HTML

Benderik elmélkedik

Friss topikok

  • Benderik: @MAXVAL bircaman közíró: Maxval úr, tökéletes időzítés, köszönöm! Uraim? Első feladat: meggyőz... (2019.07.06. 15:21) Az öltönyös Pride víziója
  • ocsisajt1: Menjen el a jegyért hétközben, amikor nincs sor.Problem solved.Persze lehet kifogásokat keresni, d... (2019.06.23. 14:29) Jegyelővétel, MÁV, kígyók
  • Digitális Dzsihád: @moloy: Egy fejlett, haladó demokráciában _NINCS_ olyan, hogy még nem oszthatják meg a terveket a ... (2019.06.19. 16:53) A csúnya felüljáró
  • Benderik: @Űristen: "Persze a folyamatos információáramlat miatt úgy tűnik, mintha megfeszített munka folyna... (2019.06.09. 22:08) Hableány
  • Benderik: @invalid user name: "miért lenne baj az, ha valaki nem AKARJA a hatalmat? amit a kutyapárt csinál,... (2019.06.04. 00:00) Az első reccsenés

Akikért a vonat megáll

2019.06.23. 18:53 Benderik

 

Tényleg nem  én tehetek róla, hogy minapi MÁV-mormogásom után megint.
  
De nem tudom megállni.
  
Legegyszerűbb idetennem az imént a MÁV-nak írt levelet, aztán ha egyszer majd válasz érkezik...
  
("Válaszunkat legkésőbb a meghirdetett egy hónapos válaszadási határidőn belül megküldjük, vagy – indokolt esetben – tájékoztatjuk arról, hogy észrevétele benyújtásának időpontjától számított 3 hónapon belül mikor számíthat válaszunkra, ez esetben válaszunkat három hónapon belül adjuk meg."),
 
...a végére biggyesztem.
  
Még annyi a MÁV védelmére, hogy az eset a Nagy Esőzés Napja (VI.22.), a történetbéli vonat pedig Bécsből Budapesten át Bukarestbe megy, így érthetőbb, miért volt a vasútnak annyira fontos, hogy a Budapestre érkezés 6 és fél órás késéséből azt az 5-10 percet lefaragja. Csak a "hogyan"...
 
***
 

"Kedves MÁV!

Tegnapi nap Bécsből a 347. sz. Dacia nemzetközi gyors Tatabányán úgy 3 órát állt az előtte felázott sínek / biztosítóberendezés miatt, majd kerülőúton -- Tatabánya - Komárom - Székesfehérvár - Budapest útvonalon ért másnap reggel 5 előtt kicsivel Budapestre.

Ezt eddig Önök is tudják (remélem).

Amit ehhez én hozzátennék:

1. A vonat személyzete korrektül tájékoztatta az utasokat -- időnként bemondón, aztán személyesen végigjárva a vonatot. Ez szép.

  
2. Őket viszont nemigen tájékoztatta senki a jövőről, szóval csak azt tudták ismételgetni, hogy miért állunk, és hogy majd lesz valami, talán vonatpótló busz.

  
3. Vonatpótló busz nem lett, bár nem látom okát, miért ne lehetett volna. (Tatabányán Volánbusz-pályaudvar van, rengeteg busszal. Csak mondom.)

De a szép rész a 4. pont:

4. A vonat nem állt meg se Kelenföldön, se Ferencvárosban, holott a menetrend szerint kellett volna. Ráadásul a Budapestre érkezők többsége szerintem ma már Kelenföldön száll le. De volt utas, aki Ferencvárosban tette volna, és eléggé nehezményezte is a dolgot, mert oda még eljutni se egy 4-es metró. Ráadásul 5 előtt még épp' csak indul a BKV.

A mozdony mellett elhaladtomban óvatosan megkérdeztem a mozdonyvezetőt, hogy nem kellett volna-e megállni Kelenföldön. Ő mondta, hogy nem.

Kicsit bambán állhattam, mert meglepett a válasz, és álmosan ezt nehéz volt még értelmezni, de aztán egy másik ott álló vasutas mondta, hogy az eredeti menetrend szerint persze, kellett volna, de az új szerint már nem, mert nagy volt a késés.
Hát, erre nehéz mit mondani, szóval ennyiben maradtunk.

Kérdéseim:

Számított még az az 5-10 perc az után a 6 és fél óra késés után, hogy érdemes legyen megspórolni?
A kerülőút megtervezésekor fel se merült a központban, hogy kezdeni kellene valamit azokkal, akik Kelenföldön / Ferencvárosban terveztek leszállni?

Ha már olyan fontos volt az a tíz perc, nem lehetett volna a hátsó -- csak Budapestig jövő -- kocsikkal vagy egy másik kisebb szerelvénnyel visszamenni Ferencvárosba és Kelenföldre? Tudom, elég bonyolult megoldás, sokkal bonyolultabb, mint útközben megállni, de ha már valamiért annyira számított az a tíz perc, akkor érhetett annyit, aminél még ez is olcsóbb.

Vagy bármi egyéb megoldás.

És ezt speciel még csak be se mondták.

Tényleg úgy tűnik, hogy a MÁV-központ számára teljesen magától értetődő megoldás, hogy egy vonat kihagy állomásokat, ha nagyon késik, akik meg oda mentek volna, majd megoldják.

Itt valamit finomítani kéne a rendszeren, úgy érzem.

Üdvözlettel: <aláírás>"

+++
 
Én még azt is el tudom képzelni, hogy van valahol egy szabály, hogy nagy késés, vészforgatókönyvi menetrend esetén azonos település több megállójából elég egyen megállni, vagy mittudomén.
De ha tényleg van, akkor valahol valaki félbehagyta ezt a szabályt.
 
Kifelejtette belőle az utasokat.

Akikért a vonat siet.

Majd megáll.

Ha megáll.

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: vonat sietség MÁV

A bejegyzés trackback címe:

https://benderik.blog.hu/api/trackback/id/tr1414907996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.