HTML

Benderik elmélkedik

Friss topikok

Találós kérdés október 23-ra

2016.10.22. 10:23 Benderik

 

Melyik az a nagy szabadságharcos magyar politikus, várva várt október 23-i szónok, aki ha nagyhatalmi pozícióban lenne, különösebb hezitálás nélkül elfoglalná egy idegen ország egy részét (ott esetleg bábkormányt alakítva), hogy ideiglenesen ott állomásozó csapataival kényelmesebb pozícióból tudja védeni birodalma határait?

A helyes megoldás legörgetés után alant olvasható:

                           |

                           |

                           |

                           |

                           |

                          \|/

                           |

                           |

                           |

                          |

                          |

                          |

                          |

                          |

                         \|/

                          |

                          |

                          |

                          |

                          |

                         \|/

"Orbán Viktor szerint Líbiában, a Földközi-tenger partján létre kell hozni "egy gigantikus menekültvárost", ahová visszatoloncolhatják az észak-afrikai országból Európába tengeri úton érkezett embereket, hogy menedékkérelmüket ott, az EU területén kívül folytathassák le.

Hogy ez létrejöhessen, az Európai Uniónak új Líbia-politikára van szüksége, az országot egyben kell tartani és stabilizálni kell. Ehhez pedig fel kell fegyverezni a megfelelő líbiai erőket, és az érintett partszakaszt európai pénzen és európai fegyverekkel meg kell védeni.
Orbán azt is hozzátette, hogy hajlandó lenne arra is, hogy egy líbiai kormány létrehozatala nélkül is felügyelet alá vonják a líbiai partszakasz egy részét."

(Orbán gigantikus menekültvárost építene)

 

 

 

10 komment

Címkék: héja hazafi

A bejegyzés trackback címe:

https://benderik.blog.hu/api/trackback/id/tr7611828479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jakab.gipsz 2016.10.23. 13:53:16

Egy idegen országot elfoglalni és ott bábkormányt létrehozni, micsoda perverz ötlet, még sohase nem hallott ilyesmiről, egy újszülött és Benderik.

Benderik 2016.10.23. 19:00:06

@Jakab.gipsz: "Egy idegen országot elfoglalni és ott bábkormányt létrehozni, micsoda perverz ötlet, még sohase nem hallott ilyesmiről, egy újszülött és Benderik. "

Ja, de hallottam, pl. valami Hruscsov nevű úgy hatvan éve csinált ilyesmit vmi előterében levő kis országban. De berzenkedtek is nagyon szegények. De hát mit számít persze, nagyhatalmaknál az ilyesmi benne van a pakliban..

Benderik 2016.10.23. 19:58:11

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: "Félelmetes elmebeteg. "
Én ilyen sarkosan még nem fogalmaznék, de tény, hogy egyre furcsábbakat mond.

Willkommenskultur 2016.10.23. 21:02:07

Orbánnak teljesen igaza van ebben (is).

Kisit csodálkozom hogy a 23-i blog nem az ÁVH zsidóit listázta ki....ja, nem.

dunántúli gyerek 2016.10.23. 21:04:39

@Benderik:'Ja, de hallottam, pl. valami Hruscsov nevű úgy hatvan éve csinált ilyesmit vmi előterében levő kis országban.'

Az jó régen volt. Az amcsik nem szaroznak azzal hogy a bábállam az előterükben legyen.

2 éve Kijevben vajh mi történt? Spontán forradalom?

Benderik 2016.10.23. 22:44:24

@dunántúli gyerek: "Az jó régen volt."

Igen, úgy tűnik, már el is felejtettük.

Benderik 2016.10.23. 22:49:12

@Willkommenskultur: "Orbánnak teljesen igaza van ebben (is)."

Igen, lehet, mindenesetre egyfajta praktikus álláspont. Csak akkor nem értem, mi baja azzal, mikor 60 éve véletlenül pont velünk tette ezt praktikus okokból a szomszédos nagyhatalom. Vagy nincs vele baja, csak divatból vállalt okt. 23-i szónokságot, mert épp' ennek a napja van?

"Kisit csodálkozom hogy a 23-i blog nem az ÁVH zsidóit listázta ki."

Ez aktuálisabbnak tűnt. Azt meg listázzák úgyis elegen.

Willkommenskultur 2016.10.23. 22:54:43

@Benderik: 'Igen, lehet, mindenesetre egyfajta praktikus álláspont. Csak akkor nem értem, mi baja azzal, mikor 60 éve véletlenül pont velünk tette ezt praktikus okokból a szomszédos nagyhatalom.'

- ez mondjuk nehéz lehet kívülállóként megérteni mert ehhez tudod a nemzethez tartozónak kell magad érezni, anélkül nem lehet megérteni

Benderik 2016.10.24. 21:00:18

@Willkommenskultur: "- ez mondjuk nehéz lehet kívülállóként megérteni mert ehhez tudod a nemzethez tartozónak kell magad érezni, anélkül nem lehet megérteni "

Tudom, ezt egy bizonyos szemszögből nehéz elképzelni, de a Mágus hívein kívül egy csomó ember van még ez országban, aki e nemzethez tartozónak érzi magát, Sőt, ezek nagy része még október 23-at is fontosnak érzi, épp' ezért furcsállhatja, ha olyan ember a főszónoka, aki -- saját elszólása alapján -- nagy valószínűséggel pont ugyanazt tette volna hajdan velünk, amit Hruscsov elvtárs, ha történetesen ő születik oda, És ezzel ott ugyanakkora hazafi lett volna, mert ottani hazája érdekében cselekedett.

Attól, hogy egy nemzethez tartozónak érezzük magunkat, még kiláthatunk annyira a fejünkből, hogy észrevegyük: ha birodalomként -- csak mert erőnknél fogva megtehetjük -- ugyanazt tesszük egy másik nemzettel, amit a szovjet birodalom tett velünk, semmivel nem vagyunk jobbak ama szovjet birodalomnál. Ha megvédem a kistesómat iskolája vagányaitól, jó ember vagyok, de ha ugyanakkor én is terrorizálom az én iskolámban a kicsiket, talán mégse.

És persze tudom, fontos különbség, hogy itt elméletben nem akarnánk ott elnyomó rendszert létrehozni, csak "jó" ügyért tennénk, de gondolatban kérdezzünk azért meg egy líbiait, mit szólna hozzá...

Ami meg a tisztán praktikus oldal: egy ilyen lépés egy olyasféle válsággócot hozna létre, mint Izrael: a könnyen feltüzelhető ottani népek úgy éreznék, a hitetlen Nyugat újabb éket vert a földjükbe, amit mindenáron vissza kell vívni. Pillanatok alatt mi lennénk szemükben a gonoszok, állandó terrorakciókkal végtelenül instabil pokollá tennék azt a helyet, amire a bezárt menekülteknek a nyugalom szigeteként kéne tekinteniük, hogy ott merjenek maradni kérelmük elbírálásáig. Iszonyatos pénzeket emésztene fel hadászatilag is, rendszeresen érkeznének haza a katonakoporsók, s ott van még egy több milliós menekülttábor ellátása egy idegen kontinensen. Mindezt EU jó eséllyel saját erőből kéne megtegye (NATO és USA segítsége nélkül), és ott se hagyhatná, mert az olyan lenne, mintha céltáblául gyűjtötte volna össze a táborlakókat, hogy aztán az oroszlánok elé vesse őket.

Aki ezt komolyan gondolja, az nem érett meg nagyhatalmi politikusnak lenni, csak szeretne nagynak látszani. Az Ég adja, hogy sose legyen lehetősége nagypályán játszani...
süti beállítások módosítása