HTML

Benderik elmélkedik

Friss topikok

Kávépénz

2016.03.12. 06:53 Benderik

 

"Orbán Viktor beszédének egyik legfontosabb mondása a külföldi fiatalok hazacsábításához kötődött. Szerinte ehhez akkora béremelés kell, amekkorát a piac magától nem tud kitermelni, ezért egy "bátor, de kockázatos" lépésre lesz szükség.

Egy kissé kiforratlan gondolatként ismertette is az elképzelését: a cafetéria kedvezményesen adózik, ezzel tulajdonképpen egy "rejtett kettős bérrendszer" van Magyarországon.

Orbán szerint ezt kellene "nyílt kettős bérrendszerré" tenni, és valahogy megoldani azt, hogy a cafetériát készpénzként adják oda az adókedvezmény megtartásával. Ezt nem biztos, hogy általános jelleggel tennék meg, és szerinte vannak a dologban kockázatok, de kell hogy legyen bátorságuk kidolgozni ezt az ötletet."

 

Szóval én értem, hogy ha már elmeszelték a Fenekedő Nyugati Hatalmak a mi Szent Erzsébetünkről mintázott utalványt, ki kellett találni valamit, amitől a Nyugati Karvalytőke nem kapja vissza az ebédjegyek bizniszét, és biztos külön pont járt olyan ötletért, ami még valami más fontosat is megold. És nem tudom, hogy pl. H. Árpádot ilyesféle ötletek kidolgozásáért tartják-e finom foszlós kalácson, de remélem, hogy ennél azért jobbakért.

Mert ez a "bátor, de kockázatos" lépés, ami kihasználja a kafetériába "rejtett kettős bérrendszer" lehetőségeit, hát ez annyira végtelenül szánalmas, hogy belépirulnak az ujjaim, ahogy írom.

És persze önmagában megint csak nem hangzik rosszul. Felfedeztünk valamit, amit a normál nyugati közgazdaságtan nem, és elég bátrak leszünk, hogy kiaknázzuk, hogy meglépjük, és utóbbi a fontosabb, mert a lényeg, hogy mindig lépjünk valamerre -- nem is igazán fontos, merre és mibe, csak egy nagy bátrat. A többi meg majd lesz valahogy, ha elég bátrak vagyunk, a szívünk megsúgja az irányt.

***

A baj -- mint oly' sokszor -- a számokkal kezdődik. Pedig már maga a cafetéria név is súghatná, hogy egyfajta kávépénzről beszélünk, amolyan kiegészítő zsebpénzről, aminek mindenki örül, hogy kapja, de pont mert olyan zsebpénz jellegű, amit muszáj megenni, szállodában lenyaralni, s kicsit jólérezni magunkat belőle, mert ha pénzben adnák, úgyis csak a villanyszámlába folyna.

Így a rendszer -- bár bonyolult, mégis -- támogat valamit, ami hasznos a nép egészségi állapotának fenntartásában. Mert tényleg van haszna annak, ha pénzünk egy részéből rendszeresen eszünk meleget, és évente egyszer nyaralni megyünk, akkor is, ha fizetésünk / gázszámlák összevetése alapján magunktól nem költenénk ilyes' luxusra.

A SZÉP-kártya / üdicsekk intézménye pörgette fel hajdan a rendszerváltáskor elnéptelenedett SZOT-üdülők világát -- azokat szállodává alakítva, a dolgozók hadát pedig üdicsekkel beléjük irányítva. Sokkal kevesebben nyaralnának enélkül legalább egyszer egy évben.

***

És így persze tollvonással kuka a gyermekek arcára mosolyt csaló büszkeség, az Erzsébet utalvány is. Táborostul, mosolyostul budin lehúzva. Mert az persze fel se merül senkiben, hogy vízszintes pályán, egyenlő esélyek mellett megpróbálni versenyben tartani egy visszatérő Edenreddel szemben. Kétharmad mellett könnyű elszokni a vízszintes pályáktól...

Miközben a piac induláskor az Erzsébeté lenne. De tény, hogy ha ennyi év után képtelenek voltak leszokni a lepedőméretű, semmilyen tárcába nem férő csekkekről, ami nincs tömbbe fűzve, és létezik belőle 300 Ft-os címlet...

***

Szóval az ezzel a baj, hogy ez a pénz a fizetés mellett tényleg csak zsebpénz -- kevés embernek elég akár arra, hogy a teljes időszakban pl. az ebédjegyeiből egyen a menzán. Ha megkapnánk pénzben, a fizetésünk mellett alig is vennénk észre.

Így arra a hazacsalogatásra, amire most szóban bedobták, tényleg végtelenül szánalmas lenne: a többszörös, azaz hazainál több száz százalékkal nagyobb nyugati fizetések ellen küldenénk harcba az öt-tíz-húsz százaléknyi ebédpénzt.

Kicsit mintha azzal akarnánk hazacsábítani fiainkat, hogy pénz ugyan nincs, de a hazatelepülők délutánonként kapnak szalámis zsömlét. (Iletve azt nem, mert már mind Angliában van, aki kenné, de huszasokban az árát.)

***


Kern András egykori jelenete jut eszembe a Guváti (szocialista nagyvállalat) zenés-táncos nőnapi ünnepségéről:

"Vezér:
Éljen a vezér! [Elszórt taps] Én, mint igazgató köszöntelek benneteket, [Bravóó] és garantálom... [Hol a lóvééé?] ... hogy ha anyagilag nem is ... [Hol a lóvééé?] ... dehát itt vannak a lányok!"

Akkor még nem tudtam, hogy örökérvényű...

 

 szalamis_zsomle-1.png

 

 

 

 

 

36 komment

Címkék: cafeteria Erzsébet szalámis zsömle

A bejegyzés trackback címe:

https://benderik.blog.hu/api/trackback/id/tr928465702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tamáspatrik 2016.03.12. 11:16:52

Ja. Teljes fogalomzavar.
Javaslom, hogy aki felvonul és a vezért élteti, kaphasson majd sört és virslit.

niklex 2016.03.12. 15:24:08

A cafeteria arra jó volt, hogy a különféle okokból magukról önként kevéssé gondoskodókat kicsit tereljék, így pl. az egészség pénztár vagy önkéntes nyugdíjpénztár felé.
Ha átmegy készpénzbe, félő, hogy sokan spórolásból nem vesznek gyógyszert, vagy semmit nem takarékoskodnak idősebb korukra.
Ha ezek kiesnek, akkor később sokkal nagyobb költséget okozhatnak az államnak.

Faxni 2016.03.12. 15:26:34

Hát igen. És nem fogják nyaralásra, sportra, nyugdíjpénztárra, egészségpénztárra költeni, hiába az adókedvezmény, hanem be fogják forgatni villany gáz víz kaja ruha körbe, vagyis megélhetésre. Kivéve azt a (kisebb) réteget, akiknek eddig is volt félretehető, pénztárakba utalható, talán ők nem élik fel.
Úgyhogy gyűrűzni fog ez mindenfelé.
De a nép megkajolja mert örül, hogy pénzhez jut.
És mindezt csak és kizárólag azért, mert az óvónéni azt mondta pistikének, h oda kell adni a dömpert a béluskának is, játsszanak szépen együtt. Mire pistike összetapossa a dömpert apró darabokra.

HaCS 2016.03.12. 15:33:39

Ezek után én kíváncsi leszek a söralátét méretű adóbevallásra ezzel a másfélkulcsos adóval.

Pöff 2016.03.12. 17:24:48

"Mi kell hogy a külföldi fiatalok haza jöjjenek?"

nagyon egyszerű:

minimálbér netto 250-300e
Jah hogy ennyit a "jól kereső" mérnök keres itthon...
kint a szar lapátolásért kapnak 1000-1200eurót nyóc osztájjal
De bizonyos szakmákban inkább 1800-2000 euró kézbe és akkor nincs túl fizetve
Jobb szakmák cégek 3000 euró

Mérnök ...kint 700-800-1 misi (2-4e Euro) kérdés nélkül.
úgy hogy azt is emelheti a duplájára egy öltővel, ha akar még itt valamit orbán

Teljesen verenyképtelen a magyar fizetés.
Ha a multi adna is a magyar HR lehúzza.
Lakás árak kilőttek az űrbe.
Minden cucc kb ugyan annyi mint külföldön(sőt)

A mérnököknek orvosoknak már rég 400-500e nettónál kellene keresni.

A szlovák átlag fizetés már bőven 100e Ft-tal hagyott el minket.
(ipari ágazat) szalag munkások 200e nettóért dolgoznak!
De hallottam én már 250-esről is.
Szalag dolgozóról beszélünk!
Mérnökök 350-400e Ft
Nem is vándorol el tőlük annyi ember.

Egyébként ez az adózatlan kafetéria azért vicces mert az állami pénzből vastagon megtolt multi ahol dolgozom...0 kafetériát ad
vagy is van egy átlagos (iskolai szintű) menza és ennyi.

Arról nem beszélve, hogy valszeg a nyugdíj alapba nem fog bele számítani.

Netuddki. 2016.03.12. 17:25:36

Már megint egy gumicsont amit a geci kis tolvaj bedobott. Teljesen felesleges agyalni rajta. Mindenki tudja, hogy a nyugati színvonalú bérek egyetlen akadálya a mindenkori telhetetlen és tehetetlen magyar kormány.

Röhögni meg azon szoktam amikor időről időre előjön a munka alapú társadalom bullshittel. Az bammeg aki életében egy nap értelmes, termelő munkát nem dolgozott. Bammeg, ez akarja megmagyarázni a magyar melósnak mi a munka? Elmegy az annya kinnyába!

Ja és igen, az ilyennek, addig amíg nem számolt el a vagyonával, meg a haverjai vagyonával, semmi joga nemzeti ünnepeken felszólalni! Vagy elszámol mindennel, vagy megy a börtönbe ha nem tud.

Netuddki. 2016.03.12. 17:31:41

@Faxni: Az "utalvány" egy fél nagybevásárlásra nem elég a teszkóban. Nem is ez a lényege, hanem az, hogy a teszkót, meg ahol elköltöd lehúzzák 4%-5% -ra. Qrvára nagy biznic ez a fideszközeli mutyi haveroknak, azoknak akik nem kis hasznot húznak ezen az egészen. Mi meg csak annyit látunk belőle, hogy hiretlen nemcsak 4%-5% -al többe kerül minden.
Óriási átverés a magyar melósnak, és qrva nagy biznic a csókosoknak.

freesleep 2016.03.12. 18:03:54

ha tényleg sok pénz lesz, akkor a feketén pénzt zsebbe osztó cégek - a magyar KKV 90%-a - talán beszáll, és fizet 3% adót, illetvea most teljesen bejelentve foglalkoztató cégek áttérnek erre a módszerre (X ft minimálbér + 3x ft cafi)
ha nem, akkor az egész egy jelentéktelen hatalmi játszma (úgyis megoldjuk hogy ne legyen pénzetek, nem versenyzünk bee)

Kekeckokec 2016.03.12. 20:10:39

Cafeteria? Az mi? Sosem találkoztam vele.

Nzoltan 2016.03.12. 20:38:44

Vannak az ilyen blogok is mint ez, amelyek több fizetést várnak el. Főleg az államtól. Akkor miért van az, hogy az ellenzék parlamentben ülő naplopói a kevesebb bérért küzd?

DocBulywood 2016.03.12. 21:23:39

@Pöff:

És hogy jönnek ezek a nettó fizetések ki?

Így:
- Lakáskassza: 20eFt / hó - ha lehet, kettőt fizet az ember
- lakáshitel törlesztője: 75-80eFt / hó
- ÖNYP: 30-50eFt / hó, számoljunk 40eFt / hóval

Ez alsó hangon 130-160eFt / hó kiadás és akkor még nincs:
- egyéb, nem várt kiadásokra félre tett havi 20-40eFt / hó
- közös költség: 10-25 eFt/hó

Ez még durván 30-35eFt/hóval megdobja az igényelt fizetést.

Most tartunk úgy nettó 160-200eFt körül.

És még nem fizettél egyéb megélhetési költségeket, pl BKV bérlet - havonta egy tízes -, reggeli, ebéd, esetleg valami vacsora.
Nem mentél moziba, koncertre, színházba.
Tegyük fel nincs autód, de ha van, havi 15-20eFt a tankolás, meg mondjuk a kötelező szervizre havi 5eFt-ot tegyél félre.

Nyaralás? Kiülök a Duna-partra.

Téli sport? Piruett a lefagyott járdákon.

Szóval az a 400k nettó/hó egyáltalán nem túlzó.

Amíg 80-150eFt/hó jövedelemből kell megélni, nem kell csodálkozni, h aki teheti, nem itthon keresi a boldogulását.

Nem is tudom, ki mondta, havi 47eFt szerény, de tisztességes.

Hát b.ssza szájba a jó édes k.rva a...ját, amikor "ezek" meg szerénytelenül és tisztességtelenül havi 3 milliót visznek haza, ne osztogassa az észt!
(A bruttó 5mFt/hó bérre gondoltam, ha valakinek nem esett volna le.)

Pöff 2016.03.12. 22:01:57

@DocBulywood: óóó én ilyen hitel meg lakás kassza nem is számolok

Látom szüleim nyomorgását...
mind a 2 fizetés (közel minimimálbér) elmegy
kis nyaralás meg kis félre tevés van, de ennyi (szigorú pénzbeosztással)

Ha szart lapátoltam volna 1000 euró ért már akkor is jobban állnék 5-6 év után.

Mérnökként meg csak vittem volna valamire.
már bánom, hogy nem takarodtam ki 2010-ben, óriási hiba volt
utána meg hogy nem azon munkálkodtam hogy kimenjek...Eddig itthon akartam venni lakást, de ahogy elszálltak a lakás árak, már nem igazán akarok, pedig Vidéken lenne is. De vagy faszopás teljesíthetetlen céges igények (meg se fizetik). Vagy nincs munka, és ha neked van is meg jól élsz, körülötted mindenki csóró.
Vidékhez képest Budapest kurva jól él.

Igen jól számolsz kb fejenként 350-400 az ami most egy jó nem lecsúszós élethez kell.
Abból úgy ketten már tudtok valami értelmeset összerakni.

DocBulywood 2016.03.12. 22:22:46

@Pöff:

ÖNYP-t nem is fizetek, csak példaként hoztam fel, mert hogy itthon aki nem fidesznyik, nyugdíjra ne is számítson. Én sem számítok rá.

Na ja, ha szülém' nem lenne, felkopna az állam.

Ha teheted, Te is nézz körül, de ne itthon, mert itthon nem az számít te ki vagy, hanem kinek a sógora-komája. Ez utóbbi nélkül normális fizetéssel rendelkező értelmes állást lehetetlen megkapni.

Ketten? Igen. Talán, ha a másiknak van jövedelme.

Engem zavar ez az egymásra utaltság, mert Zorán is mondja: a szerelemnek múlnia kell. És ha kiesik egy jövedelem, könnyen pofira esik az ember. Mint sokan...
:-(

Fehérszakál 2016.03.12. 22:33:04

Ez a rohadt tolvaj fidesz azt a taktikát játsza, hogy bevezet valami újat ami után nem kell fizetni adót, majd amikor már rengeteg cég ráállt akkor elkezdi megadóztatni, szabályozgatja a saját kénye illetve a pénztárcája szerint, de a kis dolgozó aki csak kapná ezt, ezek után már nem fogja mert a cégek elvonják. Hülyék lennének adózni utána. Nálunk is ez volt a kafetériával. Nem kaptunk már 8 éve béremelést, hanem kafetériában kaptunk jó sokat. Volt olyan év amikor 650.000-et. Majd bevezették a megadóztatását a kafetériának, egyből csak 400.000-et kaptunk, most meg már semmit sem kapunk. Persze a nyugdíj alapunkba nem számít bele a kafetéria, így a nyugdíjunk is sokkal kevesebb lesz mintha megkaptuk volna a béremelést.

Persze kell a sok lóvé a stadionokra. Arra nem sajnálja a kis gonosz törpe, de a dolgozókat azt tudja hülyíteni a reformok működnek szlogennel. Persze hogy működnek, az ő zsebük felé működnek. Ezt elfelejtik mindig hozzátenni.

appletard (törölt) · http://appletard.blog.hu 2016.03.12. 23:01:46

@DocBulywood: Az amúgy Zyklon-B. Ha már modoroskodunk, legalább pontosan. Tudtad, hogy egy zsidó vegyész fejlesztette ki? Büszke lenne rád.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2016.03.13. 03:31:37

Innen nem hiszem hogy hazamennék némi cafeteriáért...

apro_marosan_petergabor 2016.03.13. 07:24:08

Nos,
ez a pénz évi 10-15% egy nívós családi nyaralás kijön belőle.
Minden esetre ahogy nő a szakemberek iránti kereslet, a multik idehaza is emelni fogják a fizetéseket. A csok, az olcsóbb saját lakáshoz jutás is emeli is emeli a magyar versenyképességet.
Amellett a pénz nem minden.
Hazai környezet, anyanyelv, barátok, rokonok-szerettek, merénylet és bevándorló-balhé mentes környezet - nyugodtabb élet - ez is számít.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2016.03.13. 07:48:19

@apro_marosan_petergabor: "Hazai környezet, anyanyelv, barátok, rokonok-szerettek, merénylet és bevándorló-balhé mentes környezet - nyugodtabb élet - ez is számít." Annyira, hogy mind a két unokaöcsém, és az anyjuk is külföldön van, A húgom Ausztriában dolgozik a hazai bérének többszörösért (és nem mosogatóként), míg a két unokaöcs pedig Skóciában jár egyetemre. A kérdésre, hogy miképpen képzelik el a jövőjüket, mind a kettő külföldön. Az egyikük Kanadában, a másik még nem tudja, de nem Magyarországon, ebben biztos. Hazai környezet, anyanyelv, barátok, rokonok-szerettek, merénylet és bevándorló-balhé mentes környezet ide vagy oda. És mind a ketten nagyon jó anyagi körülmények mellöl mentek ki Skóciába tanulni.

2016.03.13. 08:51:34

a magyar fizetesek gyakorlatilag nevetsegesek nyugati szemszogbol

mar ott tartunk, hogy egy kinai munkas jobb eletkorulmenyeket tud maganak biztositani, tobbet er a kinai fizetese, tobbet tud a keresetebol fogyasztani, jobban el, mint egy magyar munkavallalo hasonlo munkakorben

ez persze azert is van, mert a kinai arszinvonal a magyar alatt van tartva mestersegesen, de a magyar melos meg minden tekintetben nyugati arakat kenytelen mar fizetni a mindennapokban kiveve a lakbert meg talan a kozlekedest...

szoval Magyarorszagon dolgozni iszonyatos szivas es ezen az se fog segiteni, ha hozzavagnak az emberekhez par tizezer forintnyi adomentes udulesi utalvanyt, elelmiszerutalvanyt

ez gyakorlatilag segely, mivel adomentes, termeszetbeni juttatas
kimondhatjuk tehat, hogy a magyar munkavallalok segelyt kapnak munkaber helyett

vicc az egesz orszag, csak az segithet rajta, ha mindenki elhuz nyugatra es lerohad az orszag, akkor talan eszbe kapnak a lakoi meg a nyuggerek, politikusok, hogy valamit nagyon elcsesztek

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.03.13. 09:14:56

@Nzoltan: Takarodj fideszes oda ahol szeretnek. Nemrég találtam a facebookon egy viktoriánus csoportot, van vagy 7 000 követője. Ott népszerű lennél ezzel a dumával.

Amúgy ez szerintem arról szól, hogy kivéreztessék az mnyp-t és Matolcsy módra azt is meg kelljen menteni. Lőrinc barát szívesen elkezelgeti. Először felveszi, majd elveszíti közpénz jellegét. Gondolom ez a terv, mint mindenhol máshol is.

micsoda? 2016.03.13. 10:02:59

@apro_marosan_petergabor: A könnyem is kicsordult:-)
Csak hozzá tenném. Borzasztóan rövid az élet, és mi magyarok nem akarjuk tudomásul venni. Mindig csak a jövőt építjük, miközben a fejlett nyugaton adnak a jelenre, a vezetők. Ezért természetes, hogy elmegy innen aki tud.

Nyugodtabb élet? Ne nevettess. Kis túlzással napi szinten jönnek ki újabbnál újabb szabályok. A nem dolgozó idős nyugdíjasra is ezer szabály vonatkozik. Eboltás, chip leolvasó, kutya kikötési tilalom, tűzgyújtási tilalom még a kiskert tulajdonosnál is.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2016.03.13. 11:57:36

@apro_marosan_petergabor: Pont a nyugodtabb, kiszámíthatóbb élet miatt ment ki a Húgom is Ausztriába dolgozni, közel az 50-hez. A fiai pedig a skóciai egyetemek elvégzése után pont a nyugodtabb élet miatt nem akarnak hazajönni. Azt a baromságot meg honnan szeded, hogy terrorfenyegetettség, meg migráns válság?
Azért mer az M1 híradó ezt sulykolja 24/7-ben?

Moin Moin 2016.03.13. 13:17:07

@apro_marosan_petergabor: Ami a bevándorlókat és a balhéikat illeti: a német bűnügyi statisztikák szerint a "balhék" (értsd: csoportosan elkövetett erőszakos bűncselekmények)száma a bevándorlók körében semmivel sem nagyobb, mint a "született németek" körében. Sőt, ez utóbbiak kifejezetten vezetnek: amióta a migránsok megérkeztek, a többszörösére ugrott a "született fajnémetek" által éppen a migránsok sérelmére elkövetett "hőstettek" száma... Persze ezt a magyarországi kormánymédia nem terjeszti.

Az orosz titkosszolgálat által pénzelt németországi "politikai erők" (valójában:ötödik hadoszlopok), mint az AfD és a Pegida, persze, kihasználják a német társadalomban is meglévő, jellemzőn az egzisztenciális bizonytalanságban élő (általában alulképzett és nem ritkán szocializációs gondokkal is küzdő) rétegekben meglévő félelmeket és "változásvágyat", azaz a mainstreeam politikai establishment-ellenességet... Mindez az EU és a német társadalom destabilizálásának szándékával történik. Én a helyedben, magyarként annyira nem örülnék ennek: mivel Magyarország ésa magyar gazdaság az eu-s támogatás, valamint a külföldi működőtőke-beruházások nélkül nemhogy nem növekedne, hanem óriási recesszióba zuhanna. (Amit Orbán a minap arról hazudott, hogy az eu-s támogatással csak "a magyaroktól a multik által elvett pénzt adják vissza", a számok tükrében egyszerűen nem igaz: a Magyarországról repatriált nyereség, összevetve a magyarországi működőtőke-befektetésekkel, a bankok elmúlt évekbeli feltőkésítésével és az EU-tól érkező támogatásokkal kifejezetten negatív szaldót mutat az u-s tagállamok felé!)

Sequoyah 2016.03.13. 15:05:55

Kitermelne a piac a beremelest, ha hagyna. DE:
- A kulfoldi befektetoket elriasztjak a nyilt multiutalattal. Persze ha letesznek egy rakas penzt a asztalra akkor johetnek, de ezen a legtobb befekteto atlat.
- A hazai vallakozasokat megolik a rossz, es allandoan valtozo szabalyozasi es adokornyezettel. (kulfoldre koltozve felelmetes, hogy mennyire egyszeru mashol vallakozast inditani es megelni belole, sot ha jo vagy sikerre is vinni)
- A hazai vallalkozasok tamogatasa kimerul abban, hogy parttarsak cegeit telenyomjak allami penzzel.

DocBulywood 2016.03.13. 22:36:21

@appletard:

Úgy látszik, nem ment át az irónia. És örvendek, h figyelsz a hejessírásra.

DocBulywood 2016.03.13. 22:38:37

@apro_marosan_petergabor:

"Minden esetre ahogy nő a szakemberek iránti kereslet, a multik idehaza is emelni fogják a fizetéseket."

Na persze. Az IBM Vácra keres szakembereket, tavaly talán július óta. Még mindig keres. Pedig nem is mondtam be akkora fizetési igényt, mint amit Albionban, vagy Dajcslandban fizetnek a melóért.

A lényeg: még mindig keresnek embereket. Érdekes, lassan 9 hónapja nem találnak? Vagy nem 47eFt-ért akar dolgozni valaki és ez nem tetszik?

apro_marosan_petergabor 2016.03.14. 09:20:40

@micsoda?:
Eboltás - gondolod ez nincs mondjuk No-ban?
Tűzgyújtási tilalom, ha indokolt? Meg ne szakadj már bele...
A franciáknál meg csak franciául szólhat bármi, he meghágd, megbüntetnek - ahány hár annyi szokás.
Ezt a drámát- Európa részben a rendről szól - ha nem tetszik menj Pápua Guineába...

apro_marosan_petergabor 2016.03.14. 09:22:22

@DocBulywood:
Sose parciálisan néz a dolgokat - majd ez változik, ha a kényszer erre hajtja a multikat. Sok multinál sokan elfogadhatóankeresnek - parciálisan nézve:-) - én is.

apro_marosan_petergabor 2016.03.14. 09:23:31

@Moin Moin:
Szemüveged azért ne zavarja a tisztánlátásod, ha kell, nyugodtan vedd le...

apro_marosan_petergabor 2016.03.14. 09:26:11

@The Ghost Wolf:
Ha te ezeket a gondokat nem látod, komoly baj van nálad. A sokat gondolkodó embereket az különbözteti meg a máról holnapra élőktől, hogy előre látnak, s meglátnak dolgokat. Próbálkozz meg vele te is,
legalább néha gondolkodj...

micsoda? 2016.03.14. 09:49:59

@apro_marosan_petergabor: Hát igen, igy is lehet nézni. Sőt, Úgy tudom a svédeknél sokkal szabályozottabb minden. Csak ott ha tele van a hócipőd a sok szabállyal, fogod magad, és elmész más országba kikapcsolódni akár többször is. Nálunk csak az egyik oldal működik -a megszorítás - ez a probléma.

Ami meg a kerti hulladék égetését illeti, nem mindenki lakik kocka házba, és bizony a szállításánál is vannak szabályok. Összekötözve, másfél méter hosszan lehet kirakni a kukás autóhoz.

DocBulywood 2016.03.18. 19:52:29

@apro_marosan_petergabor:

Egy életen át várjak? Kösz nem, lépek innen.

Ez egy beteg ország lett, ha nem vagy csókos, vagy nem nyomnak be, vagy nem vagy f.d.s.es, kötél és pince...
süti beállítások módosítása