-volna.
De itt csak arról van szó, hogy még a választások elött szépen felépitették, nem véletlenül szerepelt ö annyiszor a VEKE színeiben a TV-ben. Aztán beültették a székbe. Ö bizony hátszél nélkül egy nagy nulla, a duma mögött nincs tudás, teljesítmény. davidka a tökéletes megtestesítöje a magyar banánköztársaságnak, minden olyan sztereotipiával amit csak a jobbik el tud képzelni.

Makkasz 2014.12.10. 19:23:43

@prakp: Hat igen, teny hogy jobb nem lesz. Vakok kozt a felszemu a csaszar.

Makkasz 2014.12.10. 19:24:37

@Jules Verne: Egyetertek veled. 400Ft/km a bubi. Inkabb fizetnenk a taxit pestieknek:)

Makkasz 2014.12.10. 19:26:30

@prakp: Az 4-es metro befejezeset pozitivumkent irtam, elodeinek meg az sem sikerult. Utana csak szineztem, mivel messze nincs az utasszam ott, ahol kene, ahogy a finanszirozas alapjaul szolgalo megvalosithatosagi tanulmanyban irtak (errol sem Vitezy tehet).

jet set 2014.12.10. 19:45:42

Azért isteníteni sem kellene Dávidkát. Igen, történt néhány pozitív változás. De mellette ott voltak az oltári faszságai is, amelyek nagyon remélem, hogy nem valósulnak meg, például a hév-metró összekötés párszáz milliárdért, párhuzamos villamosvonalak, mert jól néznek ki a tervrajzon.
És addig ne ítéljünk, míg nem látjuk, hogy az utóda mit csinál. Szakmai előélete alapján alkalmasnak tűnik.

lófüle elemér 2014.12.10. 20:56:34

Jaj, jaj, jaj. Leváltották a zsenit, aki sokat beszélgetett buszsofőrökkel, ergo a világ legjobb közlekedéstervezője.
Agyatlanok, dávidka tökéletesen működött a NER rokonság elvárásai szerint, megfelelő helyre, megfelelő mennyiségű lovetta, szinte minden munkájában botrányokkal és szakmai dilettantizmussal megspékelve.

Mészáros Laci 2014.12.10. 22:23:21

@Makkasz:

a listád arra jó, hogy az elfogultságodat szemléltesse, de másra nem. köszönöm :)

Mészáros Laci 2014.12.10. 22:29:08

@git:

ez elég szánalmasra sikerült... :-(

Mészáros Laci 2014.12.10. 22:31:50

@lófüle elemér:

"dávidka tökéletesen működött a NER rokonság elvárásai szerint"

tényleg? de akkor miért váltották le?

nekem pont úgy tűnt, hogy a régi bejáratott BKV-s pénz-szivattyúktól elvette a döntési jogköröket. most azok szidják, akiknek a BKV-hez csatlakozó saját biznisze emiatt tönkrement az elmúlt években.

Mészáros Laci 2014.12.10. 22:35:21

@jet set:

a szakmai előélet nem elég, sajnos.
az új csóka túl sok szálon kapcsolódik a régi BKV-hoz.

ismered a történetet a majmokról meg a láda fölé lógatott banánról...? nagyszerű tanmese a szervezeti kultúra merevségéről. VD azért épített ki egy párhuzamos szervezetet a BKV mellé-fölé, mert a BKV-t nem lehetett ésszerű viselkedésre rávenni, évtizedek óta ott dekkoló vén faszok, akik nyugdíj előtt 10-15 évvel már semmi változást nem akartak: azokkal semmit nem lehetett kezdeni.

a nemzet fogatlan provokátora 2014.12.10. 22:44:55

Remélem, hogy ezt a kurva elsőajtózást megszünteti az új vezetés..