HTML

Benderik elmélkedik

Friss topikok

A magyar külpolitika eredményessége

2015.01.16. 22:38 Benderik

.

Nem elemezni szeretném, csak egy rendkívül egyszerű módon eredményoldalról vetnék rá egy pillantást.

Egy elemzőműsorban mondta pár hete a kormány védelmében az egyik vendég, hogy ez az egész, hogy szövetségeinkben (EU, NATO) mi vagyunk a rosszfiúk, csak a felfújt látszat, mert a napi gyakorlatban minden kötelezettségünknek eleget teszünk, és.hiába vádolnak mindenfelől, hogy Oroszország érdekeit képviseljük, az ellenük bevezetett embargót is teljes mértékig betartjuk, pedig óriási veszteségeket okoz.

És akkor elgondolkodtam, hogy igazából ez most dicséret-e.

Mert mindannyian ismerünk saját / mások életéből olyan embereket, akik munkahelyükön az összes feladatot ők viszik el a hátukon, mégis valahogy olyan bénán adják el magukat, hogy a főnök ebből semmit nem lát, csak hogy fél év óta először egyszer elkésett, meg pár hete az egyik anyagban volt egy félreszámítás, és most is, és egyáltalán, olyan furcsa ez az ember -- miközben mások adják el az ő eredményeit, lépnek elő s szedik be a bónuszokat.

Vagy látja a főnök s a kollégák, hogy elvégzi a munkát a fiú, csak mindenkinek beszólogat időnként, és így máris senkit nem érdekel, hogy hogyan dolgozik.

Ismerős?...

***

Ha mi a felszín alatt tényleg minden szövetségi kötelezettségünket csendben teljesítjük, és tényleg sok pénzt áldozunk rá, és mégis mindegyikben az a kép él rólunk, hogy mi vagyunk a megbízhatatlanok, akkor -- nem mondva semmit arról, mit és hogy, de -- valamit nagyon nem jól csinálunk, mert ha csak az eredményt nézem, mi vagyunk az a bizonyos totális balek, aki sok pénzért veszi meg magának a többiek ellenszenvét és lenézését.

És én még azt is elhiszem, hogy valójában ők a hülyék, és mi csináljuk jól -- mégis sok pénzért megvettük a többiek ellenszenvét és lenézését.

***

Itt van ez a legújabb megszólalás is a bevándorlásról. Sokan forgatnak hasonló gondolatokat, szalonképes pártok is, EU-n belül. Többségük kimondottan akkor veszi elő a témát, ha olcsó népszerűségre törekszik -- egyszóval a könnyű siker / olcsó népszerűség egyik bevált receptje.

Nekünk sikerült mégis olyan rosszul időzítve és keresetlenül megfogalmazni, hogy egyértelműen negatív visszhangja lett (akinek a gondolat magva szimpatikus, annak is visszatetsző lehetett a stílus és az időzítés, vagy legalábbis érezte, hogy erre akkor és ott helyeselni neki is büntetőpontokat hozna).

És azt is meg kell itt jegyeznem, hogy amikor azt mondom, " forgatnak hasonló gondolatokat", az azért egy árnyaltabb változatát jelenti ennek a témának. És ez úgy általában is igaz: folyamatosan olyan érzésem van, hogy úgy használjuk a mai világpolitika nyelvét és eszközrendszerét, mintha baltával keveredtünk volna a népi fafaragók közé.

És persze értem én azt is, hogy a Felszólaló a válságban gyötrődő Európa egyik Utat Mutató Csillaga szeretne lenni, és feltehetőleg azért kockáztatta meg már a temetés idején, hogy ő lehessen az első, s a többiek már az ő követőiként tűnjenek fel, de a rossz időzítés és durván faragott gondolat ismét mínuszpontokat hozott.

Sajnos ha az embert állandó frusztráció éri azok részéről, akik szemében a legnagyobbá szeretne válni, sokszor úgy érzi, bizonyítási kényszerbe kerül, és egyre bombasztikusabb állításokat tesz, hogy megmutassa, neki volt igaza. Gyepáltatok az "illiberális" beszédért? -- hát most láthatjátok, mire mentetek a túlliberális bevándorláskezeléssel.

Csak a bizonyítási kényszer olyan spirál, amiben egyre többet hibázunk. Szóval jobb lenne higgadt fejjel, gondolkodva. Nem kell a legnagyobbnak lenni, elég ha tartósan-megbízhatóan hozzuk az elvárhatóan gondos cselekvéseket, időnként adódó különleges helyzetekben higgadtan és bölcsen döntünk -- ez idővel meghozza a rangot.

+++

De elemzésbe tévedtem, így vissza a puszta eredményhez:

Ha az ember országának nincs olyan hadserege, amivel az egész világot legyőzheti (mely gondolattal az egészségesen fejlődő szervezet gyermekkorában leszámol), úgy szövetségesekre van szüksége. Szövetségeseink körében érdekeinket minél olcsóbban szeretnénk érvényesíteni, így kimondottan rossz eredményűnek mondhatóak vagyunk, ha sokat költve a szövetség elvárásaira is mi vagyunk a fekete bárányok.

És ha ők a hülyék, definíció szerint akkor is mi voltunk eredménytelenek.

Olyan ez az egész, mint mikor sikerül vennünk egy ócska-szar autót sok pénzért. Lehet, hogy nagyon ügyesen ármánykodva csináltuk, olyan furfangokkal és úgy vámolva meg tutin okosba tuningolva, amit a Legnagyobbak is megirigyelnének, de ha csak az eredményt nézzük, akkor sikerült vennünk egy ócska-szar autót sok pénzért.

Ezek után számít egyáltalán, hogy napi szintre lebontva mit és hogyan csináltuk?

.

.

.

43 komment · 2 trackback

Címkék: eredmény balek

A bejegyzés trackback címe:

https://benderik.blog.hu/api/trackback/id/tr87049029

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tudtad, hogy Goodfriend egy frissen kirobbantott polgárháborúból érkezett Budapestre? 2015.01.18. 15:27:30

Korábbi állomáshelye Szíria volt, ahol akár személyesen is részt vehetett a százezrek halálát követelő "Arab tavasz" nevű vérengzés kiprovokálásában. Mi is megtehetnénk, amit a nálunk józanabb török, német, orosz, bolíviai, ecuadori, bahreini, venezuel...

Trackback: Kinyíratnád az alkalmazottaidat 5 milliárd forintért? 2015.01.18. 15:25:13

5 milliárdot kaszált 1 nap alatt alkalmazottai halálán a Charlie Hebdo. Előre megtervezett üzleti húzás volt a fél szerkesztőség lemészároltatása, ami után a lap következő heti bevétele a szokásos 43 millió forintnyi euróról közel 5 milliárdnyi euróra ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

♔bаtyu♔ 2015.01.18. 14:19:30

A magyar külpolitika így utólag, azt kell mondanom, eredményes.

A turizmus nagyon dinamikusan nő, az export is nő, a pénzügyi világ bizalmát nagyjából élvezzük, a CDS felár alacsony.

Orbán pedig a hazai választók felé beszél és nyilván megérted, ezek nem osztják sem a te, sem a hozzád hasonlók nézetét a bevándorlásról.

Majd ha csökken a turisták száma, nő a CDS felár, ha IMF hitelre szorulunk, na akkor én is elhiszem, hogy romlik a megítélésünk.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.01.18. 14:55:48

Szerintem a posztoló keveri a NÉPSZERÚ jelzőt az EREDMÉNYES jelzővel.

Nem népszerűnek kell lenni, hanem eredményesnek.

A zsidók például cseppet se népszerűek, viszont rendkívül eredményesek annak a megvalósításában, amit kigondoltak.

Engem például egy cseppet se érdekel, hogy mennyire NÉPSZERŰ Orbán azok között, akiknek az ujjára koppint a pajeszosoknak azért, hogy ne lopják ki az ország szemét.

Engem az érdekel, hogy ne legyen az ország szabad préda.

Az nem érdekel, hogy mennyire duzzognak a pajeszosok, akik lopnának tőlem, ahogy az elmúlt 25 évben is tették, csak ÚJABBAN nem lehet.

élhetetlen 2015.01.18. 16:19:48

♔bаtyu♔ , beszélő majom
Huhú, ez ütött. „A turizmus nagyon dinamikusan nő”, persze, mert rajtunk kívül már mindenkinek nagyon olcsók vagyunk. Nem kell IMF, veszik az állampapírokat. Igaz, hogy magasabb kamattal, de azt vissza is kell fizetni. A betéti kamatokkal elintézték, hogy a magyarok is állampapírt vegyenek. Ja, hogy te nem látod, hogy ez magasabb kamatra történő hitelfelvétel? Betelepülési kötvény. Az is hitel, amit vissza kell fizetni. Ezt bevételnek tekinteni durva.
Majom, egyszer, őszintén mondd meg, hogy nem neked, hanem az országnak miért jobb, ha a Mészáros, vagy Lázár haver Continentál zsebében landol a zsé, nem a „pajeszosokéban”. Nem tudom, mit kapsz Mészárostól, de én pl. a Tescotól szolgáltatást kapok, akkor is, ha rohadt, szemét multi.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.01.18. 16:27:28

@élhetetlen:

"Nem tudom, mit kapsz Mészárostól, de én pl. a Tescotól szolgáltatást kapok"

A tej, a kenyér meg a lapostévé az nem szolgáltatás, hanem termék.

Gondoltam, szólok, mielőtt tovább lovagolnál ezen a hülyeségen.

bölcsbagoly 2015.01.18. 16:30:32

@beszélő majom: mit gondolsz mitől élhetetlen ez a lüke? mert egy frusztrált lumpen. De legalább van önkritikája a nick választásban! -:)

ostvan2 2015.01.18. 16:38:00

A külpolitika sikerességét jól lehet mérni azon, hogy hány államfő és kormányfő hányszor látogat el egy országba. Illetve a mi vezetőinket milyen gyakorisággal hívják meg a barátaink, a jelenlegi, fontos és a jövőbeli még fontosabb üzleti partnereink. (Figyelem: a külügyminiszter csak előkészít! A kormányfők a kész, letárgyalt, egyeztetett ügyek aláírására szoktak találkozni.) Szívesen látnék statisztikát az elmúlt 50 évről!

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.01.18. 16:47:34

@ostvan2:

"A külpolitika sikerességét jól lehet mérni azon, hogy hány államfő és kormányfő hányszor látogat el egy országba. Illetve a mi vezetőinket milyen gyakorisággal hívják meg a barátaink, a jelenlegi, fontos és a jövőbeli még fontosabb üzleti partnereink."

Nem.

A külpolitika sikerességét azon lehet mérni, hogy hány, az ország számára ELŐNYÖS megállapodást sikerölt a külföldi féllel megkötni.

Annak mi értelme van, ha tárt karokkal várják a magyar felet szerte a világban, mert egy világméretű balek, vagy éppen egy velejéig romlott bűnöző, aki NEM a saját hazája érdekeit nézi, hanem a külföldi fél érdekeit szolgálja ki?

Az a szó, hogy BÁBKORMÁNY, az ugye mond neked valamit?

Nos a bábkormány az pontosan olyan, aminek rendkívül jó a sajtója a "barátai" között, meg minden "baráti" állam vezetője szívesen fényképezkedik vele - csak éppen nettó HAZAÁRULÁS még a létezése is.

élhetetlen 2015.01.18. 17:30:16

@beszélő majom: Gondolom, én is szólok, hogy a házhozszállítás szolgáltatás, mielőtt így maradsz, és tovább lovagolsz a hülyeségeiden.

kvadrillio 2015.01.18. 17:38:53

A menekült olyan személy, akik származási vagy szokásos lakhelyének országán kívül van, mert faji, vallási, nemzetiségi vagy politikai üldözés éri, vagy mert egy üldözött 'társadalmi csoport' tagja. E személy menedékkérő, míg el nem ismeri az állam, amelyhez fordul.

bevándorló (melléknév)
Bevándorol.jpg

1. Egy országba beköltöző (személy, közösség), aki ott letelepedik, és eddig egy másik országban élt.

migráció

Lakóhely változtatás, költözés, vándorlás.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.01.18. 17:39:06

@beszélő majom: Mi van polivinil? A régi nicked már nagyon ciki?
Annyi eszed meg lehetne, hogy a rossz nemzetközi viszonnyal igen sokat lehet ártani az országnak.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.01.18. 17:39:40

@élhetetlen:

Ez csak most jutott eszedbe, hogy mentsd a hülyeségedet.

kvadrillio 2015.01.18. 17:39:51

Menekült vagy Migráns?

Nem léteznek fordítások.

Mi a különbség a menekültek és migránsok között?

Gyakran felcserélhető kifejezésekként használják a migráns és menekült meghatározásokat. Helytelenül.

A jogi meghatározás alapján bevándorlóként tartjuk számon azokat az embereket, akik huzamosabb ideig kívánnak az országban maradni, és ez irányú lépéseket tesznek, azaz valamilyen tartózkodási (munkavállalói, diák, családegyesítési, stb.) vagy letelepedési engedélyt kérnek, illetve állampolgárságért folyamodnak.

Az 1951-es Genfi Egyezmény értelmében menekült státuszú az a személy, akit kérelmére a menekültügyi hatóság menekültként ismert el, mert hazájában megalapozottan tart üldözéstől faji, vallási, nemzeti hovatartozása, meghatározott társadalmi csoporthoz tartozása vagy politikai meggyőződése miatt.

Jelentős különbség, hogy míg a bevándorlóknak lehetőségük van megtervezni a másik országba való utazást, összepakolni a számukra kedves és fontos dolgokat, el tudnak búcsúzni a szeretteiktől, addig a menekültek számára ezek a legritkább esetben adatnak meg. Menekültként az indulásnál sokszor nem ismert a végállomás, az az ország, amely az otthonukká lehet. Nem ritkán az egyetlen érték, amit magukkal hozhatnak az a ruha, amelyet épp viselnek.

A másik fontos különbség az, hogy bevándorlóként bármikor dönthet úgy az egyén, hogy elhagyja az országot, ha nem úgy jönnek össze a dolgok, ahogy azt tervezte, vagy haza látogat. Minden akadály nélkül tarthatja a kapcsolatot a szeretteivel. Menekültként sokszor egyikre sincs lehetőség.

élhetetlen 2015.01.18. 17:42:04

@bölcsbagoly: Nick name. Akkor választottam, mikor a devizás végtörlesztés került szóba a gazdagoknak. Végiggondoltam, tanácsi lakásom sem volt, mert csak a jövedelmem alapján soha nem voltam rá jogosult, tehát a mostani lakásomat egy olyan embertől vettem meg, aki az önkormányzattól tizedáron kapta. És a végtörlsztésnél már nem volt deviza alapú hitelem. Ezt a nyereséget is buktam. Ekkor gondoltam, hogy a minden jóból kimaradadó élhetetlen vagyok. Ennyiben vagyok lüke, olyan „frusztrált lumpen” meg lehet, hogy csak szeretnél lenni, mint én vagyok. De, hogy nálad mi indokolja a „bölcs” jelzőt, azt magyarázhatod!

kvadrillio 2015.01.18. 17:48:45

@kvadrillio: Migráció
migráció (főnév)
Fájl:Migráció.jpg

Lakóhely megváltoztatása; elvándorlás egy területről, illetve betelepülés egy területre.

Az Európai Unión belül nincs semmi akadálya a migrációnak. A gazdaságilag fejlettebb területeken a migráció jellemzően betelepülést, míg az alacsonyabb fejlettségű területeken a migráció elvándorlást jelent. Az országban a migráció egyrészt keletről nyugatra, másrészt a vidékről a fővárosba irányul.

Eredet [migráció < ómagyar: migratio (költözés, „elmenés”) < meo < eo (megy)]

Pop40 2015.01.18. 17:51:36

@beszélő majom:
"Nos a bábkormány az pontosan olyan, aminek rendkívül jó a sajtója a "barátai" között, meg minden "baráti" állam vezetője szívesen fényképezkedik vele - csak éppen nettó HAZAÁRULÁS még a létezése is."

zseniálisan leírtad Vitya meg Putyin viszonyát.

élhetetlen 2015.01.18. 17:51:44

@beszélő majom: És, ha most jutott volna eszembe, akkor nem igaz? De nem most jutott eszembe, ezt a szolgáltatást rendszeresen igénybe veszem. Viszont befejeztem a beszélgetést, mert kár beléd. (nem akarok végigmenni az úriembernek saját hentese van futamon, ami úgy terminált, hogy úriember nem prolizik. Bölcsbagoly a te partnered, nem én, bocsánat, hogy szóltam hozzád.

Pop40 2015.01.18. 17:53:55

@♔bаtyu♔:

Ezt a hülyeséget mindenhova beböfögöd? :-DDDD

Turizmus Egyiptomban is van. Nagyobb, mint itt. Meg a görögöknél is, a jelenlegi összeomlás közepette az egyedüli ágazat, ami úgy-ahogy működik.
A te hülye fejedben ők is jobban teljesítenek?
:-DDDDDDD

CDS: Az igen, az valóban mutatja a gazdaság állapotát.
Csak annyi a bibi vele, hogy függ a külföldtől is.

Mivel külföldön az alacsony kamatkörnyezet miatt nem lehet hozamra szert tenni (pl a 10 ÉVES (!!!) német államkötvények hozama FÉL százalék. 10 évre!!!) ezért a befektetők hajlandóak kockázatosabb eszközökbe is belevenni, na ezért van, aki vesz magyar papírt.

Mellesleg egyetlen ilyen nagyobb szereplő van, a Templeton. Ha az amcsik odaszólnak nekik, hogy adják el magyar cuccból, amijük van, Orbánkád úgy dől be, hogy egy dallamosat fingani sem lesz ideje.

"na akkor én is elhiszem, hogy romlik a megítélésünk."

Igen, ez van, ha valakinél a gazdaság állapota hitkérdés.
De semmi gond, majd meghallgatod Vityát a tévében, aki elmagyarázza neked a véleményed.

Parasztlengő az imperialistáknak 2015.01.18. 18:03:35

'Nem elemezni szeretném, csak egy rendkívül egyszerű módon eredményoldalról vetnék rá egy pillantást.'

Ahhoz persze lusta vagy, hogy utánanézzél bármilyen eredménynek..:))))

Mondok 2t, hogy ne csak a posztban fosott rizsákat szaporítsad.

1. 2014 bevételi szempontból a magyar turizmus csúcséve, ennyi pénz sosem folyt még be turizmusból.

2. 2014ben hívták le eddig a legtöbb EU pénzt mióta tagok vagyunk, ebben is csúcs volt a tavalyi év.

3. Egész jól fogyogat a letelepedési kötvény is.

Ezeket nevezem külpolitikai eredménynek.

Pop40 2015.01.18. 18:06:49

@poszt

"folyamatosan olyan érzésem van, hogy úgy használjuk a mai világpolitika nyelvét és eszközrendszerét, mintha baltával keveredtünk volna a népi fafaragók közé."

Ezen ne csodálkozz, kedves posztoló.

Attól a külügyminisztériumi csapattól, ahol a bekerülés nagyjából egyetlen kritériuma az volt, hogy Szíjjártó futsalos haverja legyen az illető, kb ez az elvárható teljesítmény.

"sokszor úgy érzi, bizonyítási kényszerbe kerül, és egyre bombasztikusabb állításokat tesz, hogy megmutassa, neki volt igaza."

Ezzel csak az a gond, hogy Vitya nem a kocsmában mondja a hülyeségeit, ahol gyorsan helyretennék.
Hanem mint egy kisebbrendűségi komplexusától folyamatosan frusztrált miniszterelnök. S ennek már az ország issza meg a levét.

Pop40 2015.01.18. 18:11:49

@Kón Bandit: Neked meg batyunak ugyanazt a leiratot küldi a párt?
Mert ez a turizmusos faszság már kurva unalmas.

"Turizmus Egyiptomban is van. Nagyobb, mint itt. Meg a görögöknél is, a jelenlegi összeomlás közepette az egyedüli ágazat, ami úgy-ahogy működik.
A te hülye fejedben ők is jobban teljesítenek?"

"2014ben hívták le eddig a legtöbb EU pénzt mióta tagok vagyunk"

Igen, ez jó dolog.
Csak kis gond van vele

www.portfolio.hu/gazdasag/se_puma_se_tigris_itt_a_pannon_kenguru__top_10_sztori_5.208250.html

"Fontos megjegyezni, hogy az idén lehívott támogatás még az előző, 2007-2013-as uniós fejlesztési ciklushoz tartozó forrás, és az az egész EU-ra jellemző, hogy felgyorsul a források lehívása a ciklus lehívási záródátumához (2015 vége) közeledve. Ez azért is logikus, mert a pályázati rendszerhez történő alkalmazkodás már tökéletesebb, a projektek jobb előrehaladása is indokolja ezt, illetve a politika is megfogalmazta magának azt az igényt, hogy a támogatási keretet lehetőleg teljes egészében lehívja.
2015-ben várhatóan már nem dönt rekordot az uniós támogatások lehívása, 2016-ban pedig már csak az új fejlesztési ciklusból lehet forrásokat lehívni és éppen ez az az ok, ami miatt gyors, 3% körüli növekedés fenntartásával kapcsolatban kérdőjelek fogalmazhatók meg. "

"Egész jól fogyogat a letelepedési kötvény is."

Az összes KGB-s, aki Nyugat-Euba akar valahogy kijutni, mind ezt veszi? :-D

Pop40 2015.01.18. 18:14:56

@beszélő majom:

"Az nem érdekel, hogy mennyire duzzognak a pajeszosok, akik lopnának tőlem, ahogy az elmúlt 25 évben is tették, csak ÚJABBAN nem lehet."

Na az tuti. Vityától meg a sleppjétől, Mészároséktól, Simicskáéktól már ha akarnának is lopni, nem férnek oda.
Nehéz azt ellopni, amit Vitya meg a bandája már ellopott :-DDDDD

ogli dzsí 2015.01.18. 18:23:31

@Pop40: A feltételezéseidre senki sem kíváncsi.

Tavaly ilyenkor azt feltételezte az EB-től kezdve az összes ballib, hogy idén 1,5% lesz a GDP emelkedés. Ez minimum 3,2 lesz.

Idénre már azon aggódnak, hogy csak 2,5 lesz. Szóval nincs probléma..:)

Pop40 2015.01.18. 18:26:36

@ogli dzsí: Te melyik eddigi bolsi sokadnickje vagy? :-D

Hol írtam én feltételezést, elvtárs?

Mellesleg ott a cikk, amiben levezetik, miből áll az a GDP. Hogy nagyjából eus támogatások, és járműgyártók, semmi más.

Amúgy a cikk a portfolion jelent meg, persze te biztosan jobban értesz hozzá, mint ők. :-DDDD

ogli dzsí 2015.01.18. 18:34:22

@Pop40: A cikk egy feltételezgetés, filozofálgatás.

A TÉNYEK: 8 éve a leggyorsabb GDP emelkedés - 2014

a legtöbb turizmusból befolyó péz EVÖR - 2014 ( a lenézett kirekesztett despota országát kedvelik a katasztrófaturisták)

a legtöbb leszívott EU péz EVÖR - 2014 (ez is azér mer nem így kell bánni a zeuval hanem amúgy)

Pop40 2015.01.18. 18:42:53

@ogli dzsí: Mi? Ez neked feltételezgetés?
"A gyorsuló gazdasági növekedésben a kulcsszerepet a beruházások játszották. A beruházások felfutásának két kézenfekvő oka van. Egyrészt az európai uniós források lehívása a hétéves költségvetési ciklus végére gyorsul fel, másrészt az állami, önkormányzati beruházások jellemzően a választási évre koncentrálódnak."

" a lenézett kirekesztett despota országát kedvelik a katasztrófaturisták"

Aztakurva, látom, nálatok tényleg az van, hogy kiadják a szórólapot, és azt kell nyomnotok, orrba-szájba :-DD

1, Te, amikor nyaralni mész, az alapján választasz helyet, hogy milyen ott a politikai garnitúra? Pl a horvátokhoz azért mész, mert egyetértesz a horvát kormánnyal? :-D
2, Turizmus Egyiptomban is van. Nagyobb, mint itt. Meg a görögöknél is, a jelenlegi összeomlás közepette az egyedüli ágazat, ami úgy-ahogy működik.
Akkor az ő gazdaságuk is szuper?

ogli dzsí 2015.01.18. 18:46:10

@Pop40: Igy van. Vagy szerinted ez tény?

'két kézenfekvő oka van. Egyrészt az európai uniós források lehívása a hétéves költségvetési ciklus végére gyorsul fel, másrészt az állami, önkormányzati beruházások jellemzően a választási évre koncentrálódnak.'

Ezt most szopta a ballib szakértő az ujjából, tipikus vélemény.

Pop40 2015.01.18. 18:53:45

@ogli dzsí:

Neked vélemény az, hogy választáskor felpörögnek az önkormányzati beruházások? :-DDD
Vagy az, h az eus pályázatokat ciklus végén hívják le főleg? :-DDDD

Javaslom, üss fel egy szótárt a "vélemény" és a "tény" cikkeknél, mert láthatóan nem vagy tisztában ezen szavak jelentésével :-)

Mellesleg válaszolhatnál a turizmussal kapcsolatos felvetésekre.
Eddig bármely fidesztálibnak feltettem, mindegyik hanyatt-homlok menekült.
Pedig csak a ti hülyeségeteket fejtegetem tovább :-)

ogli dzsí 2015.01.18. 18:59:32

@Pop40: 'Neked vélemény az, hogy választáskor felpörögnek az önkormányzati beruházások? :-DDD
Vagy az, h az eus pályázatokat ciklus végén hívják le főleg? :-DDDD'

természetesen

Pop40 2015.01.18. 19:04:35

@ogli dzsí:
Ja, bocs. Akkor gratulálok, nincs is több kérdésem. :-D

Igazad lehet, az önkorm-i beruházások szigorúan nem választáskor pörögnek fel, hisz a kormányok semmiképp nem akarnak előnyt szerezni választás előtt átadott/felépített/összehozott projektekből.

És a nap is nyugaton kel.

Ezúton gratulálok a hitvilágodhoz ;-)

Janos432 2015.01.18. 19:31:28

Az, hogy mi a vélemény rólunk a világban, alapvetően az mszp, az együtt, a dk és az egyéb országellenes, leginkább liberális nézeteket valló, Brüsszelbe és a világ számos pontjára levelet író politikusainknak köszönhető. És persze ne feledkezzünk meg a derék Rui Tavaresről sem. :) És hogy mit gondolnak rólunk és miért ilyen rossz a véleményük? Nemrég a világ egy másik pontján élő német származású ismerősöm azt kérdezte, hogy a cigányoknak van-e szavazati joguk Magyarországon a parlamenti választásokon. Nem értettem a kérdést, mire közölte az illető, hogy mivel Orbán olyan nacionalista, és azt csinál amit akar, ezért úgy gondolta, hogy a nálunk bizonyára a cigányok nem is szavazhatnak. Utólag is köszönöm ezt az élményt a balliberális oldalnak és persze a támogatóiknak.

bölcsbagoly 2015.01.18. 19:33:18

@élhetetlen: erre csak azt válaszolhatom, hogy az a madár amely úgy hápog és totyog mint a többi kacsa, az csak kacsa lehet s nem egyéb!

bölcsbagoly 2015.01.18. 19:35:22

@ostvan2: akkor pl. Ceausescunak rendkivül sikeres politikája lehetett, nemde? DE a mi Kádár elvtársunk sem panaszkodhatott.

ComLo 2015.01.18. 19:38:16

@beszélő majom: Tudod ki jút eszembe mostanában rólatok? Borat!

Ugyanaz az alaptalan zsidógyülölet, asztalra szarás, parkban vizelés, meztelen férfi pankráció ...

Pop40 2015.01.18. 19:43:32

@Janos432: Mutasd meg nekik a legutóbbi ózdi szavazás eredményét, ahol a fideszes aktivisták 2 zsák krumplival lefizették a cigányokat, és tízesével szállították őket szavazni :-DDDDD

Már hogyne lenne a cigányoknak szavazata Mo-n, sőt. Ha a megvett cigányok nem lettek volna, a fidesz egyetlen egy szavazatot sem kapott volna.

Amúgy rosszul tudod, az országellenes az a fideszes maffia, nem azok, akik a lopásaikat és elkúrásaikat szóvá teszik.

élhetetlen 2015.01.18. 19:44:40

@bölcsbagoly: Ezzel aztán jól megmagyaráztad, hogy miért vagy te bölcs, függetlenül a bagolytól. Mit mondtál tulajdonképpen, egy közhelyen túl? Ha kacsák közt nem hápogsz, akkor okosabb vagy, pl. ha bégetsz? Akkor csak birka vagy, de nem bölcs. Mit akartál mondani?

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.01.18. 20:18:18

@Pop40:

"zseniálisan leírtad Vitya meg Putyin viszonyát"

Igen. Az uniós tagállam Magyarország kormányát nyilvánvalóan Oroszország irányítja.

Nem az USA. Nem is a zsidó háttérhatalom ;)

Néha komolyan szeretném tudni, hogy némelyik kétbites, mint te is vagy, elvégezte-e már legalább az általános iskola első 4 osztályát.

Janos432 2015.01.18. 20:18:49

@Pop40: arra gondolsz amikor a jobbik nyert? ezek szerint nem volt elég a két zsák krumpli, vagy valaki többet ajánlott. :) de akkor abban egyet értünk, hogy eléggé torz kép él jelenleg a világban hazánkról.
És a többi szavazó nevében nem nyilatkozhatom, de én nem cigány származású vagyok, ergo egy szavazatot biztosan kapott volna a fidesz. És akik leveleket írnak a világba, pont akkora baromságokat írnak és hitetnek el hazánkról, mint amit az ismerősöm feltételezett rólunk, szóval ők semmiképpen sem az igazság harcosai, csak saját nyomorukat szeretnék valahogy enyhíteni. De nem vagyunk egyformák és ettől szép ez a világ. :)

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.01.18. 20:23:14

@ComLo:

"Ugyanaz az alaptalan zsidógyülölet"

Persze. Senkinek semmi oka rá, hogy rosszallja, amit a zsidó nép nagyjai a világban művelnek.

Erről azért egyeztess a palesztinokkal is. Például. Sok más kisebb-nagyobb nép és érdekcsoport mellett, akik szintén minden alap nélkül rühellik ezeket a derék embereket.

ComLo 2015.01.19. 08:03:40

@beszélő majom: :-OOOOOOO

Istenem ... ezt nem is tudtam .... jézusom ...

Mesélj még kérlek ... világot átfogó összeesküvésekről, HAARP-ról, meg Chamtrail-ről, zsidó gyíkemberekről, és Mária meg a turul országának, leigázására szövetkezett gaz bankok és multik szövetségéről, amit kizárólag 12-es IQ és\vagy 6 általános alatt lehet megérteni ...

Pop40 2015.01.19. 08:11:19

@beszélő majom:

"Igen. Az uniós tagállam Magyarország kormányát nyilvánvalóan Oroszország irányítja.
Nem az USA. Nem is a zsidó háttérhatalom ;)"

Jaaaa, de. Most, hogy mondod, tényleg. Az ex-KGB-s Putyin miért is akarna irányítani egy uniós országot, abszolút nonszensz. Meg persze az is nonszensz, hogy a talpig becsületes Vitya hagyja magát irányítani, egy kis kenőpénz fejében.

Természetesen megint a mocskos usa, a sziájé meg a gyíkemberek állnak a háttérben.
Ja, meg a zufók. Pataky is megmondta, hogy mindig elviszik a zufók.
Csak sajna mindig vissza is hozzák...
Te meg már nekik se kellesz? :-DDDDDDDDDD

"Néha komolyan szeretném tudni, hogy némelyik kétbites, mint te is vagy, elvégezte-e már legalább az általános iskola első 4 osztályát."

Hát, most erre mondhatnám, hogy egy hozzád hasonló hülyétől élmény ezt olvasni, de nem teszem :-D
Hisz neked láthatóan igazad van, megmondták már a hangok is a fejedben.

Nem is lesz ezzel semmi gond, csak vigyázz, le ne csapjon egy cúnya zsidó összeesküvő.

Vagy egy gyíkember :-DDDDDDDDDD

Pop40 2015.01.19. 08:15:34

@ComLo: "amit kizárólag 12-es IQ és\vagy 6 általános alatt lehet megérteni ..."

Ennyire azért ne nézd le szegényt...
Ha a hasadt személyisége mindegyik "én"-jének az IQ-ját külön veszed, akkor talán a 13-as IQ is összejön.

Annyival pedig már nem szarja össze az udvart, mikor kiengedik legelni.

Pop40 2015.01.19. 08:22:45

@Janos432: "ezek szerint nem volt elég a két zsák krumpli, vagy valaki többet ajánlott."

Ezt a mondatot nem teljesen értem.... Nem a jobbik vesztegetett, hanem a fidesz. Az ottaniaknak annyira tele volt a töke a fidesszel, hogy leszavaztak bárkire, aki nem fidesz. Ezért ment át még a balos jelölt 20% szavazója is a jobbikhoz.
Ugyanez volt a bp-i időközin, csak ott a balos jelölt mögé ment mindenki.

A fidesz ózdon megkapta a megvett cigányok szavazatát. Mást nagyon nem. :-)

"de akkor abban egyet értünk, hogy eléggé torz kép él jelenleg a világban hazánkról."

Nem, az itthoni szavazók fejében él egy eléggé torz kép hazánkról. Azt hiszik, hogy mindenki arra ácsingózik, hogy az ő nagyszerű, mindenféle nyersanyagban gazdag országukat ellopja, amitől természetesen csak Vitya meg a sörhasa védhet meg minket :-DD

Külföldön nagyjából annak látják Vityát, meg a sleppjét, ami: egy urizáló, ex-komcsi tolvaj dilettáns bagázsnak. Így is kezelik.

"de én nem cigány származású vagyok, ergo egy szavazatot biztosan kapott volna a fidesz."

Ha téged ők képviselnek, akkor mindenféleképpen szavazz is rájuk :-D

"És akik leveleket írnak a világba, pont akkora baromságokat írnak és hitetnek el hazánkról, mint amit az ismerősöm feltételezett rólunk, szóval ők semmiképpen sem az igazság harcosai, csak saját nyomorukat szeretnék valahogy enyhíteni."

Ezekre gondolsz pl?

fn.hir24.hu/gazdasag/2006/10/25/orban_elzarna_unios_penzeket/

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.01.19. 11:01:10

@ComLo: @Pop40:

Tipikus példányai vagytok a lebutítot, konzumidióta tömegeknek.

Charlie Hebdo kitűző megvolt?

A zsidók felfegyverzése mellett már tüntettek?
süti beállítások módosítása