HTML

Benderik elmélkedik

Friss topikok

Egy konklávé Bayer Zsolttal

2018.04.05. 18:53 Benderik



Történelmi kísérletnek lehetünk tanúi a következő időkben, ha csendben figyelünk: behódol-e a katolikus egyház egy -- tehetséges, ám nagyhatalmi mércével egyelőre még jelentéktelen befolyással bíró, s az Egyházban még külsős  -- politikus újságírónak, és engedélyezi-e számára az Egyházba lépést olyan feltételhez kötve, hogy ő maga válasszon magának pápát, kit elismer.

Bayer Zsoltról van szó, ki -- mint láttuk --, élő adásban jelentette be, hogy belép a katolikus egyházba, de nem a konklávé által gyanús körülmények között megválasztott Ferencet ismerve el pápának, hanem a lemondott Benedeket.

***

Előre bocsátom, hogy ami Bayer Zsolt személyes érintettségét illeti, abban ugyanazt a szépet kívánom neki, mint Bencsik András kollégája még ugyanazon műsorban, hogy sikerüljön úgy alakítania a dolgokat, hogy megtalálja lelki békéjét a felekezetben, mit választ. S tényleg szívemből kívánom neki.

Részben mert felebarátom -- egy láthatólag sokat vívódó ember, kinek miért is ne kívánnám a szépben s jóban való megbékélést.

Aztán mert sokaknak másoknak is könnyebbé válna a lét, ha Bayer Zsolt egy kicsit jobban meg lenne békülve e teremtett világgal, azon folyásában, ahogy alkotója -- olykor tényleg kifürkészhetetlennek tűnő okból -- jónak gondolja alakítani.

És hát -- bevallom -- kicsit személyesen is csípem őt, mert hálával tartozom az önfeledt percekért, melyeket munkásságával időnként szerez nekem. Jómagam szenvedélyesen gyűjtöm e világ érdekességeit, és hát ő az. Színes virág az evolúció tarka rétjén.

Szóval kívánok neki sikert a hitben való sikeres feloldódáshoz.

De most nem ezért írom ezt.

Amit kíváncsian figyelek, az a történelmi kísérlet, melyet Zsolt a katolikus egyház nyílt kihívásával kezdeményezett.

***

Mert ha csendben elmegy a műsorban mondott plébános barátjához, véle talán sikerül megkerülnie a kérdést, elismeri-e az egyház szerint hivatalban lévő pápát. Nem tudom, meg kell-e felelni ilyen kérdésre, s ha igen, se lehet annyira kimódolva az a kérdés, hogy definiálnunk is kelljen, kit is értünk pápa alatt. Válasz közben ujjak hátul keresztbe, bajusz alatt elmormolva, hogy és hát Benedek az elfogadott pápa, plébános barát is hasonlóan gondolkodik Ferencről, így Zsolt a kerítés alatt átbújva az Egyház kebelében van.

Ám a kerítés alatt átbújni készülő nem kürtöli ki szándékát napokkal előtte, tévéstábbal érkezve aztán a helyszínre, mert magára kicsit is adó s büszkeségét őrző szervezet még akkor is biztonsági őrökkel várja, ha amúgy csendben szemet hunyna.

Őszintén szólva azért sem érzem Zsoltban a logikát, mert az ő világnézete szerinti egyház pont büszke és kérlelhetetlen kell legyen, így ha ezek után őt befogadná, már nem is akarna e megalkuvó, gyenge bandába tartozni.

Nem értem hát e nyílt kihívást.

***

Azt a katolikus egyházat hívta ki, aki egyszer már sikerrel toporogtatott egy német-római császárt mezítláb a hóban, egy császárt, ki bele akart szólni egyházi méltóságok kinevezésének dolgába.

Azt az egyházat, ki kiátkozta VIII. Henriket, aki aztán visszavágva új egyházat alapított, ahol ő lett a "pápa", ám ő egyrészt király volt saját országgal és nyájjal, másrészt az eredeti egyházból így ő is kívül rekedt.

És voltak belső harcok s ellenpápák, ám olyankor az nagy hatalmak kiegyenlített küzdelmének kényszerű eredménye volt, és utólag tisztázva lett, ki volt az "igazi". És ahhoz aztán ragaszkodva maradt.

***

Úgy tűnik hát, a katolikus egyház sosem volt az a kedves méla balek, ki tétlenül hagyja, hogy bajszát húzogassák.

Ráadásul az a fajta erősen hierarchikus társaság, mely nem nagyon tűri a függelemsértést. Továbbá erősen összezáró, fegyelmezett szervezet is, melyből kibeszélni nemigen szokás, belső ellentéteket inkább házon belül rendezik, és bár Bayer Zsolt említett a műsorban egy (talán osztrák) püspököt, ki nemrégiben kritizálta Ferenc pápa teológiai tudását, ám az összezárás miatt egy ilyen szervezetben nagyon nem mindegy, belső és magas rangú tag fogalmaz meg kritikát vagy egy külsős jöttment.

Mert belső magas rangú személy a szervezet lépcsőin jutott el posztjára, így a szervezet alkalmatlanságára is utalna például egy utólagos kiközösítés (mi amúgyis extrán durva büntetés) vagy lefokozás, így célszerűbb házon belüli feddéssel, megbeszéléssel, esetleg áthelyezéssel megoldani a problémát.

Még inkább ez a helyzet a pápával, kinek kinevezése a legbefolyásosabb bíborosok közös döntésén alapul, így még ha belül többeknek nem is tetszik, igencsak összezárnának, ha bárki külsős kétségbe vonná e kinevezés jogosságát, megalapozottságát.

Pláne ha gyanús machinációnak mondaná bárki a kinevezést, hisz' ezzel a szervezet aktuálisan legbefolyásosabb rétegét vádolná machinációval és/vagy gyengeséggel a világi hatalommal s a pénz istenével szemben.

***

A katolikus egyház hierarchia és belső fegyelem tekintetében még a Fidesz - Magyar Polgári Szövetségen is túltesz, így nagy fába vágja fejszéjét Zsolt, ha belépéséhez feltételeket szab a pápa személyével kapcsolatban. Még ha nem is várja el a mostani pápa azonnali eltávolítását, csak a maga személyében deklaráltan saját jelöltjére tenné le esküjét.

Épp' ezért várom kíváncsian, sikerül-e megtörnie a Történelem kőszikláját, a leghierarchikusabb s -konzervatívabb keresztény egyházat, hogy Ferenc pápát leleplező érvei alatt megtörve kényszerűen elfogadja Zsolt feltételeit.

Felvállalva ezzel aztán, hogy innen kezdve a hívek sokasága köt majd ki feltételeket a számukra kívánatos pápáról, majd a példán felbuzdulva lesznek, kik azon feltétellel lépnek be, hogy elismeri az egyház sokszínű nemüket, és vonzódásukat. Illetve ki-ki olyan pápát tekint majd egyházfőnek, ki ezt elfogadja.

Az invesztitúraharc sosem látott állomásán állunk...

 

+++

Kíváncsian figyelem a fejleményeket, megtöri-e Zsolt a katolikus egyházat. A történelem tárgyában úgyis ritkán megfigyelhető műfaj a kísérletezés.

 

 

 

 

 

 

125 komment

Címkék: katolikus Zsolt Bayer Zsolt Bayer konklávé invesztitúraharc színes virág tarka rét

A bejegyzés trackback címe:

https://benderik.blog.hu/api/trackback/id/tr4113812534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 05:11:05

Alapvetően Bayer hibásan látja ezt. Hisz abban, hogy az eredeti protestantizmus jó volt, csak mára züllött le, ami abszurd állítás: sose volt az jó, mindig benne volt a gonosz szellem. A katolicizmusbna is benne volt a rossz csírája, s Francisco Conchita Buziglio Borgia Wurst megválasztása római pápának abszolút nem fatális véletlen.

Ha az eredeti, romlatlan kereszténységet keresi Bayer, akkor ott az ortodoxia. Ha meg céljai politikaiak, akkor az egész ügy értelmetlen.

funfun 2018.04.06. 08:55:54

Katolikusként a hitvallást, a szentségeket és az egyházkormányzatot kell elfogadnia, feltétel nélkül. Az egyházkormányzat pedig azt is jelenti, hogy a Péter-utódot, a mindenkori pápát ismeri el a katolikus egyház fejének. Ez nem éttermi étlap, mihez van gusztusom.
Aki a fenti három alapvetést nem fogadja el már az egyházon belül, az (az elutasítás tárgyától függően) hitehagyó, eretnek, szakadár.
Vagyis éppen úgy nem lehet valaki katolikus, ha nem hiszi a például holtak feltámadását, nem tartja szentségnek mondjuk a házasságot, vagy a pápát nem tartja Péter utódjának.

funfun 2018.04.06. 09:02:06

Annyit még hozzáteszek, az áttérés nem egy egyszerű ügyintézés, hosszasan kell hittanra járnia (katekumenátus), aminek a végén felveheti a szentségeket (oltáriszentség, bérmálás - ha evangélikus, akkor érvényesen meg van már keresztelve a Szentháromság nevében, és konkrétan hitvallást kell tennie.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 09:28:09

@Ratyi Manó:

Nem, nem így van.

A kérdást alapvetően helyesen elemzi, de fél végig vezetni a következtetéseket. Ebben gátolja magyar nacionalizmusa.

_most_ 2018.04.06. 10:19:09

Az az ironikus, hogy Bayer világnézetéhez va radikális iszlám áll a legközelebb :)

2018.04.06. 10:38:58

Sajnálom azt az egyházat, amelyet "megtisztel".

vajdasagi 2018.04.06. 10:41:01

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Hát ezt nagyszerűen levezetted birca: bayer zsolt legyen ortodox. Gondolom pravoszláv! Esküdjön fel az orosz pártiárkára, és még ha lehet, putyinnak is tegyen hűségesküt. Jól látom a javaslatod lényegét?

Gazz 2018.04.06. 11:01:13

"Színes virág az evolúció tarka rétjén."
Az persze, dögvirág. Bűzlik minden porcikájából.

Gazz 2018.04.06. 11:03:08

@vajdasagi: Éppen egy KGB beszervezési kísérletnek vagyunk szemtanúi.
Most hogy Birca egyik kollégája ki lett utasítva, kell helyette valaki, akit biztos nem utasítanak ki.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 11:17:03

@vajdasagi:

S az ortodoxia felvételekor nincs hűségeskü, hanem megkeresztelés és bérmálás csak. (Ellentétben a nyugati, latin hagyománnyal a keleti hagyományok szerint a bérmálás már csecsemőn lezajlik, nem csak tinédzser korban. Persze felnőtt keresztelésekor nyugaton, a latin szertartásrendben is együtt van a kettő.)

Jakab.gipsz 2018.04.06. 11:24:00

T. Benderik ! Ott folytatom ahol Te elakadtál !

"Kíváncsian figyelem a fejleményeket, megtöri-e Zsolt a katolikus egyházat. A történelem tárgyában úgyis ritkán megfigyelhető műfaj a kísérletezés."

Főleg akkor ha elfogadjuk K. Popper tézisét, "nincs történelem" !

Nincs mit tennem, a segítségedre kell, hogy siessek, azért mert mentségedre szólva, a polémia minden komponensével, talán még sem vagy tisztába, amikor is Bayer Zsolt a civil nyilvánosság hatalmával élve, a kereszténység szószólójaként a következő kérdést tette fel, épeszű-e az a pápa, aki átállt az ateisták oldalára, ugyanis a szekularizált államok, ateista jog-államok.

És mint ilyenek "Nyitott társadalmak " is kell, hogy legyenek, mert azoknak vannak ellenségei, a fizikalista zsidó filozófusok szerint, példának okáért K. Popper és kisinasa a (sátán fajzat) Soros György szerint.

Mi pedig azt vegyük észre, ami Bayer Zsolt figyelmét elkerülte.

Éspedig azt a tényt, hogy a zsidó Soros révén "Isten" fogalma ismét, bele van keverve a polémiába, azért mert Soros, Jahvét nem tagadta meg,(egyébként a zsidók, kitagadnák, nem védenék és nem beszélnének róla) csak Jézust és tervét, tartja feleslegesnek.

Jézus terve egy ígéret,"lejön még e földre az örök békesség és bölcsesség kora, midőn ember embernek nem lesz többé farkasa", addig is a pápa Jézus földi helytartója.
Ma csak kérdeznünk kell, Ferenc testvérünk kinek a helytartója vagy?

Itt tartunk most, mi a magyarok, egy demokratikus választás előestéjén.

Bernderik elmélkedjünk együtt, ha már szóba hoztad: ki mellett döntsünk a kormány váltást szorgalmazók, mellett vagy ellenük!

Azaz egy ateista, Nyitott társadalmat eltervező kormány mellett!

Vagy

A keresztény demokráciát védelmező jelenlegi, kormány mellett!

U.i. Egy jámbor óhajt megfogalmazhatok, nyugodt lelki ismerettel, húzzátok be azt a két x -et a Fidesz-KNDP jelöltjei mellett.

mgdé 2018.04.06. 11:56:57

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
"Ortodox = pravoszláv"

Mert a görögök pravoszlávok, ugye?
Megbeszélted te ezt az Agiosz Orosz (a Szent Hegy, azaz neked, te szegény fényképezőgépmániás tömegturista, csak simán Athosz) szerzeteseivel, kolostori apátjaival, vagy te még náluk is jobban tudsz mindent az ortodoxiáról is, te, te mihaszna jövevény, te valamikori pontuszi sztyeppei migránsivadék, te nagyon okos, te ...

Βασίλειος Β΄ Βουλγαροκτόνος,
avagy
II. Baszileiosz császár, a Bolgárölő

sk.

:P

(Egyébként meg - így hozta az élet, találkoztam már mindkettőjükkel, s ebből az egyik találkozásra mindig örömmel gondolok vissza -, bizonyos vagyok abban, hogy Ferenc pápa sokkalta jobb, igazabb és okosabb a te B.Zsótidnál. Emberként is, keresztényként is. Tisztábban látsz majd, ha ezt végre tudatosítod magadban. Tudod: Fényt!)

Sir Galahad 2018.04.06. 11:59:36

Nem vagyok hívő ember, úgyhogy csak kérdezem: ha valaki jelentkezik a római katolikus egyházba, akkor külön megkérdezik tőle az eljárás során, hogy egyetért-e az éppen regnáló pápa minden nézetével? Nekem ez így furcsa volna. Már csak azért is, mert több olyan katolikust ismerek, akik a jelenlegi pápa politikai megnyilvánulásával nem értenek egyet és mégsem dobják ki őket az egyházból. Szerintem érdemes kettéválasztani azt a kérdést, hogy valaki elismeri-e az egyház vezetőjének a pápát (miért ne ismerné el, az egyház rendjének megfelelően választották meg), illetve hogy egyet tud-e érteni a pápának azokkal a megnyilvánulásaival, amelyek nem hitbéli, hanem politikai jellegűek (pl. a migráció pártolása).

Tranquillius 2018.04.06. 12:04:39

@Sir Galahad: alsó hangon két év katekumenátus után mehet a kliens elsőáldozni ha csak keresztelve volt. Súlyosbító helyzet ha valaki protestáns egyházból kíván betérni, neki ugyanis még ráadásként meg is kell tagadnia korábbi eretnekségét.

Sir Galahad 2018.04.06. 12:06:49

@Tranquillius: Rendben, és mi a helyzet a pápa politikai szerepvállalásával, megnyilvánulásaival kapcsolatban?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 12:30:27

@Én de genere Mi:

Pont velem akarsz erről vitázni? Aki évek óta harcolok a magyar "pravoszláv" szó ellen.

"Mert a görögök pravoszlávok, ugye?"

Igen, azok.

"Βασίλειος Β΄ Βουλγαροκτόνος,
avagy
II. Baszileiosz császár, a Bolgárölő"

S ez hogy jön ide? Ortodox államok között nem lehet háború?

"Ferenc pápa sokkalta jobb, igazabb és okosabb a te B.Zsótidnál Emberként is, keresztényként is."

Emberileg egyik se tetszik. Luferike hazug alak, Bayer meg hiperagresszív. Keresztényként Bayer mindenképpen jobb viszont, mert legalább nem dolgozik a krisztusi tanítás meghamisításán.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 12:31:16

@Én de genere Mi:

"Megbeszélted te ezt az Agiosz Orosz (a Szent Hegy, azaz neked, te szegény fényképezőgépmániás tömegturista, csak simán Athosz) szerzeteseivel, kolostori apátjaival"

Kérdezd meg őket, meg fogják erősíteni azt, amit írtam: pravoszláv = ortodox.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 12:35:21

@Sir Galahad:

"ha valaki jelentkezik a római katolikus egyházba, akkor külön megkérdezik tőle az eljárás során, hogy egyetért-e az éppen regnáló pápa minden nézetével?"

Dehogy kérdezik.

A katolicizmus nem valamifléle szekta teljhatalmú guruval az élen.

Eleve a római pápa véleménye NEM kötelező senkire a katolikus egyházban, csak a dogmaként megfogalmazott tanítása.

Jártam katolikus hittanra, bár nem vagyok katolikus. (A Pázmányra jártam egy időben, kötelező tárgy volt.) Ott az előadó azzal a vicces példával illusztrálta ezt, hogy egyetlen katolikusnak sem kötelező ugyannak a focicsapatnak drukkolni, melynek a római pápa drukkol.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 12:43:48

@Tranquillius:

Ha valakit elismernek eretneknek, az már egyfajta elismerés.

Nálunk ez egyszerűbb. Ha valaki eretnek, annak nem kell külön megtagadnia eretnekségét, hiszen meg lesz keresztelve, azzal meg úgyis törlödnek korábbi bűnei.

Nyilatkozatot, hogy beismeri korábbi tévelygését, csak olyanoktól kérünk, akinek már van ÉRVÉNYES keresztsége, azaz nem kell megkeresztelni, de keresztsége olyan pap által lett, aki rendelkezik ugyan apostoli felhatalmazással erre, de szakadár csoport papja, pl. katoliks.

De ez is papfüggő. Van ortodox pap, aki a biztonság kedvéért minden új embert megkeresztel, nem vizsgálva az illető esetleg érvényes keresztségét. A koptok pl. mindig így szoktak eljárni, még a hozzájuk képest szakadár ortodoxokkal is sokáig ezt tették, csak a 70-es évektől hagyták ezt abba, de a katolikusokat átkeresztelik.

mgdé 2018.04.06. 12:58:00

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

1. lecke:
NE csúsztass!

Először ezt írtad (11.14):
"Ortodox = pravoszláv."

S ez így NEM igaz.

Másodjára meg ezt írtad (12.31):
"pravoszláv = ortodox."

Ez ugyan igaz* (*abban az értelmében, hogy aki pravoszláv, az egyben ortodox is), de egyrészt ezt senki nem vitatta, másrészt NEM ez volt a felvetés témája. S egy ici-pici bogár NE okoskodjon, hogy a rovarok=bogarak, és semmi más, és punktum.

Valamint, a lényeg, amiről szívesen elsiklanál, még mindig az, hogy B.Zsótid ismét és ismét butaságokat ír. Hja, mer "nagyot álmodni". Meg dübörög is a hídon. Csak elefánt híján ezt nem nagyon veszi észre senki, aki valóban számít.

Sir Galahad 2018.04.06. 13:15:39

@Tranquillius: Köszönöm, bár ebben sok újdonság nem volt számomra. Én is úgy tudtam, hogy a pápai tévedhetetlenség csak hitbéli és erkölcsi kérdésekre vonatkozik, és magam is logikusnak tartottam, hogy "Nem jelenti azt, hogy pápát nem lehet kritizálni vagy hogy egy pápai kijelentést nem lehet vitatni." Az tehát, hogy mondjuk B. Zs. a jelenlegi pápa politikai tevékenységét, nézeteit - akár meglehetősen harsány formában is - kritizálja, nem zárja ki azt, hogy elvben a katolikus egyház tagja lehessen.

A poszt szerzője tehát erősen túloz.

mgdé 2018.04.06. 13:15:57

Azt azért megkérdezném Bayer úrtól, no meg a vele egyetértőktől, hogy ha belépnék a Fideszbe, mondhatnám-e, hogy nekem nem ám Orbán Viktor a pártelnök, hanem - bár 2002.júliusában lemondott - csak és kizárólag Pokorni Zoltán? S szabhatom-e belépésem feltételéül, hogy Orbán Viktor fogadja is el azt, hogy nekem ugyan nem diktálhat pártkérdésekben sem, s emiatt persze, ha netán úgy alakul, neki bizony kizárni sincs joga engem, bármennyire szeretné is?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 13:59:48

@Én de genere Mi:

""Ortodox = pravoszláv."
S ez így NEM igaz."

De, IGAZ. Nézz utána.

maxval bircaman szeredőci anyabaszó 2018.04.06. 14:00:07

Én is kívánok B. Zsoltnak valamit : Bassza meg a kurva anyját a ravatalán, azután rohadjon meg ott ahol van !

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 14:01:46

@Én de genere Mi:

Rossz párhuzam. Mikor mondta Bayer, hogy szerinte nem Luciferkó a római pápa?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 14:02:56

@Én de genere Mi:

"Ez ugyan igaz* (*abban az értelmében, hogy aki pravoszláv, az egyben ortodox is)"

Most akkor igaz vagy nem?

"egyrészt ezt senki nem vitatta"

Rajtad kívül valóban senki...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 14:05:34

@Én de genere Mi:

"rovarok=bogarak"

Rossz párhuzam. Nme minden rovar bogár.

Mindig minden ortodox pravoszláv, s minden pravoszláv ortodox.

Eleve ez a kérdés csak MAGYARUL létezik, amiatt, hogy a magyar nyelvben a "pravoszláv" szó félreérthető nyelvi okokból. Ezért is nem helyes e szó használata magyarul.

maxval bircaman szeredőci anyabaszó 2018.04.06. 14:13:15

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Megint okoskodsz rohadt oroszbérenc féreg. Úgy teszel mitnha érvelnél, de csak agyatlanul véded a mocskos fidess állatot .

Tranquillius 2018.04.06. 14:19:31

@Sir Galahad: Paradoxon, de ha egy katolikustól azt olvasod, hogy "a pápa vagy egy demens vénember, aki teljességgel alkalmatlan a pápai poszt betöltésére, vagy egy gazember", akkor biztos lehetsz abban, hogy nem katolikus mondta ezt.

mgdé 2018.04.06. 14:32:25

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Ejnye, ejnye!
Soha egyetlen görög pópa sem nevezte "pravoszláv"-nak a saját görög vagy egyéb kis-ázsiai, egyiptomi, amerikai, kanadai, ausztráliai, argentínai, németországi stb. híveit.
Ugyan miért használnának szláv szót arra, amire van saját görög szavuk, ráadásul a görög az eredeti, a régebbi. Kicsit régebbről, mint ahogy szlávok egyáltalán léteznek ...
Hogy a szláv pópák mit mondanak, az csak egy - még ha a legnagyobb is - RÉSZhalmaz sajátossága. Számukra lehet ugyanaz. De csak számukra és híveik számára, nem pedig mindenki számára. Te ugye egy szláv pópa nyájához tartozol?

Amúgy meg,
2. lecke:
Idézz pontosan, a jelentés elferdítése nélkül:
Az eredeti így hangzott: "NE okoskodjon, hogy a rovarok=bogarak". Ez így pont az ellenkezője annak, mint amit tulajdonítani merészelsz neki!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 14:33:24

@Én de genere Mi:

"Soha egyetlen görög pópa sem nevezte "pravoszláv"-nak a saját görög vagy egyéb kis-ázsiai, egyiptomi, amerikai, kanadai, ausztráliai, argentínai, németországi stb. híveit."

Milyen nyelven beszélve? Görögül? Szlávul?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 14:34:59

@Én de genere Mi:

"Ugyan miért használnának szláv szót arra, amire van saját görög szavuk, ráadásul a görög az eredeti, a régebbi."

Ez most kb. olyan, mint azt mondanád, hpgy az "orosz" és "Russian" nem ugyanaz, mert még sose nevezte magyar politikus magyarul az orosz lakosságot "Russian" szót használva.

mgdé 2018.04.06. 14:38:29

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Hogyhogy "milyen nyelven beszélve"?

Japánul!
A görögök és az argentinok japánul beszélnek!
Onassis sikereinek is ez volt a nagy titka!

Trollocska, tényleg ennyire gyagya vagy?

mgdé 2018.04.06. 14:42:12

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Szerinted az athoszi, krétai, alexandriai, stb. kolostoroknak a moszkvai pátriárka a hivatalos feljebbvalója? Szerintem nem.

mgdé 2018.04.06. 14:43:49

@Én de genere Mi:
kieg: vagy metropolita vagy párttitkár, vagy amit akarsz ...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 14:46:08

@Én de genere Mi:

"Hogy a szláv pópák mit mondanak, az csak egy - még ha a legnagyobb is - RÉSZhalmaz sajátossága."

Görögül beszélve egetlen szláv ortodox pap se fogja "pravoszlávnak" nevezni senkit, egy szláv ortodoxot se, ahogy egy szlávul beszélő görög ortodox pap se fog senkit "ortodoxnak" nevezni, egy görög ortodoxot se.

Egyszerűen a 2 szó 2 külön nyelven van, s UGYANAZT jelentik.

Pl. az orosz egyház neve oroszul Russzkaja pravoszlavnaja cerkov - Русская православная церковь -, míg görögül Rosziki Orthodoxi Ekklesziasz -
Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία -, nem furcsállod ezt?

S a görög egyház neve pedig oroszul Elladszkaja pravoszlavnaja cerkov - Элладская православная церковь -, míg görögül Orthodoxi Ekkleszia tisz Elladosz - Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος -.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 14:48:02

@Én de genere Mi:

"Te ugye egy szláv pópa nyájához tartozol?"

Ez kb. olyan, minha arról kérdeznél egy katolikust, hogy a papja magyar vagy szlovák.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 14:49:24

@Én de genere Mi:

Görögül nincs "pravoszláv" szó, szlávul meg nincs "ortodox" szó, erre utaltam. A két szó egymás fordítása.

De szívesen elmondom, honnan a magyar zavar. Történelmi oka van, s ez CSAK magyarul létezik.

Tranquillius 2018.04.06. 14:53:28

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: A pravoszláv kisebb halmaz mint az ortodox, annak ellenére, hogy jelentésük ugyanaz. Az ortodoxiának csak részhalmaza az orosz államegyház, ill. a szláv liturgikus nyelvű görögkeletiek csoportja. Szláv nyelvterületről nevezheted a konstantinápolyi pátriárkát pravoszlávnak, de egy görög sosem fogja használni ezt a kifejezést vele kapcsolatban.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 14:56:13

@Én de genere Mi:

Ennek a kérdésnek semmi köze a témához. De szívesen válaszolok.

Az alexandriai kolostorok az alexandriai pápa alá tartoznak. A krétai kolostorok pedig, bár Görögországban vannak, NEM a Görög Ortodox Egyház érseke alá, hanem a konstantinápolyi pátriárka alá. Ennek oka egy külön megálapodás a XIX. sz. elején, amikor megalakult az önálló Görög Ortodox Egyház.

Ami Athónt illeti, ott pedig a helyzet speciális. Hivatalosan a konstantinápolyi pátriárka alá tratoznak, de az egyes kolostorok emelett még tartozhatnak más egyházvezető alá is. Pl. a Pantelemojn (Pantelimonosz) kolostor a moszkvai pátriárka alá.

delphinus 2018.04.06. 14:56:19

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Biztos hülye vagy, vagy fanatikus, hogy azt hiszed, az ortodoxok között van ám az igazi romlatlan, tiszta kereszténység.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 14:59:33

@Tranquillius:

"A pravoszláv kisebb halmaz mint az ortodox, annak ellenére, hogy jelentésük ugyanaz."

Nem, ez csak egy népszerű MAGYAR tévedés, de nem igaz.

"Az ortodoxiának csak részhalmaza az orosz államegyház, ill. a szláv liturgikus nyelvű görögkeletiek csoportja."

Ez is magyar tévedés. A "pravoszláv" szó NEM jelent szláv nyelvű ortodoxot.

"Szláv nyelvterületről nevezheted a konstantinápolyi pátriárkát pravoszlávnak, de egy görög sosem fogja használni ezt a kifejezést vele kapcsolatban."

Persze, mivel görögül beszél. De egy görög a moszkvai pátriárkát se nevezi pravoszlávnak, hanem csakis ortodoxnak.

mgdé 2018.04.06. 15:00:15

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
"Ez kb. olyan, minha arról kérdeznél egy katolikust, hogy a papja magyar vagy szlovák."

Nem teljesen. Pápa csak egy van, még ha a te B.Zsótidnak ez nem is tetszik, míg az hogy te a moszkvai, vagy a konstantinápolyi, vagy valamelyik másik patriarchátusba tartozol, az valós különbség.

Találós kérdés:
Amíg az oroszoknál tartott a (bizony máglyákkal is járó) óhitű - újhitű hitvita, addig az aktuális konstantinápolyi ortodox főpap közülük melyiket gondolta eretneknek? Egységes-e hát az ortodox egyház?

delphinus 2018.04.06. 15:00:32

@Ratyi Manó: marhaság. van amit egész jól lát!

rasztaszív 2018.04.06. 15:04:22

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: nem,nem az eredeti Tanítást őrzik,hanem a római történelemhamisítás "a" verzióját.

elvis56 2018.04.06. 15:06:14

A kispesti piacon beszélték hogy zsotinak faragják a bèzbol ütöt hogy embert faragnanakebböl a patkánybol ki èvekig szlovák rendszámú kocsival mászkált .De nem ez a csúcs .A duma közben többen állitották hogy buzi Én ezt nem hiszem de hogy egy tehetségtelen proli megélhetési genya az biztos.

mgdé 2018.04.06. 15:07:43

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

"A krétai kolostorok pedig ..."

Ennek az az oka, hogy Kréta a XIX. sz. elején még török birtok maradt. Ezért maradt Konstantinápoly alatt. A már függetlenedett görög részek - érthető politikai okokból - meg nem akartak egy a szultán befolyása/kényszere alatt álló konstantinápolyi egyház alá tartozni. Tehát leváltak. Mint korábban mások is tették már.

Jakab.gipsz 2018.04.06. 15:13:48

@maxval bircaman szeredőci anyabaszó:

Önmagáról senki sem hazudik!

Te sem: olyan a lelked, mint a neved.

maxval bircaman szeredőci anyabaszó 2018.04.06. 15:14:22

@elvis56: Egy rohadt kommunista fasszopó votl, olvassatok tőle a régi mszmp-s népsdzabadságból!
A geci haverja, az a bajszos takony pedig a kommerektől rinyált lakásért és akkor lett ilyen nagy jobbos amikor nem adtak neki !
Szemét állat mind a kettő !

maxval bircaman szeredőci anyabaszó 2018.04.06. 15:15:19

@Jakab.gipsz: NA rohadt kubatov-bérenc troll itt vagy mi?
Mész holnap buszoztatni a kurva anyádba mi ?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 15:22:40

@Tranquillius:

A kollégának nem magyaráztam el, mert troll, s direkt nem érti.

De veled más a helyzet.

Szóval.

Szlávul van a "szlav" és a "szlava" szó. Ezekből ered a "szlavjanin" és a "szlaven" szó. Egy szláv számára ez 2 abszolút külön szó, nem keveri őket, az előbbi jelentése "szláv" az utóbbi jelentése "dicsőség". A "szláv" népnév eredeztetése a "szlovo" - betű - szóból van, azaz még ilyen kapcsolat sincs.

Na most, a gond magyarul és csakis magyarul van. Ugyanis magyarul a népnév "szláv", a "pravo-szlaven" meg "pravoszláv", azaz látszólag ugyanaz, de szláv nyelveken ilyen egyezés nem létezik. Egyetlen szlávnak se jutna eszébe, higy a "pravoszlaven" szónak bármi köze is lenne a "szlav" népnévhez, hiszen felismeri benne, hogy "pravoSZLAVEN", azaz magyarul "helyesen dicsőit", ami görög "ortho-doxa" szó tükörfordítása, "helyes dicsőítés" vagy "igaz álláspont".

A magyar helyzet alapja történelmi is. Amikor a XVII. sz. végén a magyar uralkodó elismerte az ortodoxiát bevett vallásnak, a karlócai pátriárka lett elismerve mint minden magyarországi ortodox hívő vallási vezetője. A karlócai pátriárka szerb volt, s szerbül az "ortodox" az "pravoszlaven", s ez elterjedt a magyarban mint "pravoszláv". Mivel a szerbek szlávok, így elterjedt a tévhit, hogy valamiféle módon "pravoszláv" szó kapcsolatban áll a "szláv" szóval. Annak ellenére, hogy pl. Erdélyben az ortodox hívek 95 %-a román nemzetiségű volt, de valahogy nem jutott át a köztudatba.

Plusz megerősítette a tévhitet egy XIX. sz. tény. A magyarországi román ortodoxok sokáig küzdöttek, hogy ne tartózzanak a karlócai pátriárja alá, hanem legyen nekik megengdve, hogy vagy a bukaresti pátriárkához tartozhassanak vagy lehessenek önálló felekezet. (Ennek oka az volt, hogy a karlócai szerb vcezetőség igyekezett a szerb nyelvet erőltetni színromán erdélyi egyházközségekben is.) A XIX. sz. második felében ez megtörtént. Lett külön elismert román ortodox felekezet Mo-on. (Később lett görög és bolgár is, korábban ezek is karlócához tartoztak.) Románul meg az ortodox az "ortodox". Erre jött az a tévhit, hogy lám, az "ortodox" és a "pravoszláv" az 2 különböző valami.

Karipapa01 2018.04.06. 15:25:26

Elöljáróban: én agnosztikus vagyok és semmilyen valláshoz nincs közöm. De ezen csak röhögni tudok. Egy Nagy Magyar Senki megpróbál egy a fél világra kiterjedő és kétezer éve működő vallási szervezetet sarokba szorítani dumával... És emberek, keresztények ezen vitáznak? Azért vannak ám Afrikában, Dél-kelet Ázsiában, Közép- és Dél-amerikában hívők több százmillióan, akik nem osztják egy magyar (?) újságíró (?) véleményét és szarnak bele a nyivákolásába! Gondolom szegény pápa is úgy fosik, hogy nem tud leszállni a klozettról :D Mert mi lesz, ha jön a békemenet??? Húha... Szerintem Zsoltika csak szerepelni akart a híradásokban. Célját elérte, mindenki nyugodjon meg, nincs itt semmi látnivaló :D A többi hülye meg veszekedjen egymással...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 15:27:49

@Én de genere Mi:

"az hogy te a moszkvai, vagy a konstantinápolyi, vagy valamelyik másik patriarchátusba tartozol, az valós különbség"

Nem az. Ugyanaz a vallás, ugyanaz az egyház, ugyanaz a tanítás. Még a nyelvi különbség se releváns, mert kötelező nyelvhasználat egyikben sincs. Ami tény: az istentiszteleti nyelv más. De ez se szentírás, mert használható simán görög nyelvű templomban akár az szláv is, s fordítva is. Ahogy pl. más nyelv is, grúz, román, stb., de akár teljesen más is. A budapesti legnagyobb ortodox templomban pl. van magyar, görög, s szláv nyelven is istentisztelet.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 15:29:32

@rasztaszív:

Igen, tisztában vagyok vele, hogy te személyesn hallgattad Jézust, így egyedül te tudod biztosan, mit tanított.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 15:37:16

@Én de genere Mi:

Így igaz. De direkt nem vette fel a görög egyház feje a "pátriárka" címet, ezzel kifejezve a tiszteletet a konstantinápolyi pátriárka.

Aminek egyébként jogi jelentősége nincs. Az összes egyházvezető azonos rangú, mindegy hogy "pátriárka", "pápa", vagy "érsek".

delphinus 2018.04.06. 15:37:59

@Karipapa01: egy agnosztikus miért nem az agnoszticista kerekasztalbeszélgetésekre izgul és miért a kereszténységről szólókra?

Karipapa01 2018.04.06. 15:39:33

@delphinus: Mert szeretek röhögni :P

rasztaszív 2018.04.06. 15:40:40

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: sajnos ma már senki nem tudhatja teljes bizonyossággal,mert ti,büdös férgek meghamisítottátok.

mgdé 2018.04.06. 15:41:20

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
"Kettő van: a római és az alexandriai. "

Megint maszatolsz.
Az általad felemlített szlovák és magyar katolikus papok közül melyik is tartozik az alexandriai pápa alá? Válaszolj kérlek egészen precízen. Ha netán egyik sem, amikor mit hozakodsz elő az alexandriai pápával?

Amíg nem voltak szláv nyelvű istentiszteletek, egyházak, hívta bárki is pravoszlávnak az ortodox egyházat?
Amikor lettek már szláv nyelvű istentiszteletek, egyházak, hívta-e bármelyik nem szláv ortodox - lásd pl. görög vagy egyiptomi az eddigi példa szerint - "pravoszláv"-nak a SAJÁT egyházát? Vagy továbbra is ortodoxot mondott? Tudomásul véve, hogy aki "pravoszláv"-ot mond, az szláv. Ortodox is és szláv is. (Az ideiglenesen kényszer-szerb románjaidat most hagyjuk.)

delphinus 2018.04.06. 15:46:00

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: A tanítványok nem lopták el a hívő családok megélhetését, nem raktak az emberekre elviselhetetlen terheket, nem nyalták a fenálló hatalom seggét..és még sok ocsmányságot nem műveltek amiket az ortodox egyház ugye, igen. Mormolják csak a Jézus imát...remélhetőleg egyszer kigyógyítja őket az arroganciájuk és felsőbbrendűségükből.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 15:47:36

@Én de genere Mi:

"Amíg nem voltak szláv nyelvű istentiszteletek, egyházak, hívta bárki is pravoszlávnak az ortodox egyházat?"

Amíg nem volt még egyetlen keresztémy szláv se, nem volt rá szó.

S most kapaszkodj meg, a "pravoszláv" szót 2 görög szerzetes találta ki a IX. században az görög "ortodox" szó LEFORDÍTÁSAKÉNT.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 15:50:01

@Én de genere Mi:

""pravoszláv"-nak a SAJÁT egyházát?"

Attól függ milyen nyelven beszél. A moszkvaio pátriárka pl. jól beszél görögül, s amikor görögül beszél, a SAJÁT egyházát nem "pravoszlávnak", hanem "ortodoxnak" nevezi. Nem furcsa?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 15:51:31

@delphinus:

S mi köze a hétköznapi életnek a hitelvekhez? A tanításról beszéltünk, s nem arról, hogy XY pap esetleg éhezteti a macskáját, s nem mosakszik mise előtt.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 15:53:26

@Én de genere Mi:

Ráadásul magyarul még ott van a "görögkeleti" szó is, ami még plusz káoszt okoz, s ugyanúgy hibás szó. Meg amikor emiatt keverik a "görögkatolikussal", ami jó szó, csak egy másik egyház.

mgdé 2018.04.06. 15:55:43

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Megint csúsztatsz!

"hívta-e bármelyik nem szláv ortodox - lásd pl. görög vagy egyiptomi az eddigi példa szerint - "pravoszláv"-nak a SAJÁT egyházát?" - volt az eredeti.

"pravoszláv"-nak a SAJÁT egyházát?" - idézed te.

S aztán jönnél 'cáfolatul' a MOSZKVAI pátriárkával.
Aki ugye szerinted aztán tuti nem szláv ...

Téged habonyárpi személyesen készít fel minden reggel?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 15:57:46

@Én de genere Mi:

Elmegyaráztam. Hiába próbálod kimagyarázni, az igazság az, hogy tévedtél, mert pravoszláv=ortodox és ortodox=pravoszláv. Elbuktad ezt, törődj bele.

rasztaszív 2018.04.06. 15:58:27

@Én de genere Mi: jobban jársz,ha nem piszkálod.ez egy ahriman-hívő féreg,a hazudozás az élete.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 16:01:40

@Én de genere Mi:

"lásd pl. görög vagy egyiptomi az eddigi példa szerint - "pravoszláv"-nak a SAJÁT egyházát?"

Igen, amikor szláv nyelven beszél.

mgdé 2018.04.06. 16:03:43

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Értem. Szóval Bayer=Zsolt, Zsolt=Bayer.
Szegény-szegény Semjén ZSOLT pedig akkor most tartozik Simicskának. Hisz Zsolt kért kölcsön az Okos Lajostól. :P

delphinus 2018.04.06. 16:04:37

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Hol tanultad ezt a hülyeséget, Kétszínű farizeus, hogy a hitelveknek és az életnek nem kell összefüggnie?

mgdé 2018.04.06. 16:07:52

@rasztaszív:
(Beteg. És megszállott is. De ennyire azért nem volt hülye régebben. Pár évvel ezelőtt még érvelni próbált volna, most meg már csak csúsztat, félreértelmez, stb. Valamit keverhetnek a mindennapi reggeli tejecskéjébe ... Én az árpira gyanakszom. :D )

Karipapa01 2018.04.06. 16:16:23

@delphinus: Mármint mit színlelni? Ezt nem értem. De ha tenném is, miért tenném? Semmi okom rá!

delphinus 2018.04.06. 16:17:24

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Úgylátom, hogy semmit nem fogtál föl a nyolc boldogságból. Nem beszélgetek veled tovább, nincsen időm a fölösleges szócséplésre. Hülye vagy, adieu!

Karipapa01 2018.04.06. 16:46:49

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Nem szégyelled magad? Így kell lezárni egy vitát? Mint közíró, mint sportújságíró??? Csalódtam benned, ez nem a te stílusod!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.06. 16:51:53

@Karipapa01:

A kolléga delfin, én meg birca vagyok, nehéz a kommunikáció.

Jakab.gipsz 2018.04.06. 16:52:51

@maxval bircaman szeredőci anyabaszó:

És ti akartok kormányt váltani, mi végre ?

Karipapa01 2018.04.06. 17:08:47

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Én meg a Jézus vagyok, aki a fejéhez kap: Úr Isten! Itt valami nagyon el lett baszva...

2018.04.06. 23:02:46

Hogy visszatérjünk az eredetei felvetésre, én ezt a Zsóti gyereket úgy vágnám hátba egy szívlapáttal, hogy tuti lemerevedne!

Illés Kiss Guci 2018.04.07. 00:44:19

"Színes virág az evolúció tarka rétjén" - mármint Bayer.

Hát bevallom ilyen szépen és cizelláltan még sosem láttam vagy hallottam, hogy a világ "legbüdösebb" virágát így nevezzék.S ha már ilyen metaforikus hangulatba részegültünk, hogy a "lovagot" színes virágnak nevezzük az evolúció tarka rétjén, hát akkor legyen a Bayer a titánbuzogány virág (Amorphophallus titanum). Ami a nevében még találó is, hisz ha kicsit szabadon fordítom a latint, akkor egy keménykedő, amorf f@szt jelent, méghozzá jó nagy f@szt, ami a méretéhez méltón förtelmes büdös, árad belőle a dögszag. Egy rohadó rendszer beteg lelkű emberének a bomlásterméke, permanens bűzokádó.
file:///tmp/mozilla_pali0/Titan-arum1web-1.jpg

VáradiJános 2018.04.07. 01:03:07

@Illés Kiss Guci: jó sok általa néven nevezett rágcsáló támadja mostanában BZs-t

szabi68 2018.04.07. 03:27:51

Ez komoly? Miért nem ő akar rögtön pápa lenni, belépése fejében... Nem vagyok minden vasárnap templomba járó, de katolikusnak kereszteltek. Ki ez a ficsúr? Vagy egy tébolyult elme vagy csak egyszerűen feltűnési viszketegsége van. Néhány bigott katolikus országban ezert keresztre feszítenék... ( pl pont Lengyelországban) ideje lenne, hogy Orbán Viktor megfékezze , rá talán még hallgat... legfeljebb megsértődik mint Friderikusz ( a másik önimádó) és visszavonul. Nem lenne baj ...

Kunhallmi Agnes. 2018.04.07. 04:00:44

Egy fontos informaciot osztok meg veletek, adjatok tovabb.
A rendkivul magas valasztasi reszvetel miatt, ugy hatarozott a valasztasi bizottsag, hogy a valasztas ket napos lesz, mert egy nap alatt technikailag nem lehet lebonyolitani.

Igy tehat, VASARNAP a kormanyparti szavazok szavazhatnak, es HETFON fognak szavazni az ellenzeki szavazok.

Mindenkit megkerek hogy terjeszetek, mindenki tudjon rolla nehogy a szegeny ellenzeki szavazok potyara odamenjenek vasarnap.

na__most__akkor 2018.04.07. 07:15:42

Ez a bayerzsolt szimplán hülye.

Oszoljatok emberek, nincs itt semmi látnivaló...
Hogy a gazdája is? Hát, izé, öhöm, noigen. A seggnyalásnak nincs határa.

VáradiJános 2018.04.07. 09:50:10

@na__most__akkor: minden tehetséges embert elkezdenek piszkálni a magadfajta senkik

Illés Kiss Guci 2018.04.07. 10:46:08

@VáradiJános: Én nem vagyok lírikus kedvemben, tartózkodnék a hasonlatok és a metaforák világától ebben a nagyon földhözragadt és egzaktul gyűlölködő politikai közbeszédben. Engem nem személyemben zavar, ha a híres lovag f@sszopónak, büdösbogárnak, patkánynak vagy élő szövetnek vízionál, ha netán nem értenék vele egyet beteg és gyűlölködő gondolataiban. De! Ezért kár volt neki magas iskolákat abszolválnia, hogy érvelni nem tud, hanem rárúgja mindenkire az ajtót, kultúremberhez és közbeszédhez méltatlan szóhasználattal él, mindenről nagyon határozott a véleménye ami számára kedvező, ami meg nem, arról úgy tesz, mintha nem létezne. Sajnálom, de Bayer egy minden oldalról nézve tisztességtelen ember, mert a vitapartnereit ócsárolja, a közbeszédet fertőzi, a hallása szelektív a megélhetése pedig teljesen fideSS függő. Szeretném látni, hogy szennylapjának bevételei miből származnak, s akkor mindjárt kiderülne, hogy piaci alapon a "fake news" kategóriába sorolható termékeire a jelenlegi gyűlöletkampányra építő fideSS és annak kormánya, ergo a csúti futballhuszáron kívül nincs vevő. Tudja ám ezt ő is, remeg is az egzisztenciája miatt, mert ha bukik ez a penetráns rendszer, zsóti becsukhatja a boltot! Így legyen Uram! Ámmen.

VáradiJános 2018.04.07. 10:54:30

@Illés Kiss Guci: modoroskodhatsz itt hasábokon keresztül, de az SS végződésed elárulja, hogy csak egy sima bérrettegő parazita vagy

Illés Kiss Guci 2018.04.07. 11:40:36

@VáradiJános: Szóval tegeződünk, rendben. Figyelj nagyokos, az általad modoroskodók a következőképp érvelnek:
1.Attól, hogy nem ereszkedek bayeri mélységekbe, és nem használok obszcén, alpári és trágár kifejezéseket egy vitában, no ezt nem modoroskodásnak, hanem intelligenciának hívják.
2.Az SS végződés imádott pártod nevében arra utal, hogy nácik. Azért utal rá, mert azok. Nem kell gázkamrákat üzemeltetni és tömegeket lemészárolni ahhoz, hogy valaki náci legyen.
3.Aki összemossa a migránst, menekültet, gazdasági bevándorlót tudatosan gyűlöletkeltés okán, politikai haszonszerzés céljából az náci.
4.Aki más népek ellen uszít az náci.
5.Aki egy hazánkban több száz éve élő kisebbség ellen uszít (mégha ezzel a kisebbséggel valóban vannak megoldatlan problémák akkor is!) az náci. De nem sorolom, olvass inkább föcsögés helyett!
6.Bérrettegőnek hívsz, pedig fogalmad sincs ki vagyok. Hogy annyira ne örülj, elárulom, hogy demokrata vagyok, ezért nem rettegek. Vannak félelmeim, de azok orvosolhatók, vagy társadalmilag (pl. leváltjuk ezt a kleptokrata kormányt, és elzavarjuk a küldetéstudattal rendelkező pszichopata vezérét),vagy egyénileg megoldom én. Sem miattad, sem zsóti miatt, de az elmebajos minielnök miatt sem vagyok hajlandó rettegni.
7.Bérrettegő első fele sem áll, engem nem fizet senki az ügyfeleimen kívül, azért pedig keményen ,megdolgozom. Ellentétben veled, mit kapsz kubatov elvtárstól a trollkodásodért? Megéri? Nincs tőle hányingered? Tudsz tükörbe nézni!
8.Végül az utolsó érv, amivel vitában állok veled. Parazitának hívsz. Tudod, az a parazita (biológia 6. osztályos tananyag!) aki a mások megtermelt (tápanyag, életnedv stb.) éltető anyagokat szívja el, ahelyett, hogy megkeresné vagy előállítaná. Nos előző pont alatt írtam, 26 éve maszek vagyok, termelek, állami megrendelésem nincs, abból élek, amit kemény munkával előállítok. Akkor miért is vagyok parazita? Tájékoztatásul még, hogy nem egyszemélyes vállalkozó vagyok, így évi szinten százmilliós nagyságrendű adót, illetéket, hozzájárulást, banki tranzakciós sápot, eljárási díjat, járulékokat és a kedvenceid által kitalált hangzatos nevű kreatív elvonásokat fizetve tartom fenn ezt a mocsok rendszert, hogy tibocz lophasson, tömjénzsóti vadászhasson, lézerjani urizálhasson, ragyástóni bővíthesse a pasaparkot,bayert jól tarthassák a szolgálataiért és az idióta vezéred építhesse a stadionokat, ahol kudarcot kudarcra halmozva, pár ezer idióta kesereg a milliárdos betonszarkofágok lelátóin bámulva a semmit.
És végül egy előnyt kínálok: nyugodtan hozzászólhatsz a bejegyzésemhez, tiéd lesz az utolsó szó. Unintelligensekkel nem vitatkozom. Isten áldjon!

VáradiJános 2018.04.07. 12:25:16

@Illés Kiss Guci: nagyképű hazudozó parazita vagy, ezen kár rugózni

Illés Kiss Guci 2018.04.07. 12:29:34

Az stílus, maga az ember! No comment!Au revoir!

Morgo1229 2018.04.07. 13:08:54

@Illés Kiss Guci: en sose ertettem, hogy a Zsoltit miert szidjak. Nekem belefer a tragarkodasa. Ha meg nem vagy jobboldali erzelmu akkor miert kinozod magad Zsoltival ? El lehet kotorni a blogjarol meg az echo tv-rol. Nekem pont a politikai korrektsegtol van elegem. Egyszeruen feludito Zsoltit hallgatni.

Morgo1229 2018.04.07. 13:18:07

@szabi68: te se beszeltel pappal mostanaban. Sajnos hatalmas az ellenszenv orszagszerte. Baj lesz, mert nagyon sokan nem ismerik el Ferencet.

Illés Kiss Guci 2018.04.07. 13:21:51

@Morgo1229: Egészségedre! Isten ments, hogy én az ő dagonyájában fetrengjek, a blogjától meg olyan távol tartom magam, ahogy csak lehet. De tudod az extrém dolgokról, rövid bejátszásokkal tájékoztat a független - amit csak ti címkéztek ilyen olyan oldalinak, meg illettek "ballibsi" jelzővel, hisz mindenkit címkéztek valamivel, aki nem ért veletek egyet - média. Én elborzadok, ha valaki olyan trágár és obszcén közszereplő létére mint ő, én nem értem meg ha valakit az izgat fel szex közben ha kínozzák, utálattal nézem ha poénból undorító dolgokat vesz valaki a szájába stb. Magyarul távol áll tőlem az efajta extremitás, de mivel toleráns ember vagyok, mindenki csinálja privátbn, ha őt ez boldogítja. De könyörgöm, ne ez legyen az etalon! Példának okáért te örülnél, ha a tanárnéni szexuális felvilágosítás címen szado-mazo fogásokkal traktálná, netán pedofil hozzáállással oktatná a gyermeked? Főleg ha az enyém is abban az osztályba jár! Egyébként meg a magánügyed, ha te a négy fal kötött mit milyen testnyílásodba helyezel! Na ez a bajom a "lovaggal"! Bár soha többé ne hallanék róla.

Tisztességes Természettudomány 2018.04.07. 13:54:33

A pápa nem keresztény tekintély. Egy "Római Katolikus Egyház" nevű, nyomokban kereszténységet is tartalmazó világi szervezet vezetője. Bayer miért akar oda tartozni? Pénz kell neki, vagy világi hatalom?

VáradiJános 2018.04.07. 13:56:36

@Illés Kiss Guci: fel ne izgulj a példáidon, degenerált kiskoma!

Illés Kiss Guci 2018.04.07. 14:09:25

@VáradiJános: A degenerált példákat nem én, hanem azok teremtik, akiknek a seggét nyalod! S ha olvasni is tudnál, sőt azt amit a betűk egymásutánisága jelent, vagyis azok értelmét is megértenéd akkor, akkor felismerted volna, hogy engem ezek pont elborzasztanak, s nem felizgatnak, veled ellentétben. Ne föcsögjél, hanem érveljél, de neked sem érved, sem eszed az érveléshez nincs. Kubatov trollgyárában ez biztosan nem feltétel, a lényeg, hogy a nyelved genetikailag úgy fejlődött, hogy minden fideSS vezér seggébe passzol.

VáradiJános 2018.04.07. 14:23:36

@Illés Kiss Guci: hányszor fogsz még elköszönni, patkányfi?

mgdé 2018.04.07. 16:15:50

@Morgo1229:
Baj lesz? Mi? Ferenc pápa miatt hungarohusziták leszünk? Bayer Zsolt lesz a mi Huszunk :D és Semjén Zsolt lesz a mi Zizkánk : DDD ? Viktorban meg újra megtestesül maga a pusztító Síva?

(Ennél még a Kétfarkúak örök élete és ingyen söre is korrektebb ajánlat. S sörből a cseh kínálat még kifejezetten méltányos is.)

élhetetlen 2018.04.07. 17:59:56

@Morgo1229: "nagyon sokan nem ismerik el Ferencet" Úgy, úgy. Ideje elszakadni a Vatikántól, és az Anglikán egyház példájára megalapítani a MagyOrb (vagy valami hasonló) új egyházat. Egyházfőnek jó lesz Orbán Gáspár, úgyis az érdeklődési körébe vág a téma, és nem lesz gond, Bayer akármilyen méltóságot kaphat. Nem tudom, mit vacakolnak itt. Legfeljebb a KNDP-nek kell MNDP-ra változtatni a nevét, a hívők meg, mint mondod, adottak.

Morgo1229 2018.04.07. 20:10:37

@Én de genere Mi: mi szeretunk osszetartozni. Te ezt nem erted mert nem vagy vallasos. Es most nehez osszetartozni. Janos Pal meg Benedek nagyon szent emberek voltak.

Morgo1229 2018.04.07. 20:14:40

@Illés Kiss Guci: konkret peldat Zsoltrol nem mondtal. Annal inkabb az en testnyilasaimmal vagy elfoglalva. Ez beteges. Menj orvoshoz. Egy darabig ne menj emberek koze.Pfuj. Ulj le, egyes.

Morgo1229 2018.04.07. 20:16:45

@élhetetlen: fogalmatlan vagy. Te is ulj le. Egyes.

Morgo1229 2018.04.07. 20:24:09

@VáradiJános: remelem elegen leszunk. Irto silany az ellenzek., ahogy azon az esten mefogalmaztak ennyire szar meg sose volt. Ugyhogy Isten mentsen meg barmelyiktol. Most meg a Jobbik is esik atomjaira. Sehol semmi karizma vagy jovokep vagy egyeniseg.

élhetetlen 2018.04.07. 22:21:17

@Morgo1229: Hát igen, ha így reagálok arra, hogy a római katolikusok sokan nem ismerik el Ferenc pápát, akkor én fogalmatlan vagyok. És te? Ülj le, te minősíthetetlen vagy, egyes se, osztályozhatatlan, mondom, minősíthetetlen.

élhetetlen 2018.04.07. 22:24:45

@Morgo1229: Ps. Ja, hogy az iróniát fogalom szinten sem ismered, az meg nem az én hibám.

Josef Lewis · https://progresivefunding.wordpress.com 2018.09.08. 06:32:45

@Én de genere Mi: Jó napot, Josef Lewis vagyok. Egy elismert, törvényes és akkreditált hitelező. Nagyon gyorsan és egyszerűen nyújtunk kölcsönöket, személyi kölcsönöket, autóhiteleket, otthoni hiteleket, diákhiteleket, üzleti kölcsönöket, feltalálói kölcsönöket, adósságkonszolidációt. stb.

Kapjon engedélyt egy üzleti vagy egyéni hitelre ma, és szerezzen pénzeszközöket ugyanazon a alkalmazási héten. Ezek a személyes kölcsönök jóvá lehet hagyni, függetlenül a hitelezéstől, és sok boldog ügyfelünk van, aki támogatja ezt a követelést. De nemcsak megkapja a szükséges kölcsönöket; akkor a legolcsóbb lesz. Ez a mi ígéretünk: Garantáljuk a legalacsonyabb kamatlábat minden olyan kölcsön esetében, amely ingyenes fedezetet nyújt.

Törekszünk arra, hogy pozitív tartós benyomást hagyjunk ügyfeleim elvárásainak túllépése során. Célunk, hogy méltósággal és tisztelettel kezeljük, miközben a legmagasabb minőségi szolgáltatást időben biztosítjuk. Nincs szükség társadalombiztosításra, és nem szükséges hitelesítési ellenőrzés, 100% -os garancia. Kérjük, azonnal válaszoljon az alábbi részletek alapján, ha érdekel a kölcsön, és mentes a csalásoktól.

E-mail: progresiveloan@yahoo.com
Call / WhatsApp: +16626183756
Webhely: progresivefunding.wordpress.com

'[][[...
süti beállítások módosítása