HTML

Benderik elmélkedik

Friss topikok

Az első reccsenés

2019.05.31. 19:59 Benderik

 

Már az is figyelemre érdemes, hogy kiemelkedett az éhes kihívók mezőnyéből egy kék lovag a csapatával. Ez a csapat azonban az én meglátásomban inkább az ügyesen bűvészkedő lovag miatt sikeres, ám a csapat maga üres. Leírni semmiképpen nem lehet őket, hisz' vezetőjük óriási túlélő, ezt számtalanszor bizonyítá, és ha neki sikerülne végül a narancsvárat ledönteni, nyilvánvalón akadna elegendő ambiciózus légy, mely az édes bödönre szállván csapatai számát örömmel feltölti.  

Lehetséges -- mondom -- hogy így esik.

Ám nem csupán azért fordítanám inkább figyelmemet a másik -- kisebb -- kiemelkedőre, mert a kék lovag győzelmét nem vágyom.  

Hanem mert az igazi potenciált a lilában látom.  

Abban a lilában, ki a bámész tömegnek is jobb lehet majd egykor, de most csak az esélyek szempontjából nézem, s így látok benne valami fontosat, ami a kékből égetőn hiányzik.  

A csapatban elosztott erő, s a tartalom.

 

***  

A Momentumot egyszer már tartottam nagy esélyesnek -- közvetlenül berobbanásuk után.  

Benéztem, de nem csak az én hibám. Egyszerűen volt egy törés, amikor mintha kicserélték volna az embert, aki odáig megalkotta, letarolta vele a placcot, és olyan ügyesen mondott el nyilvánvaló dolgokat, melyek a múlt itt maradt ködeként ülik ez ország politikai látását, hogy azt mondtam: nahát.  

Kerülte az interjúkban a csapdákat, értelmesen beszélt valódi problémákról.

 

Az egyetlen volt, ki pimasz kihívóként fontos csatában legyőzte a narancs lovagot, így eleve körüllengte az Erő érzete, miközben a Hatalom minden más kihívója gyatra cincogónak tűnt. Még azt a szívességet is megtették neki a többiek, hogy hasznos vaddisznókként folyamatosan túrták ki a narancs lovag szennyesét, így neki ezzel se kellett volna kezét beszennyezni. Egy napi csetepaték fölött álló új lovagnak tűnt, ki akár még lekezelő is hihetőn lehetett volna a narancs lovaggal. Az egyetlen, aki nem nevetséges, ha erőt mutat, de nem foglalkozik a narancs lovaggal, csak saját programját hirdeti, és még figyelnek is rá.

 

***

Aztán gyengéjére érzett egy szemfüles riporter, és nem tudta megválaszolni, mennyibe kerül egy liter tej, s hát innen kezdve hogyan is érthetné egy ilyen a mindennapi emberek mindennapi problémáit, hisz' láthatóan nem közöttünk -- s gondjaink között -- él.  

Szegény bepróbálkozott egy olyannal, hogy ő kefirt eszik, de eltört benne valami, és innen kezdve hibát hibára halmozott.  

A nyóckerben se tudott valami helyi fontos dolgot, meg volt egy elég gyíkra sikeredett hősi rajtaütése is az Origo szerkesztőségén.  

Belső botrányok jöttek, repedések, széthúzás, és nem is igazán tudtak mit kezdeni magukkal.  

Eszükbe jutott egy újabb aláírásgyűjtés, ám annyira semmitmondó ügyért, hogy se nekem nem jut eszembe, se az aktivistákat nem tudták rá összetoborozni,

Bár ezek szubjektív emlékek, de nagyjából stimmelnek szerintem, és lényegük, hogy hiába keresték elkeseredetten kitörési pontjaikat, az érdektelenség falába ütköztek.  

A nép mentségére legyen mondva, az egy ideig várta a következő számot, csak ők nem tudtak már mivel fellépni.  

Olyasféle mélypont volt, mint a híres milliárdosok életében, mikor időnként mindenük odavész.  

És ami után felállnak, megrázzák magukat, és még többet szednek össze,  

 

Csak persze mi utóbb azok történetét látjuk megfilmesítve, akik felálltak, mert sokan lenn maradnak, csak belőlük nem film lesz, hanem hajléktalan.  

A nagy kérdés az volt hát, hogy az első komoly gyomros után van-e erejük szívósan tovább dolgozni.  

Ha igen, van esélyük, ha nem, mennek sorstárs elődjeik után a bontóba.  

 

***  

Nem mondom, hogy fantáziát látnék abban, amit úgy kampányilag csinálnak. A Kutyák egyetlen farka több szavazatot hozna, ha komolyan akarná, és ugye nekik van még egy farkuk is. Csak hát a Kutyák -- vagy ahogy minap a szavazókör előtt egy nénitől hallottam: a kutyafarkúak -- elhatározottan nem akarnak nagyobbra nőni.  

Vannak sokkal jobb komoly kezdeményezéseik, mint a többieknek együttvéve, csak ők a kétfarkú kutyák akarnak maradni, járdafestéssel, szemétkupac-örökbefogadással, és hiába mutatja képességüket a komoly programokra és tiszta pénzügyi elszámolás működtetésére például a Csitt-csatt Rózsa Sándor pályázat, egyszerűen ők ellenzéki kis párt akarnak maradni, azzal az egyediséggel, amik.  

 

Én amúgy még attól se félnék, ha egyszer egy mágikus meteorbecsapódás keltette sugárzásban véletlenül túlnyernék magukat, és kormányra kerülnének, mert bár ígéreteikre nem alapozhatnám még azt se, hogy rá három napra is marad még ez országban sör, ám ígéretére minden pártnak kábé ennyit alapozhatok, viszont én látni vélem bennük a potenciált, hogy az első ijedség után némi jószándékú beáramló segítséggel összedobnának egy működő kormányt. Erős magánvéleményem, hogy tudna az működőképes lenni.  

De akarni nem akarják.  

Ami nem baj, jómagam örülök nekik, csak annyi, hogy emiatt kábé ekkorák is maradnak.  

(Én viszont túl sok kábét használok, erre figyelnem kell, kurva gáz, felírom ide, csak aztán el ne felejtsem majd kitörölni, már csak mert a kurva gáz is kurva gáz, rendes ember nem beszél így, na. Anyukám látná...)

 

***  

De vissza a Momentumra.  

Kampányolásukban nagy fantáziát nem látok, ám úgy tűnik, szívósnak tűnő szorgalommal, szorgalmasnak tűnő szívással, sok kemény munkával dolgoznak az ismertté és elfogadottá váláson.  

Hisz' különben nem lenne a lila lovag csapata a harmadik.

 

***  

S hogy mit látok bennük, amitől esélyesnek érzem idővel a narancs lovag legyőzésére?  

Egyfelől a kék és lila lovag is áttört egy olyan szintet, amire a magának -- mert a választás nem vicc! -- komoly pártot kereső szavazó már azt mondja, hm, igen, ezen el lehet gondolkodni.  

Őrületesen fontos e szint elérése egy induló pártnak, erre legjobb példa a Fidesz ifjúkora, mikor a Fi még a fiatalt jelentette (a de-t meg hagyjuk most), az ő állandó bánatuk volt, hogy jóval több szimpatizánsuk volt, mint szavazójuk. Csak sok volt köztük a "kedvesek, szimpatikusak, ha egyszer felnőnek, még majd szavazok is rájuk" véleményű.

 

***  

De mitől többek a kék lovagnál?  

Utaltam rá már egy nyúlfarknyit. A kék lovag nagy bűvész, de egyedüli játékos (ha oldalbordáját a testrészének vesszük, bár ambiciózusabb annál), és üres is ez az egész. Nincs benne tartalom. Illetve az van, amit hallani akarunk.  

A lila lovag csapata viszont sokfejű sárkány. Elejétől fogva ügyeltek is rá, hogy több arca legyen, többen nyilatkoztak, még ha a totemállat az eredeti is maradt. Ám ez a totemállat maga az alapító, aki így szintén nem egy üres farkasbőr.  

Közösen kidolgozott programjuk van -- amennyire kidolgozott persze, de a lényeg, hogy közös munkán alapul, és a kormánypárténál még így is kidolgozottabb. Mondjuk hogy egyáltalán van, az már. Sajnos itt mifelénk csoda.  

Sok feje nehézség is, harapdálja is magát olykor, de pont ezen a választóvízen mintha túl tudna lépni. Életképesnek tűnik a belső mechanizmusa.  

Fiatal szervezet, életerősnek tűnő. Sok lábon álló.  

Aktivistái fiatalok, sokan vannak, ami egyrész utánpótlás, másrészt egyre több szavazó. Akit otthon meggyőznek a tagok, no meg ők maguk.  

Állítólag Einstein mondta, hogy az új eszmék nem úgy hódítják meg a tudományt, hogy a tudósok megértik, és elfogadják, hanem hogy idővel kihalnak azok, akik mereven ellenzik. A mai világ politikai rögeszméihez szokott szavazót nehéz meggyőzni, hogy jobb-bal, liberális-konzervatív közt van átjárás, és hogy nem is ezek az igazán nagy kérdések, ám az új generáció magától is valamelyest ezzel a felismeréssel nő fel. Hogy konkrét ügyek vannak, nem szimplán leírható oldalak. S persze általános stratégiák is, de ezek meg nem százéves jelzőkbe szorítva.  

 

***  

És hát nem beszéltem még a narancs lovagról.  

Aki azért egymaga többet tarolt még most is, mint a többi mind együtt.  

A narancs lovag sose írható le, mert az igazán nagy játékos az bizony ő. Aki ráadásul még élvezi is a harcot.  

Fortuna imádja -- mint sokszor a bátor okosakat --, és eleddig mindig dobott neki valamit, amit éles szemmel felismerve felvett a földről, s véres kardként körbe tudta hordozni, hogy emberek, veszedelem, utánam, támadás.  

Így akárha azt hittük, kifújt, kész, uncsi, megújulva még nagyobb harcba tudta lelkes népét hívni.  

 

***  

Azonban a narancs lovag magányos harcos.  

Ő maga gondoskodott róla, hogy seregében kizárólag félhülye csatlósok maradjanak. A többit félig szándékosan űzte el, félig ők maguk nem bírták a légkört. Mellékhatás.  

És senki nem lesz fiatalabb, senki nem erősebb lesz az évektől.  

Így a narancs lovag se.  

És ha ő elgyengül egyszer, serege homokként omlik be, mint fáraókincsvadász filmekben a gonosz és serege, amidőn megtört az átok.  

A kérdés így tényleg az, ki lesz külső legyőzője, nem hogy ki lesz belső utóda.  

 

***  

Nem, a narancs lovag nem írható le.  

Sok varázslat rejtezhet még köntöse ujjában, nagyon sok.

Még ha most épp' fáradtnak látszik is, és látszólag ötlettelennek. Eddigiek alapján lesz még ott ötlet.

Kivéve persze, ha Fortuna ráun kegyeltjére. A megfáradtakat ő is elengedi.

És ha az Idő tényleg dolgozik, akkor kényszerűn ellene. Ahogy a kék lovag ellen is. A lilák jelenlegi felállásának meg kedvezőn. Mert az ő struktúrájuk arra épül, hogy az idő. Hogy az nekik dolgozik.

 

Ha szét nem szélednek addig, bár a mostani siker épp' összekovácsoló hatású, az előtte hullámvölgy túlélése meg az ennél is fontosabb túlélőképességre utal. Kialakulatlanok még most is, de túlélve már az első leégést.

 

+++

Reccsent egyet valami a bevehetetlennek tűnő bástyán.

 

Új fejezet a harcban.

 

Tömeg morajlik, lovagok farkasszem, chips kézbe, hátradől. Legalább van már mit nézni.




 

 

 

 

 

lovagok-1.png

 

 

 

 

 

131 komment

Címkék: Momentum reccsenés lila lovag kék lovag narancs lovag

A bejegyzés trackback címe:

https://benderik.blog.hu/api/trackback/id/tr414868996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.01. 06:15:42

A fő meccse apák és fiúk közt lesz, azaz a DK és a Momentum között. Emlékeztet az SZDSZ-Fidesz történetre a 90-es évek elejéről.

nemecsekerno_007 2019.06.01. 22:04:03

Az első reccsenés. Az...

Hanyadik már ez, összeszámoltátok? :)))

invalid user name 2019.06.01. 22:42:34

érdekes gondolatfüzér de valahol a kutyapártnál elakadtam.

miért lenne baj az, ha valaki nem AKARJA a hatalmat? amit a kutyapárt csinál, és amiért leginkább méltóak lennének a kormányzásra, hogy számukra ez nem hatalom, hanem SZOLGÁLAT.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.06.02. 00:31:15

Elég jó poszt. És igaz, a lila nyikhajok, bár irritálóan szarul indították az országos politikai tevékenységüket, jelenleg tulajdonképpen túljutottak az első lépésen, amit annak idején a Fidesz, a nyikhaj Fidesz is megtett.

Nekem egy bajom van velük: az égvilágon semmit sem tudok felidézni tőlük azon kívül, hogy mindössze két NO-val tudtak hozzájárulni a közélethez, a friss, éleslátó, reményteljes szereplő belépője helyett. Fiatalok, meg minden, de mintha sejtelmük sem lenne arról, hogy hogyan is kell egy hivatali rendszert, egy végletesen instabil gazdasági szövetséget, egy szinte mindig mindenért elégedetlen embertömeget irányítani. Még csak a szándékaikat sem látom. Mert az, hogy tegyünk a klímaváltozás ellen, meg demokrácia kell, meg jöjjön el a világbéke, ennyivel a már felnőttet játszó fiatalokat még el lehet esetleg csábítani egy választásra, de lenne jókora ijedelem, ha végül odaadnák nekik a kulcsot, és mondanák, hogy oké, akkor mostantól ti mondjátok meg, hogy mikor merre.

A kék majom legalább nem cifrázta, de főleg a majomné: le kell váltani Orbán Viktort. Ennyi. Ez volt a politikai programjuk, először négy évre az Országgyűlésben, aztán öt évre az Európai Parlamentben. Ez természetesen nem csúnya populizmus, ők olyat nem, csak letisztult mondanivaló, a zen lényeglátásának magasiskolája. Viszont legalább van valami emlékünk róluk, és elég sok olyan ember van, akinek ennyi is elég ahhoz, hogy melléjük tegye az ikszet.

Aki viszont a kutyafarokra szavazott, annak a fejében valami olyan lehet, amit inkább spirituszban kellene tartani. Mert az, hogy fáradsággal elment szavazni, és odaszavazott egy bohóctársulatra, akik maguk sem értik, hogy miért emlékszik még rájuk egyáltalán bárki is, az józan ésszel alig magyarázható. Kicsit ijesztő az a tudat, hogy ha név nélkül is, de ennyi ember adta írásba, hogy ő egy idióta.

Igen, a lilák jelenleg úgy néznek ki, mint aki sikeres. De képzeljük el, hogy a legnagyobbjaik bármelyike elmegy egy ülésre, amelyen a kontinens sanda nézésű miniszterelnökei kötik a kérészéletű szövetségeket és vezetik fel a háborúkat. Életre és halálra. És ott a leglilább lilának először is az lenne a dolga, hogy a többiek észrevegyék a jelenlétét. Majd pedig hogy ásítozás helyett odahallgassanak arra, amikor felszólal. Én most csak a váratlan sikerüktől fellelkesült leendő felnőtteket látok, államfőt egyet sem. Persze, mindent el kell kezdeni valahogy, de tessék mondani, ők már elkezdték? "Bent van már?"

A narancs lovag remek érzékkel egyensúlyoz, de időnként hibázik, és azt a hibát én is megszenvedem. A kíséretének is túl sok szabadrablást engedélyez, a mi rovásunkra. A fegyverhordozóit is kicsit furán válogatja és váltogatja, innen, a távoli nézőtérről figyelve. De kell egy király, különben azonnal széthordják a szomszédok az utolsó fogpiszkálót is. És nem lehet csodálkozni azon, hogy a választékból még mindig elég sokan a narancs lovagot akarják királynak. Nem megmagyarázhatatlan módon kicsit azért is ám, mert úgy viselkedik mint egy király. Kegyet oszt és von meg, de nekünk, alattvalóknak az egészből annyi látszik, hogy van király és még van ország. Amint felnő valaki ehhez, sorompóba állhat, de az azért nem megy pusztán annyival, hogy hűde fiatalosak vagyunk, tegyünk rögtön igazságot.

Ez a váratlan siker azért váratlan, mert semmi sem indokolta. Hát rendben, a lila lovagsereg ujjongjon a sikertől, de most már el kell kezdeniük megmutatni valamit abból, hogy országot vezetni is megtanulhatnak egyszer, sőt, a farkasok, hiénák között meg tud védeni engem, meg a gyerekeimet és unokáimat is.

Kivlov 2019.06.02. 06:59:18

9 év után eljutottatok egy "reccsenésig." :D
Ebben a tempóban 2030ra talán többségetek is lesz. Persze csak akkor ha orbi kinyírja magát, vagy ahogy írod: "elgyengül."

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.06.02. 07:16:52

@invalid user name: ha nem akarna a hatalmat...nem indulna valasztason.
egyszeru logikai lanc.
mivel indul, hazudik. vagyis ...ugyanokyan hazug pocsok mint azok akiket kritizal.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.06.02. 07:36:47

@invalid user name: Igazad van, nagy szolgálat ez a kétfarkúak részéről a narancsos nertársak számára. :-(

Gyorgy007 2019.06.02. 07:51:49

Már csak olyan cikket olvasok ahol lehet kommentelni, a többit meg se nyitom :)

Vissza a cikkre: "Ő maga gondoskodott róla, hogy seregében kizárólag félhülye csatlósok maradjanak."
Folyamatos ellenzéki hiba a fidesz és a szavazóik ostorozása. Semmi gond srácok, de aki engem köpköd az a büdös életben nem fog engem szolgálni (felettem uralkodni).

További probléma, hogy a fidesz minden sikerét külső tényezőnek és szerencsének írjátok le, holott profi csapat van (ami hatalomért) még hajlandó jól is csinálni a dolgokat.

Gyorgy007 2019.06.02. 08:01:26

Több bajom is van a lilákkal:
1. Megpuccsolták az olimpiát.
2. Hányok a gender/homi és egyéb lobbiktól. Egyszerűen nem érdekel más emberek nemiélete és az e szerinti kategorizálása.
3. Tegyük fel a mi kis gendercsücsöri Bandikánk megkapja a hatalmat, nekiugrik mint hülyegyerek az anyjának -borítékolhatóan a falnak rohan- majd követelmények elől szépen elvonul nyugatra StartUP ot alapítani. (Lásd pl partyszemöldök Vona cica, aki felszámolta a lyobbikot.) Nekünk pedig begyűjt újabb 10 év lemaradást...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.06.02. 08:07:59

A reccs akkor lesz amikor a világgazdaság megreccsen. Amikor az EU nem tolja a pénzt és nem lesz mivel hülyíteni a sok analfabétát. Budapesten sokkal jobban informálódhatnak az emberek, sokkal kevesebb a pár ezer forinttal megvehető ember. 41 százaléka lett a fidesznek így csak. Úgy hogy engem 4 esetben hívtak fel hogy menjek szavazni. Szavaztam is, köszi fidesz! :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.06.02. 08:08:52

@Gyorgy007: "2. Hányok a gender/homi és egyéb lobbiktól. Egyszerűen nem érdekel más emberek nemiélete és az e szerinti kategorizálása." - Ha nem érdekel, miért hánysz tőle? Nem érzed az ellentmondást?

röf 2019.06.02. 08:09:46

Jó ez a momentum, de télleg.
Fekegyőr Bandi mint miniszterelnök... érdekes gondolatkisérlet.
Valami elzárt területen ki kellene próbálni, mondjuk az összes ballibbant szavazót meg a csaholó sajtósokat kormányozhatná...
Lehetne Gyurcsányi a belügyminiszter.

enrikokaruszo 2019.06.02. 08:13:23

a kamaszkorban rekedt fiatalokat célozzák, azaz dühödten tiltakoznak
arról alig lehet tudni, mit tennének ha hatalomhoz jutnának
az a kevés, amiben megnyilatkoztak, ijesztő, kösz, nem

felucca02 2019.06.02. 08:22:26

@Gyorgy007: A helyzet az, hogyha Fortuna nem ad egy jó kis menekültválságot 2015-ben, akkor a fidesz ma nincsen hatalmon.

Az ostorozás nem ostorozás, csak ténymegállapítás: a fidesz seregében tényleg azok maradtak, akik már eladták a lelküket (odadobták viktor elé). A kritikusak, az önálló gondolkodásúak, a mérsékeltek már lemorzsolódtak. Viktor azokat tűri el, akik kiműttették a fél agyukat azért, hogy őt szolgálhassák.

Egyébként érdekel, hogy mit kellene az ellenzéknek csinálni a fidesszel ostorozás helyett? Felszopni őket, vagy mi?

felucca02 2019.06.02. 08:27:38

@Gyorgy007:

1. Ki nem szarja le az olimpiát? Nincsen valami értelmesebb országépítő cél? Mellékutak járhatóvá tétele? He?

2. Mi az a "genderlobby"? Hol láttál te ilyet? Mi köze van a Momentumnak a te fejedben létező genderlobbyhoz? Ha nem tévedek, ti jöttök állandóan ezzel a genderrel, senki mást nem érdekel, csak titeket, de titeket betegesen. Mit foglalkozol vele, nincsen kivel dugnod, hogy így beakadt ez?

3. A tíz év lemaradás éppen most gyűlik, morálisan és fizikailag egyaránt. Úgy látszik, az téged bánt, ha valaki meg tud élni másból is a politikán kívül, te kizárólag a megélhetési politikusokért rajongsz.

felucca02 2019.06.02. 08:30:07

@enrikokaruszo: Konkréten mi ijeszt? Ha egyszer állítóéag semit nem lehet tudni? Olvastál akár egy sort is a programjukból?

Nem, ne válaszolj kérlek! Az igazán ijesztő az, amikor a félinformáció nemtudással és előítélettel keveredik, erre nem vagyok kíváncsi!

felucca02 2019.06.02. 08:33:23

@röf: El tudom képzelni, hogy neked nagyon érdekes, hogy valaki nem kardot lóbálva rohan a sereg élén, miközben üvölt, hogy utánam, harcba!
Te kevered az hivatalnokot a hadvezérrel. Tudod, európa normálisabb felén hivatalnokok irányítják az országokat.

nyelv-ész 2019.06.02. 08:46:50

@Gyorgy007: Aki még egyszer elkezd keseregni az elbukott olimpián, annak azt kívánom, töltsön egy hetet fekbőbetegként valamelyik színvonalas egészségügyi intézményünkben, és a gyereke járjon valamelyik falusi iskolába, ahova a tanár viszi a saját pénzén vett krétát, hogy tudjon a táblára írni. Mindezt egy négyszámjegyű mellékúton zötykölődő 30 éves Ikarusszal. A seggünk kivan, de azért az éves GDP egytizedét basszuk már el olimpiára, igaz?

röf 2019.06.02. 08:48:53

@felucca02:
Ne viccelj, aki a momentumra szavazott, az nem a nemlétező programja miatt tette.
Annyira sivár a komplett ellenzék, hogy ilyen talán még soha nem volt. És ez nagy baj.
Igazán ráférne a fideszre egy normális alternatíva, mert vannak nekik is elqrásaik.

felső határ nincs 2019.06.02. 08:59:06

A momentum 2022ben akar be is juthat a parlamentbe, ahol eddig az LMP volt, azt az se csinalt semmit

felső határ nincs 2019.06.02. 09:04:36

@felucca02: "A tíz év lemaradás éppen most gyűlik"

az apad faszat, azt

felső határ nincs 2019.06.02. 09:06:21

@felucca02: ki a faszt erdekel a programjuk?

Szarcsanyi nelkul nem fognak soha kormanyra kerulni, az o programjat meg ismerjuk: adocsokkentesrol hazudozas a kampanyabn, valasztas utan adoemeles es a tuntetok agyonveretese

felső határ nincs 2019.06.02. 09:07:54

@felucca02: "Tudod, európa normálisabb felén hivatalnokok irányítják az országokat."

Ezert vannak tele az ottani parkok migransszarral, nem az itteniek.

Gazz 2019.06.02. 09:13:04

@MAXVAL bircaman közíró: A politikában a kitartás előbb-utóbb meghozza az eredményét. Ebben Gyurcsány vezet.
Viszont ott van ellenpéldának a Munkáspárt, Thürmernek még a kitartás sem hozta meg a szerencséjét.

enrikokaruszo 2019.06.02. 09:16:01

@felucca02: hát. baszod, az az ijesztő, ha valaki szemmel láthatóan akarja a hatalmat. de nem árulja el, mit akar kezdeni vele, mert
1. fogalma sincsen, (és ez kurvára veszélyes)
2. olyan céljai vannak, amit nem támogatnának a választók, (és ez kurvára veszélyes)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2019.06.02. 09:35:32

@Androsz: A narancslovagot nem most kell leváltani, most ugyebár éppen nem is lehet. Viszont kordában kell tartani, mert láthatóan a narancslovag elkurvult. Nincs semmi önkontroll, és így a 2/3-os túlhatalom nem való nekik. Ki kell, hogy emelkedjen a levitézlettek után egy új ellenzéki erő. A baj ott kezdődik, hogy a narancslovag arra (is) használja a túlhatalmát, hogy ezt megakadályozza, ergo ezzel már a demokráciát is sérti. Ahogy egy józanabb Viktor anno megmondta, nem helyes, ha valaki azt mondja, hogy ő az egyetlen megoldás (Viktor anno erősebben fogalmazott). Szóval az ország elemi érdeke, hogy valahogy hatalomhoz és megjelenési lehetőséghez jusson a fideszen kívül más is, ebből a narancs- csapdából ki kell törni. Aztán majd meglátjuk.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2019.06.02. 09:39:48

@enrikokaruszo: Ejj, ez pont a fideszre illik rá, akik 2010 óta minden választást program és érdemi vita nélkül nyernek, mert van egy tömbben szűk 3 millió szavazójuk. Bár tény, hogy azzal nehezebb lenne választás nyerni, hogy

" államosítjuk a magyánnyugdíj megtakarításaitokat, mert el akarjuk költeni".
" távolodunk az EU-tól, dörgölőzünk az oroszokhoz"
" hülyére veszünk, közpénzből non-stop kampányolunk, gyűlöletet keltünk, és rettegésben tartjuk a fél országot
" a haverokból, rokonokból közpénzből strómanként sokszoros milliárdost csinálunk, felárazott közbeszerzések segítségével".

Elég gáz valóban.

felső határ nincs 2019.06.02. 09:44:34

@Szűtté mamá? Szűjjé!: "ez pont a fideszre illik rá, akik 2010 óta minden választást program és érdemi vita nélkül nyernek"

Ezek szerint a sikerrecept egyszeru, csak le kell masolni a nemletezo programot. Megis a Fidesz Europa legsikereseb partja.

Ha ha ha

jojoka 2019.06.02. 09:55:09

A kék kiüresedéséről pár szóban. Ha valakit érdekel a politika, márpedig , úgy tünik , hogy a blog íróját érdekli akkor erőfeszítéseket kell tenni, hogy megismerje a választások résztvevőit. Hát ebbn az esetben ezt a feladatot elmulasztotta. A surranó pályán bejutó Ara-Kovács Attiláról mit tudna mondani? Tudja ki Vadai Ágnes és mit képvisel? Tudja mekkora Czeglédi Csaba facebookos követő tábora? Tudja az az ügyvéd aki MSZP tagként a DK EP listáján kapott helyet? Tudja miket írnak a facebookon MAGUKTÓL és vélhetően nem párt utasításra? Akkor nem mondaná, hogy a DK egy one man show. Mert nem az. A budapesti "kurvaokosak vagyunk mi" értelmiség sorban fanyalog Gyurcsányék választási szereplésén és mindenképpen szeretné őket a szőnyeg alás söpörni. Szeretnék úgy beállítani pl. Hont András, hogy a Gyurcsány színrelépése a lehető legjobb Orbánnak. Hát erről megkérdezném a viktort (ha bármilyen kérdésre hajlandó lenne öszintén válaszolni) . De én nem gondolom ezt.
Én nem fogok bocsánatot kérni azért mert rájuk szavaztam az biztos. Az LMP-ről régen lehet tudni , hogy orbánék belső , igen jól fizetett udvari ellenzéke akinek az volt egyetlen feladata , hogy senkivel a világon ne lépjen együttműködésre azért, hogy fantom kis pártként elvegyen egy választási összefogástól stabilan 5-7% szavazót. Hát ezt most nem tudták hozni. A Jobbikot sosem szerettem hát mostmár mások is így vannak ezzel. Mert az új jobbikról egyáltalán nem lehet tudni, hogy mit is akar tulajdonképpen. Az MSZP-PM listán csak azért gondolkodtam, mert Jávor Benedek rajta volt. De a közvélemény kutatások alapján Benedek biztos befutónak tünt ezért azt támogattam aki mögött biztosan nincs Fidesz pénz. Dobrev Klárát. A momentum debreceni gyűlésnél egyszer voltam , de ezek is mindenkinél mindent jobban tudtak. Az emberek véleménye csak addig érdekelte őket amig az az övékkel megegyezett. A cikk írójának abban igaza van, hogy a momentum kormányzása elég nagy bajt csinálna a jelenlegi állapotban.

selek 2019.06.02. 10:02:31

@invalid user name: Kikényszerítenéd, hogy minden szavazó mobilján ott legyen gondolatod egy SMS-ben, akár ingyenes telco CSR keretében ? Ámen.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2019.06.02. 10:07:03

@felső határ nincs: A hozzászólásod meg is mutatta, hogy mi a baj a fideszes fejekben. Te a pártra célként tekintesz, pedig a párt egy eszköz. A fidesz jelenlegi formájában nyilvánvalóan nem jó eszköz (hülyének nézik a választóikat- jobban, mint pl Gyurcsány anno, bomlasztanak- rettegtetnek, lopnak mint az állat- többet mint bárki eddig) amellett, hogy persze vannak jó intézkedéseik is. Még az is lehet, hogy éppen nincs jobb a palettán, de az ország érdeke, hogy legyen, különben ez egy csapda.

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.06.02. 10:09:09

A fidesz egy félemetes high tech párt. Bár a vezér elvtársuk se internetezni, se SMS-t küldeni nem tud, de a háttérben kiváló szekértök dolgoznak akik a választás lezárása után és az elsö részeredmény kihirdetésig eltelö 5 órában ki tudják hozni a szavazatokból a kétharmadot meg azt hogy az legyen a második aki legnagyobb hasznot hozza a fidesznek. A harmadik meg az legyen szintén dögerös eredménnyel, amelyik leginkább nem akar szövetkezni a ballib blokkal.

selek 2019.06.02. 10:10:21

@Szűtté mamá? Szűjjé!: Kikényszerítenéd, hogy minden szavazó mobilján ott legyen gondolatod egy SMS-ben, akár ingyenes telco CSR keretében ? Ámen

2019.06.02. 10:12:45

Amikor olyasiken viccelődnek a fidesznyikok, hogy "ez márr hányadik első reccsenés", eléfelejtik, hogy UGYANAZ történik, ami a fidesz egyik trükkje (álmodjatok és megvalósul), csak nekik szabad.

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.06.02. 10:15:48

@felucca02: " A tíz év lemaradás éppen most gyűlik"

Nem. Hanem 2010 óta. Ekkortól zuhant le pár év alatt Orbanisztán a középmezönyböl az EU utolsó országainak a csoportjába. Ma már csak 4 ország fejletlenebb Magyarországnál az EU-ban a 28 közül, de amikor az EU források leapadnak és pár év múlva a ma még melózó 1 millió nyugger is szögre akasztja a melót, akkor ebben az országban a Ceuacescu rendszer állapotai fognak uralkodni.

A jó hír az, hogy az a rendszer se tartott örökké, mert egy napon a vezért addig felszopó nép kezébe vette a megoldást.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.06.02. 10:16:16

@felső határ nincs: "Ezek szerint a sikerrecept egyszeru, csak le kell masolni a nemletezo programot. Megis a Fidesz Europa legsikereseb partja." - Ez nem igaz. Fehéroroszországban sokkal jobb választási eredményeket szoktak produkálni.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2019.06.02. 10:16:31

Legfeljebb az értelem reccsent meg, immár súlyosan, a túltérfélen. Hiába mantrázzák, vuduzzák a tényt, ugyanazon a kis, csenevész ellenzéki tortaszeleten veszekednek egymással évek óta. Most éppen a dk hasított magának egy nagyobb falatot, a neojobbik és az lmp hoppon maradt, az mszpnek csak morzsa jutott és odakönyökölte magát az asztalhoz a lila társaság.

Világít a torony 2019.06.02. 10:36:46

Előljáróban, ez már legalább a 20-ik első reccsenés volt. Hátuljáróban pedig, a fideszi áfiumra jelenleg nincs Magyarországon antidotum.

felucca02 2019.06.02. 10:42:41

@felső határ nincs: Ugyebár nem az a cél, hogy a párt sikeres legyen, hanem az, hogy az ország. De ez benned összekeveredik állandóan.

És igen, a sikerességhez az is hozzátartozik, hogy a szavazópolgárok azon nagyobbik fele, akik nem a fideszre szavaztak, ők se érezzék úgy, hogy ellenségként kezelik őket.

Ez egy kurvaegyszerű dolog lenne, de a fidesz ezt mégsem képes megvalósítani, ezért kételkedem abban, hogy egyáltalán sikeres-e.

felucca02 2019.06.02. 10:46:06

@felső határ nincs: Nem, ha több lenne a migránsszar a parkjaikban, akkor az azért lenne, mert olyan sikeres társadalmi és gazdasági modellt működtetnek, ami által kurva vonzó országnak tűnnek. De nem több, mivel ők még a parktakarítást is jobban végzik, pedig az nem valami nagy etvasz.

Nálunk azért nem migránsszarral vannak tele a parkok, mert nem tudunk sikeres modellt felmutatni, ezért nem vagyunk vonzó hely.

felucca02 2019.06.02. 10:48:21

@röf: Az emlékezetem alapján a Momentumnak van programja, a DK-nak is van, a fidesznek nincsen.

Azaz valami van, valami megvédjük, vagy miakurvaisten…

Te tudod, hogy mit védenek meg és kitől? Ilyenkor nem markolod erősebben a pénztárcádat?

Cycmen 2019.06.02. 10:50:42

@Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember: " a fidesz egyik trükkje (álmodjatok és megvalósul), csak nekik szabad."

Dolgozz te fasz és AKKOR valósul meg! :D Még hogy gndolkodó! Pfff!

Cycmen 2019.06.02. 10:57:18

@Szűtté mamá? Szűjjé!: ": A hozzászólásod meg is mutatta, hogy mi a baj a fideszes fejekben. "

Szép ez az önzetlenség, hogy a nagy erőkkel döglődő ellenzék egyik három, öt, vagy tíz százalékos pártjának a szavazója a mi fejünkért aggódik! :D

felucca02 2019.06.02. 11:01:48

@Cycmen: Lehet százszázalékos is a támogatottság, attól még simán lehet baj a fejetekben.

A kurva nagy arcotok pedig arról beszél, hogy ízlésről fogalmatok sincsen.

felső határ nincs 2019.06.02. 11:04:56

@Szűtté mamá? Szűjjé!: Ja, es sose ment ilyen jol a nepnek.

Egyeb kerdes?

felső határ nincs 2019.06.02. 11:06:49

@felucca02: Ja, es sose ment ilyen jol a nepnek.

Egyeb kerdes?

felső határ nincs 2019.06.02. 11:08:30

@felucca02: "Nálunk azért nem migránsszarral vannak tele a parkok, mert nem tudunk sikeres modellt felmutatni"

Nalunk van a legnagyobb GDP novekedes az EUban.

De ti libbantak valoban nem tudtok sikeres modellt felmutatni se itthon, se kulfoldon.

Cycmen 2019.06.02. 11:12:50

@felucca02: "Lehet százszázalékos is a támogatottság, attól még simán lehet baj a fejetekben."

Persze mindenki szembe megy az autópályán, valamint a folyamatos csúfos pofáraesés ellenére még véletlenül sem ti vagytok a hülyék! :D
Nm gond ez sőt folytassátok, csak nem kérünk a tanácsaitokból! :P

felucca02 2019.06.02. 11:17:01

@Cycmen: Csak így tovább, ilyen nagy, vagy még nagyobb arccal, biztos lesz a siker!:)

Valamint együnk szart, százmilliárd légy nem tévedhet!

felucca02 2019.06.02. 11:17:58

@felső határ nincs: Mondjuk az összes állítólag migránsszaros ország a liberális modell mentén fejlődik, de ez ne zavarjon!

felucca02 2019.06.02. 11:20:33

@felső határ nincs: Hogy a népnek hogyan megy, ez független az ideológiától. Ha most egy elviselhető kormány lenne hatalmon, a népnek ugyanígy menne. Vagy jobban. Nem tudom, miből gondolod, hogy a közbeszerzéseket túl kell árazni, a független sajtót be kell gyűrni ahhoz, hogy a népnek jól menjen?

felső határ nincs 2019.06.02. 11:25:26

@felucca02: "Ha most egy elviselhető kormány lenne hatalmon, a népnek ugyanígy menne. Vagy jobban. "

Meselj, kire szavaztal a 7vegen ennek erdekeben?

felső határ nincs 2019.06.02. 11:26:26

@felucca02: Epp ez az hogy nem fejlodik. A migransszar az nem fejlodes, meg hat ciki hogy Zorban nepe novekszik az EU-ban a legjobban.

felucca02 2019.06.02. 11:36:49

@felső határ nincs: Nem tudok róla, hogy orbánnak népe lenne. Lehet, hogy vannak alattvalói, te például ilyennek nézel ki.
Mesélj, mikor érjük utól legalább Ausztriát?:)

Belzebubo 2019.06.02. 11:38:15

@felső határ nincs: ja, melyik népnek? A borsodi, szabolcsi, hajdúsági (debrecent kivéve) békési, csongrádi, baranyai, somogyi népnek? A vasi meg a zalai nem ér mert ôk már Ausztriába mentek. Ja Nógrádot kihagytam. Mondd, mikor jártál utoljára pl. K-Mo-n? Már ha egyáltalán...

felső határ nincs 2019.06.02. 11:39:07

@felucca02: Az attol fugg, annal hamarabb, minnel tovabb lesz Fidex kormany.

De a magadfajta akkor is csoro lesz, nekem meg most is tobb a penzem, mint az atlag osztraknak.

felső határ nincs 2019.06.02. 11:41:49

@Belzebubo: Mindenhol szarranyerte magat a Fidex mint az koztudott. Meg Butapesten is, ti idiota balfekek.

kvadrillio 2019.06.02. 11:43:36

:o)))))))))))))))))))))))))))))))))))

A KIS SZDSZ-ESEK ???!!! :o))))))))))))))))))))
Felvették a Momentumot a Liberálisok és Demokraták Szövetsége Európáért (ALDE) pártszövetségbe, aminek a közelgő európai parlamenti választások szempontjából van különös jelentősége. A döntést pénteken délelőtt, a szövetség madridi kongresszusán hozták meg, és az ALDE Facebook-oldalán jelentették be elsőként.

felső határ nincs 2019.06.02. 11:44:01

Ciki tesok hogy az UNORTODOX gazdasagpolitikank hozza az EU legnagyobb novekedeset, mi?

Amit patas Zorban meg Eltolcsy talalt ki? Kemeny ismet szajba szartatok magatokat, lipsik.

felucca02 2019.06.02. 11:48:14

@felső határ nincs: Jaja, Szakácsiban különösen. Remélem, láttad a vidijót a gondos mérlegelés alapján ikszelő népről!:)

És erre veritek magatokat...én helyetekben sírnék, de legalábbis vörös füllel kussolnék.

felucca02 2019.06.02. 11:49:45

@felső határ nincs: Neked biztosan több, ez látszik. Itt figyeljük irigyen, ahogyan a sikeres, innovatív, művelt magánvállakozó osztja az észt:)

Hát hol van ehhez képest egy szarházi osztrák!

felső határ nincs 2019.06.02. 11:50:44

@felucca02: Ja lattam hogy kiszoptatok Butapesten is.

De nem valaszoltal: "Ha most egy elviselhető kormány lenne hatalmon, a népnek ugyanígy menne. Vagy jobban. "

Meselj, kire szavaztal a 7vegen ennek erdekeben?

felucca02 2019.06.02. 11:51:31

@felső határ nincs: Tudsz említeni egy unortoidox gazdaságpolitikai intézkedést, amely különösen sikeresnek bizonyult és hozzájárul fényes jelenünkhöz?

felucca02 2019.06.02. 11:52:03

@felső határ nincs: Kire szavaztam volna, a Momentumra, természetesen!

felső határ nincs 2019.06.02. 11:53:48

@felucca02: Az EUban Magyarorszagon a legmagasabb a GDP novekedese.

Ez nem libbant szomagia, hanem eredmeny.

felső határ nincs 2019.06.02. 11:55:28

@felucca02: Es ok kivel kivannak levaltani Zorbant? Csak nem a mindent ElQro Szarcsanyival? Vagy egyedul alakitanak kormanyt a 3%-kal?

vo.: "Ha most egy elviselhető kormány lenne hatalmon, a népnek ugyanígy menne. Vagy jobban. "

felucca02 2019.06.02. 11:57:51

@felső határ nincs: Jójó, tesó, értelek nagyon, de a kérdésemre nem válaszoltál!:)

felucca02 2019.06.02. 11:58:22

@felső határ nincs: Miért kellene leváltaniuk orbánt?

???

felső határ nincs 2019.06.02. 11:59:50

@felucca02: MErt a kutyat nem erdekli a szomagia, csak a GDP novejkedese es a berek novekedese szamit.

Ezert nem birtok a Fidexszel.

felső határ nincs 2019.06.02. 12:00:50

@felucca02: Hat mert szerinted ha elviselheto kormany lenne, meg jobban menne itt minden.

De ki lenne az elviselheto kormany, a Momentum szoloban?

felucca02 2019.06.02. 12:03:29

@felső határ nincs: Még mindig egyetértek veled, ó, sikeres, innovatív vállalkozó, de hogy tanuljunk mi lippsik is, megneveznél néhány szimbolikusan unortodox lépést, melynek te is, mi is köszönhetjük mostani fényes életünket?

felucca02 2019.06.02. 12:04:53

@felső határ nincs: Nem, nem, feltétlenül nagykoalíciót képzelek el, ahol a különböző oldalak sakkbantartják egymást.

felső határ nincs 2019.06.02. 12:05:55

@felucca02: Az UNORTODOX gazdasagpolitikanak, amit Zorban es Eltolcsy, meg Varga megcsinalt.

felső határ nincs 2019.06.02. 12:07:19

@felucca02: Nagykoaliciot kivel?

Zorban a 3%-os momentummal? Vagy Szarcsanyiak a 3%-os momentummal? Ne csigazz.

felucca02 2019.06.02. 12:10:38

@felső határ nincs: Igen, de, hogy mik ennek az elemei, amik odáig hatottak, hogy ma egész Európa már nem Észtországot irigyeli, hanem minket?

felucca02 2019.06.02. 12:13:43

@felső határ nincs: Egy orbán nélküli fidesz mondjuk 30%-al, egy momo 20%-al, egy DK mondjuk 20%-al, és így tovább, majd alakul.

morph on deer 2019.06.02. 12:14:40

@felucca02:
“...a fidesz ezt mégsem képes megvalósítani, ezért kételkedem abban, hogy egyáltalán sikeres-e.”

Nem ez a céljuk.
Pontosabban: nem ez orbán célja.
Sosem volt. A cél csak és kizárólag orbán személyes hatalmi ambicióinak megvalósítása, semmi több.
Az ország meg a nép csupán csak eszöz ennek megvalósításához. A lényeg az, hogy orbán és a “kiválasztottak” totális vagyoni és gazdasági hatalomhoz jussanak, és uralkodhassanak az országban.
Ami a népnek jut, az csak a maradék, csak annyi, amennyi a működéshez okvetlenül kell, de semmi több!
Nézz körül...

A legszomorúbb, hogy van pár millió csekély értelmű állampolgár, akik nem néznek, nem látnak, akiknek teljesen kielégíti a társadalmi igényét, ha renszeresen manipulálják lényegében üres lózungokkal, és ijesztgetésekkel, miközben teljesen normálisnak és elfgadhatónak tartják az állandó gyűlölködést...

Erről szól a fidesz és orbán programja, és semmi többről. Közben viktorunk és aNER prominensei számolatlanul szórják az ország-, tehát mindannyiunk pénzét a saját kedvteléseikre, családjuk, barátaik, rokonaik vagyonának gyarapítására, - ezért hívják magukat “családbarát” kormánynak, - és gondolkodás nélkül gázolnak át bármin és bárkin ennek érdekében.

Senki ne tévedjen, az Akadémia bedarálása sem a tudomány és a haladás érdekében történik, de mégcsak nem is a gazdasági hasznosság miatt, egy frászt!
Az akadémi ugyanis számos értékes ingatlannal rendelkezik az országban, nem kevés közülük klasszikus kastély vagy egyéb korábbi főúri birtok formájában, - tökéletes helyszín további kissebb-nagyobb luxusszállók, wellnesközpontok, és/vagy hasonlók kialakítására, elsősorban a “saját” lábunkon álló család és üzleti kapcsolatai számára...

Mit gondolsz, a Hajógyári sziget miért került ki a világörökségi programból nagy hirtelen?
Miért lesz majd Hadrianus palotájának romjai fölött “evezős akadémia”?
(AKADÉMIA, azég szerelmére!!!)

El tudsz képzelni egy exkluzívabb helyet egy új luxus szálloda-, wellnesz-, fitnessz- és sportközpont létesítésére? Mondjuk “római” fürdőkkel, hogy a történészek is kussoljanak?

Én már tudnék is ajánlani pár “tehetséges” kivitelezőt és üzemeltetőt, ha éppen keresnének...

Ez a nép a büdös életben nem fog felébredni magától, és lerázni magáról ezeket a vérszívó férgeket, ahogy látom.
Itt az a mentalitás, hogy “amíg én is kapok három morzsát, addig hadd vigyék a többit, mert hátha annyit sem kapnék, ha szólnék érte..”
Az már fel sem merül, hogy amit visznek, az is az övé - volt, míg el nem vesztette közpénz jellegét..!

Ahogy a magyarok milliói “gerinces” jellegüket.
“Hajrá Magyarország...”
Az bizony!

felső határ nincs 2019.06.02. 12:14:48

@felucca02: Ennek sok eleme van, de a lenyeg a tisztesseg, es a kemeny munka, meg az eredeti gondolkodas.

Mondjuk a burgereket qrvara nemerdekli, mitol no a fizetesuk. Annyi erdekli oket, hogy nojon. Zorban egy legenda, 2010 ota 2x annyit nott az eletszinvonal, mint 1990tol 2010ig, es meg csak IMF se kellett hozza.

felső határ nincs 2019.06.02. 12:18:48

@morph on deer: "Az akadémi ugyanis számos értékes ingatlannal rendelkezik az országban, nem kevés közülük klasszikus kastély vagy egyéb korábbi főúri birtok formájában, - tökéletes helyszín további kissebb-nagyobb luxusszállók, wellnesközpontok, és/vagy hasonlók kialakítására, elsősorban a “saját” lábunkon álló család és üzleti kapcsolatai számára..."

Az Akademianak semmilyen tulajdona nincs, az egesz most is az allame, mielott nagyon belegaablyodol a libbant sajto hazugsagaiba.

röf 2019.06.02. 12:21:58

@felucca02:
1.A fidesz programja egy bővített mondat: azt csináljuk, amit eddig. Aztán akinek tetszik tetszik, akinek nem, nem. Le lehet olvasni az eredményjelzőről....
2.Az összes ellenzéki párt olyan röhejes lózungokkal operál, hogy európai USA, egyenlő béreket, le a korrupcióval (és az atomenergiával), stb. Én is mondhatom, hogy dupla bért mindenkinek. Oké. De hogyan, vaze? Na azt még nem tudjuk.

felucca02 2019.06.02. 12:22:29

@morph on deer: Köszönöm, ez számomra is teljesen világos, de most itt az a nagy büdös helyzet, hogy nem veled beszélgettem, aki átlátod ezeket a dolgokat, hanem egy láthatóan értelmi fogyatékossal, ezért kénytelen voltan az ő szintjére leereszkedni, és szó-ta-gol-va mon-da-ni a dolgokat:)

Akadémiával kaccsolatbn még egy kis kieg: a következő támogatási időszakban az EU a kutatásra fog rámenni, ezért kell gyorsan államosítani a cuccot. Persze, kellemes dolog a sok ingatlan, de csak járulékos haszon a várható nagy pénzeső árnyékában.

felucca02 2019.06.02. 12:23:47

@felső határ nincs: Jójó, de a zeredeti gondolkodás morzsáira, ha tudnál utalni, hálás lennék! Mondjuk Matolcsynál.

Cycmen 2019.06.02. 12:28:41

@felucca02:
"Valamint együnk szart, százmilliárd légy nem tévedhet!"

Butusom, pont azt próbálom magyarázni, hogy ne egyétek! :D
Az ugye megvan hogy a szavazás nem egyenlő a legyek szar iránti szenvedélyével és ha ezt a libsi panelt használod a vereségetek magyarázatára, azzal csak azt bizonyítod hogy egy buta tahó vagy.

felucca02 2019.06.02. 12:34:42

@Cycmen: Dehogyisnem, pontosan egyenlő. Aprót pontosítanék, nekem nem volt vereségem, nem lévén párt, sem politikus.
Ha ez jobb kedvre derít, buta tahó vagyok, de csak akkor, ha cserébe te pedig egy szarházi hazaáruló:)

Na, csók, megyek bicajozni!

Cycmen 2019.06.02. 12:46:30

@felucca02:
Na, csók, megyek bicajozni!.............

Most ezzel megleptél. Szerinted ez engem érdekel? Bár nem volt ez a sorod sem irrelevánsabb az eddigieknél és tulajdonképpen ostobább sem!
Na mindegy menj, csak ne tekerj fejjel a falnak, mint ahogy azt virtuálisan szoktad! :D

Szűtté mamá? Szűjjé! 2019.06.02. 12:46:38

@Cycmen: Ezt kiadták nektek, hogy ezt kell pofázni? Más sem jön szembe ma, csak az, hogy "az ellenzékiek miattunk aggódnak". Mindenhol ezt kommentelitek... vagy te kommenteled mindenhol más- más nickekkel?

Amúgy nyugodt lehetsz, nem aggódom sem érted, sem a nemzeti tolvajbandáért. Nagyobb kárt okoztatok, mint bármilyen formáció a második világháború óta, és ez nem kis dolog.

felső határ nincs 2019.06.02. 12:49:48

@felucca02: Matolcsy aztat gondolta, hogy olcsobb a piacrol finanszirozni magunkat, mint segelybol.

Aztat is gondolta, hogy olcsobb lesz a hitel, ha a bankok magyar kezbe kerulnek.

Aztat is gondolta, hogy az euro bevezetes jelenleg nem jar elonyokkel, vagy keveseb elonnyel jar, mint hatrannyal.

Aztat is gondolta, hogy jobb, ha az allamot minnel nagyobb aranyban a lakossag v. devizabelfoldiek finanszirozzak.

De ettol meg eltolcsyzhatta volna, hiszen egy csomo minden jol hangzik, de nem mukodik. Matolcsy meg jol hangzik es mukodik, egy legenda.

felső határ nincs 2019.06.02. 12:50:46

Amugy bocs a kesesert, le kellett mennem a migrancsok boltjaba, mert itt csak az van (meghogy nem vagyunk migrancsvonzok).

Cycmen 2019.06.02. 13:05:27

@felső határ nincs: Amugy bocs a kesesert, le kellett mennem a migrancsok boltjaba, mert itt csak az van (meghogy nem vagyunk migrancsvonzok)...............

Afgán vegyesbolt mi? Elfogyott otthon az RPG?

radnaughty 2019.06.02. 13:10:15

Kék lovag elvágtathatna már a picsába egyszer s mindenkorra! Nem igaz, hogy nem képes felfogni, hogy az összes létező szempontból kártékony a jelenléte. Egy politikai hulla!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.06.02. 13:10:36

@nyelv-ész: "A seggünk kivan, de azért az éves GDP egytizedét basszuk már el olimpiára, igaz?"

Nem biztos, hogy az olimpia a legjobb módja volna, de az halálbiztos, hogy a meglévő pénzünket feléljük a színvonal javítására, akkor nem lesz semmi olyan eszközünk, amellyel újabb pénzt tudnánk kitermelni. A bevételből a termelőeszközök megújítása már a marxista kapitalista modellben is a folyamat alapvető lépése. Nem tudom, hogy az olimpia után megmaradó létesítmények és az olimpiából származó esetleges későbbi idegenforgalmi többlet megérte volna-e a befektetést. De a NO-pártiaktól, azt hiszem, nem nagyon olvashattunk korrekt pénzügyi elemzéseket, inkább csak annyit, hogy nem éri meg, kész.

@röf: "Igazán ráférne a fideszre egy normális alternatíva, mert vannak nekik is elqrásaik."

Egyetértek. NINCS ellenzék, jó pár éve. Sőt, mintha még kerülték is volna, hogy ellenzékként tegyék próbára magukat. Azt pedig még jobban kerülték, hogy a magyar parlamenti választáson esetleg nyerjenek. Mert akkor lettek volna nagy szarban, hiszen még egy kormányzási programot sem voltak képesek előállítani. Már az ellenzéki sajtó is kezdte kérdezgetni, hogy akkor az ellenzék most mit is akarhat, mikor fognak már végre többet mondani annál, mint hogy Orbánt le kell váltani.

Jó lenne egy ellenzék. Jót tenne. De semmi jelét nem látom. A Momentum, ha akar, mutathat tényleges ellenzéki tevékenységet. Ökörség azt hinni, hogy azért, mert a Fidesz kétharmados többségben van, fölösleges ellenzéki munkát végezni. Akkor adják vissza a fizetésüket, és menjenek kapálni.

Ha van ellenzéki javaslat, hozzáértő és komolyan vehető javaslat, akkor a közvélemény ráveheti a Fidesz frakcióját arra, hogy azt vegyék fontolóra, mozduljanak el afelé. Mert ha a közvélemény érzékelni kezdi, hogy a kormánypárt(ok) nem próbálnak odafigyelni az értelmes javaslatokra, akkor gyorsan zuhanni kezdhet a népszerűségük. Nem jól jön a nyári szünet, mert nem lesznek ülések, ahol a komoly javaslatokat elő lehet terjeszteni, degy komoly parlamenti párttól elvárom, hogy tegyen meg mindent.

ÉS FŐLEG: az ellenzék ne ellenség legyen. Hanem legyen képes egyetérteni is a kormánypárti tervek egy-egy részletével. Különben még azt hiszem, hogy el sem gondolkodnak azon, amin gondolkozniuk a munkaköri kötelességük. A DK majmai reménytelenek, de ha a Momentum egy úngynevezett reményteljes új erő, akkor lássuk az észt rajtuk.

@Szűtté mamá? Szűjjé!: "Nincs semmi önkontroll, és így a 2/3-os túlhatalom nem való nekik."

Egyetértek. Tavaly azt reméltem, hogy győznek, nagy, de nem kétharmados többséggel. Így túl sokat engedhetnek meg maguknak, az előző ciklusban ez már láthatóvá vált.

@triumphator: "ugyanazon a kis, csenevész ellenzéki tortaszeleten veszekednek egymással évek óta."

Bizonyítva, hogy eszük ágában sincs az ellenzékséggel foglalkozni, nekik csak egy kis hatalom megszerzése a céljuk. A hatalomért bármit. "Karácsony Gergely arról beszélt, hogy le kell dönteni Orbán bálványát, ehhez pedig akár az ördöggel is össze kell fogni" (hvg.hu) Egy kis nácizmus, egy kis rasszizmus stb. a végveszély a világnak, de azért ha fintorogva is, de összefogni érdemes velük, igaz, Gergő? Szar alak ez, és a többiek között is van egypár.

felső határ nincs 2019.06.02. 13:14:13

@Cycmen: itt az utcaban csak kinaivietnami bolt van, meg az ettermek felet is ok viszik.

Nincs bajom ezzel, en azt vallom hogy a kinaivietnami szorgalmas, majdnem olyan ember, mint a magyarok. Csak jobb muzsik-alapanyag.

nyelv-ész 2019.06.02. 13:21:18

@Androsz: Ne fárassz, az elmúlt 20-30 év olimpiáinak gazdasági terheiről számtalan elemzés jelent meg, magyarul is. Gugli segít. Továbbá az olimpiai létesítmények utóhasznosításának egyik alapfeltétele volna, hogy az olimpia után is legyen annyi sportesemény, ami miatt megéri az egész befektetés.Ez sehol sem jött össze. Arról nem is beszélve, hogy a karbantartás, állagmegóvás valahogy nem a hazai kultúra része, tehát a rohammunkában épített vasbeton kolosszusokat 10-20 év múlva lehet majd bontani, hogy ne dőljenek le maguktól.

felső határ nincs 2019.06.02. 13:25:04

@nyelv-ész: lesz olimpia, nyugi

mar 80%-ban minden letesitmeny megvan hozza

szepipiktor 2019.06.02. 13:30:03

Csak a momentum része érdekelt az írásban, azzal egyetértek.
Lufi!
Meglovagolták az olimpia-ellenességet - ügyes, mondaná erre Grűn!
Utána a szokásos aktivista-tevékenység, lufieregetés, falshmobok és demagóg közhelyek ígérgetések.
Érdemes beleolvasni a kirakott MTA-s írásukra (vajon egy prát mit keres a magánemberek blogterében????), full baromság, a pártokra jellemző marketingpolitizálás, nagy szavak, kamuzás, a tények lesöprése, gyakorlatilag ugyanazon az even futnak, mint a fidesz, az lmp meg a többi.
De a legfontosabb, azért lufik, mert az egész nincs megalapozva!
Egy bulla értékű szekta futott fel egy EP-választáson 10% körülire (ami persze azonos a nemrég szétvált jobbik két szárnyának eredményével...), hasonlóan mint a DK.
Mert ez a két párt kapott médiahátetret, full propagandát!
A DK az atv-től, a momentum az indextől és a 444-től.
Gyakorlatilag az összes erőforrásukat kihasználták, és a választó bosszújának köszönhetően érték el a saját ellenfeleikkel szemben (dk - mszp, momentum - lmp) az értékeket.
Gyakorlatilag ennyi van bennük, és mivel elég volt egy általános "program", retorika, azaz nem az ország belső porblémáira kellett koncentrálniuk, az őszi választáson örülhetnek, ha megőrzik ezt a 9-12%-ot.
Mert akkor már a társadalom saját érdekeinek kellene megfelelni, helyi programokra, hiteles arcokra kell felépíteni mindent és ráadásul úgy, hogy pénz nélkül buknak, mert ma fidesz osztja a lét.
De a momentumak NULLA programja van a magyar problémákra, ősszel a ceuzás, a feminizmus, a genderfilozófia nem lesz tömegesen nyerő. Akkor az útépítés, az iskolafestés, a járda, a háziorvoshiány, a helyi bűnözés stb. lesz a feladat, amihez rengeteg pénz kell.
Ami nincs a momentumnak, azaz marad az üres ígérgetés.
A biankócsekk-igénylés...
Szóval építkezni kellene, nem egy huzat által felkapott tollpiheként kerinkgeni és lenézve a társadalmat csiupán a saját kis halmazukat képviselni.
Nagy bukta lesz ebből gyerekek.

szepipiktor 2019.06.02. 13:32:43

Felejtsük már el az olimpiát!
A fidesz sem gondolta komolyan, a tervekkel és a előre megépített objektumokkal akar milliárdokat lefejni és a haverokat megrendeléshez juttani.
A momnetum meg ezt kihasználta, ők is szartak az olimpiára, nekik az ismertség kellett, ingyen jutottak propagandához.
Engem a hányinger kerülgetett, amikor láttam, az lmp farvizén pöffeszkednek a pultoknál.

felső határ nincs 2019.06.02. 13:38:40

Ha ha ha

Szerintem jo lenne vissza a kiralysagot varmegyerendszerrel, hogy a lipsiket meg lehessen korbacsolni, stb. kalodaba vagni.

Nagy mulatsag lenne!

morph on deer 2019.06.02. 13:44:22

@felső határ nincs:
“Az Akademianak semmilyen tulajdona nincs”

Mit is írtam, észlényke?
“számos értékes ingatlannal rendelkezik”
RENDELKEZIK!
Azaz: rendelkezésükre áll, ők diszponálnak felette! Szó sem volt tulajdonjogról.

De majd lesz ne aggódj, azonnal, amint “elveszti köztulajdon jellegét” egyik-másik...

felső határ nincs 2019.06.02. 13:47:09

@morph on deer: Tehat elmagyaraztad hogy a tulajdonos ki akarja turni az Akademiat a sajat tulajdonabol, es ez felhaborittto.

Ugye?

morph on deer 2019.06.02. 13:48:18

@felucca02:
“ez számomra is teljesen világos”

Tudom, de nem csak te olvasod!
(Az már más kérdés, hogy ki érti.:)

Az a kis járulékos eredmény pedig a bónusz, annak meg nem rossz.
Egyébként is: a családban marad...

morph on deer 2019.06.02. 13:50:05

@Cycmen:
“Elfogyott otthon az RPG?”
:D))) !!!

John Doe3 2019.06.02. 14:01:29

@felső határ nincs: még hogy nincs tulajdona az Akadémiának... Ld. 1994. évi XL. törvény 23.§. (2) bek.

John Doe3 2019.06.02. 14:04:58

@Androsz: "a hatalomért bármit" -- ez nem a mostani kormánypárt nemhivatalos programja véletlenül? Mert a jelek erre mutatnak.

morph on deer 2019.06.02. 14:06:57

@felső határ nincs:
“felhaborittto”

Ez annak a mexikói ételnek lenne egy újabb változata? Még nem hallottam róla.

Elmagyaráztam, hogy nem érted a szót, és tényleg!
Egyébként NEM “a tulajdonos ki akarja turni”, - mert a tulajdonos a Magyar Állam, nem pedig a kormány, orbán, vagy egyéb cseppfolyós állagú hímivarszervi váladék, nem.
Az Akadémia székházát ráadásul pontosan az Akadémia örökös használatára építtette Széchenyi, javarészt a magánvagyonából, ahogy emlékszem.
Tehát ez a tulajdonosi duma több sebből vérzik, csak szólok.

Mindenesetre figyeld csak meg, ahogy a hős Sorosverő orbán innen is visszavonulni kényszerül, ha nem akarja egészen a felcsúti polgármesterségig leküzdeni magát rövid úton, ahogy a Közigazgatási Bíróság ötletét is “önként” és “saját maga” felfüggesztette.
Látod, ilyen a vég(bél)vári vitézek sorsa manapság!

felső határ nincs 2019.06.02. 14:16:18

@morph on deer: magyar allam egyenlo kormany egyenlo ketharmad

"az Akadémia örökös használatára építtette Széchenyi, javarészt a magánvagyonából, ahogy emlékszem. " - megse a csalad veri a nyalat, hanem a lippsi-komcsik

HA HA HA

"ha nem akarja egészen a felcsúti polgármesterségig leküzdeni magát rövid úton" - biztos kimaradt nalatok, mult 7vegen nagyobat nyert a patas, mint eleteeben barmikor

Ugy, hogy mindenki tudja, hogy ANALra fogja venni az AKADEMIAT

HA HA HA

John Doe3 2019.06.02. 14:17:42

@felső határ nincs: olvasd el a hivatkozott jogszabályhelyet, különösen az (1) bek-t.

felső határ nincs 2019.06.02. 15:07:33

@John Doe3: semmi ertelme kiragadni paragrafusokat

ételizésítő 2019.06.02. 15:16:54

A Mommentum?
Ostoba faszfejek társasága.

Most, hogy elértek pár százalékot egy semmit nem jelentő választáson, amelyiken a szavazók alig több mint 4 tizede vett részt, már ők akarják fingani a passzátszelet, és külön főpolgármester-jelöltet indítani, ezzel segítve Tarlós újraválasztását.

A Momentum a Fidesz fiókágazata, semmi egyéb. Fekete-Győr apja Fidesz-nagykutya, a fiacskája meg Orbán Viktor 2. Viselkedésre is és kinézetre is ugyanaz a szőrös-borostás, handabandázó fasz, mint az O1G volt ennyi idős korában.

sírjatok 2019.06.02. 15:53:50

@felucca02: a "nagy arc" a gondod, ember? Hányszor szóltál fel a fideszzombizás, narancsbirkázás, csüngőhasúzás ellen? Eridj már a picsába ezzel a szépelgéssel, hogy jaj kérem, micsoda hangnem ez.

sírjatok 2019.06.02. 15:57:00

@felucca02: tedd hozzá a többi pártot is, és akkor látható, hogy könnyen lehet egy 100%-os támogatottsággal bíró koalíciót is léthrehozni, okoska :D Érthetetlen, miért nem csinálta még meg senki, ezen azért elgondolkodhatnál, pedig tök király lenne, ha minden párt benne lenne a gigakoalában, akkor mindenki támogatná a kormányt :D

Behajtó70 2019.06.02. 16:18:02

Reccsenés? Ahhhahahahaha....csupán 81% lett a listás szavazatok száma! Szánalmasan távol vqgytok a matektól, nihilista fégek!

ételizésítő 2019.06.02. 17:12:39

@Androsz:
"ÉS FŐLEG: az ellenzék ne ellenség legyen. Hanem legyen képes egyetérteni is a kormánypárti tervek egy-egy részletével."

Ja, ahogy a Fidesz tette ellenzékben, mi?

Dankházi Zsolt 2019.06.02. 17:39:56

Ember. A világ két kezedtől sír.... Ki a büdös francot érdekel akár a Fidesz, akár a Momentum. Mind léhűtő bűnözők. Szart sem érnek. Menj ki a természetbe, ne szemetelj, és hallgasd az ég madarait, szagold a föld illatát, nézz körül. Látsz politikust? Látsz bankárt? Gondolkodj. A föld megvan nélküled is a hülye eszméiddel, vallásoddal együtt elmehetsz a büdös francba , ha egyetlen, a te felelőtlenségedből kifolyólag tájidegen rovarcsípés megöl. A vagyonod is baszhatod, nem viszed a sírba.

morph on deer 2019.06.02. 18:18:09

@felső határ nincs:
“mult 7vegen nagyobat nyert a patas, mint eleteeben barmikor”

Meg is látszik rajta!
Azért kuncsorog Európa szerte, hogy ne rakják már ki, lécci lécci, mint egy nem szobatiszta (tahót) ebet!

Szóval feldughatod picim, vele együtt ezt a hatalmas nyereséget, teljesen nyugodtan! :)

Erről beszélek:

www.economist.com/europe/2019/03/07/time-for-europes-centre-right-group-to-kick-out-viktor-orban

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.06.02. 18:58:23

@nyelv-ész: Talán még vissza tudsz emlékezni arra, hogy a budapesti olimpiához olyan szokatlan koncepciótervek jelentek meg, amelyek szerint nem sok új, fix létesítményt építettek volna, hanem ideiglenes építményekkel használták volna ki a meglévő tereket. Pár koncepcióterv persze nem sokat ér, de nem tudjuk, hogy pontosan mi is lett volna belőle. Az nyilvánvaló, hogy többe került volna, mint amennyit mondtak, a 4-es metró is többe került, minden többe kerül, minden más országban is. Én sem voltam meggyőződve arról, hogy jó ötlet a budapesti olimpia.

Azt azért ne hagyjuk szó nélkül, hogy az elmúlt 20-30 év olimpiái után nagyon vegyes megtérülési eredményekről hallottunk. De a maga idejében a montreali olimpia is a korszak legnagyobb ráfizetésű olimpiája volt, most valószínűleg a tokiói veszi át a helyét a lista élén, ezt más most jósolják. Annak ellenére, hogy a megtérülést reaális számokba foglalni alig lehet.

De a NOlimpia ilyen szempontból már érdektelen. Egy "sikeres" párt első tevékenységeként, főleg a poszt témáját nézve, sokkal érdekesebb. Remélhetőleg lesz valamilyen sikeres YES programjuk is, nem ártana végre.

Dankházi Zsolt 2019.06.02. 19:08:16

Még egyszer utoljára, menj ki a természetbe, szívj friss levegőt. Nézd végig az országod még megmaradt természetes tájait. És szarj bele a politikába. Vannak nem pótolható dolgok az életben.

ételizésítő 2019.06.02. 20:34:20

@Androsz:
Mondjuk mint a Fidesznek a Lopjuk szét az országot, YES! programja?

"nem sok új, fix létesítményt építettek volna, hanem ideiglenes építményekkel használták volna ki a meglévő tereket"
Aha, lásd még vized vb miatt 150 milliárd forintért tönkretett Dagályt és környékét, és ráadásul az uszoda ára még 2 évvel a vb után is mindig nő néhány milliárddal.
Vagy a 100 milliárdról indult Népstadiont (tök mindegy, mi a hivatalos neve), ahol csak a tereprendezés 8 milliárd forint, most épp 170 milliárd körül tart az építkezés, és még messze nincs kész.

Elmentek ti a picsába a sportprogramjaitokkal meg a hozzájuk kapcsolódó építkezésekkel együtt.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.06.02. 21:03:30

@ételizésítő: És ha ők úgy is tettek (2004-ben kezdték el ezt a bosszantó ostobaságot, és játsszák ma is), akkor az új, reményteljes Momentum nem tehet másként? Vagy te is csak arra tudsz gondolni, hogy ki mit hogyan tett régebben? Ebben a pillanatban kezdődik a Jövő, kezdj el tervezni valami jót.

enrikokaruszo 2019.06.02. 21:08:45

@ételizésítő: öregem, neked még az édes disznószar is megkeseredne a szádban, ahogy mondani szokás

ételizésítő 2019.06.03. 01:14:00

@enrikokaruszo:
Ezek szerint te disznószart szoktál rágcsálni az O1Geci seggéből kinyalt cigányszar mellé édességként?
Jó étvágyat, van gusztusod!

Felénk a szarevés meg szarrágás nem szokás. Ezt meghagyjuk a te seggnyaló fajtádnak.

ételizésítő 2019.06.03. 01:15:45

@Androsz:
Igen, baszd meg, egyrészt nem 2004-ben kezdték, hanem 2002-ben, és a kurva anyjukat, kapják csak vissza, amit csináltak.

Bár igazából börtönben látnám legszívesebben mindegyik fideszes faszkalapot, a családjukkal együtt, másodfokú rokonig mindenkinél teljes vagyonelkobzással.

Benderik 2019.06.03. 23:56:24

@jojoka: "A kék kiüresedéséről pár szóban. Ha valakit érdekel a politika, márpedig , úgy tünik , hogy a blog íróját érdekli akkor erőfeszítéseket kell tenni, hogy megismerje a választások résztvevőit. Hát ebbn az esetben ezt a feladatot elmulasztotta."

Valóban nem fordítottam elegendő figyelmet az említettek munkásságára.
Most azért vetettem rájuk egy-egy -- persze megengedhetetlenül vázlatos -- átfutást. (És tudom, nerm vetünk átfutást.)
De az a helyzet, hogy:
1. Lehetnek úgy általában kiváló elmék, Antal József kormány óta tudjuk, hogy a legkiválóbb történészek se feltétlen alkalmasak politikai szerepre. (Nem ő, ő az volt, kormányának tagjai. Egyszerűen más a múlt kutatásának elmélete, és alakításának gyakorlata.)
2. Gyurcsány maga kárhoztatja őket sokadhegedűsi szerepre. És nem is igen látom köztük, hogy egy szerves egység lennének, inkább összegereblyézett bárkit, aki hajlandó a nevét adni.
3. Nem elegáns az önhivatkozás, de hat éve leírtam, hogy én Gyurcsányt tehetségesnek tartottam egykor, és nem is egészen tehet róla, hogy az lett a sorsa, ami, de ha tényleg tenni akarna népéért, akkor most már a legszebb, amit tehet érte, hogy kilép a politikájából:

benderik.blog.hu/2013/09/07/gyurcsany_halalos_csokja

Mindamellett most annyit korrigálok, ha megmarad saját pártjában, és a narancs lovag olyan mértékben ássa el idővel magát amennyire, végülis tegye, talán még esélye is lehet. De azért ha másra nem volt (van még egy ideig) jó ez az egész ámokfutás a narancs lovaggal, talán egy megtisztulás lehetőségére, amikor legalább a nagyon lerágott pártok és módszereik (pl. MSZP) elhamvadnak. A DK kicsit közéjük tartozik.
De ha mégis sikerül neki -- hát ez van. Ahogy le is írtam, le azért nem írtam őket. Csak nem örülnék nekik.

"Én nem fogok bocsánatot kérni azért mert rájuk szavaztam az biztos."

Én örülök, ha mindenki szíve szerint szavaz (akár rá), és miért is kérne bocsánatot érte. Így a helyes.

Benderik 2019.06.04. 00:00:09

@invalid user name: "miért lenne baj az, ha valaki nem AKARJA a hatalmat? amit a kutyapárt csinál, és amiért leginkább méltóak lennének a kormányzásra, hogy számukra ez nem hatalom, hanem SZOLGÁLAT."

Nem baj, s próbáltam is érzékeltetni, hogy én ezért tisztelem őket.
Csak ha esélyt latolgatok, akkor ők emiatt nagyjából kiesnek.

Ui.: Én rájuk is szavaztam amúgy. (Jöhet a nyílzápor...)
süti beállítások módosítása