HTML

Benderik elmélkedik

Friss topikok

Befektetés a menekültekbe

2015.08.08. 18:53 Benderik

 

Menekültekről írottjaimban eddig mindig próbáltam olyan érveket felhozni a szükségesnél nagyobb szivatásuk ellen, melyek nem pengetnek érzelmi húrokat, hanem üzleties szemmel nézve szólnak mellettük.
Tettem ezt azért, mert akit érzelmileg megfog a dolog, azt nem nagyon kell meggyőzni, akit meg nem, azt könnyfakasztással nem is lehet.


Maradok ennél a módszernél.

***


Szóval tegyük fel, hogy -- úgy általában -- Mesterünk stratégiáját követjük, mert hatékonynak tartjuk. Nem csak menekültek tárgyában, hanem úgy általában is. A stratégia pedig az, hogy -- bár eleget teszünk (különféle -- főként EU) szövetségbeli kötelezettségeinknek, azért -- megkísérlünk a lehetőségek határain egyensúlyozva kilógni olymódon, hogy ezzel előnyöket kovácsoljunk.

Hogy ezt eddig mennyire csináltuk hatékonyan, most nem feszegetném, tegyük fel, hogy legalább magát az elvet hatékonynak érezzük.

Menekültek tárgyában is ezt az utat követjük: a szövetségben vállalt menekülteket befogadjuk, ám esetleges további "közteherviselés" ( pl. kvóta) ellen fellépünk, határon kerítést húzunk, és próbálunk minél kevésbé jó fejek lenni velük, hogy annyira ne érezzék jól magukat, hogy szeressenek ide jönni.


Mondanék azonban pár érvet, amivel a "kilógó" logika mentén abból csiholhatnánk hasznot*, hogy legalább olyan mértékben jó fejek vagyunk velük, hogy itt tartózkodásukat élhetővé tesszük, országon belüli tranzitutazásukat pedig nem gátoljuk.

***


Hogy az országon belüli mozgásukat uniós kötelezettségünknél jobban ne akadályozzuk, annak előnye könnyen belátható: mozgásuk iránya leginkább a nyugatibb EU-tagok felé irányul, márpedig ennek sikeressége egybevág azzal, ha mi meg nem szeretnénk, hogy nálunk legyenek. Hivatalosan persze gátolnunk kell e próbálkozásukat, mert a nyugatibb tagok ezt elvárják tőlünk, de a "kilógós" taktika itt azt súgja, hogy e kötelezettségünknek csak az elvárt mértékig tegyünk eleget, túlteljesíteni nem kell. Különösen, mivel minap azt olvastam itt egy riportban, hogy a riporter véletlenszerű mintavétele a Keletinél sok olyan menekültet mutatott, akik már egy másik EU-tagországban (Bulgáriában) regisztrálva lettek, így esetleges továbbállásuk esetén úgyse mi kapnánk őket vissza. Akik nálunk regisztrálnak először, azok pedig jelenleg úgyis táborba kerülnek, így ők már nem tartoznak a rejtve mozgók közé.

Hogy itt tartózkodásukat élhetővé tegyük, arra meg két érvet tudnék mondani:

    • egyrészt minél inkább biztosítjuk pl. a pályaudvarokon a fürdést és az emésztés teljes ciklusának kulturált mederben tartását, annél kevésbé tesszük ki egyéb köztereinket a nem kulturált módoknak, márpedig amit az emésztés megkövetel, azt meg is teszi, azaz ha szarni kell, hát szarni kell, ezt mennyiségileg befolyásolni csak az Úr lenne képes, mi, gyarló szolgái, legfeljebb a megfelelő mederbe terelni tudjuk.
    • a kulturált meder pedig szintén a mi szép országunkban segít a fertőző betegek számának legalább fölösleges nem-növekedésében.

       

      Itt jelezném, hogy részemről dicséret illeti ezügyben a Fővárost, aki úgy tűnik, menekültügyben túllépett eddigi önmagán, és a menekültek dolgában felismerte azt, amit a hajléktalanok dolgában még nem sikerült. Kormányunkat pedig mindenképpen felülmúlta előrelátásban. Még ha az nem is annyira magas léc...

      És örülök annak is, hogy magánjelleggel annyi sokan segítik őket (pl. pályaudvarokon), hogy a hivatalos ténykedések ellenére talán mégis alakul bennük vmiféle kép a magyar ember jófejségéről.

       

    • A másik érvem kicsit összetettebb:

      A Történelem azt mutatja, hogy ha egy nép úgy érzi, hogy egy másik jó fej volt vele a bajban, azt később váratlan módokon fizeti vissza.

      És itt most nagyon megfoghatatlan és kimérhetetlen példákkal jövök  majd, amiért előre is elnézést, de az ilyesmi objektíven nehezen mérhető műfaj. Inkább csak amolyan benyomásokon alapuló szubjektív érzés. Szóval egy strukturálatlan kazlat hordok most össze:

      • A rendszerváltás előtti időkben itt tanuló harmadik világbeliek pl. szerették országunkat, amit az akkori ill. évekkel később országukba utazóink éreztek: a magyarokat sokáig szerették a világ furcsább tájain. Amiben az is benne volt persze, hogy a leggyakoribb turistanemzetséget, az amerikaiakat meg nem (mert azok meg nagyhatalomként böszögették őket, és ha kiderült, hogy nem amerikai vagy, az már enyhülést jelentett). De ismerték nevünket, és bírták is népünket.
      • Nemrég olvastam, hogy második világháborúban az ukránokkal is furcsa szimbiózisunk/nemhivatalos szövetségünk alakult ki: a magyar hadsereg őket nemigen bántotta, így ők se minket -- furcsa helyzetekben jött ez ki, mikor látszólag érthetetlen módon magyar csapatokat nem támadtak ukrán partizánok, miközben mellettük a németeket vadul. Persze közös ellenség is volt: az oroszok, ami segíti az egybekovácsolódást. És most, hetven évvel később is, olvasok írást, ahol a hadszíntér felé utazó riportert elnézőbben kezelik, mert magyar. És persze a trianoni határok jócskán mérgesítik a viszonyt, így az egyenleg inkább negatív, és egy eseten nem is mérhető az ellen-/rokonszenv. De -- mint mondám -- ez a műfaj amúgyis nehezen mérhető.
      • Németország "hálája" az NDK-sok átengedéséért inkább hivatalos vonalon nyilvánult meg, de abban ez is hasonló, hogy egy nemhivatalos "jófejségért" jutottunk később kisebb-nagyobb előnyökhöz.
      • Nemrég volt (kicsit felfújt) hír, hogy Boszniában egy kis faluban kitűzték az Iszlám Állam zászlaját. Nem is ez az érdekes, hanem a riport során kiderült két apró dolog:
        • egyik, hogy a délszláv háború idején afgán háborúban edzett harcosok érkeztek Boszniába, akik hatékonyan segítettek a szerbek elleni harcban, és hogy ezek egy része aztán ott meg is telepedett, és szélsőséges kiképzőbázis is működött ott aztán, ilyesmik. És bár erős muszlim lakosságú ország lévén befogadásuk önmagában is érthető, ám a szélsőség ilyen mértékű léte nem tesz jót az ország külső megítélésének, ami objektíven mérhető hátránnyá válhat. És a hivatalos szervek bizgetik is őket, de valódi hatósági elszánás esetén már feltehetőleg nem is lennének ott. Szóval felmerül a gyanú, hogy van az egészben egy összekacsintós megtűrés. Amiben meg ott bújhat a hála az egykori segítségért, amikor a hivatalos hatalmak magukra hagyták őket.
        • másik, hogy az érintettek erősen bezárkózottan élnek, senkinek nem nyilatkoznak, és -- állítólag -- a magyar riportert azért engedték oda, mert a magyarok (és itt most nem emlékszem, de vmi olyasmit mondtak, hogy vmikor jófejek voltunk velük -- talán pont a délszláv háborúban, csak talán pont akkor haraptam a csipszbe ott a tévé előtt, és a roppanástól nem hallottam...) -- a lényeg, hogy emlékeik szerint rendesek voltunk népükkel mi így népileg...

      Mondom, talán nem is jó példák, de adnak egy összképet / érzést, hogy a nemzetek szubjektív emlékezete sokszor megőrzi a többi nemzettel kapcsolatban, hogy az mikor mit tett ővele, és ezt -- sokszor nehezen mérhető, apró dolgokban -- visszafizeti. (Figyelem: jót-rosszat egyaránt!)

      A lényeg, hogy jó fejnek lenni más népek fiaival amolyan befektetésféle a jövőbe. Nehezen mérhető a megtérülés, a távolság miatt sokszor nem is ölthet testet, de sose lehet tudni, mikor jön egyszer mégis jól.

      Mérhetőbb formája ennek -- és egy másik műfaj, nem a fenti nagyon szubjektív -- a történelemben a hosszan tartó kötelékek léte: mikor bizonyos nemzetek egymást valamiféle természetes szövetségesnek érzik, és alkalmi hivatalos társulásaikban is megpróbálják e tartós köteléket feleleveníteni, vagy -- mikor épp' ellenoldali szövetségek hivatalos tagjai -- legalább szunnyadón ápolni, mert később még jól jöhet. Román-francia, magyar-lengyel, angol-amerikai, ilyesmik. A Történelem egy húsdaráló, ahol hosszú távon azok maradnak a húshegy tetején, akiknek vannak tartós szövetségeseik, és akiket a lehetőségekhez képest kevesen utálnak s látnának szívesen bedarálva. Minket szűkebb környezetünkben azért többen szívesen lenyomnának a tölcsérbe (széleinket egykoron már le is darálták), így nem baj, ha legalább ahol lehet, próbálunk jó marketinget csinálni magunknak.

       

+++

Hát ennyi. Befektetés. Hogy saját lelki békénkbe is, azzal nem is jövök, maradjunk a színtiszta üzletnél. Ha már kilógunk, tegyük úgy, hogy előny kovácsolódjon. Ami egyszer kivételesen átgondoltan hosszútávú is lehet(ne).



* bevallom nem tudom így hirtelen, van-e olyan, hogy csiholni hasznot

meg hogy jó fej vagy jófej... (mindegy, inkább rosszul írva, csak lenni)

 .

 .

 .

36 komment

Címkék: befektetés húsdaráló jófej jó fej csórikáim lyó fely

A bejegyzés trackback címe:

https://benderik.blog.hu/api/trackback/id/tr767690818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2015.08.09. 09:30:28

El kell üldözni őket amíg nem késő. Nem csak ezeket, de az összes muszlimot ki a picsába európából.

különvélemény2 2015.08.09. 09:36:22

Nyilván, ha már itt vannak, segíteni kell nekik, hogy kulturáltan utazhassanak tovább.
De a cél továbbra is csak az lehet, hogy ne jöjjenek ide.

Ez a meghálálós téma teljesen értelmetlen ekkora különbségekkel rendelkező országok között.
Te csupa hasonló kultúrájú, környező országot írtál.

Elég csak megnézni a görög-német vitát.
A németeknek elengedték a háborús tartozásait, a görögök államnak sem fizetett jóvátételt, de még a háború alatt rákényszerített kölcsönt sem adta vissza, mégis habzó szájjal anyázzák a görögöket az ő adósságuk miatt.
Ezt várhatod, ha az ország messzebb van és más a kultúra.

Brix 2015.08.09. 10:01:35

" mozgásuk iránya leginkább a nyugatibb EU-tagok felé irányul, márpedig ennek sikeressége egybevág azzal, ha mi meg nem szeretnénk, hogy nálunk legyenek " Na , ez az, ami abszolut nem így van! Nekünk nem érdekünk , hogy a magországokat afrikai/ázsiai embermilliók árasszák el. Ezek az emberek a szakképzetlen munkaerő piacán okoznak majd jelentős problémákat, ahol jelen van a magyar munkaerő is... Az sem érdekünk , hogy a nyugati országok szociális rendszere a menekültek miatt összeomoljon...A vége az lesz, hogy ,mindenhol a náci jellegű pártok kerülnek hatalomra...lsd.: Osztrák Szabadság Párt.
A mi szövetségeseink az európai államok, és elsősorban velük kell szolidárisnak lenni, nem az afrikai/ázsiai migráns , embermilliókkal...
A lényeg: ami most folyik az NEM menekültprobléma, hanem európát fenyegető illegális MIGRÁNS nyomás. Akik több ezer kilómétert utaznak, több ezer euróval a zsebükban , biztonságos országok sorozatán keresztül, úgy hogy a határon eldobálják a személyi okmányikat, és a bolgár/görög regisztrációa papírkaikat, azok mind közönséges csalók, NEM MENEKÜLTEK!!!

Göntér László 2015.08.09. 10:57:14

A sok migráns közül kiválogathatnánk azokat, akik az elöregedő és elnéptelenedő falvainkban ellátnák az ottani öregeket. Nem hihetjük azt, hogy minden migráns képzetlen, tanulatlan és bűnöző. Tettünkről nekem ez jutott eszembe:
ktkj.blog.hu/2015/07/19/magyar_nemzet_465

libsi nóta bárki unja 2015.08.09. 10:57:23

"A Történelem azt mutatja, hogy ha egy nép úgy érzi, hogy egy másik jó fej volt vele a bajban, azt később váratlan módokon fizeti vissza."

Ezt Trianon kapcsán mi alaposan megtapasztaltuk. A török elől menekülve betelepült oláhok, rácok, uszkókok mind hatalmas darabokat szakítottak ki maguknak a történelmi Magyarországból

Így lényegében csak a zsidók és a cigányok maradtak nekünk egykori menekültként, és mindkét kisebbség remekül kifizetődik az országnak, főleg az utóbbi

libsi nóta bárki unja 2015.08.09. 11:00:08

@Göntér László:
A helyi cigányság remekül ellátja az elnéptelenedő falvakban az ottani magyar öregeket, úgyhogy nem sok elvenni való maradt már az újonnan jövők számára

libsi nóta bárki unja 2015.08.09. 11:09:22

@különvélemény2:
Hogy a németek szidják habzó szájjal a görögöket vagy inkább fordítva, azt most inkább hagyjuk. De a menekülthelyzet jól rávilágít az európai szolidaritás tényleges határaira

Mindegyik ország a másikra akarja rátolni a problémát, főleg a nagyok a kicsikre, a védett belső helyen levők a védtelen külsőkre. Mivel Magyarország kicsi is és ráadásul külső pozícióban is van, megint mi leszünk akire mindent rátolnak, miközben álszent módon minket hibáztatnak mindenért, szokás szerint. Tehát egyszerre nyomnák ránk a problémát és fosztanának meg a hárítás lehetőségétől, amennyiben hagyjuk magunkat

Ahogy a régi magyar mondás tartja: szarnak-bajnak nincs gazdája. Ugyanez vonatkozik az illegális migránsokra is

midnight coder 2015.08.09. 11:10:14

@Brix: Alapvetően az annyira nem lenne nagy baj, ha a fejlett EU-s tagországokban a "szélső" jobb kerülne hatalomra, mivel sajna a jelenlegi nyugati pártok egyként idióták, semmivel nem kevésbé hülye egy német kormány mint a magyar, csak magasabb bázisról indultak.
A gond az, hogy mikorra ez bekövetkezik, addigra már rég késő lesz. Egy európai IS viszont nagyon nem érdekünk. Viszont kérdés, hogy még elkerülhető-e ? Ha nem, akkor viszont az a kérdés, hogy legyünk jófejek abban a reményben, hogy így minket talán nem irtanak ki az iszlamisták, vagy legyünk kemények amennyire lehet, és reménykedjünk abban, hogy így az IS határain kívülre sikerül manőverezni magunkat ?

midnight coder 2015.08.09. 11:11:22

@Göntér László: Nem kell neki 20 év, és letelepítheted oda az Európából érkező menekülteket.

libsi nóta bárki unja 2015.08.09. 11:26:15

@midnight coder:
Ha sikerül megőrizni Magyarországot fehér országnak, akkor is sok menekült érkezése várható. Csak nem a fiatal arabok és négerek jönnek, hanem a német és osztrák nyugdíjasok. Ezek viszont tényleg remek üzlet az országnak, mert kintről kapják a pénzt amit itt költenek el, és baj sincs velük semmi. Elég sokan vannak már most is, és ha egyáltalán valamit, ezt az immigrációt érdemes bátorítani

csepke 2015.08.09. 12:18:16

Igen. Csakhogy ez csak akkor működik, ha mindkét fél ugyanazon játékszabályok szerint játszik, meg békeidőben. A muszlim világ és a nyugat esetében nincs így. A nyugati felfogás szerint az ember előbb ember és csak aztán valamilyen vallású. Akik jönnek azok pedig olyan helyekről jönnek, hogy nagyon fontos, életbevágó volt valamilyen csoporthoz tartozniuk és ezt számon tartani, család törzs..stb. Ilyen szempontból egészségesebben, az emberi természethez közelebb állóbban is működnek. A fontossági sorrendjükben, ha arról van szó, márpedig ahogy fogy a világ erőforrása lesz szó, biztosan előrébb van a muszlim társuk, és majd csak nagy sokára jönnek, ha jönnek, a fehér keresztény pályaudvari menekültsimogatók. Hát különösen nekünk, nem volt elég tanulság a 150 éves török uralom? Hát mit számított a muszlim töröknek a helyi keresztény lakosság akkor? Nagyon gyorsan felejti a rosszat ezek szerint a kollektív emlékezet, hát akkor miért feltételezzük hogy a jó emlékezetesebb marad ilyen eltérő kultúrák között? Pláne, hogy a "jó" tök mást jelent nekünk és nekik.
Ezzel együtt nincs jó megoldás, nyilván nem lehet éhenhalasztani őket a pályaudvaron, de hadd ne örüljünk ennek az inváziónak.

Visceroid 2015.08.09. 12:25:10

Azt nem értem, hogy ha az USA, Kanada, Ausztrália, a fejlettebb arab országok megvédhetik magukat az illegális bevándorlókkal szemben, akkor az európaiak miért nem?

TGabi 2015.08.09. 13:14:40

Fontos az emberségesség. Ugyanakkor az iszlám kultúrát Európában is meghonosítani óhajtó csürhe nem kell ide Európába. Az iszlám SEMMIT nem tud az emberi jogokról és semmit nem akar betartani belőlük - így aztán a mega-liberálisok a felesleges jófejkedésükkel épp a saját civilizációt sodornák végveszélybe.

Elmúlt az az idő, amikor a hazai muzulmán csak egyetemi hallgató meg kedves kebab - sütödés volt. Ébresztő!!!

apanna 2015.08.09. 13:43:45

"Akik nálunk regisztrálnak először, azok pedig jelenleg úgyis táborba kerülnek, így ők már nem tartoznak a rejtve mozgók közé. " Nem itt regisztrálnak először hanem Görögországban. Onnan átmennek Macedóniába, majd Szerbiába, és végül itt kötnek ki.
Azért is dobálják el a papírokat, mert így nem lehet őket azonosítani. Szinte mind Szírnek mondja magát. A szírek tanultak, de az afgánok, pl 90% analfabéta. Azért is mászott fel egyikük egy magas feszültségre, hogy tölteni tudja a telefonját.
Innen szeretnének tovább menni, csak az a baj, hogy egyik ország sem fogad illegális határátlépőket, így maradnak majd nálunk, míg meg nem unják, mint az az afgán, akit már 3 szor dobott vissza Ausztria, ő megunta és menne inkább haza. Rohadjon meg az aki lakást, munkát, jólétet ígér ezeknek a szerencsétleneknek, akik évekig itt maradnak a nyakunkon.

♔batyu♔ 2015.08.09. 13:44:51

A hollandok pld. jófejek voltak a "menekültekkel".

Ma már ők a menekültek saját hazájukban:

Az arabok európai fővárosa: Rotterdam
nemzeti.net/az-arabok-europai-fovarosa-rotterdam-3165585.html

♔batyu♔ 2015.08.09. 13:46:00

@apanna: Igen, így van. Ki kell őket utálni. harmadjára már nincs ingyenszállás, ingyen kaja és akkor szépen hazamegy.

apanna 2015.08.09. 13:46:26

@Visceroid: Mindhárom ország amit felsorolsz, messze van, oda csak repülővel tudna beutazni, ami papírok nélkül lehetetlen. Az élhető arab országok mint pl. Dubaj, ott rabszolgák lennének. Mondjuk az olaszoknál is alja munkája van egy fekete bevándorlónak, láttam. Takarítanak, az utcán árulják a portékájukat, ha süt a nap kalapot, ha esik ernyőt..

♔batyu♔ 2015.08.09. 14:07:10

@libsi nóta bárki unja: Szentendrére a török elől menekülő szerbeket fogadtunk be, ma a szerbek jórésze meg van arról győződve, hogy eddig tartott Nagyszerbia.

♔batyu♔ 2015.08.09. 14:12:09

@Visceroid: Azért az USA-nak is megvan a maga baja, persze mekkora meglepetés, e mögött is a liberálisok és az őket fizető Sorosék.

"George Soros zsoldjában forgatott fel a vadak módjára viselkedő fergusoni néger csőcselék – majdnem meglepődtünk, hogy ismét a zsidó pénzember áll a háttérben"

nemzeti.net/george-soros-zsoldjaban-forgatott-fel-a-vadak-modjara-viselkedo-fergusoni-neger-csocselek-majdnem-meglepodtunk-hogy-ismet-a-zsido-penzember-all-a-hatterben-3316193.html

ogli dzsí 2015.08.09. 14:35:35

'Mondanék azonban pár érvet, amivel a "kilógó" logika mentén abból csiholhatnánk hasznot*, hogy legalább olyan mértékben jó fejek vagyunk velük, hogy itt tartózkodásukat élhetővé tesszük, országon belüli tranzitutazásukat pedig nem gátoljuk.'

Az országba illegálisan senki nem teheti be a lábát, milyen tranzitutazásról beszélsz, eszednél vagy?

ogli dzsí 2015.08.09. 14:37:48

'Hogy az országon belüli mozgásukat uniós kötelezettségünknél jobban ne akadályozzuk, annak előnye könnyen belátható: mozgásuk iránya leginkább a nyugatibb EU-tagok felé irányul, márpedig ennek sikeressége egybevág azzal, ha mi meg nem szeretnénk, hogy nálunk legyenek.'

Azon kívül, h a ballibek lennének az elsők akik emiatt mindenhol feljelentenék a kormányt külföldön, elvileg is baromság.
Mi nem szeretnénk h nálunk legyenek, meg azt sem h nyugat-európában legyenek. És ez még csak az, amit mi akarunk.

♔batyu♔ 2015.08.09. 14:42:40

@ogli dzsí: Teljesen megdöbbenek azon, hogy egy balliberális számára milyen természetes az, hogy valaki illegálisan belép Mo. területére. Ezzel a ténnyel ő nem is foglalkozik.

Alick 2015.08.09. 15:46:29

El kell terjeszteni a menekültek között, hogy aki a németeknél nem tudja igazolni az eltartását, az kényszermunka táborba kerül és valószínűleg sertéstelepen kell dolgoznia. :)

23 millio Román NEM 60 millio arab IGEN !! 2015.08.09. 15:50:03

"hogy legalább olyan mértékben jó fejek vagyunk velük, hogy itt tartózkodásukat élhetővé tesszük, országon belüli tranzitutazásukat pedig nem gátoljuk."

Ez buta, naiv, ongyilkos politika. Csak azert adjuk oda a megmaradt orszagunkat, es legyen itt egy uj Europai Afrika, hogy jofejek legyunk ?

"mozgásuk iránya leginkább a nyugatibb EU-tagok felé irányul, márpedig ennek sikeressége egybevág azzal, ha mi meg nem szeretnénk, hogy nálunk legyenek"

Senkit sem fognak beengedni es az eddig beszokotteket is, kivetel nelkul visszafogjak hozank toloncolni.

Tudományos libsizmus 2015.08.09. 16:57:28

Fodrásznál voltam a minap. Nem messze a Keleti pályaudvartól. Oda járok 3 éve.

Amíg ott voltam, három feka jött be, mind a hármat kirúgták. A fodrász hölgy elmesélte, hogy pár nappal azelőtt bejött egy paki. Szépen levágatta a haját, majd közölte, hogy nincs pénze és elhúzott. Csak néztek utána.

A szomszéd zöldségeshez bekéredzkedett egy nigger, hogy hadd töltse fel az okostelefonját(!). Jó, feltöltötte. Attól kezdve lerohanták a niggerek és kétségbeesve hajtogatja el ő is őket a faszba.

Tudományos libsizmus 2015.08.09. 16:58:49

@Tudományos libsizmus:
30 éve járok oda, bocsánat az elírásért.

Tudományos libsizmus 2015.08.09. 17:36:01

"A Történelem azt mutatja, hogy ha egy nép úgy érzi, hogy egy másik jó fej volt vele a bajban, azt később váratlan módokon fizeti vissza."

Ekkora butaságot én talán még életemben nem hallottam.

StanLee · https://newsroll.net 2015.08.09. 17:42:26

Dublin miatt az eloszor nalunk regisztraltakat a nemet vissza fogja dobni elobb vagy utobb, mivel az itteni politikusok is mar eleg drasztikus hangot utnek meg a menekult temakorben, pl. Kauder CDU vagy Seehofer CSU, bajor miniszterelnok, akit a sajto mar a bajor Orbannak titulal.

Maradjunk annyiban, hogy Mo. kezi vezerlesben van, es gyorsan tudnak majd olyan jogszabalyokat hozni, amivel reagalni tudnak a menekult temara, nem csak kerites szinten. Lehet, hogy a nyugati politikai elit Orbant lenacizza, de a szinfalak mogott megegyezhetnek vele, hogy a magyarok ilyen-olyan, a hatterbol szervezheto elonyokert cserebe radikalisan lepjenek fel a menekultaradattal szemben. Ez egy eleg szep modja lenne annak, hogy arcvesztes nelkul megoldjak a menekultpolitikat a sajat orszagaikban, nekunk meg biztosan jol jonne par nemet gyar ezert cserebe.

Nem tartana sokbol, hogy nagy befogadotaborokat hozzanak letre, akar normalis korulmenyeket biztositva a menekulteknek, ahol 5-10 munkanapon belul elbiralasra kerul a kerelmuk - a mostani statisztika alapjan 0 az eselye, hogy nalunk menekult statuszt kapjon - es onnan tortenik meg a kitoloncolas a hazajaba. Szoval ha a Balkanrol jott, es azt mondja, hogy szir, akkor ezen tul nagyon meggondolja majd, hogy sziriaba akar-e visszakerulni, vagy abba az orszagba, ahol korabban elt.

A nemetek pl. tavaly oktoberben eldontottek, hogy felvesznek tovabbi 20 000 szir menekultet, na ez a kvota valamikor aprilisban betelt, most mar a legtobb kerelem szirektol erkezik, es majdnem 100%-os valoszinuseggel maradhatnak is. Ha a mostani utemben no a csak szir kerelmezok szama, akkor ev vegere a nemeteknel minimum 80-100 ezer szir menekult lesz. Nem tudom mit fog ez okozni tarsadalmi szinten, de hogy nem sok jot, az biztos.

megettem az aranybornyút 2015.08.09. 18:08:49

Fosod a szót.

Szerinted van ember, aki ezt a magyartalan, logikátlan, szerkesztetlen szófosást végigolvassa?

megettem az aranybornyút 2015.08.09. 18:14:04

@Göntér László:

"A sok migráns közül kiválogathatnánk azokat, akik az elöregedő és elnéptelenedő falvainkban ellátnák az ottani öregeket. "

Tudnának ezzel annyi pénzt keresni Magyarországon, hogy nyugati színvonalon élhessenek, és még haza is utalhassanak, hogy otthon a népes famíliát is eltartsák?

Te tényleg nem érted, hogy ezek nem MEGÉLNI, hanem MEGGAZDAGODNI jönnének Európába?

♔batyu♔ 2015.08.09. 18:49:41

@megettem az aranybornyút: Mi azért nem olvassuk el, mert úgyis tudjuk miről szól, a ballibsi pedig pontosan ugyanezért nem olvassa el.

Krisz11 2015.08.09. 18:51:21

Be kell fogadni az összes menekültet. Ők is csak ugyanolyan emberek mint a cigányok.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.08.09. 19:25:18

@Krisz11:

Rosszabbak, mert a cigány legalább nem ellenséges a kereszténységgel (igen sok cigány eleve kereszténynek, a legtöbb katolikusnak vallja magát) és az európai kultúrával szemben, hanem csak kihasználja.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.08.09. 19:37:24

@Alick:

"El kell terjeszteni a menekültek között, hogy aki a németeknél nem tudja igazolni az eltartását, az kényszermunka táborba kerül és valószínűleg sertéstelepen kell dolgoznia. "

Ez nagyon tetszik!
süti beállítások módosítása