HTML

Benderik elmélkedik

Friss topikok

A mosógép és a leve

2018.11.20. 16:53 Benderik

 

Mosógép. Átlagos világmárka, eredetileg egy év garanciával, külön pénzért kiterjesztve kettőre. Harmadik év végén most valami eltörött benne.

Átvitt értelemben, azaz valahol mélyen a lelkében.

Néha centrifugázik, néha nem. Néha szivattyúzik, néha nem. Szerelő nézi, mint kisangyal. Szerelő el, ruha be, kimos, centrifuga előtt leáll, kész. Külön centrifugaprogram nagy nehezen, sokadjára elindul, felpörög, egyre gyorsabb, a szokásos szép hajtómű-felbőg-Teneriffre-betonról-elemelkedik hang -- majd miután kicentrifugázott, feltölti friss vízzel, és leáll. Aznap este már nem indul. Kiszed, kézzel kicsavar, két napig mindenhova-kiaggatva szárít.

 Első szerelő szép-komoly-weboldalas, bár utólag nézve cégnév nincs rajta, a kiállított számla szerint kis faluban élő kisadózó özvegyasszony. Szerelő kedves, de fentiek tükrében eleve esélytelen. De ő legalább másnapra megbeszélve egyórás intervallumot vállal, abban jön is, utána fentiek, próbajárat, motor, ékszíj ellenőriz, amit lehet, tényleg megnéz, kiszállás+hibameg(nem)állapítás a piacon szokásosnak tűnő 10 ezer, majd később még telefonon felveti, hogy tud helyet, ahol kétezerért bevizsgálják a vezérlést, ami aztán úgy húszezerért cserélhető, de ezzel aztán végleg el is tűnik, többet nem hallok róla…

 ***

Második már márkaszerviz, cserébe egy hét múlva jönnek valamikor reggel 9 és 1 között. Ennél pontosabban a szocialista szakipar szabályai szerint nem lehet megmondani.

Fél nap szabadság, tényleg jön, kedves, hozzáértő, gépből hibakódot kiolvas, hibakód szerint ajtó a rossz, ami alapján a fűtőszál a leggyanúsabb. Mert ha ajtó jó, akkor a zárlatos fűtőszál szokta ezt a kódot adni. Ez az a karón varjú, ami könyvből nem tanulható. Emellett még az az ekoszelep is lehet, ki létének célja mosásonként egy(!) liter víz megspórolása a világnak, cserébe nem bírja a mosószert, és olykor beragad tőle, ha nem mosunk időnként kilencven fokon -- akár kell, akár nem.

El is indít egy üres ecetes mosást kilencven fokon, ha ekoszelep, kitisztul, ha fűtőszál, kipusztul, legalább majd kiderül, mi mennyi. Már nekem a kétórás program végére, mert ő továbbáll, s majd hívjam fel, ha hiba lett, és telefonos távvezérléssel együtt majd olvasunk hibakódot.

 Másfél óra múlva vízzel töltve le is áll, ő elérhetetlen, de szerviz félóra múlva felveszi, szólnak neki, de most ebédel. Még másfél óra olykor telefonálni próbálva, majd hibakódot tényleg kiolvassuk (a mit hogyan nyomkodunk hozzá egyszerre s tekerjük el eggyel majd tízzel titkos tudása sikerélmény nekem!), és ezúttal szivattyú. És hát igen, a szivattyú tényleg lassú haláltánccal, apránként távozik, így akár lehet is, bár hogy miért engedte rá egy héttel korábban a vizet a kész ruhára, rejtély marad. Egyszer régen volt egy hasonló esete, de másik típus, szoftverhiba, ez ennél nem jellemző.

 Két napra rá szivattyú kicserél, rendesek, őrizzem meg a régit még pár hétig, ha mégse ő volt a hibás, ingyen visszacserélik, de ha mégis, talán még megy is majd az egész, és lehet még pár jó éve egészségben (ha a szimmering bírja, mert kicsit szimmeringes hangja van, az viszont már akkor majd csapágy-üst, azaz kuka és új mosógép... ).

***

Nem a szerelők ebben a játékban a hunyók -- még arról sem ők tehetnek, hogy többségük jobban fizető országokban szerel, így itt nálunk marad az <egyhetes vállalás vagy kisadózó falusi özvegyasszony> dilemma.

A gyártók azok, akik ezeket a tákolt csodákat összehozzák, s aztán nem fizetnek hozzá olyan s akkora szervizhálózatot, ahol marad elég ember szerelni.

Meg persze a világ, ahol még tesztelni sincs idő a költséghatékony anyagokból, költséghatékony maláj forrasztóasszonyok által költséghatékonyan összedobott cuccokat.

Nem csak a mosógép ilyen -- a LED-lámpákat pl. örökéletűnek hirdeti a világ, de csak az utóbbi pár évben, mióta léteznek, már vagy négyet cseréltem. A titok nyitja, hogy maga a LED tényleg örökéletű, ám az őt körülvevő elektronika ugyanabban a költséghatékony világban készül, mint a mosógép.

 ***

 Azt susogják ilyenkor a bölcs fogyasztóvédők, hogy tudhatnánk, hogy olcsó húsnak híg a leve, a minőségre érdemes költeni.

A gond csak az, hogy felpörgött világunkban -- és különösen az olyan alulfejlett fogyasztóvédelmű országokban, mint ez a mienk itt -- csak abban lehetünk biztosak, hogy olcsó húsnak híg a leve, a drágáról csak annyit tudhatunk, hogy ennyi pénzért elvileg akár még sűrű is lehet. De hát miért lenne, ha úgyse bünteti semmi, ha híg.

 ***

 Van a közgazdaságtannak egy szép példázata a használtautó-piacról. Eszerint az autó olyan bonyolult szerkezet, hogy a piacon  megnézve rejtett hibái nem fedezhetők fel. Ezért a vevők bizalmatlanok, és kevesebbet fizetnek, mint amit az autó kinézete (= ottani felmérhetősége) alapján átlagosan érhet.

Ezért az elsőtulajdonos nyugdíjas bácsi, aki csak hétvégente járt vele a telekre, autóját nem viszi a piacra, hanem családon belül / ismerősnek adja el.

Ezek az autók így nem jutnak oda -- annak ellenére, hogy ott csupa ilyen látható. Paradoxon...

A piacra így már csak azok kerülnek ki, amelyikek kinézetükhöz képest tényleg ócskák.

S így a vevők utólagos tapasztalata tényleg visszaigazolja a várakozást, mely szerint a használtautópiac az a hely, ahol kritikán aluli autókat áron alul lehet venni. Azaz szart olcsón.

***

De mára már ugyanez zajlik az újak piacán is. Vehetek drágán is cipőt, -- még márkásat is -- még ha tényleg bőr is, varrása miatt a talp simán leválhat egy év alatt.

Van persze egy szint, a nagy márkáknál a méregdrága kategória, amire ők is figyelnek. Mert ott már sokszor a vevők is profik, vannak elvárások, és a piac bünteti a rosszat.

De az alsó és a középkategória közt sose lehet tudni, van-e különbség a lében, hogy sűrűbb-e a drágább. Még a nagy márkáknál se. Elbuktak már az evolúcióban azok a nagy nevek, melyek e költséghatékony világban is görcsösen ragaszkodtak az örökkévalónak gyártáshoz. Nem is követelmény, nem csorbul a név, ha a korszellemnek megfelelő a minőség -- de nem is fizeti meg senki, s még aki megfizetné is leszokik róla.

A márka mögötti minőség régóta nem az alapító atya szellemét tükrözi, hanem hogy mekkora megspórolt költségnél kezd érezhetően esni a forgalom.

 Fogyasztóvédelem alatt sem szűken a hümmögő-brummogó hatóságot értem, hanem azt az állapotot, hogy egy piacról mennyire tartja úgy a világ (a gyártók), hogy ott szabad a vásár, mert -- ízlelőbimbó híján -- a szart is boldogan kanalazzák, s ha néhányuk meg is érzi, a legközelebbre teljesen lecserélődött kínálatból még elkerülni se tudja.

S nyávogását nemigen hallják a kuponokkal boldogan kanalazók.

 És hát sajnos kis hazánk piaca egyelőre inkább a büntetlen szar kategóriába van a fejekben sorolva. Ami persze apránként alakítható. Már ha foglalkozik vele valaki.

 ***

És persze a politika gyártói is ismernek minket, hogy boldogan kanalazzuk az olcsó kuponos igazságokat, sorsukat kezükben tartó honpolgárnak érezzük magunkat, ha vezetőink szép színes papírra nyomtatott levelekben nemzetileg konzultálnak velünk, vagy ha csak megosztják Titkos Tudásukat a fejükben dúló kétjegyű prímszámokról -- ahogyan még sohasem hallhattunk róluk.

***

 Van ráció a vevőben, ki inkább olcsón vesz, s legalább tudja, mit remélhet érte, mint drágán, s csak remélhet érte.

 Amitől persze csak erősödik a kép rólunk, hogy mi bármit, csak olcsón.

Így ide a trágya jön.

Azt meg ki venne drágán?

De azért ki drágán szeretné, úgy is megveheti. Mert a vevő mindenek előtt!

+++


Örök körforgás...

...lenne, de szerencsére ma már a körforgás sem örök. Ha jobban odafigyelünk, már most szimmeringhangja van...

 

mosogepszereles-1.png

 

 

 

 

 

 

 

54 komment

Címkék: fogyasztóvédelem mosógép ócskapiac olcsó húsnak

A bejegyzés trackback címe:

https://benderik.blog.hu/api/trackback/id/tr5614381884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

upho 2018.11.21. 07:44:12

Mégis milyen márka ez konkrétan, ha a nevét le sem írtad? Egy éves garanciával mi a faszt vártál?

upho 2018.11.21. 07:44:16

Mégis milyen márka ez konkrétan, ha a nevét le sem írtad? Egy éves garanciával mi a faszt vártál?

meggyes alfonz 2018.11.21. 08:35:34

MIELE.
Az nem megy tönkre. 20 évig jó. Utána kidob és újat vesz.

pantlikaskiralylany 2018.11.21. 08:50:31

MIELE 300-400 000 HUF egy átlagos ipari hulladék 80000 Ft vagyis évente ugyanannyiba kerül, legfeljebb ritkábban kell cserélgetni...

Ettől függetlenül ma kis hazánkban mosógépileg csak ipari hulladékot árulnak, különösen felültöltős változatban.
Nekem is már kicsit köhög a 12 éves mosógépem, de akárhogy nézegetem amiket ma árulnak, mindig úgy döntök marad, amíg megy. Sajnos elöltöltős nem fér be a fürdőszobába.
Electrolux, AEG, Indesit, Beko (olyan áron adják mint a többit, pedig fele annyiért sem szabadna) Lényegében ugyanaz, tejfölös kupa minőségű dob, ami kiszakad az első 20 Ft-os érmétől, ami megbújt a nadrágzsebben, vacak anyagok, hitvány elektronika, amivel jól teletömik, mert milyen fontos már, hogy villogjon, meg zenéljen mosás közben, a mosást csak úgy mellékesen csinálja meg, ha éppen.
A kedvencem a 7-8 kg-os mosógépek, amik egyetlen egy programon tudnak annyit, egyébként max 1-2-3 kg mosását engedélyezi.

midnightcoder2 2018.11.21. 09:11:41

Igazából a drágább cuccok azért kerülnek többe, mert ott meg kell fizetni azokat a mérnökórákat aminek felhasználásával pontosan kiszámolják hogy a tervezett avulás 10 másodperccel a garancia lejárta után következzen be.

drover(fanyul társa) 2018.11.21. 09:11:48

Hm... Nálam 1995 óta megy egy elöltöltős Indesit. Igen, 1995 óta. Egyszer pukkant el a kondija kb. 4 éve, tető le 4 csavarral, kábelsaru le, kondi ki és fordított sorrendben az egész pár száz forintért. Azóta megy. Nincs az az isten, amiért túladnék rajta. Igaz, ennek nem rogyókázik a burkolata, mert kellően vastag lemezből van. A felfüggesztések, csapágyazás stb. nem alul méretezett még, gondolom. Talán a 2000 -esekben kezdődött a lejtmenet háztartási gép gyártóknál, a Kínába és Törökországba vitt gyártással. manapság egy gép tervezett életideje 2 -max5 év. Aztán kuka. ja, és még van gy apáméktól örökölt Szaratov ruszki kombihűtő is a garázsban, nyári sörhűtésre és mélyhűtő kapacitás kisegítésére. A gyártási éve 1982....És még mindig megy.

2018.11.21. 09:16:59

Egyrészt a régi kommersz mosógépek sem voltak annyira megbízhatóak, csak mára a legjobb példányok maradtak belőlük, és sokan abból indulnak ki, miközben a legtöbbjük mára rég tönkrement. Jó, annyiban jobbak voltak, hogy könnyebben javíthatóak boltqk. Csak azt felejtik még el sokan, hogy ezek ára reálértéken egy mai Miele mosógép szintjén voltak, azaz 2-3 havi átlagbér, míg a mostani kommersz mosógépek fél-harmad átlagbérbe kerülnek.

lüke 2018.11.21. 09:23:49

így megy ez, minden szinten,,szinte minden
am.youtube.com/watch?v=9LyA1VoQf6M

ebből lett a Candy márka,
ahol a magyar ügyfélszolgálaton vakok vagy csökkent képességűek dolgoznak.
Egy mosógép és egy mosogatógépük működéséről kértem adatot.
Szenzációsan a használati utasítást átmásolták a mail- be , amit már én is - több nyelven,remélve, hogy úgy van,mint a wikipédián: mindegyik más- elolvastam.
Egy a multi funkciós tabletta ikonját ábrázoló gombra kérdeztem rá.
All in one , hangzott a válasz, amit le is fordítottak, azzal tetézték hülyeségüket: mind az egyben.
S megmagyarázták, hogy az nem tabletta,még az ikon sem.
m.emag.hu/finish-all-in-1-max-mosogatogep-tabletta-80-db-5997321733562/pd/D8Q71KBBM/
Nem hagytam annyiban, utána néztem más gyártóknál, akik értelmesen elmagyarázzák.
A csicsergő fiatal hölgyeknek is ennyi lett volna.......
szerencséjük,hogy nem én vagyok a főnök.....

Azért rajtuk is túltett a Candy szervizese, aki
- vegyek Ariel ( ez mosógépbe való) padset azzal mosogassak! a rövid programmal ,ő tudja biztosan
- a gombról nem tud semmit, titok! ,
ha a gyártó nem adja meg, ők se tudhatják,a szerelők, ez titok!
- sajnos nem tud olaszul : all in one
egyenként ezzel a halmozott hülyeséggel már nem volt kedvem foglalkozni....

MACISAJT1 2018.11.21. 09:24:39

@drover(fanyul társa):

Nekem meg egy 1991-es Whirpool (nem Philips Whirpool) mosógépem elpusztíthatatlan.
És a Szaratov hűtő is működik még...

_B_ 2018.11.21. 09:55:16

@pantlikaskiralylany: Bár az Indesitet sokan fikázzák, nekünk elöltöltős van, 6 éve teszi a dolgát. 65 ezerért vettük. Soha nem volt baj vele.
Pont 6 darabot tudok venni egy Miele árából. De nem kell kifizetnem előre :D
Elég sanszos, hogy még jópár évet kibír, majd akkor kicserélem benne az elpukkant kondit, és még megy 5 évet. Aztán ha meghalt, akkor veszek egy másikat.
Szóval egy miele mosógép árából, ami TALÁN tovább bírná, inkább vettem egy Indesit mosógépet, egy batárnagy hűtőt, főzőlapot, sütőt, szagelszívót, és még mindig nem tudtam elkölteni el a miele mosógép teljes árát.. , tudom nem vagyok sikeres ember :D
Egyébként a legendás Hajdú Energomat is úgy bírt ki 25 évet, hogy legalább évente jött a szerelőbácsi, szétborította, volt hogy napokig nem volt mosógép, anyám kézzel mosott :D

Metálvörös 2018.11.21. 10:25:07

A Hajdú Energomatunkhoz kétszer kellett szerelőnek kijönni, egyszer a lába tört ki, egyszer meg valamelyik gumicsövet elnyírt valami hozzáérő fém. Csak azért cseeréltük le, mert szőnyegen is túlmozgásos volt, az új lakásban nem volt akkora helye a fürdőszobában, és féltettük a falat, de tartaléknak még mindig megvan. Az utódja valami felültöltős Zanussi (vagy Electrolux? tudja a rosseb, én mosni szoktam vele, nem olvasgatni), most 8 éves, eddig nem kért szerelést. Ja, a mindenféle hetekigszagló "öblítők" helyett egy adag ecet megy bele minden mosásnál, vízkőnek nyoma sincs.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2018.11.21. 10:26:45

@meggyes alfonz: Egy hetes /!/ Miele mosogatógépem romlott el, szerviz Bp-ről tudott csak jönni. Filléres alkatrészt kellett cserélniük, de megingott a bizalmam a márkában...

2018.11.21. 10:37:37

Mindegy hogy mosógép vagy horganyzott cső vagy autó vagy bármi más. Mindent úgy csinálnak hogy a gari után minél hamarabb elromoljon, tönkremenjen. Mindegy milyen márkáról beszélünk.
Kell a haszon.... az nem számít hogy közbe tönkrevágunk magunk körül mindent.

midnightcoder2 2018.11.21. 10:48:00

@_B_: Nálunk BEKO van azt hiszem, hasonló árkategóriában, az is van már vagy 7-8 éves és megúszta szerelõ nélkül..

Lady Ann 2018.11.21. 11:05:13

@Metálvörös: Hehe, nekem is állandó para, hogy mikor szedi le a csempét a falról, vagy tesz egy rövid egyirányú kirándulást az alsó szomszédhoz :)

ZON 2018.11.21. 11:43:30

@meggyes alfonz: én egy 20 éveset vettem, amit átnéztek-kijavítottak. Ennek 10 éve, hibátlanul teszi a dolgát.
Annyiba került, mint egy új gagyi (70e).

LoveKills 2018.11.21. 13:29:22

Csak a Miele, csak a Miele, csak a Miele, csak a Miele, csak a Miele, csak a Miele, csak a Miele, csak a Miele, csak a Miele, csak a Miele!

LoveKills 2018.11.21. 13:32:31

A szakértőktől kérdezném:

Mi a vélemény/tapasztalat a Privileg, Bauknecht, Elektra Bregenz márkákról? Mennyivel jobbak, tartósabbak, mint a csilivili, csak a régi hírnévből élő, de az utóbbi 10-15 évben egyértelműen silányabb AEG, Electrolux, Bosch és társai???

Dr. Tom 2018.11.21. 13:49:18

Miele :D
Ne vicceljünk már ...
Hajdu keverőtárcsás! Na az mosógép!

LoveKills 2018.11.21. 13:51:05

@Dr. Tom: hahaha. szar poén volt..

Dr. Tom 2018.11.21. 13:57:50

@LoveKills: ha van ami szar, az a Miele ;)

LoveKills 2018.11.21. 14:14:02

@Dr. Tom: aha, értem. Ha szakács lennél, nem ennék az ételedből, ha ahhoz is annyit értesz, mint a mosógépekhez: semennyire.

Dr. Tom 2018.11.21. 14:29:17

@LoveKills: ezt leérvelted ügyesen, okosan, mosd húzd le magad a wc-n és csordogálj melegebb éghajlatra ... :)

LoveKills 2018.11.21. 14:31:14

@Dr. Tom: te ostoba kis pöcsfej, anyáddal beszélj így! A Miele a világ egyik legjobb márkája, a tartósság etalonja. Te meg jössz itt a nyomorult, kispolgári, kelkáposzta szagú, lehányt, 45 éves Hajdú gépeddel! Hát baszódj meg!

LoveKills 2018.11.21. 14:35:22

@Dr. Tom: most mindjárt jössz azzal, hogy a Suzuki jobb, mint egy Aston Martin. Te szerencsétlen proli, te.

Dr. Tom 2018.11.21. 14:45:00

@LoveKills: baszd teherbe a jó édes retkes büdös migráns náci kurva anyádat te hóhérlelkű geciputtony :)
Na most ki nyert, hülyegyerek? :D
Szánalmas faszkalap ...

Dr. Tom 2018.11.21. 14:46:01

@LoveKills: na, írj már valami frappánsat nokedlihuszár, mondd meg a frankót debilgyerek :)

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2018.11.21. 15:09:04

@LoveKills: @Dr. Tom:
1. szánalmasak vagytok. Ha én lennék az admin, legalább egy hétig nem írnátok semmit sehova.
És most kioktatás következik. Igen, a ti nívótoknak ez kell.

A Hajdu keverőtárcsás nem automata mosógép, bármilyen tartós. Áramfelvétele és ruhatöltete kisebb, mint egy automatának, kiválóan alkalmas olyan helyre, ahol nincs vezetékes víz. Az automata nem. És az automatával kb 1900-2100W óvatosan, mert panelban szépen megolvasztja az alumíniumvezetéket. Ezt is a szátokba rágom, mert olyan nevetséges dolgon ugrottatok egymásnak, hogy az dupla szánalom.
Remélem elég frappáns volt, trágárkodás nélkül. Az a ti asztalotok. Köszi.

LoveKills 2018.11.21. 15:12:21

@Névtelen betelefonáló: szerintem inkább a családod, gyerekeid, anyósodat neveljed, négy fal között. Főleg így, névtelen betelefonálóként. Fogadatlan prókátor. Majd akkor nevelj, ha külön kérünk rá. Most meg HESS!

Dr. Tom 2018.11.21. 15:28:24

@Névtelen betelefonáló: én több hétig nem szoktam írni semmit sehova, na erre varrj gombot :D

Arcade Macho 2018.11.21. 15:44:31

most akkor a 3. ev vegen, azaz a garancia lejart es ugy ment tonkre?
az pech...

Arcade Macho 2018.11.21. 15:51:50

@drover(fanyul társa): az eloltoltos azert jo mert nem lehet benne csapagyat cserelni
es van olyan hogy 2 havonta beinditja valaki a mosogepet, es eljon henczegni a blog.hu -ra hogy huha huszoniksz eves a mosogepem, de azert azt latni kell, hogy a szimmeringek egyszeruen nem birhatjak a sok homersekletingadozast es a sok vizkovet es a sok mozgast...
meg amugy is 20 ev alatt gajra megy egy gumialkatresz csak azert mert alldogal...

Mancilla Pectoralis 2018.11.21. 18:00:55

@meggyes alfonz: Nekünk LG-van,az is tíz évet bírt.Az új is LG(az előzőt csak azért cseréltük le,mert bővült a család)

inteligencs elenzeki 2018.11.21. 19:06:22

Egy AEG indukciós tűzhely. Kijön a márkaszervizes beüzemelni.
Indul a gép, a FI relé meg egyből leold.
Matat valamit a szerelő, erre elindul, fél perc aztán megint leold a relé.
Erre a szerelő (ismétlem, márkaszervizes) "mi a f.szért kell az a sz.r FI relé, csak a baj van vele, minden szirre szarra leold". Mindegy, mondja megnézem mi lehet. Leszedi a hátsó burkolatot, megrángat egy két vezetéket, beindítja, ok.
Szerelő el.
2 hét után ugyanaz a balhé. Mondom f.szomat már, megnézem én is mi a szar lehet, leszedtem a hátsó burkolatot, nézegetem. A 0 pontból ment fel egy vezeték, (érdekes nem kék, hanem fehér színű) egy érzékelőhöz. A sütőt körbevevő szigetelő borításán az alufólia meg hozzá ért. V.színű megtaláltam a szarságot mondom magamban, a fóliából leszakítottam azt a kis részt, és lássatok csodát, azóta (kb. 6 hónapja) gond nélkül megy.

1. Hogy a f.szba lehet a gyárból úgy kihozni, a gépet, hogy nincs letesztelve?

2. A márka szervizes villanyszerelő (hogy nem vette észre ezt az egyébként feltűnő hibát? )
Most nem kívánok kitérni egyéb dolgokra, ami szerintem nem szakszerűen történt.

Sajnos ilyen világban élünk. A gyártók egyre szarabb anyagokkal dolgoznak, és egyre bóvlibb az összeszerelés.
A lényeg, hogy pörögjön a piac. Ja, és a folyamatos növekedés.
Közben ezek a szarok 3 év múlva a hulladékhalmot növelik.
Q.vára nem lesz ennek jó vége.

MaCS_70 2018.11.21. 19:10:46

@Arcade Macho: Ezek szerint mi valamit rosszul csinálunk. 24 éves múlt a kombi Whirlpool, folyamatos használatban, egyelőre mégsem panaszkodnak a hőmérséklet-ingadozásra meg a mozgásra. Lehet, hogy mert nem tudják, hogy nem bírHATják...

Amúgy tervezett avultatás rulez... Sajnos dolgoznom kellett benne...

MaCS

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2018.11.21. 19:12:20

Te, ha kabarét akarok, ezentúl idejövök! :-D

Amúgy a Sors (plusz o nélkül) irányított ide, mert épp mosogató- és hűtőgép vásárlása előtt állok.
(Azt találtam ki, hogy költözéskor vagy otthagyom vagy eladom ezeket a nagy tárgyakat, mert amit egy ember nem tud elvinni/mozgatni, azt nem érdemes költöztetni.)

Nekem volt régebben egy Whirlpool AWT-2284 felültöltős mosógépem. Azt leszámítva, hogy az ECO gombja kamu volt (szétszedés után derült ki, hogy semmire nem volt rákötve), 17 évig működött, talán egyszer kellett cserélni a szivattyúmotorját 5k Ft-ért. (17 év után is csak a költözés miatt adtam el. Olyan 20k volt újonnan, és 16k-ért adtam el 2014-ben.)
Na, valami ilyesmit szeretnék most is!

MaCS_70 2018.11.21. 19:13:42

@MaCS_70: Pardon, nem Whirlpool, hanem Zanussi a 24 éves mosógép.

MaCS

hoffmann 2018.11.21. 19:51:56

Kedvenc szórakozásom, hogy szuper intelligens emberek piszlicsáré blogjait olvasom a mosógépek aktuális minőségéről és a gyártók mosógép-avultatási trükkjeiről. Baromi érdekes.
Hatvan éve halom, hogy: régen bezzeg sokkal jobb volt minden. Ma a Zsigulit meg a Szaratovot sírjuk vissza, akkoriban meg a jéggel működő jégszekrényt - az volt az ám igazi!

M_Ali 2018.11.21. 21:24:26

Electorlux felültöltős mosógép:

Két év garancia, plusz rábeszéltek, hogy vegyek "védelmet", ami egy Union biztosítás és további három évre szól. Mondom oké. 3. évben vagyok, az ajtón elkezdett pattogni a zománc. Euronicsbe be, mondom baj van, vittem minden papírt, jegyzőkönyv, majd szólnak...ez volt szeptemberben. Felhívnak, hogy a biztosítás erre nem terjed ki...mondom a jó kurva anyukátokat, a kurva biztosítási feltételek között feketén-fehéren le van írva, hogy anyag és gyártási hibára terjed ki, ez meg nyilvánvalóan az. Most voltam újra bent a nagy Euronicsben, újra felvették a jegyzőkönyvet, előtte két héttel írtam az Unionnak is, a biztosító egy kurva szót nem böffentett azóta sem, de az Euronics sem. Ha még jobban felidegesítenek, akkor elmegyek a fogyvédőkhöz, meg a biztosítási felügyelethez is.

kvadrillio 2018.11.21. 21:51:07

KITALÁLOM : EZ EGY HATÉKONY NYUGATI MULTI KREÉLMÁNYA ! HATÉKONYAN KÉNYSZERÍT ARRA, MINT FOGYASZTÓI TÁRSADALMI EGYEDET, HOG ÚJ GÉPET VÁSÁROLJ, AMI MAJD HATÉKONYAN NÖVELI AZ Ő BEVÉTELÉT, GAZDAGODÁSÁT ! MERA....KAPITALIZMUSBAN FŐ ....A HATÉKONYSÁG ! FŐLEG A MULTIKNÁL...:o)))))))

kvadrillio 2018.11.21. 21:53:04

kiváló mosógépet csakis Szibériából érdemes vásárolni, mert ott ki kell bírnia a mínusz 60 fokot is működés közben ! :O))()

kvadrillio 2018.11.21. 21:56:58

@hoffmann: háááááámer.......LAKVA ISMERI MEG EGY.....MÁST A ZEMBER.....AVAGY HASZNÁLATBAN....UGYEHHH..... ÉS MA MÁR KIDERÜL, HOGY A MULTI HATÉKONYSÁGA, HOGY MENNYI MOSÓGÉPET AD EL 1 ÉV ALATT ! ÉS HÁNY MILLIÁRDOT IS NYER EZZEL A BANKSZÁMLÁJÁRAHHH ! :o) SZAAAL..... ÁTVERÉS AZ EGÉSZ !+

kvadrillio 2018.11.21. 21:58:34

@Kara kán: szerelők szerint, vörpúúúl, a legszarabb már...ka !+

2018.11.21. 22:01:43

@hoffmann:
Meg ugyanez a szöveg megy zene, családi kapcsolatok, erölcsi értékek, okosság, meg még ki tudja mennyi területen. Régen minden jobb volt... A Belgának van ilyen száma.

2018.11.22. 00:27:33

Én már régen megfogadtam, hogy nem márkát nézek, hanem azt a háztartási gépet veszem meg, amire a legtöbb teljeskörű gyártói garancia van. Gyártói garancia, nem összetévesztendő az áruházakban árult megvásárolható kiegészítő biztosításokkal. Egy százezres nagygépet 5 év gyári gari alatt nem viszek haza. Amelyik gyártó nem mer ennyit adni a gépére, az nekem nem kell kösz.

Shtirley 2018.11.22. 08:20:07

Nagyon jó cikk, abszolút így látom én is a magyar piacra szánt termékek sokaságát gyártói szemszögből. Ezt hívják ők árérzékeny piacnak. Hehe.
A múltkor bementem a Duna Plaza Mediamarkt üzletébe, és bátorkodtam megkérezni egy eladótól, hogy a számomra áttekinthetetlenül sok kiállított beépíthető sütő között van -e mikróval kombinált modell. Először csak furcsán nézett, majd közölte, hogy ez nem az a kerület. Persze még mást is mondott, de már nem hallottam a végét.
Árérzékeny piac. Csak szart, olcsóért.

LoveKills 2018.11.22. 16:31:40

A szakértőktől kérdezném:

Mi a vélemény/tapasztalat a Privileg, Bauknecht, Elektra Bregenz márkákról? Mennyivel jobbak, tartósabbak, mint a csilivili, csak a régi hírnévből élő, de az utóbbi 10-15 évben egyértelműen silányabb AEG, Electrolux, Bosch és társai???

gigabursch 2018.11.22. 17:38:26

Volt Whirlpool felültöltős gépünk. Egy ótvar volt.
Vettünk 13 êve egy elltöltős fagort. Azóta teszi a dolgát.
Egy Zanussi kombinált hat év után egy villámcsapás miatt nyákilag megolvadt. Kuka.
Jelenleg 3 éve van elektroluxunk. 8 kg.os teszi dolgát hetente 7-10-szer.
Ennyi.

gigabursch 2018.11.22. 17:39:42

@Jankove:
Egyetértek.
legalább öt év.

gigabursch 2018.11.22. 17:41:55

@gigabursch:
A Fagor anyósoméknál dolgozik

Benderik 2018.11.22. 23:26:20

@upho: Szándékosan nem írtam márkát, mert nem hiszem, hogy annak jellemzője lenne mindez, hanem úgy a modern világé. És nem is a gép maga, mert az bonyolult szerkezet, jó, hanem hogy a márkaszerviz ért csak hozzá annyira, hogy labdába rúgjon, de az egy hétre vállalja a kiszállást, mint egykor az ántivilágban. És nagyjából olyan módon is.

Benderik 2018.11.22. 23:28:54

@hoffmann: "Hatvan éve halom, hogy: régen bezzeg sokkal jobb volt minden. Ma a Zsigulit meg a Szaratovot sírjuk vissza, akkoriban meg a jéggel működő jégszekrényt - az volt az ám igazi!"

Igen, akkor a szocialista ipar remekeit szidtuk, egyetértek. Nem is ahhoz reméltem volna, hogy közeledünk, hanem az akkori nyugathoz. Csak úgy fest, inkább ők közeledtek az akkori mihozzánk...

LoveKills 2018.11.23. 09:36:42

A szakértőktől kérdezném:

Mi a vélemény/tapasztalat a Privileg, Bauknecht, Elektra Bregenz márkákról? Mennyivel jobbak, tartósabbak, mint a csilivili, csak a régi hírnévből élő, de az utóbbi 10-15 évben egyértelműen silányabb AEG, Electrolux, Bosch és társai???

Köszönöm.
süti beállítások módosítása