HTML

Benderik elmélkedik

Friss topikok

Ön mit kérne ingyen használatra a Miniszterelnöki Hivataltól?

2014.02.07. 23:11 Benderik

"Az Index kérdésére Gyürk András, a Fidesz kampányfőnöke elmondta, a párt most azért használja a szlogent és a hozzákapcsolódó fellendülést jelképező dizájnelemeket, mert engedélyt kapott rá. Gyürk szerint megkérték a Miniszterelnökséget, hogy ingyen adja át használatra a „Magyarország jobban teljesít” kampány elemeit, a kormány pedig megadta az engedélyt."

Mivel a kölcsönadott kampányelemek 792 278 080 forintba kerültek, így sokan most azzal vádaskodnak, hogy az ingyen használattal állami pénzt sikkasztanak át egy párt kampányába.

Nos, ez nyilvánvaló képtelenség, hisz' határozott fellépésével a kormány és a Párt is épp' a napokban bizonyította, mennyire elítéli, ha egy párt közpénzeket pártkampányba mos át -- legyen az akár csak 240 millió, nemhogy 792.

Nyilvánvaló, hogy a Miniszterelnöki Hivatal ajánlata az összes magyarországi pártnak szól, hogy jól bejáratott kampányelemekkel is segítse a választások költséghatékonyságát. A félreértés oka figyelmetlenség lehet, pl. a többi párt nem figyelte a Parlament faliújságjára kitett tájékoztatókat az aktuális lehetőségekről, de mostantól természetesen ők is szabadon használhatják ezeket.

Egy országot reprezentáló hivatal kiépítése, fenntartása nem két fillér, kedves, ügyes ötlet, ha drágán beszerzett, fenntartott eszközparkját nem hagyja parlagon heverni, hanem kölcsönadja polgárainak, amit épp' nem használ.

Én pl. tervezem, hogy május utolsó szombatján kölcsönkérem pár autójukat egy ballagási bulira -- hétvégén nyilván nem használják. Azt még nem tudom, a február végi síelésre adnak-e egy középkategóriásat, mert az hétközben is kéne, de talán megértik majd, hogy az enyémen nincs téli gumi. Kéne viszont pár szőnyeg és ötven szék március közepén egy családi esküvőre -- közeli családtag, és sok rokon, Erdélyből is jönnek, biztosan megértik, és nem is főszezon. Legegyszerűbb lenne, ha azokban a szép felső termekben tarthatnánk, nekik is jobb lenne, nem zajonganánk a szállítással, és reggelente mindig nézem, milyen szép lehet onnan a kilátás. A dossziékhoz nyilván nem nyúlnánk, és még a földszinten levetetnénk mindenkivel a cipőket, isten őrizz, hogy összesarazzunk ott.

Azt nem tudom, milyen nyomtatványon kell az igényeket benyújtani, ha valaki találkozott már vele, ill. tudja, hol lehet beszerezni, kérem írja meg, akár itt kommentben.

Kedves gondolatnak tartom a Hivatal kezdeményezését, és biztosan segítené a beszerzési osztály munkáját, ha a jövőben már a leendő felhasználók igényeit is figyelembe tudnák venni, így kérem, írják meg azt is, hogy Önök mit szeretnének a Miniszterelnöki Hivataltól ingyen használatba kérni, biztosan örülni fognak a sok hasznos ötletnek.

(Ha valaki közvetlenül szeretné, postán vagy telefonon is biztos szívesen fogadják az ötleteket: Miniszterelnöki Hivatal1357 Budapest, Pf. 6. Telefonszám: 06-1-795-5000E-mail: titkarsag@me.gov.hu

.

.

.

.

58 komment · 2 trackback

Címkék: több szem többet lát jó tanács jól jön ahol a kutya ott van elásva

A bejegyzés trackback címe:

https://benderik.blog.hu/api/trackback/id/tr845804294

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szanyi bohóc az ötödik elem 2014.02.08. 12:30:19

. Lehullt a lepel a CÖF-plakáton pózoló szórakoztatóipari segédmunkás kibenlétéről. A bohóc a baloldali ellenzék jutalomfalatkákért bármit bevállaló politikusainak aktuálisan a színpadra zavart, csetlő-botló, a saját cipőjében hasra eső képviselőjét j...

Trackback: Mutatjuk, miben menjen szavazni a rejtőzködő, félős baloldali 2014.02.08. 12:28:25

. Így álcázd magad, ha félsz, hogy a Fidesz pribékjei kiszúrják a szavazókör felé tartva a politikai preferenciádat! „Ha félnek, megteszik-e akár azt, hogy felvesznek egy narancssárga pólót, kitűznek egy I love Fidesz jelvényt, tesznek egy narancsot ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária 2014.02.08. 11:51:56

"Mivel a kölcsönadott kampányelemek 792 278 080 forintba kerültek"

Bocs, de szerintem nem az arculati kézikönyv kidolgozása került annyiba, hanem a teljes kampány, nyomdával, plakáthelyekkel, print hirdetésekkel, postaköltséggel, reklámblokk-helyekkel, bannerhelyekkel együtt.

Az arculati elemek kidolgozásának a költsége ennek a töredéke lehetett.

bkkzol 2014.02.08. 11:57:53

Szerintem meg a kolcsonadott elemek nem is
792 278 080 forintba kerultek hanem
792 278 095 ft volt a vegso ar.
Egyebkent minden annyit er amennyiert el lahet adni. Volt komoly erdeklodo??!!

Stock 2014.02.08. 12:28:00

@Mária: ezzel vitatkoznék, ugyanis a brand annyit ér, amennyire ismerté tették, márpedig az ennyibe fájt!
nem lehet külön venni a grafikai elemek, szlogenek kidolgozásának értékét, mert nem attól ismert és bejáratott....

Blogger Géza 2014.02.08. 12:28:51

Szerintem a kormány teljesen ingyen megengedné bármelyik pártnak, hogy ők is ismerjék be és hangoztassák, hogy Magyarország jobban teljesít. :)

És nyilván nem ez a jelmondat került 790 millióba, ahogy azt már Mária is elmondta.

vakapad 2014.02.08. 12:35:23

@Mária:

Bocs, de … khm … félre tetszett értelmezni a dolgot (megtekintvén a kegyed blogját, nem lepődtem meg). Maga a kampányelem akkor válik értékessé, mikor azt egy sok pénzből tényleg lefolytatott kampánnyal azzá teszik. És bizony, lehet, hogy ma már annál is többet ér, mint amennyibe ez az egész cirkusz került. Teccik érteni?

Mária 2014.02.08. 12:37:57

@vakapad:

"Maga a kampányelem akkor válik értékessé, mikor azt egy sok pénzből tényleg lefolytatott kampánnyal azzá teszik. "

Először tedd tisztába magad az alapfogalmakkal.

A seggemet meg kinyalhatod.

béla a görög (törölt) 2014.02.08. 12:42:02

Én csak az adómat és a többi elvonásomat kérem ingyen használatra - azt tőlem akár jobban is teljesíthet, meg éljenzek is...

smartdrive 2014.02.08. 12:43:15

annyira pitiáner, hogy azon rugózik egy napja a fél internet, hogy a kormány nem egyenlő a kormánypárttal. DE IGEN

Stock 2014.02.08. 12:46:05

@Mária: fogalmazás ide-oda, érted amit írt, és igaza van!!

"A seggemet meg kinyalhatod."

hmm, stílus és intelligencia egy személyben.... nem semmi!

CSENDES 2014.02.08. 12:51:19

@Mária: Bocs kedves Mária, bár állítólag ez a te szakmád, de a "termék" már be lett vezetve, ezért az arculat kidolgozásának igenis van "értéknövekménye".

CSENDES 2014.02.08. 12:52:50

@Mária: Mondjuk nem vágyom rá, hogy nekem is ezt írd, de azért van ebben valami bájos.

CSENDES 2014.02.08. 12:54:15

@smartdrive: Tök igazad van. A kormánypárt ebben az országban egyenlő a kormánnyal (2/3), a Nemzettel (ahogyan fideszék hívják), + az oltáriszentséggel.

Rodolfo63 2014.02.08. 12:58:35

@smartdrive: a tagjaik között lehet átfedés, de egy párt nem használhatja a kormány pénzét a SAJÁT céljaira

2014.02.08. 13:02:37

Én a bankár bankkártyáját a pin kóddal.

Szociknak vége 2014.02.08. 13:14:14

@CSENDES: Bizony, sőt így is marad, azzal a változással hogy a bolsik tavasszal oszlanak.

CSENDES 2014.02.08. 13:16:58

@Szociknak vége: És ennek te örülsz? Legyen meg az örömöd. De, mi lesz a zemberekkel?

Mária 2014.02.08. 13:17:18

@Stock:

"ezzel vitatkoznék, ugyanis a brand annyit ér, amennyire ismerté tették, márpedig az ennyibe fájt!"

Nem a "brandet", vagyis a "márkát" adták "kölcsön" és nem is valamelyik "kampányelemet", mint ahogy azt fentebb Sötétke megjegyezte.

Egy szlogent, egy nyíl-motívumot és egy korábbi kampányban használt színvilágot engedett át a kormány a Fidesznek. Vagyis bizonyos arculati elemeket.

Ezeket az arculati elemeket a kormányzati kommunikáció egyik kampányában használták korábban. A kormány más kampányaiban meg másféle arculati elemeket használtak.

Leegyszerűsítve:

Fidesz-kormány =/= Fidesz

Brand #1 = Magyarország
Brand #2 = Fidesz
Brand #3 = Fidesz-kormány

Szlogen = "Magyarország jobban teljesít"

Arculat = a színek, logók, egyéb vizuális elemek, szlogenek összessége egy szervezet kommunikációján, vagy egy kampányon belül

A tipikus "kampányelemekből" meg például itt csemegézhetsz:

c0844241.myzen.co.uk/wp-content/uploads/2012/02/B2B-Marketing-Campaign-Elements.jpg

vpmarketingondemand.com/wp-content/uploads/2013/03/Demand-Generation-Elements-Campaign-960x720.jpg

Szociknak vége 2014.02.08. 13:18:47

@CSENDES: Már hogyne örülnék. Alakul a magyar demokrácia.

Mária 2014.02.08. 13:24:42

@Stock:

"fogalmazás ide-oda, érted, amit írt, és igaza van!"

:DDDDDDDDDDDDDD

A fentebbi kommentemben kifejtettem, hogy miért nincs igaza. Vakapad jobban tenné, ha nem dobálózna olyan kifejezésekkel, amiket nem ért, és nem tud egymástól megkülönböztetni.

Azt meg pláne jól tenné, ha a tájékozatlanságából adódó bizonytalanságát nem akarná személyeskedéssel leplezni.

A többieknek meg, akik bólogatnak az efféle magabiztos hülyeségekhez, azt tanácsolnám, hogy csak azért, mert balra húz a szívük, ne nyaljanak be kapásból minden butaságot, vagy tudatosan elferdített információt, amivel a szívüknek kedves oldalról etetik őket.

Mária 2014.02.08. 13:27:15

@CSENDES:

"Bocs kedves Mária, bár állítólag ez a te szakmád, de a "termék" már be lett vezetve, ezért az arculat kidolgozásának igenis van "értéknövekménye"."

Melyik termékre gondolsz?

CSENDES 2014.02.08. 13:30:07

@Mária: A Magyerország jobban teljesít, a tudta...kezdetű öntömjénező fordulatok... "I tak dalse", hogy a kormány gondolatait tovább vigyem a felfejlődés jegyében.

Mária 2014.02.08. 13:39:57

@CSENDES:

A "Magyarország jobban teljesít" fordulat az nem "a termék" volt, amit bevezettek, hanem egy szlogen, amit a kormány használt az egyik image-építő kampányában.

CSENDES 2014.02.08. 13:43:43

@Mária: Te azért nyilván tudod, hogy nem erre gondolta termékként, mégis azt mondod amit.

Indriq 2014.02.08. 13:44:50

Tehat a "Csucs ez az iz" coca-cola mondatot ingyen lehetne hasznalni, hiszen ez csak egy mondat, nincs mogotte semmilyen munka/penz a coca-cola reszerol.... hat lehet probalkozni.....

Amugy Maria ertelmi szintje alapjan selmeczi szenatorasszonyra tippelek...

Nyers Fa 2014.02.08. 13:47:21

Ennek az egésznek az a lényege, hogy azokban a médiumokban ahol lehet kampányolni, Fidesz felirattal fognak menni, ahol meg nem, ott Magyarország kormánya felirattal ugyanazok a plakátok, reklámok stb...
Így egyedül a Fidesz tud majd igazi kampányt folytatni. Okos.

tobeor 2014.02.08. 13:49:55

Nyílt lopás, fidesztempó :)

Indriq 2014.02.08. 13:50:15

@Nyers Fa: okosak majd akkor lesznek, ha a kormany fizet a fidesznek, hogy nepszerusitse a magyarorszag jobban teljesit kapmanyat...es el tudom kepzelni, hogy van ilyen vastag bor a kepukon...

tobeor 2014.02.08. 13:51:31

Ennél jobban senki nem fogalmazta meg:

hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20140207_Ingyenreklm

Ingyenreklám=lopás

Mi történne, ha egy kormány 800 millió forintért előbb bevezetné, aztán népszerűsítené „a legkisebb is számít” szlogent, majd ingyen lemondana róla a Tesco javára?

A felszabadult válaszadás érdekében induljunk ki abból, hogy ezt a kormányt Gyurcsány Ferenc vezeti. Mi történne, ha a kormánya átvállalná egy magáncég reklámjának költségeit? Országos botrány robbanna ki szórványos gyújtogatással, az ügyészség nyomozna. A hűtlen kezelést a törvény bünteti. Különösen nagy vagyoni hátrány esetén különösen bünteti. A reklámköltségek átvállalása olyan, mintha azt a 800 millió forintot átutalnák a Tescónak csak úgy.

Keresztkérdés: mi történne akkor, ha egy kormány 800 millió forintért előbb bevezetné, aztán népszerűsítené „a Magyarország jobban teljesít” szlogent, a hozzátartozó vizuális arculattal együtt természetesen, majd ingyen lemondana róla a választásokon induló egyik párt számára?

Egyenlőre semmi. Korábban már próbáltuk ráirányítani a hatóságok lomha figyelmét arra, hogy a Fidesz arculatát felhasználó kormánykampány a hűtlen kezelés büntetőjogi tényállását valósítja meg folytatólagosan. Bár a pusztai bóbitásantilopok is azonosítani tudták a kormány hirdetéseiben a Fideszt, a hirtelen mozdulatoktól valami miatt tartózkodó ügyészség még mondhatta, hogy pártnév nem szerepel a plakátokon, akkor meg mi a baj. Mostanra ez a kis különbség is eltűnt. Tesco-kampány vagy Fidesz-kampány, teljesen mindegy, ha közpénzből a kormány fizeti. Büntetőjogi szempontból egyértelmű a helyzet.

A közpénzen felépített „Magyarország jobban teljesít” szlogen 800 millió forint értékű köztulajdon. Ha saját pénzen vezették volna be, akkor lenne magántulajdon. A kettő közötti különbség kettőtől nyolc évig terjed. Attól még, hogy nem lehet megfogni, mint egy talicskát, itt közvagyont lopnak.

Fennáll-e még a törvényes rend Magyarországon – tulajdonképpen ez a kérdés. Ha az ügyészség nem emel vádat és a Fidesz nem állítja le a kampányát (vagy téríti meg az értékét), akkor nem. Akkor a kérdés eldőlt. Onnantól kezdve hivatalos, hogy egy rablóbanda, és nem a törvények uralma alatt élünk. Akik valójában nem egy szlogent, hanem magát az államot lopták el. Kisajátították, eggyé váltak vele, a saját képükre formálják. Sokan nem vették komolyan a NYENYI-t, de ez hiba volt. Amikor egy párt olyan mértékben azonosul az állammal, hogy kifüggeszteti a közintézmények falára a győzelmét, azt pártállamnak hívjuk.

Azóta azt építik. Ezt a választást is megnyerhetik, de egy pillanatig nem fogjuk őket legitimnek tartani. Csaltak, ezért a győzelmük éppen olyan szutykos lesz, mint a doppingoló olimpikoné, aki még a bírót is megvette. Onnantól kezdve legfeljebb engedelmeskedhetünk az erőnek, de a törvényeiket, vagy amit annak hívnak, leköpjük.

Még léphet az ügyészség. Még bebizonyíthatja, hogy ez a mi országunk is. Ez az utolsó esély.

Mária 2014.02.08. 13:55:03

@Indriq:

"Amugy Maria ertelmi szintje alapjan selmeczi szenatorasszonyra tippelek"

Valóban, ha egymás mellé rakod az én fentebbi kommentjeimet, meg a te beböfögésedet, abból bárki látja világosan a kettőnk értelmi szintje között a szakadéknyi különbséget :D

Nektek egyébként tanítja ezt valahol a Szigetvári meg a Törökzsóti, hogy ha érveitek nincsenek, akkor próbáljatok személyeskedni, meg hitelteleníteni a másik felet?

Nagyszerű tanáraitok lehetnek, csak ne csodálkozzatok, ha ezzel a tempóval nem tudjátok megnyerni az embereket :)

Indriq 2014.02.08. 13:58:04

@Mária: tehat te is lenezed selmeczi szenatorasszony ertelmi szintjet?
Szemelyeskedesrol meg ideznek toled:"A seggemet meg kinyalhatod."
Memoriad mint egy szefos aranyhale....

Nyers Fa 2014.02.08. 13:58:34

@Indriq: Igen, így lenne teljes.

Nyers Fa 2014.02.08. 14:02:46

@Rodolfo63: Dehogynem, senki nem akadályozza meg.

Knorr 2014.02.08. 14:14:13

@Mária: ritkán látni ekkora seggnyaló férgeket mint te.

Mária 2014.02.08. 14:19:23

@Indriq:

"Szemelyeskedesrol meg ideznek toled:"A seggemet meg kinyalhatod.""

Nézd, Vakapad azt hitte, hogy ha egy női nicknek ír választ, akkor megengedhet magának olyan fordulatokat, amilyeneket megengedett, és abban bízott, hogy én majd a rám osztott szerep szerint szállok be a játszmájába (lásd Eric Berne elméletét) és picsogni meg puffogni kezdek, és ez a reakcióm igazolta volna őt.

Ezeket a fordulatokat nyilván nem használta volna, ha nem feltételezi azt, hogy egy nőnemű kommentezővel beszél :)

Tehát az észérvekből álló kommentemre nem észérvekkel, hanem a hiteltelenítésemet célzó fordulatokkal reagált. Ahogy "a nőket" szokták a "helyükre" tenni.

Vakapad "nem-észérveire" az én részemről nem lett volna értelme észérvekkel válaszolni.

Ezért kapott olyan választ, ami egyébként egy női nick alól írva tipikusan nőies, ám világossá tette, hogy észrevettem a kommentjébe bújtatott agressziót, de nem kívánok az általa kezdeményezett játszmába belépni.

Ha ő maga nem volt tisztában azzal, amit most magyarázatként leírtam az interakcióról, - mert ez is elképzelhető - akkor sajnálom, ha megbántottam, de akkor ne duzzogjon, hanem tanuljon belőle.

vegtelenpenz 2014.02.08. 14:30:57

Én nem tudom hogy mi abban a pláne hogy fizessenek saját maguknak a bérlésért, szóval nem is érdekel. Meg egyébként is mit zavar titeket? Ha fizetnek érte azt a párt pénzéből teszik, azt meg közvetve mi finanszírozzuk, szóval örülnünk kéne hogy nem vetnek ki ránk kampányszlogenforgalmi adót.

RÖVIDLÁTÓ 2014.02.08. 14:40:22

Én a szóvivőket kérném kölcsön egy hétre.
Beraknám őket az ólba, kapnának egy láda pulpitust és egy hétig nyomathatnák felváltva.
A produkciójukat figyelve nem lehet olyan sok a bérleti díjuk. A rezsicsökkentésből kigazdálkodnám.

_most_ 2014.02.08. 14:41:13

akkor most jól értem, tulajdonképpen a fidesz az ország teljes költségvetését felhasználhatja kampánycélokra, propagandára, ez szerintem eléggé ütközne egy demokratikus és igazságos kampányfinanszírozási törvénnyel.

martineden 2014.02.08. 14:50:15

@bkkzol: Volt komoly erdeklodo??...Mert,meghirdettek eladasra?

Rodolfo63 2014.02.08. 14:50:44

@Nyers Fa: a szabad neki, és a senki nem tudja megakadályozni között elég nagy különbség van

ölni se szabad, mégis vannak, akik megteszik

Rodolfo63 2014.02.08. 14:51:59

igaziból az kellene, hogy amit a kormány propagandára költ, azt levonják a kormánypártok támogatásából és hozzáadják a kormánypártok kampányköltségeihez

martineden 2014.02.08. 14:52:18

@Mária: A seggemet meg kinyalhatod....Szep kis no vagy te.Amolyan fideszes

Lord Snow 2014.02.08. 14:58:50

A state capture gyakorlatban.
A pártállam kampányol az állampártnak.
Az ügyészség is pártállami, tehát nincs ügyészség.
Így aztán a látszatra sem kell már adni, nem is adnak, teljesen nyíltan levezénylik a választási csalást (az ún "Nemzeti" Választási Irodát is az állampárt embere vezeti), és még büszkék is rá.

dr.Bernardus 2014.02.08. 15:03:35

Én az ellenzék helyében azonnal megkérném a kormánytól ugyanennek a kampánynak ugyanezen arculati elemeit és széttrollkodnám mindenféle képpel, Blahán ingyenételért sorban állók képeivel, stb. De hát még jó, hogy nem vagyok az ellenzék helyében.

feketeesfeher 2014.02.08. 15:29:44

A fidesz 2-szer 200 000 ft átutalásával próbálja legalizálni, hogy a kormány egy 800 milliós kampánnyal segített rá a fidesz választási kampányára, és még legalább 3-szor ennyivel rá fog segíteni.
A CÖF-ről meg ne is beszéljünk, gyaníthatóan ők akár 300 000 ft-ot is hajlandóak lennének fizetni a kampányelemekért, csak hogy ellenőrzés nélkül költhessenek el az ellenzék elleni negatív kampányra olyan másfél milliárdot.

Nincs itt semmi látnivaló.
Ez magyarország most.

régi villamos 2014.02.08. 15:32:23

Nincs mit hozzátennemekkora sötétséghez.

bat4 2014.02.08. 15:47:46

@Benderik: Anyátokat kérném ingyen használatra.

épeszű 2014.02.08. 15:50:41

@Stock: Röviden - "a stílus, maga az ember". Jelen (Mária)esetben, ez a régi mondás telitalálat. Ha az érvelés nem megy, jön egy trágárság...

épeszű 2014.02.08. 15:54:36

Én nem kérek semmit a T. kormánytól, inkább felajánlanék: némi józan észt és egy illemtankönyvet. Vélhetően sajátjukat (ha valaha volt is nekik), a KISZ táborban felejthették.

bat4 2014.02.08. 15:54:46

@épeszű: Nem. A te esetedben telitalálat.

bat4 2014.02.08. 16:22:12

@épeszű: Ja, még valami. Véleményem szerint jobban találna a hibbanteszű nick.

épeszű 2014.02.08. 17:27:15

@bat4: Gyenge, leülhetsz. Megmérettél és kevésnek találtattál...

bat4 2014.02.08. 18:04:27

@épeszű: Szarok a mérlegedre és a szádba.

épeszű 2014.02.08. 18:11:46

Még mindig gyenge..., ó te Parnasszus királya! Ne erőlködj megérteni, még sérvet kapsz.

Benderik 2014.02.08. 22:55:55

@Mária: Igen, a teljes költség volt ennyi, amiben pl. az akkori plakáthelyek is benne vannak, ami jogként már lejárt. Csakhogy ezek járatták be / tették ismertté ezeket a szépséges nyilakat, amikért bár jómagam nem adnék sokat, hozzájárultak az egész kampány-mondanivaló ismertségéhez, és ezekből épült fel apránként annak értéke. Nyilván eldönthetetlen, 800 vagy 200 milliót ér, mert nem piacképes, hiszen egy konkrét párt számára van értéke. De akárhol húzzuk is meg könyvelésileg a határt a kormány- és pártkampány között, összességében az egész (az elejétől kezdve) egy pártkampány 792 millió forint állami pénzből.

És persze betű szerint törvényesre van alkotva, így oldal és vérmérséklet kérdése, ki minek tekinti, de valójában mindannyian tudjuk -- te is, én is és minden hozzászóló (incl. akivel ily' szépen bimbózni kezdtetek itt fennen) --, hogy ügyesen kivitelezett pártkampány közpénzből, csak van, akinek ez tetszik, és van, akinek nem.
Mert van, aki úgy érzi, hogy persze-persze, de jó ügyet szolgál, hát jobb ez így,
van, aki kimondottan lelkesedik is, hogy milyen ügyes húzás, hogy eszi a penész a ballibákat,
van, aki kimondottan úgy érzi, hogy rossz ügyet szolgál (de fordítva ő is elfogadná, ha jó ügyet szolgálna),
és van, aki nem fogadja el.
De tudni mindannyian tudjuk, így azon nem érdemes lovagolni, hogy nyolc- vagy háromszázon kellene apportként átkönyvelnünk a két cég között egy éves jelentésben, vagy értékelnünk egy marketing házi feladatban.

Benderik 2014.02.08. 23:03:38

@bat4: "@Benderik: Anyátokat kérném ingyen használatra."
Most őszintén: annyira fiatal nem lehetek már, ha ilyen írásokkal töltöm az időmet.
Anyukám meg a Természet Törvénye okán egy nemzedékkel még feljebb.
Higgy magadban, jut jobb is!...

Benderik 2014.02.08. 23:06:54

@dr.Bernardus: "Én az ellenzék helyében azonnal megkérném a kormánytól ugyanennek a kampánynak ugyanezen arculati elemeit és széttrollkodnám mindenféle képpel"

Igen, egy ilyen kérdésfelvetésnél soha nincs hivatalos megoldás, de titkon az enyém is ez volt. Szinte sír a mémekért...

Holle anyó 2014.02.16. 10:00:37

Én kampányidőszakra ingyen kérném valamennyi belföldi sajtóorgánum használatát.
Szépen lekapcsolnám őket, az újságírókat, politikusokat elküldeném pihizni.
A választások napján sértetlenül visszaadnám a cuccot.
Mindenki jól járna.
süti beállítások módosítása