HTML

Benderik elmélkedik

Friss topikok

Mester és Mágus

2013.03.02. 00:51 Benderik

Megint egyszer megemelem kalapom a Mágus előtt:, nem keverte rosszul a lapokat.

Persze, ebben zseni, így nem csodálkozom -- nem is kedvelem érte -- de ami jár az jár.

Olvasatomban ugyanis

Matolcsy Györgyöt eltávolította a gazdaság irányításából,
ezt a piacnak is megüzente,
s a piac ezt vette is,
de híveinek is üzent, hogy ki becsülettel szolgált, ahhoz sose hálátlan,
így a Tanár úr is méltó székben pihenhet meg a pár nehéz év szolgálat után,
érdemei a virágzásnak indulásban elévülhetetlenek s elismerést nyertek,
de aki ezt nem így látja, se aggódjon,
mert mostantól egy nyugodt, kiegyensúlyozott, mértékletes kapitányt kap a gazdaság hajója,
akit támogatólag segít a köztiszteletben álló Mester, Gyuri bácsi,
s így a Nemzet Bankja ezentúl a Nemzet Érdekében cselekszik,
de persze ugyanazon elvek alapján
és csak elsőtisztként, így a karvalytőke se aggódjon.

S igazából egyelőre engem is megnyugtatott, mert olvasatomban a Mágus mégse vált a Mester álmait megvalósító királyfivá, ki legyőzi az Idegen Sárkányokat, és egyelőre jobbnak látja ismét a számok szürke törvényei alapján igazgatni a hajót.

S a jó Mágus a jövőre is gondol:

azért egy megfáradt alvó oroszlán is lehet újra akciókész, ha ismét fordulni kéne a hajóval, ha valamiért mégiscsak a Nemzet Kötvényét venni lenne üdvös a Nemzet Bankjának, s pénzporral hinteni a gazdaságot, na nem most, csak ki tudja.

Aztán ha valaki istentelenek neadjisten együtt 2014-ben megszállnák a hajót, különösebb megerőltetés nélkül elég lesz azt mondani: Gyuri bátyám, mindig annyi jó ötlete volt, magára bízzuk, mutassa meg ezeknek a tejfelesszájúaknak, milyen az, ha Ember üli meg a lovat...


122 komment · 3 trackback

Címkék: jegybank zseni lapok kever Nemzet Bank Mester Mágus

A bejegyzés trackback címe:

https://benderik.blog.hu/api/trackback/id/tr375112392

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hit- és erkölcsoktatás kezdeti ceremóniája 2013.03.03. 10:18:35

Sátán létezését valóságosnak elfogadók ne tanitsanak semmit sem. Inkább gyógyuljanak ki a rögeszméikből, mint mást is megfertőzzenek vele.

Trackback: Kormány erkölcstana 2013.03.03. 10:17:50

F.MPSZ-KDMP kormány erkölcstana: Ne csalj! Ne lopj! Ne hazudj! Mert a Kormány nem tűri a konkurenciát. 

Trackback: Az Unortodox elszabadul 2013.03.03. 09:57:26

Bombasztikus filmelőzetes! Az első magyar közgazdaságtani akcióthriller. "Sok ötletet merítettem belőle" - Quentin Tarantino. A mozgóképet nagy méretben és hangerővel méltóztassék megtekinteni.            

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nap Pali 2013.03.02. 18:55:21

fidesmafia mexálta az utolsó elenzéki fészket !

Makkasz 2013.03.02. 18:56:30

Meglehetősen pozitív életszemlélet kell így látni a dolgokat. Egyszerűbb ez, akarnok tehetségtelen vezér, hozzá hűséges és tehetségtelen emberét neki eddig ellenálló intézmény élére nevezte ki, hűbérbirtokához csatolva szt.
Varga példáján mindenki láthatta, aki a racionalitást választja nagyvezír szolgálata helyett, melőzésre kerül. De ha hűségét IMF tárgyalások kapcsán saját szakmai tekintélyének szarbadöngölésével bizonyítja, visszakerülhet a bizalom gyűrűjébe.

Röviden, hűség a fontos, nem a tudás, tehetség, racionalitás, Magyarország sebezhetőbb mint valaha.

smartdrive 2013.03.02. 19:01:43

perszepersze. hát Hitler is zseniális volt. kapott vagy 30 százalékot a semmire, aztán 10 év múlva már a hadsereget is ő irányította. mi ez, ha nem zsenialitás?

Nap Pali 2013.03.02. 19:03:11

vargának sose volt szakmai tehetsége és respektye...
egy hitvány kapcarongy, akit mint foxit a karaktergyilkos kampányba is be lehetett vetni... köpködő üzemmódra...

eszméletlen hitványnak kell lenni ahhoz hogy vkik ezeket válalják...
a legalja feladat... "hűségpróba" amikor a legalja melót elvégeztetik...
így kezdte drrogán drcserpalkó drselgeci dr stb... mind mind

ezek nem emberek ! de mindenképp hazaárulók !

déjá vu39 2013.03.02. 19:40:44

Függetlenül attól, hogy kinek mi a véleménye a két szóbanforgó személy kvalitásáról, a cikk állításai pontosak.

Nem azt állítja ugyanis, hogy M vagy V jó-e, hanem azt, hogy
a.) Jutalmat kaptak
b.) A piaci szereplők Varga Mihályt jobban fogadják, mint az elődjét,
c.) Nevezettek továbbra is hűségesen fognak szolgálni.

És nem utolsósorban: ezt a váltást a hívőknek jól el lehet adni. Tessék majd figyelni a közeljövőben a hivatalos kommunikációt.

kela-bá 2013.03.02. 20:04:38

@déjá vu39: " b.) A piaci szereplők Varga Mihályt jobban fogadják, mint az elődjét,"

Jók a megjegyzései! Bevallom járatlan vagyok pénzügyekben,ezért kérdezném kik a PIACI SZEREPLŐK ?
Az emberek, akik a mindennapi szükségleteiket beszerzik , vagy valaki mások ?
További szép estét !

Jock Ewing 2013.03.02. 20:14:05

@Nap Pali:

Jó primitív ember lehetsz.

Blogger Géza 2013.03.02. 20:25:36

@Makkasz: Te valami párhuzamos univerzumban élhetsz. Orbán Viktor nem tehetséges? Akkor hogyan lehet, hogy 2/3-os többsége van a pártjának? Hányan mondhatják el ezt magukról Európában? Akkor mi lenne, ha tehetséges lenne?

Varga Mihály mellőzött??? Nyilván ezért kapott miniszteri posztot már a mostani előtt is. :)

Magyarország sebezhetőbb, mint valaha? Barátom, 2008-ban Simor saját bevallása szerint 1-2 hétre elegendő pénzünk volt, senki nem akta már finanszírozni Magyarországot, azonnal le kellett feküdnünk az IMF-nek. Most simán finanszírozzuk magunkat jó feltételekkel (a Bajnai idején kibocsátott kötvényeknél olcsóbban) a piacról, az idei kibocsátásunk után vélhetően nem is kell ebben az évben előállnunk újabb devizakötvénnyel, annyira meg van oldva a finanszírozásunk. És 4-szeresen jegyezték túl a kötvényeket, tehát sokkal többet is kibocsáthatunk volna, ha akarunk.

csababácsi 2013.03.02. 20:25:41

Látjátok mégis, hogy ez kell a magyarnak, nő a Fidesz népszerűsége.Istenem miért ide kellett születnem?

vénkujon 2013.03.02. 20:27:12

@Blogger Géza: viktor tehetséges. a szargyártásban. sőt. még szorgalmas is.

Frescobaldi 2013.03.02. 20:28:07

Egy ország gazdaságpolitikáját nem csak a kormány, hanem a központi banki is alakítja. A központi bank vezetője ideális esetben független a kormánytól, de attól még az egyik legfontosabb szereplője egy ország gazdaságpolitikájának. Ezért nagyon erősen vitatkoznék a cikk azon kiindulópontjával, hogy Orbán Viktor "Matolcsy Györgyöt eltávolította a gazdaság irányításából".

Jó Mercutio halott 2013.03.02. 20:30:06

Mi ez a bena gimnazista-szintu okoskodas? Nincs vele gond, de azert a blogirashoz ez nem kene eleg legyen.

Egyallampolgar 2013.03.02. 20:35:28

@déjá vu39:
Érdekes felvetés ez a kinek mit lehet eladni. A hívőknek majd a 330 Ft-os eurót is el lehet adni.
A többiek azt fogják nézni élhetőbb lett e az ország vagy sem.

java786 2013.03.02. 20:46:39

@Egyallampolgar: Azért ott vannak az alelnökök és monetáris tanács. Ők azért vissza fogják tudni fogni ezt a hülyét....

irónika 2013.03.02. 20:50:57

@Blogger Géza: Geza! Mar megint csusztatsz. Bajnai 2009-es kozvenykibocsajtasa joval kisebb hozamon sikerult. A mostani 4x-es tuljegyzesben pedig volt majd 2%-kal magasabb ajanlat is. Nagyon urulok, h a piacrol tudjuk magunkat finnszirozni, az mar kevesbe tetszik, h ennek milyen ara van.

Blogger Géza 2013.03.02. 20:54:51

@irónika: Nem csúsztatok, te nem vagy tisztában a tényekkel. Bajnai idején két kibocsátásunk volt:

2009: 6,75%
2010: 6,25%

A mostani kamatlábak: 4,125% és 5,375%

www.akk.hu/object.0ce0305b-9290-4bfe-92f7-a3c2719359d0.ivy

irónika 2013.03.02. 21:03:13

@Blogger Géza: jogos. Mast hallottam/emlekeztem mashonnan, de nem ellenoriztem.

rockjano 2013.03.02. 21:14:55

@Blogger Géza: "És 4-szeresen jegyezték túl a kötvényeket, tehát sokkal többet is kibocsáthatunk volna, ha akarunk."

De milyen áron bazdmeg??????????????????????????????????

vagy az már kurvára mindegy????????????

béla a görög (törölt) 2013.03.02. 21:20:33

Jézusatyaúristenirgalomanyjanehaggyel! pedig ateista vagyok!

Mesélj még!

Ezt a a blogot is berakom a könyvjelzőbe az animalpornó közé :D

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.03.02. 21:39:02

Mekk Elek is sok mindent kipróbált sokak kárára, míg megállapodott a szabóságnál.
Pelikán elvtársat is sok pozícióba betették sokak kárára, mire visszamehetett gátőrnek, amihez értett.
A mi Gyurink vajon még mi mindent fog kipróbálni sokak kárára, mire megállapodik, és minél fog megállapodni? Cérnavégnyálazó lesz, vagy balneológus? Vadakat hergelő csuhás? Netán pápa? Vagy jegyszedő a Vidi pályán? Esetleg cellatárs? (Nem merem megmondani, hogy kié...)

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.03.02. 22:03:57

@rockjano: évek óta tudjuk, hogy a szoci szdsz az államcsődig szakértősködtek, simor papa ezt most ismét elismerte...
nem kéne végre leszállni a magas lóról, és visszavenni az arcrendszerből?

java786 2013.03.02. 22:23:10

@Blogger Géza:
Azért az igazságos hozzátartozik, hogy akkor más volt a globális piaci hangulat is, most sokkal nagyobb a pénzbőség, azóta volt 1-2 QE....

Blogger Géza 2013.03.02. 22:42:24

@rockjano: Olcsóbban, mint Bajnai idején, vagy mint amennyi a IMF hitel költsége lett volna.

Anyám Borogass (törölt) 2013.03.02. 22:52:01

@Frady Endre: "Netán pápa?"

Az mondjuk pont nem, de fideszes pápánk jelen állás szerint lehet még :D

tundrazuzmo (törölt) 2013.03.02. 23:27:16

A karvalytőke már a spájzban van! Nekem is van egy dunsztosüveggel. Ne vigyenek el, inkább veszek rajt' álomkötvényt!

azapistagyerek (törölt) 2013.03.03. 00:31:47

@Frady Endre: nagyon ott vagy, komolyan :-D

Ez a Filtol meg Bloggergéza: áhhh... agyhalál. Nemzeti jellegű.

billy reed 2013.03.03. 00:51:27

@Blogger Géza: "Orbán Viktor nem tehetséges? "

Már úgy érted, hogy a gátlástalan hatalomvágy /minden értelmes, önálló véleménnyel rendelkező kiűzése a vezetésből/pártból: Fodor, Ungár, Wachsler, Illés, Rockenbauer stb. / és a szélkakas-mentalitás /liberálisból jobbos, oroszellenesből Putyin jóbarátja, demokratából antidemokrata, EU-barátból EU-ellenes, ateistából "hívő", ha azzal lehet "előre jutni", nem sorolok több példát/, egyszóval: szerinted ez tehetség?

"Akkor mi lenne, ha tehetséges lenne? "

Államférfi, aki felvirágoztatja, és nem romba dönti az országot.
Így csak önmaga, és egyúttal a mi Nagy Bölcs Vezérünk, Orbán Viktor.
Ennyi.

Makkasz 2013.03.03. 00:59:26

@Blogger Géza: Pontosítok, kormányzásban, gazdaságban, emberek boldogulásának elősegítésében tehetségtelen. Kétségkívül, populizmusban, színtiszta hazudozásban, emberek butaságának kihasználásában erős, tehetséges.

Varga Mihályra 2010 előtt mindenki pénzügyminiszteri poszt várományosaként tekintett, maga is így beszélt Tusványoson. Ehhez képest páriaként, látszatpozíciókban vezekelt.

Sebezhetőség:
- MNB élén Matolcsy,
- Felélt ellopott nyugdíjmegtakarítás, mégis növekvő adósság,
- 2,7% GDP esés,
- Beruházások nem érik el amortizáció szintjét,
- rendszerek fenntarthatóságának irányába 0 elmozdulás, nyugdíj, eü bajban, nyugdíjemelés,
- csapkodás, kiszámíthatatlan gazdákodás, hülyeségek (állami mobilcég),
- drágábban finanszírozzuk magunkat piacról, mint IMF hitl lenne, 100 mrd/évvel,
- MÁV, BKV hamarosan, malév csődben,
- rezsicsökkentés, államosítás, kommunizmus,
- 80%os adóék,
- beruházások 97%-a EU pénzből, és erre még büszkék is.

A pillanatnyi megenyhült hangulat megváltozhat (pl.USA sequestration világgazdasági hatása). Mivel megtakarításaink csökkentek, GDP csökkent, adósságunk nőtt, hamarosan tatalékunk is csökkenni fog, sebezhetőbbé váltunk, hangulat változásnál ott leszünk mint 2008-ban (ne legyen így).

Magar gazdaság, építőipar, de az egésze összeomlás szélén, agónia.

Nem vagyok a barátod. Orbán egy balfasz. A szar sűrű tengeréből Varga vagy Áder valóban kiemelkedő figurák. Nade Matolcsy, Istenem.

high up! 2013.03.03. 01:19:37

@Blogger Géza:

Géza, miért nem ünnepelsz inkább otthon apáddal hogy megválasztották MNB elnöknek?

Amúgy A devizakötvény kibocsátásról van szó, miszerint 2009-ben olcsóbban lehetett imperialista IMF hitelhez jutni, mint a nagy szabadságharc idején 2013-ban devizakötvényt kibocsátani. Ennyit nőtt a felcsúti párttitkár fia négy év alatt. Mármint az adóssággyártásban.

high up! 2013.03.03. 01:25:28

@Blogger Géza:

A forintban államkötvény hozamok meg a kommunisták ellen küzdő felcsúti párttitkár fia idején két és fél évig voltak magasabbak mint a 2010-es hatalom átvételnél. Mintegy 250 milliárd forintottal szegényítette meg Orbán a kasszát ezzel a szabadságharccal.

yotta 2013.03.03. 01:35:54

@billy reed:

" gátlástalan hatalomvágy": Orbánban nincs gátlástalan hatalomvágy - összekevered Gyurcsánnyal...

"/minden értelmes, önálló véleménnyel rendelkező kiűzése a vezetésből/pártból: Fodor, Ungár, Wachsler, Illés, Rockenbauer stb." - senki nem űzött ki senkit sem a pártból, nevezettek önszántukból és jól felfogott érdekükben távoztak ebből a pártból, tudniillik világossá vált számukra, hogy az, amit képviselnek/gondolnak/tesznek/akarnak az máshová való!
"szélkakas-mentalitás /liberálisból jobbos" - ez a hülye vádaskodás nyilván kompenzálni akarja az ellenoldal valóban szélkakas voltát: a kommunista gyilkosok volt pártjából magukat demokratának kikiáltó antidemokrátat.

"oroszellenesből Putyin jóbarátja" - senki nem lett Putyin jóbarátja - ezt is valaki más állítja magáról..., ellenben ellenekző információig az oroszok a világ teljes jogú tényezői, s mint ilyeneket nem érdemes túl messzire elkerülni.

"demokratából antidemokrata": Orbán úgy demokrata, ahogy van, ellenben vannak antidemokraták, akik naponta visszaélhetnek a demokrácia adta szólásszabadsággal: gátlástalanul antidemokratázhatnak, fasisztázhatnak...

" EU-barátból EU-ellenes" - Orbán nem EU ellenes, hanem EU barát, ellenben minden barátságnak van egy határa: például férfibarátok nem kúrják egymást seggbe - ha érted miről szólok...

" ateistából "hívő"" - ad 1: senki nem tudja, mennyire volt korábban hívő, ad 2. az majdnem abnormális, ha az ember kora előrehaladtával, valahogy nem válik vallásossá!

" nem sorolok több példát" - leköteleznél, ha további valótlanaságokat sorolnál, hadd tanuljak!

" szerinted ez tehetség?" - van aki szerint az, van aki szerint nem. És akkor mi van?

"Államférfi, aki felvirágoztatja, és nem romba dönti az országot." - A helyzet az, hogy tízmillió önjelölt me. nem kaphat hatalmat. A jelenlegi Amerikából elindult torz demokrácia mai szabályai szerint ORbánéknak adtak a demokraták lehetőseget egy elődeik által elkúrt ország vezetésére és punk - tum. Tessék, lehet Brüsszelig rohangálni könyörögni egy kis kötelesség szegési eljárásért!
Ennyi.

yotta 2013.03.03. 01:47:46

@rockjano:

Érdelődöm a sok "de milyen áron" -ozó agyhalottól, hogy mi a frászkarikáért nem azért siránkozik, hogy valójában mit kezdhetünk a kilátástalan a jövőnkkel a hatalmas adósság miatt?

Nyüszítenek az "okozat" miatt, s evvel elnyomni vélik a felelősséget az általuk létrehozott "ok"-ról!!!

MarbleC 2013.03.03. 02:22:27

Néha elgondolkozom, hogy mi a fenéből és hol élnek ezek a vallásos fidesz pártiak?

Mert én semmi biztatót nem látok. Háromszor annyi munkával fele annyit sem keresek, mint korábban.

Baromira elegem van, amikor Matelcsi adó lesz miniszterünk ki áll is azt mondja megcsináltuk, soha nem látott növekedésnek vagyunk tanui. Mégis hol, vazze?

Én igen is rosszabbul élek, mint 4 éve. Amikor ők szajkózták ezt, akkor még magamban röhögtem, mert nem ezt láttam az országban...

Kard 2013.03.03. 03:12:21

@Blogger Géza: Ezt így nem hasonlíthatod össze. Olyan mintha szabad-pályás rekordokat hasonlítanál össze miközben össze vissza fúj a szél. Mindig érdemes referencia kamatot nézni. Mivel csak kettő hasonlít, a két 10 éves dollár kibocsátás, ehhez vegyük referenciának az USA 10 éves kötvényeket (http://finance.yahoo.com/q?s=^tnx).
2010.01.29: 3.61%
2013.02.19: 2.0%
Orbán kibocsátás felár 5.375 - 2 = 3.375%,
Bajnai kibocsátás felár 6.25 - 3.61% = 2.64%
No így számold, mert ezt _így kell_ számolni. Ebből ki is jön egy elég tetemes különbség. 0.735% Bajnaiék javára. Ha ez a piacon árban kéne megvenned akkor bizony majd 7.5% lenne a kettő között a különbség tehát az Orbán kibocsátás a 2 milliárd dolláron 150 millió dollár ami 220-as dollár árfolyammal 33 milliárd forint (ez a Matolcsy költség).

Kard 2013.03.03. 03:17:20

@Blogger Géza: Esetleg pluszba, hogy hogy jön ki a 7.5%. 1.00735 (0.735%) a 10-ik(10 éves a kötvény) hatványon ami 1.075979, tehát valójában inkább 7.6%. Ez kell szorozni a kötvény árával ami 2 milliárd.

Blogger Géza 2013.03.03. 07:39:24

@Kard: Szerintem meg nem így kell számolni. A magyar adófizetőt ugyanis végül is az érdekli, őt mennyire terheli meg a kamatfizetés. Az is számít, mennyire tud egy kormányzat ügyesen játszani az időponttal, hogy mikor is jön ki piacra...

Blogger Géza 2013.03.03. 07:45:25

@MarbleC: Nézd, lúzerek mindig vannak. De ne vetítsd ki saját bénaságodat az egész társadalomra.

Blogger Géza 2013.03.03. 07:46:54

@high up!: A Ft-os állampapírhozamok is történelmi mélységben vannak mára. Korábban is Simor miatt voltak magasabbak a kelleténél, de őt végre sikerült kiiktatni.

Blogger Géza 2013.03.03. 07:50:12

@high up!: És milyen szuperül is működnek a külföldi diktátumokat elfogadó országok, szárnyal a gazdaságuk (Portugália és Görögország 3 éve! van recesszióban, munkanélküliség lényegesen magasabb, mint nálunk), most épp Portugáliában is csak másfélmillióan tüntettek emiatt...

index.hu/kulfold/2013/03/02/portugalok_tizezrei_tuntettek_a_megszoritasok_ellen/

Mr. Waszabi 2013.03.03. 07:55:35

Az a baj, hogy ezek nem tudnak olvasni. Erre mutat a sok fércelt törvény is. Gondolják, elég, ha írni tudnak. Talán így eshetett meg az a malőr is, hogy hangzás alapján összekeverték a karvaly tőkét a kakas tökével. Mármint a nemzetközi karvalyét a magyar kakaséval. Ebből a kis félreértésből még sok kellemetlenség lehet, az az érzésem.

Kivancsi 2013.03.03. 08:23:53

leszarom melyik budos hazug tolvaj politikusnak nevezett szarzsak kerul vezeto pozicioba libas vagy kobanyas.. egy kutya
de amit az utobbi 2 degeneralt muvelt az mar tultesz elozo csipet csapat 8even... sot mar ubereli boven!
a kancsi ulhet ott a szekben a munkajuk gyumolcs mar most megtermett 295ft meg pislog parat azt 310+ lesz...
remelem akkor lognak majd egymas mellett a nekik valo helyen! de nem a parlament bufejeben!

sajnos az elmult 20 ev csak orszagrablok megteremtesere volt eleg..... a tobbi meg doggoljon meg de legalabb is ehen az tuti....

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.03. 09:05:21

engem meg inkább elmegszomorított. :S

hot-spot (törölt) 2013.03.03. 09:37:19

A mágus

Kántál a vén, s erejét gyûjti,
Kört készít, a démont ûzi.
Kezében ott van a kezdet s a vég,
A mágia alkonya nem jött el még!

Más síkon jár-kel, dúdol egy dalt,
Halál szele kél, s õ táncol majd.
Hogy szívében miért nincs félelem?
A mágia mondja el, s a Tûz elem:

Lángol a buja vágy, a szenvedély,
A vén álma most életre kél:
Fiatalság és örök élet
A mágia dala a végítélet.

A föld felett száll a vén-ember,
Nincs oly tett, mit õ nem mer!
Hogy szívében miért nincs félelem?
A mágia mondja el, s a Lég elem:

Vihar, orkán, vad tornádók,
Õsi múltból erõt hozók.
Düh gyûlölet, és mély harag,
A mágia segít, s egy sem marad!

Most pihen az agg, s körülnéz,
A levegõ akár az édes méz.
Hogy szívében miért nincs félelem?
A mágia mondja el, s a Víz elem:

Lassú a víz és partot mos
Az élet az úr, de csak halált hoz
Ha békét keresel, lépj az útra:
A mágia a választ majd megsúgja!

A földre száll az agg végül
Nevet, egy pillanat, s megvénül.
Hogy szívében miért nincs félelem?
A mágia mondja el, s a Föld elem:

Születés - élet - halál a Körben
Az értelmet keresed mind e-közben!
De sosem a cél, az út a lényeg!
A mágia hite a belsõ lényed!

A kántálás most abba marad
A varázs elszáll, a Kör megszakad.
Tûz, levegõ, víz és föld elem,
A mágus elsétál, nincs benne félelem...

Napkutya 2013.03.03. 09:38:54

Érdekes a poszt megközelítése. Én inkább a dolog másik oldalára hívnám fel a figyelmet.

Amikor, eljön majd a gazdasági számonkérés ideje, -és el fog jönni, ilyen a történelem- a miniszter azt fogja mondani, a főnök mondta! Orbán pedig kijelenti majd, hogy a miniszterei megvezették.

Felelősségre vonható ember természetesen NEM lesz.
Ahogy, ez mifelénk lenni szokott...

A szocik? Nyugodtan bénázhatnak akár még négy évet is, idejük van rá. Épp most kezd a deviza tartalékunk maradéka is menni a lecsóba. Ha ez így meg tovább, maga az istenadta nép fogja elzavarni ezt a társaságot, a tartósan ötszáz forintos üzemanyagnál, és a négyszázas kenyérnél.
AHHOZ az állapothoz már kevés lesz zászlót lobogtatni, vagy húsz zászló előtt hazudozni.

Azért, annyira a FIDESZ szavazó sem hülye, hogy ne lásson bele a saját pénztárcájába...

eöeöe 2013.03.03. 09:41:15

@yotta: letaglózó írás korod előrehaladtával, de a boldogság tiéd

bloggolóblogolló 2013.03.03. 09:47:44

A blogról annyit:Franc aki megeszi! A Zorbán olyan, mint a
egy elbaszott Midász király paródia: amihez nyúl, fossá válik.

Willy 2013.03.03. 09:54:44

@yotta: Nem létezhet ember aki komolyan gondolja ezeket a kijelentéseket, még akkor sem ha komoly híve a mostani vezetésnek. Mi volt az oka az írásodnak? Ellenpontozás? Ezt kérték tőled?

high up! 2013.03.03. 09:56:30

@Blogger Géza:

Le se szard Géza nertárs hogy a kockázati prémiumot hogyan kelle számolni ha össze akarsz hasonlítani dolgokat. Gazdasági mniszterként apádat se érdekelte hogy mit jelentenek az egyes gazdasági fogalmak, mik az egyteemes módszerek. MNB elnökként se fogja érdekelni. Így aztán apád le se szarta, hogy ha pölö a GDP növekedési szám egy negatív előjelllel kezdődik, akkor az azt jelenti hogy shit happens.
Nem az a lényeg tehát hogy mik a nemzetközi standardok hanem hogy nektek orbánzombiknak mi a magyarázatotok a bukásotaikra. Ha meg nincs magyarázatotok akkor meg jöttök azzal hogy le se szarjátok a tényeket.
Rendben, a tények viszont le se szarnak titeket.

high up! 2013.03.03. 10:10:40

@Blogger Géza:

Aztán milyen külföldi diktátumot fogadtak el az álatalad megnevezett országok? Csak nem azt hogy a kölcsönt vissza kell fizetni? És hogy a privát befektetők nem hajlandóak tovább finanszírozni a növekvő adósság gyártást? Csak nem ebbe bukott bele Görögo és nem abba, hogy az adósságának majd az egyharmadát egyenesen leírták neki?

Géza, Géza, apád és nagy tanítód mestered, Matolcsy elvtárs is rendre olyan példákat keresett magának, amire azt hitte hogy az ő ostoba világát képesek igazolni. Azonban inkább az került rendre igazolásra, hogy a nagy tanító mestered a világ legnagyobb tehetségtelensége.

veracity 2013.03.03. 10:35:12

Az index.hu által referált blogokon a moderáció miatt nagyon torz a hozzászólások összetétele.

Alig van olyan blog, amelyik engedné a kormányt támogató vélemények megjelenését!

Szakértő? az nem volt 2013.03.03. 10:45:49

@veracity: Talán azért mert nem is érdemes ezt a gerinctelen kormányt támogatni. De egy politikust sem. Mindegyik a férgekkel egy szinten létezik.

politikus-omm 2013.03.03. 11:01:00

@veracity: @Szakértő? az nem volt:

Ez egyszerü. A fikázás nagyon megy a magyaroknak és amúgy is nemzeti sport. Kattszempontból jobb. Mivel nálunk mindenki jobban ért mindenhez mint a terület szakminiszterei, csak olyan poszt megy címlapra ami jól fikázható, és ált az emberek 90%-a azt visszhangozza amit a posztban olvasott.

A gazdasági újságírók 80%-ának fogalma sincs miről ír 90%-a soha nem csinálta a gyakorlatban. Blogger meg abból lesz aki gazdasági újságírónak nem mehet mert a helyreigazítási ktgek csődbevinnék a lapot...

safranek 2013.03.03. 11:03:53

Sőt még azt is mondta, hogy a jövedelemdó helyett inkább a fogyaasztást kellene adóztatni. Mert mindenki fogyaszt, így az igazságosabb.
Gratulálok, ez a populizmus és a hozzánemértés chimborazzo-ja (egy magas hegy!)!!!!
Először is, ez örök vita a közgazdászok között. Egyik ezt mondja a másik azt. Az arany középút lenne a jó.
Ha a magas fogyasztási adókkal visszafogjuk a vásárlást, akkor ez is rossz a vállalkozásoknak, mert nem tudnak növekedni, de még stagnálni sem.
Ez megint csak a parasztvakítás kategória. Azaz fogalmunk sincs, hogy mit csináljunk, de mondjunk valami frappánsat.

politikus-omm 2013.03.03. 11:11:11

@safranek: A múlt évtized magyar lerongyolódását éppen a túlfogyasztás okozta. Ráadásul hitelből. Teljesen logikus dolog volt a fogyasztást adóztatni.

Amúgy semmilyen vita nincs minnél fejlettebb egy ország annál nagyobb arányú a fogyasztási adóbevétel, és annál kisebb az SZJA bevétel. Ez Mo-n most kb. 2:1 - hez a fogyasztási adók(nem csak Áfa) javára. Szerintem a GDP bővülés beindulása után lesz Áfa csökkenés, de nem sok, mondjuk leviszik 25%-ra.

safranek 2013.03.03. 11:32:12

Ha magas a fogyaasztási adó akkor, lévén Mo nem túl fejlett ország, csökkenni fog a fogyasztás, nem jönnek ide külföldi túristák, a magyarok átjárnak vásárolni máshová.

Ezzel a megtakarítást akarja OV ösztönözni azért, hogy vegyünk állampapírt. Amivel aztán ha úgy hozza a kedve azt csinál, amit akar.

Szakértő? az nem volt 2013.03.03. 11:36:59

@politikus-omm: Mutass nekem egy "szakminisztert". Csak nem kuszaszemre gondoltál?

ekat 2013.03.03. 11:49:11

@safranek: Állampapírt, ezét, viccelsz? Egy kicsit sem vagyok paranoid, de mostanra, mivel várható volt Matolcsy kinevezése, már én is átváltottam a megtakarításomat euróra és eltüntettem a magyar bankokból. :-)

aranyhorcsog (törölt) 2013.03.03. 11:53:15

Tehetség meg mágus meg zseni, na de kérem...

Végig bukta az egész életét, még egy nyomorult puccsot se tudott sikerre vinni 2006-ban, mert gyáván visszavonult és röhögött hogyan égeti a fides jobbközép a tv-t. Az összes választást elveszítette kivéve azt az egyet ahol saját magát meghazuttolva Torgyánnal szövetkezett, meg a legutóbbit amit így programok nélkül üres lózungokkal és citatum.hu idézetekkel grundolt össze. Bár ez sem a fides nyereménye, sokkal inkább a korábbi kormányzó pártok veresége, így itt is csak vereségről beszélhetünk. Veszített is mindenki őkelmét és kolesztársait leszámítva.

Na és régi Hungarikum, hogy vannak emberek, szép számmal, akik direkt vágyakoznak rá, hogy jöjjön valaki aki jól átveri őket. A "nem én tettem, csak a körülmények, meg a bal sors" jelszó alatt. Évszázados hagyomány.

Aztán vannak akiket jóleső zsibbadt mélabú tölt el amikor érzik, hogy megint sikerült egy szociopata mézes-mázos szavainak bedőlni.

Direkt keresik a szociopatákat.

Talán ez valamiféle kompenzáció lehet nem tudom.

Valami olyasféle ahogyan a nagy számú ügynök, volt mszmp funkcionárius és kisz-titkár és besúgótól hemzsegő fides komenistázik másokat. Az is egy beteges kompenzáció.

Nem zseni hanem hülye. Mert hülye az aki úgy viselkedik, úgy cselekszik és annak is látszik mint egy hülye.

www.eletmod.abbcenter.com/?cim=1&id=99222

"A szociopata folyamatosan terrorizálja környezetét, ám ezt nem mindig látható, érzékelhető módon teszi, sőt.

A tettetés, színlelés, alakoskodás éppen úgy hozzátartozik ehhez a kórképhez, mint a nyílt zaklatás, zsarolás, támadás."
...

"Meggyőző, rutinos hazudozó, ha számon kérnek tőle valamit, azonnal kitalál egy neki alkalmas történetet"

hu.wikipedia.org/wiki/Antiszoci%C3%A1lis_szem%C3%A9lyis%C3%A9gzavar

Kard 2013.03.03. 11:55:24

@Blogger Géza: Persze, de ha össze akarod hasonlítani a kettőt csak így teheted meg.
De ha így hasonlítgatunk akkor az első Gyurcsány kormány végtelenszer jobb volt, mert ott volt rendes gazdasági növekedés nem úgy mint most amikor recesszióban van az ország. A Horn Gyula meg gazdasági isten volt hozzá képest, mert ott aztán volt 4-5%-os növekedés. Ja hogy akkor erősen konjunkturális ciklusban volt a világ, az a magyart úgyse érdekli csak az, hogy jobban él.
Nyugodtan fogadd csak el, hogy ez így mérik és bizony ez elkúrás a javából.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.03. 12:41:28

@veracity:

"Az index.hu által referált blogokon a moderáció miatt nagyon torz a hozzászólások összetétele.

Alig van olyan blog, amelyik engedné a kormányt támogató vélemények megjelenését!"

- Vannak ilyen vélemények?

tede 2013.03.03. 12:54:46

Bezzeg a Gyurcsány, az nem volt ilyen puha. Kirugdosott vagy 30 minisztert meg államtitkárt, amíg ő volt a miniszterelnök.

Tanulhatna tőle az Orbán.

MarbleC 2013.03.03. 13:15:15

@Blogger Géza: El mész te a picsába. Te hány céget vittél már sikerre, ha ekkora az arcod, te senkiházi?

Én leírtam egy tényt, te pedig egyből személyeskedsz a monitorod mögül. Kíváncsi vagyok, hogy személyesen is meg mernéd csinálni?

Mellesleg nem vagyok lúzer. Csak a korábbi 120-150M árbevételünk, az utóbbi pár évben lecsökkent 60-90M-ra. Azért még nem halok éhen... De nem azért hagyja ott az ember a biztos állását, hogy éppen csak megéljen.

Tavaly 70M volt. Ami még nem rossz, de növekedni új embert felvenni nem bírok belőle.

Minden üzlet áll, mert mindenki csak a pályázatokat várja. Ami egy óriás baromság, mert az üzleti lehetőség nem várja meg amíg megkapod a pályázati pénzt.

Erről írtam, nem arról, hogy lúzer lennék. Sok szerencsét kívánok neked és hogy ne találkozzunk személyesen!

nincs1itt 2013.03.03. 15:40:05

@Blogger Géza: Géééza!! Az a kétharmad az egynegyed, tudod ugyi... A számok, de azok nem zavartak titeket soha. 2 millió a 8 milliónak a zegynegyede. Értem én, hogy kicsit unortodoxizáltátok a matekot is.
Varga, hm, egy konkáv sokszög, akinek olyan az arca, mintha a biciklijét lopták vóna el.
MAraggyunk annyiban, hogy szemernyivel sem "tehetségesebb", mint elődei, önmagát is beleértve!

DezInf 2013.03.03. 16:15:47

@veracity:

Te Vera,kezdesz berozsdásodni :)))
@politikus-omm, @Blogger Géza itt kűzd,hogy fényezze a kormányt. Vidéki biztos vidéken agriculázik,de ő is biztosan idetalál :)
A mandinert is elég gyakran berakják, a többiekről mint pl. GFG nem is beszélve. Ott moderálnak?
Affene,észre sem vettem :)))

Ahol moderálnak,ott meg kiírják vagy figyelmeztetnek a moderálásra.
Nem a kormányoldal megvédéséért szoktak moderálni. Aki meg csak úgy tud érvelni - ami moderálandó - az elég gáz és valszeg nem igazán tartalmazhat meggyőző érveket.

yotta 2013.03.03. 16:55:35

@Willy: Oszt érved van-e, he?

yotta 2013.03.03. 17:03:44

@MarbleC: Igen, mi fideszpártiak is rosszabbul élünk, mint 4 éve - sőt, még szarabbul! Viszont a mieink már 80IQ alatt is képesek arra a minimális gondolkodásra, ami még éppen elég ahhoz, hogy az okokat világosan lássák! Már amikor az ellenfeleink korábbi gyalázatos működésük következményeit a nyakunkba óhajtják varrni...

yotta 2013.03.03. 17:10:43

@MarbleC: Csak félve szólok hozzád, mert te akkora nagy arcz vagy, hogy még kihívsz az ólomgyepűre... de... ha javasolhatom, aki annyi céget virágoztatott már fel, mint te, aki magadról ezt sejteted, ne várd a pályázatokat, abból könnyű vigéckedni! Vállalkozz, találd meg a termékednek a piacot - ha másképp nem, hát találkozz a vevőiddel személyesen oszt vágd őket jól pofán, ha nem a te termékedet veszik... (hozzászólásod alapján, kb. ilyen lehetsz...)

2013.03.03. 17:12:03

@Blogger Géza:" 2009: 6,75%
2010: 6,25%

A mostani kamatlábak: 4,125% és 5,375%"

Te Gejza, és mennyi volt az irányadó kamatláb?

Jézus, hogy te mindent úgy látsz ,ahogy neked jó...

2013.03.03. 17:14:15

@yotta: " Már amikor az ellenfeleink korábbi gyalázatos működésük következményeit a nyakunkba óhajtják varrni..."

Ugye, az megvan 80 IQ alatt is, hogy azért, mert az előző elbaszta, nem ad felmentést a maiaknak?
Ugye, az nem érv, hogy Matolcsy jóóóóóó , mert Veres még rosszabb volt?

yotta 2013.03.03. 17:15:16

@Kard:
"De ha így hasonlítgatunk akkor az első Gyurcsány kormány végtelenszer jobb volt, mert ott volt rendes gazdasági növekedés nem úgy mint most amikor recesszióban van az ország."

Egész konkrétan el tudnád sorolni azokat a növekedési adatokat?
2004:
2005:
2006:
2007:
2008:
2009:
És talán tedd hozzá Bajnait is, hisz a kettő egykutya! Nos?

2013.03.03. 17:21:04

@Blogger Géza:
Segítek: FED 2008 márc: 2,75%
2013 febr 0,75%
Egyébként ARGENTÍNA, a nagy sztár, a mindig példa, aki az IMF segítsége nélkül csodát művelt, épp most koncsorgott IMF hitelért.
Géza, Géza, a tények makacs dolgok!
Tudod, kevered az okot az okozattal. Aki IMF hitelre szorul, az szarban van. Tehát nem, azért kerül szarba, mert az IMF megmondja, meddig merüljön. Ha nem így lenne, nem kéne neki a hitel. Nemde?

yotta 2013.03.03. 17:21:14

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ház azt tudod-e, hogy szarra várat építenie eddig senkinek sem sikerült! És bizony vannak olyan előzmények, amelyek a következőket sakk-matt helyzetben találják: a 19 ezer milliárdos adósság és a Bajnai által kőbe vésett 3%-os hiány együttes hatása...

A nagy bűdös helyzet az, hogy az elődök bűnei valóban nem mentik az utóbbiakét, csakhogy ezt az érvelést alkalmazni gondolkodás nélkül mindenre, nem tűnik éppen bölcs dolognak, mert felveti a gyanút, hogy az illető nem érvel, hanem gyűlöletet szít...

Kard 2013.03.03. 17:21:46

@yotta: Bakker első Gyurcsány kormányt mondtam, neked 2007 ebben benne van? Azért ez csak egyszerű szövegértés.

2013.03.03. 17:23:14

@yotta: Egész konkrétan el tudnád sorolni azokat a növekedési adatokat?
2004:
A GDP folyamatosan csökkent. Kivéve 2009-ben, mert akkor nőtt. Aztán megint csökkent, a fidesz alatt. Most annyi a hiányunk, mint Gyurcsány alatt. Légy rá büszke!!!

nincs1itt 2013.03.03. 17:25:36

@yotta: Te egy yotta-nyit sem okosodtál, az elődök között ott van az Ellentengerkicsi is... Azért az már a remény jele, hogy Ti fidióták is észrevettétek, hogy a baj nem CSAK a zemúttnyóccév, hanem az emútt23!! De jobb nem lett, viszont van bűnbak. Brávóóó!

yotta 2013.03.03. 17:26:39

@Könnyen elkaptuk, uram!: Már ne is haragudj, de amit írsz, abból az szűrhető le, hogy "képben" vagy, és ennek ellenére azt mondod, hogy nem az IMF mondja meg ki meddig merülhet?

2013.03.03. 17:27:20

@yotta: mert felveti a gyanút, hogy az illető nem érvel, hanem gyűlöletet szít... "
Kicsit gondolkozz: nem én szidtam a fideszt, te jöttél a visszamutogatással.
A gyűlöletet pedig az szítja, aki megosztja az országot. Aki nincs velünk, az ellenünk! ki is mondta?

Kard 2013.03.03. 17:28:07

@yotta: Akkor növekedett a gazdaság, de teljesen más volt a környezet, az egész világon és nyilván itthon, mert expanzív volt a költségvetési politika. Amit ezzel akartam mondani (és sajnos neked ez nem esett le), hogy nem lehet a dolgokat magában nézni mindig is a környezet a fontos. Ezért értékelem is rosszra azt a kötvénykibocsátást amit nemrég véghezvittek. Persze a hozzászólásból ítélve végig se olvastad mik voltak az előzmények.

yotta 2013.03.03. 17:30:04

@Kard: Azt meg miért hasonltanád a második Orbán kormányéhoz? Miért nem az elsőt az elsőhöz, a másodikat a másodikhoz? Hja, mert ez korrektebb volna? Mi?

2013.03.03. 17:30:45

@yotta: Az IMF soha nem akar kölcsönt adni. Azt kérik. Az IMF elérendő feladatokat ad meg, annak a módja szabadon választható. Magyarország esetében is kiderült, hogy amivel riogattak Orbánék, abból egy szó sem igaz.
Az IMF azt mondja, hogy a költségvetés kiadási oldalát kell faragni. Fidesz azt kommunikálja, hogy az IMF a nyugdíjak megvágását, az egészségügy leépítését követeli.
Ki az aki csúsztat, megoszt, uszít? Én?

2013.03.03. 17:33:09

@yotta:" Ház azt tudod-e, hogy szarra várat építenie eddig senkinek sem sikerült!"

Ez már az új kommunikációs irány? Eddig az volt, hogy ez egy sikertörténet! Feritél! Száguldó hajó a zavaros tengeren!
Beismered, hogy nem sikerül építeni azt a várat????

Kard 2013.03.03. 17:33:30

@yotta: Jajj mint az oviban az elsőt az elsőhöz...nevetséges vagy.

yotta 2013.03.03. 17:33:35

@nincs_itt: Tudod, minden kormánynak minden egyes hatalomban eltöltött nap lehetőség arra, hogy a rábízott ország sorsán javítson. Az elmúlt nyóc év minden napja az akkor meglévő állapoton csak ronott... és most ebből a szarból kell kiutat találni.

2013.03.03. 17:34:12

@yotta: Kérem a számokat.
30, 43, 57, 61, 89

2013.03.03. 17:35:01

@yotta: "és most ebből a szarból kell kiutat találni. "

Biztos, hogy lefelé kell kaparni?

yotta 2013.03.03. 17:37:31

@Könnyen elkaptuk, uram!: Attól tartok, ha érdeked úgy kívánja érted a hasonlatot, ha meg nem akkor azt szószerint kéred számon...

Nem, várat építeni a szarra senkinek nem sikerült, de ezt senki nem is tette közülünk! Most éppen a szart (szarokat) lapátoljuk kifele!

yotta 2013.03.03. 17:40:09

@Könnyen elkaptuk, uram!:
"Biztos, hogy lefelé kell kaparni? "

Ezt most komolyan tőlem kérded? No, mindegy, legyen egy jó napod. Ez nézőpont kérdése.

yotta 2013.03.03. 17:42:50

@Kard: Értem... az oviban a korrektség csírái még jelen voltak...

yotta 2013.03.03. 17:52:56

@Könnyen elkaptuk, uram!: Az IMF kölcsönt AKAR adni, mert különben létjogosultságát veszti. Az IMF konkrét tényeket szerintem soha nem diktált le, mert vannak erre körmönfontabb eszközei is: a zsarolás! Az IMF szerződést a Gyurcsány-Bajnai duo nem tudta felmutatni - tessék emlékezni az akkori van szerződés, nincs szerződés vitára, azonban a következmény az lett, hogy megkurtították a nyugdíjakat! Akkor, miért is ne ezt kommunikálja az Orbán kormány?

2013.03.03. 17:55:35

@yotta: Magyarország .. 0,3 3,3 4,3 3,5 4,5 4,0 4,8 4,1 5,0 4,2 4,1 0,3 1,1 –6,6 1,5 1,9 –1,5

Ez a sor az egy főre jutó GDP alakulását mutatja. Sajnos láncviszonyszám, tehát az előző év adatához mérik.
Jól látszik, hogy a 2009-es mélypontról "sikerült" 1,5, 1,9, majd MÍNUSZ 1,5 a 2012-es siker!
Tehát a 2009-es bezuhanás után egyszer sem sikerült elérni azt a szintet, ahol az átkozott Gyurcsány alatt produkált a gazdaság!!!!

2013.03.03. 17:57:58

@yotta: Az IMF konkrét tényeket szerintem soha nem diktált le, mert vannak erre körmönfontabb eszközei is: a zsarolás! "

Kezeltesd magad. Megártott a propaganda.
Nem kell felvenni az IMf hitelt, mi sem vettük fel, mégse zsarol az IMF.
Argentínának meg konkrétan nem akar adni!!!!
Ennyire ne legyél már agymosott!

yotta 2013.03.03. 18:03:58

@Kard: Egyfelől azt közlöd, hogy nem lehet a dolgokat egymástól függetleníteni, majd a helyzett jobb voltát a költségvetés expanzív voltának tudod be, ugyanakkor korábbi hozzászólásaid sora bizonyíték arra, hogy a jelenlegi helyzet bírálatában nyoma sincsen a rossz körülményeknek, vagyis van amikor érdekelnek a körülmlények, van, amikor nem!

Apropó, milyen az az expanzív költségvetés, illetve lehet-e expanzív, ha a költségvetési hiány mértéke nem 10%, hanem mondjuk csak 3%?

yotta 2013.03.03. 18:09:11

@Könnyen elkaptuk, uram!: Már megbocsáss, de a -6.6 után szót pazarolni a -1.5 -re, nem hiszem, hogy ildomos...

yotta 2013.03.03. 18:14:37

@Könnyen elkaptuk, uram!: De igen, az IMF hitelt fel kell venni, mert a világot sikeresen megosztották és mindig lesznek olyanok, akik az állítólagos alacsonyabb kamatszinttel való érveléssel bele tudják hajszolni országukat az IMF-hez forduláshoz. Hitel pedig kell, mert a világot jelenleg így működtetik, aki kilóg a sorból az háborút és öldöklést kezdeményez, ami ismét csak az IMF és köreinek jó és ez így megy tovább, mindaddig, amíg valaki egyszer csak végleg nagyon meg nem unja...

yotta 2013.03.03. 18:17:00

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"Nem kell felvenni az IMf hitelt, mi sem vettük fel, mégse zsarol az IMF."

Csak akkor adok hitelt, ha ez meg ez teljesül, ez mi?

yotta 2013.03.03. 18:26:02

@Könnyen elkaptuk, uram!:
"A gyűlöletet pedig az szítja, aki megosztja az országot. Aki nincs velünk, az ellenünk! ki is mondta? "

Gyűlöletet nem az szít, aki megosztja az országot! A megosztással való riogatás az agymosás csimborasszója, a hülyék meg bekajolják! A világ mindenütt megosztott volt, van és lesz! Ez a fejlődés és a kapitalizmus motorja.

A gyűlöletet nem az szítja, aki megoszt (már leírnom is agyrém), hanem az, aki a megosztást tekinti a gyűlölködés okozójának. (Aki a mákostészta mellett kampányol a diósat kedvelőkkel szemben az ám a rohadt megosztó... ja...)

Kard 2013.03.03. 18:27:58

@yotta: Mondd értesz te a közgázhoz? Otthon vagy a kötvények árazásában? Úgy tűnik egyikben sem.
Az, hogy Gyurcsánynak jól csakis az expanzív politikának köszönhető ami egyáltalán nem volt jó. Azért írtam példának a Gézának, hogy ha most nem érdekli, hogy egy referenciához kötöd a hozamokat akkor akkor se volt érdektelen, hogy hitelből volt az egész növekedés. Az amit csináltak 2005 környékén egy jó nagy elkúrás volt. De ami most van - és ezt mutatják a kötvény felárak is - az is egy nagy elkúrás (számszerűsítettem is 33 milliárd egy kibocsátáson). Ilyen egyszerű, csak sajnos a megfelelő ismeretek híján nem értetted az iróniát a mondatomban. Ennyi.

Kard 2013.03.03. 18:30:35

@Kard:
"...Gyurcsánynak jól csakis..."
"...Gyurcsánynak jól ment csakis..." - helyesen.

yotta 2013.03.03. 18:35:31

@Kard: Az irónia nem bemondásra irónia, hanem annak is kell látszódjon... ehhez meg ugye kell némi tálentum...

yotta 2013.03.03. 18:42:12

@Kard:
"Az, hogy Gyurcsánynak jól csakis az expanzív politikának köszönhető ami egyáltalán nem volt jó. "

Gyurcsánynak semmi sem ment jól, mint tudjuk a gazdaságok szárnyalása, vagy stagnálása oly kis mértékben függ a kormányfőktől, amely szóra sem érdemes! Ezt egy magát a gazdaságtanhoz értőnek illlik tudnia! A gazdaságok állapotát sokkal inkább alakítják azok a szarháziak, akik egy adott pillanatban megnyomnak valahol egy gombot, amitől aztán országok dőlnek romba seperc alatt.

Még sohasem gondolkodtál el azon ugye, hogy évtizedek óta robotolnak emberek ugyanolyan intenzitással és mégis hol megélnek ebből, hol megdöglenek?

yotta 2013.03.03. 18:45:13

Hja, hogy a fentimet mire reagálva írtam?

Hát erre: "és ezt mutatják a kötvény felárak is "

... a kötvények diktatúrája a világ felett...

Kard 2013.03.03. 19:13:40

@yotta: Óóó persze. Naív vagy a kis bugyuta összeesküvéselméleteiddel együtt. Pontosan, hogy a kormányoknak van a legnagyobb hatása arra, hogy miként muzsikál a gazdaság. Próbáltál volna vállalkozni mondjuk a Szovjetunióban amikor nem lehetett. Nyilván sarkos a példa de nagyon jól szemlélteti az állam szerepét. A szabályozói környezet a legfontosabb. Ettől függ, hogy lesznek beruházások vagy sem.
Ez a feladata egy kormánynak. Vajon miért van az, hogy mondjuk Szlovéniában 2x akkorák a fizetések mint nálunk pedig egyszerre indultunk. Vagy miért sokkal jobb élni Szlovákiában mint nálunk adózási szempontból. Talán azért mert nem voltak olyan idiótáik mint Gyurcsány meg Orbán.
Ez a mindig más a hibás tipikus magyar mentalitás, elbasz a magyar valamit és egyből keres valamit/valakit amire ráfoghatja. Most a gombok ugye? Tényleg szánalmas.

nincs1itt 2013.03.03. 19:29:37

@yotta: Stimmt! Akkor hallgatom - olvasom -, hogy az elmúlt kb 3 év alatt mi történt abba az irányba - amit nagyon helyesen - megjelöltél. Ugyanis, szerénységem és még sok százezer, hozzám hasonló ember, "kitántorgott" a rothadó és minket irigylő "nyugatra", ahol meglepő módon a munkáját, tudását, erőfeszítéseit pénzzel, elismeréssel, EMBERHEZ méltó élettel, jövőképpel és biztonságos öregkorral honorálják! Ezt, ott, Hátsó Hátasztánban 23 év alatt sem sikerült "elérni", függetlenül a kormányoktól...

Blogger Géza 2013.03.03. 20:17:28

@Könnyen elkaptuk, uram!: Még szerencse, hogy most nem szorulunk rá. :)

Argentína amúgy lepipálta Gyurcsányt-Veresst-Draskovicsot a számok manipulálásában és elhazudásban, ami nem kis szó, az ő kapcsolatuk az IMF-fel valóban elég speciális. :)

2013.03.03. 21:48:09

@Blogger Géza: Tehát? Argentína volt eddig a követendő példa, a csoda országa. most könyörög az IMF hitelért. Szóval? Akkor most kell IMF, vagy nem? Ha csak rosszat tesz, minek fenntartani? Ki kell lépni, oszt jónapot! Olyan sötétség uralkodik az agyakban, hogy az már ilyesztő! Olyan szolgalelkűen ismételgeted a propagandát, hogy nem veszed észre, mikor saját magadat hazudtolod meg.

2013.03.03. 21:55:25

@yotta: Már megbocsáss, de a -6.6 után szót pazarolni a -1.5 -re, nem hiszem, hogy ildomos..."

De. Ildomos. Ugyanis ha volt 100 egységed, és az csökkent 93,4-re, akkor az 1,1%-os növekedéssel még mindig 94,4-en vagy, és ha ez csökken 1,5%-kal, akkor nagyjából ugyanott! Tehát a fidesz SEMMIT nem tett az elmúlt 3 év alatt, ott tart, ahol a válság alatt Gyurcsány.
Ja, vagy ez a mérce? Olyan jónak kell lenni, mint Gyurcsány? Ezt nem tudtam! Azt hittem, a fidesz többet képes tenni. sajna nem.

Gyári hülyeség, hogy a megosztás nem szít gyűlöletet. sajna ez mutatja szellemi szintedet, csak a vezér igazolásának horizontján vagy képes gondolkozni.
Lásd még: határon túli magyarok maszop utálata.
A gyűlöletet nem az szítja, aki megoszt...
Zsidó üldözések? Nácizmus?
Te szoktál gondolkozni is?

2013.03.03. 21:57:22

@Blogger Géza: Még szerencse, hogy most nem szorulunk rá. :)"

Így van. Ez nagy mázli.
Ugye, azt már kiszámoltad, mennyivel drágábban fizettük vissza a hiteleket az elmúlt 3 évben, a forint árfolyamának változása miatt?

2013.03.03. 21:58:30

@Blogger Géza: Tudnál mutatni egyetlen adatot, amit Matolcsy eltalált?
Ja, mert ő sose hazudik. Nem. Ő csak nem ért hozzá.

Blogger Géza 2013.03.03. 23:15:29

@Könnyen elkaptuk, uram!: Soha senki nem mondta, hogy Argentína lenne a követendő példa. Elképesztő ez a hazug propaganda...

Blogger Géza 2013.03.03. 23:16:26

@Könnyen elkaptuk, uram!: Gyakorlatilag az összes hiánycélt. És ez a lényeg.

Willy 2013.03.04. 00:48:01

@veracity: Blogger Géza és yotta (csak példák teljesség igénye nélkül) csak provokátorok? Vagy Ön sem szólalhatott meg a moderáció miatt? Egyszerűen az a büdös nagy igazság, hogy a kormány védelmét pár önjelölt aki már "csakazértis" fázisba kerül néha adja, meg jó pár pártkatona. Jellemző, hogy az érvek elfogyása után, vagy "csak úgy" átmegy személyesbe a vita, mert általában ezek az emberek inkább azt nézik ki írhatta mint hogy azzal vitatkoznak miért és mit írt...
Nem jól látja, nagy általánosságban ez az arány. Sokan gondolják úgy, hogy a kormány rossz pályán mozog. Matolcsy György önmagának köszönheti hogy nevetség tárgya (piros pötty, agysebész, stb). Orbán Viktor pedig amellett (hogy magától vagy a slepptől fogva) de zseniális politikus, ettől még nem lesz "jó vezető" vagy "demokrata" vagy "jó ember". Az embert a megnyilvánulásai jellemzik. A vélemény meg már csak olyan hogy az ember sajátja.

Benderik 2013.03.04. 23:58:41

@kela-bá: "bevallom járatlan vagyok pénzügyekben,ezért kérdezném kik a PIACI SZEREPLŐK ?
Az emberek, akik a mindennapi szükségleteiket beszerzik , vagy valaki mások ?
További szép estét !"

A mélyben az igazán fontos persze a vevő a sarki piacon, aki a mindennapit beszerzi -- megadva ezzel a mindennapit annak, aki eladja. De hogy mennyiért veheti meg és van-e mit, az nagyon múlik egy másik piac, a pénzpiac szereplőin. Így ez most róluk szólt.

Benderik 2013.03.05. 00:24:33

@Blogger Géza: "Szerintem meg nem így kell számolni. A magyar adófizetőt ugyanis végül is az érdekli, őt mennyire terheli meg a kamatfizetés. Az is számít, mennyire tud egy kormányzat ügyesen játszani az időponttal, hogy mikor is jön ki piacra..."

Némi közelítéssel: a dollár alapkamata az amerikai gazdaságot "minősíti", jellemzi (kb. ennyi kamatért hajlandóak az USA-t államkötvényileg finanszírozni), az adott kötvény felára meg az adott kötvény kibocsátóját (ennyi felárért hajlandóak vállalni az amerikai államkötvénynél nagyobb kockázatot. A befektetők Magyar Államról alkotott kockázatértékelését tehát a felár mutatja.
A mostani kötvény kibocsátásakor végeztem egy gyors maciszámítást ("Beégettük-e a hitelminősítőket" e blogon), és a számítás módjához képest meglepő pontossággal igazolta vissza a hitelminősítők kárhoztatott minősítéseit. Sőt, úgy tűnik, a biztos siker érdekében egy kicsit rosszabb kategória felárát kínáltuk, hogy meglegyen a túljegyzés, ami amúgy szintén ügyesnek bizonyult trükk lett, de tény, hogy drága.
Másfelől most tényleg mindenhova megy pénz, ahol a csődvalószínűséget megfizetik, 2009-ben viszont senki senkinek nem hitelezett, sosem látott módon fagyott be a pénzpiac. Így az akkori árak az egész világon durva uzsoraárak voltak.
Az időzítés meg tényleg fontos, de a nagy devizák alapkamata kiszámíthatatlanul és lassan mozog,...

Benderik 2013.03.05. 00:34:03

@Blogger Géza: ...az ország hiteligényét meg nem lehet 5-10 évvel csúsztatni, azt meg mégse várhatjuk el, hogy Bajnai az Orbán. Orbán a Bajnai-kormány idején vegye fel a hitelt, mert ekkor/akkor alacsonyabb a dollár alapkamata.
Mondom amúgy, akár a kötvényünket is felsorolhattam volna a nagy húzások közé, mert a drága felárért talán kárpótol majd, hogy olyan hírbe keveredtünk, akiknek lejegyzik a kötvényét, csak kérdés, ebből tudunk-e majd olcsóbb kibocsátást kovácsolni.
Én tartok tőle, hogy egy olyan hullámot lovagolunk, ami könnyen eltűnhet alólunk (piacok pénzbősége), és akkor vagy koppanunk vagy IMF. Azaz lehet, hogy jól jövünk ki, de csak mert bejött a fekete páratlan...

Benderik 2013.03.05. 00:38:08

@Frady Endre: Kimaradt Borivoje Surdilovics!

Benderik 2013.03.05. 00:57:20

@yotta: ""oroszellenesből Putyin jóbarátja" - senki nem lett Putyin jóbarátja - ezt is valaki más állítja magáról..., ellenben ellenekző információig az oroszok a világ teljes jogú tényezői, s mint ilyeneket nem érdemes túl messzire elkerülni."

Nos, ezzel egyetértek. Amit bajnak látok, hogy bár a szimplán gyakorlatiasan gondolkodók ezt már a rendszerváltáskor is így látták (az aktuális Putyinnal persze), csak őket hülyének/árulónak nézve lesajnálták, mert akkor a "ruszkik haza" volt divatban. Most meg hirtelen megvilágosodásként ér minket.
Szóval igen, egyetértek, és sokan mások is. 23 éve. Örülök, hogy végre miniszterelnökünk is.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.05. 01:01:46

@Benderik:

Az orosz vonalról tudd, állítólag Putyin nem engedte megírni, hogy Viktor ott járt, nem volt közös sajtónyilatkozat, és összesen 10 percet tudott a vezetőnkre szánni.

Benderik 2013.03.05. 01:02:07

@hot-spot: Ez szép. Saját gyermek? Téli éjen süvítőn hajnali egykor jó volt olvasni...

Benderik 2013.03.05. 01:08:09

@veracity: "Az index.hu által referált blogokon a moderáció miatt nagyon torz a hozzászólások összetétele. Alig van olyan blog, amelyik engedné a kormányt támogató vélemények megjelenését!"

Hát ha ez itt most rajtam múlik, én ugyan nem moderálok ki senkit, mire elolvasom, értelme se lenne. Tanulni amúgyis mindenből lehet.
Hozzászólót viszont szerezni nem tudok semmilyen oldalról se, szóval ha vmelyik oldalról kevés van, én mosom kezeimet (s későre járván, lassan fogaimat is)...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.05. 08:55:19

@veracity:

Alig van olyan blog, amelyik engedné a kormányt támogató vélemények megjelenését!

- Már okafogyottá vált a kormány mellett blogolni, mondotta Orange Order is.

bunkobrendelmatyi.blog.hu/2013/03/02/19_az_elvtelen_ember_masodik_resz

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.03.05. 09:30:29

@Benderik: Surda azért maradt ki, mert ő már abban au időben volt sorozat, amikor már leszoktam a rendszeres sorozat nézésekről. Hallottam róla, mert mindenhol beszédtéma volt, láttam is időnként, de a lustaságán és az alacsony vérnyomásán kívül másra nem emlékszem vele kapcsolatban. :)
süti beállítások módosítása