HTML

Benderik elmélkedik

Friss topikok

  • miért: Én azt hiszem, ebben minden kormány hibázott m.magyarnarancs.hu/belpol/az_m5-os_matricasitasa_kiva... (2019.07.29. 23:46) Bayer barát és az újferences erkölcsi mérce
  • Benderik: @MAXVAL bircaman közíró: Maxval úr, tökéletes időzítés, köszönöm! Uraim? Első feladat: meggyőz... (2019.07.06. 15:21) Az öltönyös Pride víziója
  • ocsisajt1: Menjen el a jegyért hétközben, amikor nincs sor.Problem solved.Persze lehet kifogásokat keresni, d... (2019.06.23. 14:29) Jegyelővétel, MÁV, kígyók
  • Digitális Dzsihád: @moloy: Egy fejlett, haladó demokráciában _NINCS_ olyan, hogy még nem oszthatják meg a terveket a ... (2019.06.19. 16:53) A csúnya felüljáró
  • Benderik: @Űristen: "Persze a folyamatos információáramlat miatt úgy tűnik, mintha megfeszített munka folyna... (2019.06.09. 22:08) Hableány

Jegyelővétel, MÁV, kígyók

2019.06.21. 18:53 Benderik

 

Sokat fejlődött a MÁV, mióta gyerekemberből felnőtt lettem, és dagasztja is keblem honfibüszkeség, mikor az internet csodájának segedelmével csak úgy, otthonról vagy telefonról veszem a vonatjegyet, s nem mint nagyanyáink idején, mikor jegypénztárak előtt még kígyók.

Kígyók?

Kígyóznak.

(Mindegy, másik szép történet.)

 

***

S nincs is baj addig, míg valamiért mégiscsak el nem kell érte menni a pályaudvarra, hogy gondos elővételben megvett jegyünket a falból kivegyük.

 

***

Mert legtöbbször nem kell persze kivenni, hisz’ telefonon is felmutathatjuk, vagy otthon kinyomtatva.

Csakhogy például nemzetközi vonatjegyet csak automatából lehet kivenni (miért? -- ki tudja?), no meg hát egy telefonban se mindig bölcs dolog végtelenül megbízni. Lemerülhet, ellophatják, állandóan azzal fényképezünk, üzengetünk, simán leeshet, kikapják kezünkből, lemerül -- ja ez már volt -- szóval lehet értelme egy zsebben őrizhető kisméretű papírjegynek.

Meg telefonja se mindenkinek olyan.

De mindegy is, maradjunk azon esetnél, mikor ki kell vennünk, mert nemzetközi az a jegy. (Bár megint eszembe ötlik, hogy mi a francért nem lehet ugyanúgy telefonon, mint a belföldi. Ausztriában például valamiért lehet. És itthon is elfogadják! Van pár ilyen logikátlan rejtélyes korlátozás amúgyis ebben a jegyvásárlásdologban.)

 

***

Maga a MÁV tanácsolja, ne várjunk az utolsó pillanatig, vegyük meg elővételben, elkerülve így a sorbanállást.

Bölcs tanács!

Csakhogy.

 

***

Kétféle jegykiadó gép van. Van ugye a régi, ami csak neten vett jegyet ad ki, így tényleg nemigen állnak előtte. Ha mégis, gyorsan megy, mert csak a neten kapott számkódott kell beírni, s már nyomtat is.

 

***

Igen ám, csak ezek kiveszőben vannak, s helyüket átveszik a modernebb gépek, amik ezt is tudják, meg simán ott helyben is vehetünk jegyet belőle.

 

Ez azonban pont azt eredményezi, hogy az elővételben vett kódunkkal ugyanabba a sorba kell beállnunk, melyben kevésbé előre gondolkodó embertársaink is állnak (vagy csak akiknek nem volt lehetőségük előre megvenni, nem annyira sietnek stb.), és végigállni, míg kikeresgélik, bepötyögik az állomást, darabszámot, kedvezményt, aztán dobálgatják a huszast-ötvenest, a visszaesőket csiszolgatják a gép oldalán, hogy mégis elfogadja, a nem ma frissen nyomtatott papírpénzről már nem is szólva stb.

És hiába lenne nekünk tizenhúsz másodperc, mert mi előre gondoskodtunk a jegyről, hogy ne kelljen sorba állni, ki a franc engedne emiatt előre egy kígyózó sorban, ahol mindenki ideges?

 

Túllihegettnek tűnik, de aki látott már szombat reggel pályaudvart Balaton felé…

Vagy csak munkaidő utánit a zónázó pályaudvarokon.

 

***

A régi gépek pedig már alig vannak, Kelenföldön pl. ráadásul a régi állomásépületben, ami teljesen kiesik a metrón érkező tömegek látóköréből, ill. ha tudunk is róla, fájdalmasan lihegős kerülő lehet, ha indul a vonatunk..

És gyanítom, hogy a régi már kivesző fajta is, ha elromlik, újfajta ugrik helyükbe, új helyre olyat már nem tesznek, így lassan kivesznek, egyetemben az egyéb veszélyeztetett állatfajokkal.

 

***

S a nemzetközi jegyek esetével kezdtük -- nos ezeket a régi gépek ki se tudják adni. Mondjuk legalább becsületesen kiírják, és nem próbálják rányomtatni vmi satnya kis belföldi cetlire, hogy aztán úgy vegyék, megkaptuk. De ettől még rákényszerülünk az újfajta, szépen csillogó, mindentudó -- s pont emiatt elővételes jegyre kínkeservvel használható újakra.

Végigállva a kígyót, melynek pikkelyei apránként haladnak ama huszasokkal és ötvenesekkel, és böngészgetett állomásnevekkel meg kedvezményekkel.

 

+++

Szerény javaslatom: elég lenne mindenhol egyetlen -- akár újfajta, de -- csak netes jegykiadásra lebutított gép a sok mostani mellé.

Előre is köszönöm.



Ui.: Azt már fel se vetettem (csak most itt), miért kell egy papírra nyomtatni, ha több nemzetközi jegyet veszek egyszerre? Miből gondolja a rendszer, hogy utunk során nem fogunk olykor szétválni? Vagy külön kocsiban helyet találni. Ki lehet játszani persze a vásárlásnál, ha tudom ezt előre (de miért tudnám?), de akkor külön fizetési művelettel kell megvennem minden egyes darab jegyet.

 

Uui.: Tudom, MÁV-nak is megírhatnám. De tudom, hogy hetek-hónapok múlva kapnék egy levelet, melyből megtudnám, hogy a MÁV folyamatosan törekszik az utazási élmény javítására, és remélik hogy a kényelmetlenségek ellenére, üdvözlettel, kelt mint fent.

 


img_20190621_173001.jpg


 

 

 

 

23 komment

Címkék: vonatjegy kígyók MÁV

A bejegyzés trackback címe:

https://benderik.blog.hu/api/trackback/id/tr9814905740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

roli101 2019.06.22. 19:13:29

Telhetetlen magyarok. Miért nem jó neked, hogy szép, új stadionban üldögélhetsz és oda nem kell ennyit sorba állni, valamint tömeg sincs. A hanyatló nyugat még ért el a magyar szintre, ezért lehet ott egyszerűbben ezt is megoldani. Örülj, hogy nem kérik el a személyidet, útleveledet a vonatjegy vásárlásakor, mint Kínában. Örülj, hogy nem világítják át a táskádat az állomáson és minden metrólejáróban úgy, mint Kínában. De mivel az most baráti ország, így nem érdemes legyinteni, hogy itt olyan nem lesz. Mondjuk ott a vonatok 300-al mennek, de az biztos nem fog ide eljutni.

herut 2019.06.22. 20:04:32

Késnek a vonatok,koszosak, a jegy vétele tragikus. A késés miatt a különböző közforgalmi csatlakozás szinte lehetetlen.Elmennek az utolsó buszok kis településekre, az utas marad hajnalig az állomáson. Soha nem lesz rend a MÁV-nál?

bodecsabi 2019.06.22. 20:17:24

Ezért veszem gyakran a nemzetközi jegyeimet a osztrák vagy a német vasút honlapján. Az osztrákot elfogadja mobilon is a MÁV, nem kell sorban állni.

Yossarian_M 2019.06.22. 20:35:44

A balkanon eltek, mit panaszkodtok? Fogyasszatok, szaporadjatok es kuss. Ez a dolgotok

felucca02 2019.06.22. 20:46:58

Bodecsabit tudom megerősíteni. Ugyanazt a jegyet az öbb, vagy a db honlapján is meg lehet venni, és abból van telefonos.

Nálunk ez a nemzetközi utazás egy csudálatos állatfaj, ilyen talán nincs is. Vagy ha van, akkor feltétlenül valahol máshol, máshogyan, másvalaki segítsége kell hozzá, mint a belföldihez.

Érthetetlen.

Aminthogy az is, ami belföldinél van. Minden sarkon ordít a szemünkbe a reklám, hogy vonatinfó, vegye meg telefonon. Erre a korszerű magyar honpolgár áll a kisablak, vagy az automata előtt. Ötvenméteres sorban, Húszforintost dobál. Közben persze fészbukozik unalmában, mert odáig már felér az agya. A Vonatinfóig nem.

Múltkor olyan történt velem, mint soha, elfogyott a mobil-adatkeretem, nem tudtam jegyet venni. Beálltam a sorba a Nyugatiban. Előttem hárommal az automata bedobta a törülközőt, hogy mostantól csak bankkártya. A jónép szitkozódva széledt szét. Kérdezem előttem a nőt, merő kíváncsiságból, hogy hát a kártya miért nem jó. Hát - tessék kapaszkodni - azért nem, mert nincsen bankszámlája, mert ha lenne, a bank leszívná róla a lakáshitel törlesztőrészletét.

Anyám, borogass! Előre a pusztulásba!

felucca02 2019.06.22. 20:54:33

Múltkoriban egy szlovákiai magyar nő ült a nemzetközin, Vác felé, nem volt ideje jegyet venni, Pozsonyba utazott, a kalauzzal próbált üzletelni. A kalauz lepattintotta, hogy majd Vác után visszajön, akárhány euró lesz.

Láttam, hogy ideges, szépen megmutattam neki jobb híján az elvirát, aztán felhomályosítottam, hogy Párkánytól is meg tudja venni a szlovák belföldit, anélkül, hogy kitenné a lábát a fülkéből, slovakrail.sk. Hát, hogy az micsoda? Pedig üzletasszonynak nézett ki, két telefonja is volt.

Na, a lényeg az, hogy mire én Vácon leszálltam, a nőcinek volt már jegye végig. Kivéve ugye Szob és Párkány között, mert az szuperkülönleges, megoldhatatlan eset:)

Vagy inkább:(

Jankove 2019.06.22. 22:09:21

"Sokat fejlődött a MÁV, mióta gyerekemberből felnőtt lettem"

Hát ja, bár némileg árnyalja a képet, hogy még mindig róják a köröket ugyanazok a v43, m41, m62 mozdonyok, ami már gyerekkoromban sem voltak újak....

JFK-alapítótag 2019.06.22. 22:11:07

@felucca02:
"Bodecsabit tudom megerősíteni. Ugyanazt a jegyet az öbb, vagy a db honlapján is meg lehet venni, és abból van telefonos."

Ráadásul ugyanazt a jegyet olcsóbban.

Yttrium 2019.06.22. 22:39:50

A múltkorában úgy alakult, hogy Hamburgon át lehetett hazajönni. Az elsô MÁVDirektes hölgy nem akart dolgozni (vagy csak a helyfoglaltságnézô utasításból nem volt vizsgája?), mert nem volt hajlandó megnézni, hogy ugyan hány darab szabad magyar hely van még a vonaton. Magyar hely... (Szóval nagyon leegyszerûsítve: egy nemzetközi vonatra minden társvasutnak van x db jegye és amikor a DB vagy az OBB rendszere sikít, hogy tele a járat vagy 1st class only, akkor lehet, hogy a slovakrail még tud puritánabb kocsiosztályra is jegyet adni.) Aludtam rá egyet a csatlakozó éjszakai vonaton, majd másnap reggel a kolléganôjétôl megtudtam, hogy kb. 50 db szabad magyar hely van Hamburg-Budapest között. Igen ám, de a Hamburgból jövô vonatra ezeket a jegyeket csak a világ közepén, Magyarország arra feljogosított vasútállomásain lehet megvenni, vagy a világhálón egy weboldalon, amit imitt-amott ki lehet nyomtatni. De otthon ugyan nem! Az egyik társvasút mobilalkalmazásában meg igen, be lehet mutatni és e-mailben is elküldik.

Ugye akkor megvan a lényeg: a kiindulási országból a jegyet csak a célországban lehet megvenni. Az meg egyáltalán nem scifi, hogy 1 héttel korábban még nem tudom, hogy mikor és mivel tudok hazautazni. Ha meg megveszem a jegyet és borul a program, akkor bukom a jegyet és az árát.

Azért szomorú volt látni, hogy a ráncfellvart spanyol kocsik felhajthatatlan karfájú üléseiben mennyire más lett a német, holland, olasz utasok ábrázata, miközben 200 km/h-val száguldhattam. Persze az utastájékoztató monitorok sötétek voltak és az utastér ajtajai sem záródtak. Na ez a ciki, hogy végigrobog fél európán egy magyar vonat és a monitoron az országimázsunk egy sötét folt, mindemellett a felújított kocsik elég sok defekttel küszködnek.

Azt ne fogjuk már a nyugat-európai gyarmattaró birodalmakra, hogy nálunk azért van kétféle elektronikusan megvásárolható és külön regisztrációt igénylô jegyrendszer, mert szegény Rákóczit sanyargatták a labancok, miközben mindenttudó Vonatinfónk, korábban vásárolt helyjegy mellé sem tud jegyet foglalni, mert visszafejlôdött e tekintetben az e-tickethez képest némi beleölt millióért cserében. Jéééé Az egy dolog, hogy nemzetközi jegyet nem lehet venni, de még a hajdan magyar városokba sem lehet utazást tervezni vele, pedig legalább ennyivel illene megtisztelni a külhoni magyarságot, ha már az uniós polgártársak magyarországi utazását nem szeretnék. Biztos olcsóbb volt ez így, mint bérbe venni a DB adatbázisát, amibôl a magyarországi nemzetközi pénztárak is dolgoznak...

Nem a kifogásokat kell keresni, csak tessék szépen a nemzetközi tapasztalatokat adaptálni, az bôven elég lesz. A hungarikumok meg maradjanak meg a piaci kofáknál, mármint ott van rájuk szükség. Mert nyilván a használható nemzetközi jegyvásárlást is a magyarok találták fel, csak elfelejtették használni.

Az észrevételeket pedig el kell juttatni az illetékeseknek. Nem valószínû, hogy blogolvasásra lenne ideje annak, aki tehetne az irracionális történések ellen.

Kívánok ehhez erôt és kitartást a még a MÁV Csoportnál dolgozóknak! Ha sikerül, akkor méltó fizetséget is az elvégzett munkáért.

Yttrium 2019.06.22. 22:42:15

@Jankove:
A fejlôdés sebességével és néha irányával is baj van, de azt is érdemes lenne megnézni, hogy mennyibôl és mennyiért.

Yttrium 2019.06.22. 22:47:28

@felucca02:
Az automaták környékén nem ordít, hogy ha mobilon vennéd a jegyed, nem kellene itt sorban állnod...
Sokszor elszámolhatóság miatt kell a papír jegy, mert van ahol még mindig ördögtôl való ez e-számla.

M_R 2019.06.22. 22:55:20

A svájci vasútra (és a legtöbb városban tömegközlekedésre) is app-ból lehet megvenni a jegyet telefonon. Az sem veszedelem hogy lemerülsz, mert az összes vonaton tudod tölteni..

Ez az ami a MÁV-nál majd 40 év múlva esetleg...

M_R 2019.06.22. 22:58:44

@Yttrium:
"elszámolhatóság miatt kell a papír jegy,"

Na pont azzal lehet a legkönnyebben csalni.. Volt olyan főnököm aki képes volt jegyeket "kikukázni" és elszámoltatni..

E-számlával ez az "okosság" nem működik..Igaz Magyarország a csalók birodalma..

Yttrium 2019.06.22. 23:04:46

@herut:
Ha majd esetleg szabad lesz valódi versenytársaknak a piacra lépni a személyszállításban is. Jelenleg az látszik, hogy az állami vasúttársaság nem tudja kielégíteni az utazási igényeket. Van ahol 50 éves fejlesztési koncepciók vannak, nálunk meg azt se lehet tudni, hogy a hajnali záhonyi gyors Szolnokon melyik vágányra érkezik meg délelôtt, de ez még Törökszentmiklósnál se jelenik meg a mindent tudó Vonatinfóban, ami tényleg jó, hogy létezik, de fejleszteni kellene a háttérrendszerekkel együtt.

Yttrium 2019.06.22. 23:14:12

@M_R:
Papír számla + a papír jegy. Sok helyen a könyvelôk nem tudták/tudják mit kezdjenek az e-számlákkal. Azért azoknak a biztonságos tárolása a Marika könyvelô Bt.-nél sem egy egyszerû veszek egy winchestert feladat (kellene legyen).

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.06.23. 06:03:57

@Yttrium: ja, mert ott a nyomtatót sem ismerik. Nálunk is papír alapon kell leadni a számlát a bérletről, de ettől én ugyanúgy online veszem és e-számlát kapok....amit aztán kinyomtatok és leadom.

jános515 2019.06.23. 09:43:11

Könnyebb megmagyarázni, mint tenni valamit hogy jobb legyen a "kedves utazóknak ", mert ez ingyé van ! Nem létező vonatok, amire jegyet adnak, a mező közepén megálló vonatok, amin se kaller sem masiniszta !! Hát ez röhejes !Ez a modernizálás !

De hol van loppert dániel--aki hazaárulózás kiabálásért kapott egy jól fizető állást ? Most pedig pityog a mekegő makogó és hablatyoló szerencsétlenje. Vagy hol van "gomolyatúró róbert", aki hajókázik ahelyett hogy dolgozna, ha már felveszi az adófizetők pénzét ?

Gyerekkoromban a 424-es hamarabb leért Miskolcról a Balatonra mint most. Igaz akkor nem loptak ennyit,nem volt ennyi udvari seggnyaló és nem volt ennyi éhenkórász lakáj sem. Akkor azt mondták hogy " Hív a vasút vár a MÁV ", ma pedig azt hogy --már bocs--de "szar a vasút és szar a máv " ! Közben fejlesztett a vasút--stadiont épitett és csúton kisvasutat üzemeltet , utasok nélkül.

Nem kellene megpróbálni visszaállitani a lóvasutat ? Kevesebbe kerülne, talán kiszámitható lenne a menetrend és több jutna lopásra és jutalmazásra. Mert a jelenlegi máv menetrend, arra jó, hogy tudják mérni a kedves utasok hogy mennyit késik a vonat a kiírt és megállapitott menetrendhez képest !

igazi hős 2019.06.23. 09:59:26

@M_R: "Ez az ami a MÁV-nál majd 40 év múlva esetleg..." Tavaly csináltunk egy lusta túrát, vonattal fel Szobra, onnan bringával vissza Gödre. A vonaton tiszta a wécé, működik az információs tábla, külön rögzítési lehetőség a bringáknak és 230-as csatlakozó.
A teljesség kedvéért bevallom, szoktunk zónázóval is járni a Nyugati-Köki vonalon, onnan nincsenek ilyen élményeim :-(

Balogh Ádám Software 2019.06.23. 10:24:35

@Yttrium: Mindeközben 20 éve a horvát kalauz megmondta (miután megkérdezte, hogy angolul vagy németül beszéljen), hogy Ljubjanában (ami ugye már Szlovénia) melyik vágányról indul a vonatom Ausztria felé!

Tomanovics Gergely · http://tomanovicsgergely.blog.hu 2019.06.23. 12:44:18

Mindig van nálam powerbank, 10 000 mAH kapacitású, egy átlagos telefonakku pedig 3000-3500 környékén van, szóval ha még beleszámolunk valamennyi veszteséget, akkor is kb 2 teljes töltés, 2 napot kellene áramtól elzárt helyen töltenem ahhoz, hogy lemerüljön a telefonom.

@Yttrium: mondjuk ha nem lennének balekok, akik ilyen Marika Könyvelő BT-ket bíznak meg, akkor az ilyenek szépen kikopnának a piacról...

ocsisajt1 2019.06.23. 14:29:03

Menjen el a jegyért hétközben, amikor nincs sor.Problem solved.Persze lehet kifogásokat keresni, de attól még nem lesz jegy :D