HTML

Benderik elmélkedik

Friss topikok

  • miért: Én azt hiszem, ebben minden kormány hibázott m.magyarnarancs.hu/belpol/az_m5-os_matricasitasa_kiva... (2019.07.29. 23:46) Bayer barát és az újferences erkölcsi mérce
  • Benderik: @MAXVAL bircaman közíró: Maxval úr, tökéletes időzítés, köszönöm! Uraim? Első feladat: meggyőz... (2019.07.06. 15:21) Az öltönyös Pride víziója
  • ocsisajt1: Menjen el a jegyért hétközben, amikor nincs sor.Problem solved.Persze lehet kifogásokat keresni, d... (2019.06.23. 14:29) Jegyelővétel, MÁV, kígyók
  • Digitális Dzsihád: @moloy: Egy fejlett, haladó demokráciában _NINCS_ olyan, hogy még nem oszthatják meg a terveket a ... (2019.06.19. 16:53) A csúnya felüljáró
  • Benderik: @Űristen: "Persze a folyamatos információáramlat miatt úgy tűnik, mintha megfeszített munka folyna... (2019.06.09. 22:08) Hableány

Akikért a vonat megáll

2019.06.23. 18:53 Benderik

 

Tényleg nem  én tehetek róla, hogy minapi MÁV-mormogásom után megint.
  
De nem tudom megállni.
  
Legegyszerűbb idetennem az imént a MÁV-nak írt levelet, aztán ha egyszer majd válasz érkezik...
  
("Válaszunkat legkésőbb a meghirdetett egy hónapos válaszadási határidőn belül megküldjük, vagy – indokolt esetben – tájékoztatjuk arról, hogy észrevétele benyújtásának időpontjától számított 3 hónapon belül mikor számíthat válaszunkra, ez esetben válaszunkat három hónapon belül adjuk meg."),
 
...a végére biggyesztem.
  
Még annyi a MÁV védelmére, hogy az eset a Nagy Esőzés Napja (VI.22.), a történetbéli vonat pedig Bécsből Budapesten át Bukarestbe megy, így érthetőbb, miért volt a vasútnak annyira fontos, hogy a Budapestre érkezés 6 és fél órás késéséből azt az 5-10 percet lefaragja. Csak a "hogyan"...
 
***
 

"Kedves MÁV!

Tegnapi nap Bécsből a 347. sz. Dacia nemzetközi gyors Tatabányán úgy 3 órát állt az előtte felázott sínek / biztosítóberendezés miatt, majd kerülőúton -- Tatabánya - Komárom - Székesfehérvár - Budapest útvonalon ért másnap reggel 5 előtt kicsivel Budapestre.

Ezt eddig Önök is tudják (remélem).

Amit ehhez én hozzátennék:

1. A vonat személyzete korrektül tájékoztatta az utasokat -- időnként bemondón, aztán személyesen végigjárva a vonatot. Ez szép.

  
2. Őket viszont nemigen tájékoztatta senki a jövőről, szóval csak azt tudták ismételgetni, hogy miért állunk, és hogy majd lesz valami, talán vonatpótló busz.

  
3. Vonatpótló busz nem lett, bár nem látom okát, miért ne lehetett volna. (Tatabányán Volánbusz-pályaudvar van, rengeteg busszal. Csak mondom.)

De a szép rész a 4. pont:

4. A vonat nem állt meg se Kelenföldön, se Ferencvárosban, holott a menetrend szerint kellett volna. Ráadásul a Budapestre érkezők többsége szerintem ma már Kelenföldön száll le. De volt utas, aki Ferencvárosban tette volna, és eléggé nehezményezte is a dolgot, mert oda még eljutni se egy 4-es metró. Ráadásul 5 előtt még épp' csak indul a BKV.

A mozdony mellett elhaladtomban óvatosan megkérdeztem a mozdonyvezetőt, hogy nem kellett volna-e megállni Kelenföldön. Ő mondta, hogy nem.

Kicsit bambán állhattam, mert meglepett a válasz, és álmosan ezt nehéz volt még értelmezni, de aztán egy másik ott álló vasutas mondta, hogy az eredeti menetrend szerint persze, kellett volna, de az új szerint már nem, mert nagy volt a késés.
Hát, erre nehéz mit mondani, szóval ennyiben maradtunk.

Kérdéseim:

Számított még az az 5-10 perc az után a 6 és fél óra késés után, hogy érdemes legyen megspórolni?
A kerülőút megtervezésekor fel se merült a központban, hogy kezdeni kellene valamit azokkal, akik Kelenföldön / Ferencvárosban terveztek leszállni?

Ha már olyan fontos volt az a tíz perc, nem lehetett volna a hátsó -- csak Budapestig jövő -- kocsikkal vagy egy másik kisebb szerelvénnyel visszamenni Ferencvárosba és Kelenföldre? Tudom, elég bonyolult megoldás, sokkal bonyolultabb, mint útközben megállni, de ha már valamiért annyira számított az a tíz perc, akkor érhetett annyit, aminél még ez is olcsóbb.

Vagy bármi egyéb megoldás.

És ezt speciel még csak be se mondták.

Tényleg úgy tűnik, hogy a MÁV-központ számára teljesen magától értetődő megoldás, hogy egy vonat kihagy állomásokat, ha nagyon késik, akik meg oda mentek volna, majd megoldják.

Itt valamit finomítani kéne a rendszeren, úgy érzem.

Üdvözlettel: <aláírás>"

+++
 
Én még azt is el tudom képzelni, hogy van valahol egy szabály, hogy nagy késés, vészforgatókönyvi menetrend esetén azonos település több megállójából elég egyen megállni, vagy mittudomén.
De ha tényleg van, akkor valahol valaki félbehagyta ezt a szabályt.
 
Kifelejtette belőle az utasokat.

Akikért a vonat siet.

Majd megáll.

Ha megáll.

 

***********************************

Idebiggyesztem -- ahogy ígértem -- levelezésünk eredményét. A meg nem állás okáról két postafordultával sem lettem sokkal okosabb, de levelezésünk a válaszadási határidőkön belüli meleg hangulatban folyt.

 

július 23.:

 

Köszönjük a honlapunkon keresztül benyújtott észrevételét. Megkeresésével kapcsolatban az alábbiakról szeretnénk Önt tájékoztatni:

 

Őszinte sajnálattal értesültünk az Önt ért kellemetlenségekről. 2019. június 22-én a késő esti órákban Bicske állomás területén heves zivatar vonult át, a hirtelen lezúdult csapadék a vasúti pályát elárasztotta, a vonatközlekedés átmenetileg szünetelt.  A fentiek miatt a 347-es számú Dacia nemzetközi gyorsvonat kerülőútirányon át közlekedett, illetve technológiai okok miatt nem tudott megállni Kelenföld és Ferencváros állomásokon.

 

Konkrét felvetése kapcsán informáljuk, hogy bár Társaságunk saját buszparkkal nem rendelkezik, azonban az Ön által jelzett esetekre megfelelő eljárásrendet természetesen kialakítottunk. Azon rendkívüli események alkalmával, melyek esetében vonatpótló busz igénybe vétele válik szükségessé, a kellő számú járművet az ide vonatkozó szerződés alapján lehetőségeik függvényében a Volán társaságok biztosítják számunkra. Sajnálatosan 2019. június 22-én a buszos társaságnak nem volt személyzet-kapacitása a vonatok pótlásához, buszokat csak 2019. június 23-i kora reggeli óráktól tudott biztosítani.

 

Szeretnénk jelezni, hogy a kötöttpályás közlekedésnél a vonatforgalmat nem lehet az Utasaink által elvárt rugalmassággal kezelni. Operatív irányító szolgálatunk (üzemirányítóink) forgalomszabályozási intézkedések megtételével - a lehetőségeket figyelembe véve - mindent megtesz a menetrendszerű közlekedés érdekében, azonban előfordulhat, hogy váratlan eseményekkel összefüggésben (időjárás, gázolásos baleset, vagy műszaki meghibásodás) csak késések árán sikerül a járatokat leközlekedtetni.

 

Az esetenként előforduló vasúti zavartatások, meghibásodások okozta késésekkel kapcsolatosan szíves elnézését és megértését kérjük. Biztosíthatjuk, hogy mind Társaságunk, mind pedig a MÁV Zrt. dolgozói igyekeznek a vonatokat menetrend szerint leközlekedtetni, Utasaink eljutását biztosítani.

 

Az okozott kellemetlenségekért ismételten szíves elnézését kérjük. Megkeresését köszönjük.

 

Üdvözlettel:

 H. Gábor

ügyfélszolgálati szakelőadó


---------------------------------------------------------------

júlis 31.:

 

Kedves Gábor és MÁV!

 

Nagy részét értem s elfogadom.

 

De az pontosabban mit jelent, hogy "technológiai okok miatt nem tudott megállni Kelenföld és Ferencváros állomásokon"?

Nem volt fék, nem lehetett volna kinyitni az ajtót? Vagy az az öt-tíz perc volt már rááldozhatatlan azután a hatórás késés után? Megéri az a tíz perc megállók kihagyását?

Tényleg érdekel, mert furcsa fontossági sorrendet érzek mögötte.

Választ köszönettel:

---------------------------------------------------------------

augusztus 29.:

 

Köszönjük visszajelzését.

 

A 347-es számú Dacia nemzetközi gyorsvonat kelenföldi, ill. ferencvárosi megállását a 2019. június 22/23-i rendkívüli közlekedési rendje szerinti forgalomszervezési okok nem tették lehetővé.

 

Megkeresését köszönjük.

 

Üdvözlettel:

 H. Gábor

ügyfélszolgálati szakelőadó



 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: vonat sietség MÁV

A bejegyzés trackback címe:

https://benderik.blog.hu/api/trackback/id/tr5314907996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.